Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

ESU Ecos 50200 en de ringleiding

Gestart door loekvanderburg vrijdag 02 mei 2014, 22:30:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ESU Ecos 50200 en de ringleiding
loekvanderburg
gast

ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Beste medespoorders,
In mijn zoektocht naar digitale besturing voor de C Rails ben ik uiteindelijk gezwicht voor de ESU Ecos 50200. Alleen begrijp ik één ding niet, de trafo is al ingebouwd, hoe wordt deze dan aangesloten? Als ik aansluitschema's bekijk dan hebben alle banen een ringleiding om de baan overal van voldoende spanning te voorzien. Hoe gaat dat met deze in zijn werk?

Alvast bedankt voor jullie goede raad.

Met vriendelijke groet,
Loek.
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Hallo Loek,

Een ECoS 50200 Heeft geen ingebouwde voeding maar een externe geschakelde voeding.

Hoe je een rinleiding aan moet sluiten vind je b.v. in dit draadje.
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=38465.msg708567#msg708567

I.p.v. de IB wordt het nu je ECoS 50200, de rode en bruine in het schema draden sluit je aan op de centrale.


Mvg,
Peter
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Citaat van: loekvanderburg op vrijdag 02 mei 2014, 22:30:35
Alleen begrijp ik één ding niet, de trafo is al ingebouwd, hoe wordt deze dan aangesloten?
Er zit toch een los voedingsdeel bij de Ecos?
Citaat van: loekvanderburg op vrijdag 02 mei 2014, 22:30:35
Als ik aansluitschema's bekijk dan hebben alle banen een ringleiding om de baan overal van voldoende spanning te voorzien. Hoe gaat dat met deze in zijn werk?
De aansluiting van de Ecos die naar de baan gaat wordt aangesloten op een ringleiding.
Maar het is erg moeilijk uitleggen zonder dat we samen het zelfde schema zien.
Kun je het door jou bedoelde schema hier plaatsen?

grt Piet.

Edit: Peter was me net voor.
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Bedankt voor jullie snelle reacties, een heel duidelijk schema.
Nog één aanvullende vraag, welke extra voeding raden jullie aan voor een ringleiding voor verlichting etc.

Groet,
Loek.
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Hallo Loek,

Citaat van: loekvanderburg op vrijdag 02 mei 2014, 22:52:21
Nog één aanvullende vraag, welke extra voeding raden jullie aan voor een ringleiding voor verlichting etc.

Neem daarvoor bijvoorbeeld een (blok)trafo van conrad, zoals Trafo 52VA. Van die trafo gebruik je dan alleen de 12 volt uitgang.

Groet Ronald.
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Hoi Loek,
Ik heb onder mijn baan een 8 Amp 12volt gelijkstroom voeding die op een verlichting en wisselspoel ringleiding zit.
Ik heb voor gelijkstroom gekozen omdat ik dan zonder extra maatregelen ook ledverlichtingen kan plaatsen op de zelfde ringleiding.
Maar zoals Ronald schrijft kun je ook een wisselspanning van 12 volt gebruiken, alleen moet je dan voor ledverlichting gelijkrichters gaan gebruiken.

grt Piet.
Re: ESU Ecos 50200 en de ringleiding
Hartelijk dank allemaal, ik ben weer een stukje wijzer geworden (en dat op mijn leeftijd).

Groet,
Loek.