Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc

Gestart door bart06 maandag 05 mei 2014, 17:56:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Ineens zo'n raar probleem. Ik heb 2 loc's. Beide met een esu decoder v4.0. Centrale is een Ecos 2

Loc 1 rijd prima.
Loc 2 rijd langzaam dan weer harder dan weer langzaam etc.

Als ik loc 1 stopzet of op het programeerspoor. Dan rijd loc 2 weer prima.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Kijk eens bij de interne booster op hoeveel ampère hij staat ingesteld, zet deze op 4 ampère.
Kijk ook naar het voltage van de baanspanning, deze moet op 19V staan.

Op de voeding zit een zwart schroefje waarmee je het voltage in kunt stellen.

Maak op de baan meerdere aansluitingen voor de spanning, hoe verder je van het aansluit punt bent des te langzamer gaat de loc rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Bedankt voor je reactie Peter. Ik zal kijken op hoeveel ampere de interne booster staat. De voltage heb ik op 15.9 volt staan (dit vermeld de ecos) een multimeter geeft een waarde van 16.5/17.4 volt aan.

Ik heb een ring leiding waaraan de rails zijn aangesloten. En het is alleen met deze 2 loc's. Ik heb nog meerdere deze hebben uhlenbrock decoders en een lenz decoder, hiermee geen problemen en rijden ze.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Meschien last van wisselstroom >:-D
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Gerrie, daar lijkt het wel op.

Peter, ik heb de voltage op 19 staan en mijn verste punt op mijn baan gemeten, dat is ook 19 volt. Verder stond de ecos al op 4 amperé.

Het probleem is nog hetzelfde geen verandering.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Vanaf wanneer speelt dit? Speelt dit al langer of is dit spontaan gekomen?

Groet Ronald.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Spontaan, vanmiddag ronaldk
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Ik heb het ook gehad en heb toen de collector waar de koolborstels overheen slepen schoon gemaakt en toen waren de problemen weg.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
brietdijk had jij toen ook 2 loc's rijden waarbij loc 2 dit gedrag had en na het stil zetten van loc 1, loc 2 weer gewoon ging rijden?
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Voor het voltage dien je in de ecos zelf te kijken, het meten met een multimeter op de baan geeft niet de juiste waarde aan.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Peter, buiten waar het juiste voltage staat weet je wat het probleem is?
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Dat zou het probleem kunnen zijn, een te laag voltage.


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Loc rijd langzaam, harder, langzaam, etc
Hallo , heb gisteren iets soortgelijks meegemaakt de lok reed ook snel dan traag dan snel dan traag, net of je de regelaar open en dichtdraait, m'n bevindingen staan in een ander draadje maar ik zet ze ff hier neer:

Enkel één lok (lopi dcc v4) (stond ook in m'n vorige database), de lok reed  perfect met de ecos maar reageert niet op koploper signaal, na lang zoeken en het adres te hebben verander, de lok eens volledig gewist te hebben ed, reed de lok, maar zwaar op schokken net of je de regelaar open en dichtdraaid met tussenposen van tweetal seconden ook de verlichting knippert, lichten en sluitlichten aan één kant aan/uit afwissellend sluit en gewone lichten, decoder eens gerest en de keuze van aantal rijstappen aangepast maar zonder een echte verbetering, , na met koploper te hebben geprobeerd de lok te laten rijden had hij bovengenoemde symptomen en ook bij regeling via de ecos 8o
verschillende resets deden ook niks , zelfs na reset had deze bovengenoemde symptomen

Het rare was ook toen de lok via koploper aan het ijken was( eerde in horten en stoten), kon ik deze nog steeds bedienen met de ecos wat normaal niet kan , koploper "reserveerd" loks voor het programma en blokkeerd deze op de ecos( display regelknop met rode streep door)

Vandaag terug de lok getest, eerst gereset(nogmaals) terug adres enzo aangepast en rara de lok reed terug gewoon met de ecos 8o

Wel nog geen tijd gehad om te testen via koploper O:-D

Tom