Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?

Gestart door nkeer3 zondag 27 april 2014, 13:54:23

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Lid sinds: 2013

mijn trein rijdt niet op tijd, die rijdt op rails

offline
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Hier is ook nog een Mä 6021 gebruiker  :D. Ondanks de beperkingen die hier ook worden genoemd voldoet hij nog steeds goed  :thumbup:,  op dit moment is het mij de investering niet waard om CS aan te schaffen. Ja je bent wat beperkt met "maar" 80 lokomotieven maar goed zoveel heb ik er nog lang niet en als ik ze wel had had ik ook een mega baan moeten hebben.

Naast de 6021 nog 2 boosters van Rainier Lussi en een paar conrad voedingen gekoppeld met de Märklin interface aan een oude desktop waar koploper draait....

Ik ben nog steeds tevreden....

Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Lid sinds: 2007

De tijd zal het leren

offline
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Hier nog een trouwe gebruiker van de 6021. Al vanaf het begin dat deze op de markt is.
Samen met iTrain een betrouwbare combinatie.
tegenwoordig zelfs met een app op de tablet waardoor deze als tweede scherm functioneerd van de windows pc.
Touchscreen draadloos op een 8" scherm de trein besturen. Oude techniek in een modern jasje.

Gr. Paul
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Ik heb ook een 6021 en een control80F.
Ik ben dik tevreden met de 6021. Het rijdt fantastisch.

Ik heb ook twee MS-en op een losse baan, maar dit vind ik helemaal niets. Van een is de Regelknop al defect. MS is totaal niet duurzaam.

groetjes
Henk
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
ik had jaren geleden de mogelijkheid om met wat extra centjes een 6021 met trafo aan te schaffen. En ik gebruik het nog steeds naar volle tevrdenheid. Sommige functie in b.v. de ICE (37783) doen het niet. Maar ja, je kunt niet alles hebben met een kleinbudget.
Dus: "hulde aan de 6021".
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hallo,

Ook hier nog een 6021, samen met de 6015/6017. Plannen om over te stappen liggen er wel. Voornamelijk vanwege de meerdere rijstappen. Het setje blijft wel, want als backup een uitstekende configuratie. Heb er jaren al heel veel plezier van. Eenvoudig, sterk, solide, betrouwbaar en werkt uitstekend. Dit kan met een andere configuratie uiteraard ook.

Marcel
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Na een eerdere post in dit topic dat ik er ook een wilde, is dit inmiddels realiteit geworden.
De collectie bestaat uit: 6021, 6002, 6051, 6035 en 2 x 6040  :D en helemaal content ermee!
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
vanaf vorige week heb ik geen 6021 meer deze is vervangen door een cs 1 maaaar vanaf deze week rijdt mijn zoon ter vervanging van zijn ms1 met mijn 6021 dus hij blijft naar volle tevredenheid in gebruik

gr Ed
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2009

Uitgerangeerd ;)

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik gebruik de 6021 voor mijn test / proefopstelling.   Super handig.

Rij verder met de CS2 en iTrain.

groet Matje
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ikzelf gebruik ook een 6021 in combinatie met koploper.
Weet iemand hier eigenlijk of de M83 van marklin in te stellen is via de 6021 of heb je daar perse een keyboard voor nodig?
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Citaat van: svw op vrijdag 06 februari 2015, 19:40:30
Ikzelf gebruik ook een 6021 in combinatie met koploper.
Weet iemand hier eigenlijk of de M83 van marklin in te stellen is via de 6021 of heb je daar perse een keyboard voor nodig?

Werkt dus perfect zonder keyboard  B)
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Heb er zeker ook een stuk of 4, maar waar ze liggen  8o, denk bij Station Bonn :?, kan ik ook niet meer vinden  :D

Mvg Gert
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Voor wie van PC wisselt of updates draait kan wel eens in de driver problemen komen met de usb-to-serial comm driver:

oplossing:
http://www.ifamilysoftware.com/news37.html



Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Dank  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2006

Fan vanaf mijn geboorte

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Vooral het kastje aan de linkerkant is handig. 6021 naar Loconet. Dan kun je de PC ook aansluiten via een blokje van Wim Ross naar USB of Serieel. Verder heb de volledige Loconet bus ter beschikking.

Groet,
Bert
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hallo Martin,

Wass einer schone combination hatte sie dort.

Und wie Bert aufmerkt ist dass Loconet teil am linker seite sehr handy!

M.v.g.

Hans V200.0

Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik heb de 6021 aangesloten op de sniffer ingang van de  cs1. Aan de 6021 hangen dan weer  3 keyboards.
Zo heb ik de uitgebreide functionaliteit van de cs1 gecombineerd met het gemak van de 6021 en keyboards en dat bevalt prima. Ook hangt er aan de cs1 nog een mobil station. Keuzes genoeg om een trein te besturen.
Daarnaast ook een schakeltableau i.c.m. s88 zodat ik op verschillende manieren de wissels en seinen kan bedienen.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik heb de 6021 nog wel maar ik gebruik hem niet meer. Heb al weer enige tijd geleden een CS2 voor een mooi prijsje via marktplaats gekocht.
Mijn handelaar adviseerde mij de 6021 niet weg te doen maar eventueel voor een test baantje o.i.d. te gebruiken.
Dus daar zal het wel een keer op neer gaan komen.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik gebruik de 6021 slechts voor het (indien nodig) wijzigen van de instellingen van Märklin decoders.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik bestuur mijn baan ook met de 6021, persoonlijk vind ik dat nog steeds een van de gemakkelijkste  manieren, locnr intikken en je hebt direct controle. De wissels worden met een aparte transfo analoog bestuurd.

Sinds kort ook een 6051 op de kop getikt voor heel weinig geld en een test-licentie van iTrain genomen om wat te testen.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ja, ik heb Loconet omdat ik de Uhlenbrock Sound Director controle op Loconet middels mijn toetsenbord
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
 @citaat "Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?"  8o  :help: :help: :help:
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Beste 6021-gebruikers,
Ik heb afgelopen week op een duitse rommelmarkt een heuse 60211 gekocht. ? 10 , geen geld. Incl ovp en handleiding. Het is een transparante versie van de witte 6021. Leuke onderbreking in de serie witte boxjes.
Hij werkt en stuurt samen met 8x keybaord, 2x memory, en een 6070/6071 IR, en 4 boosters, alle digitale delen mijn baan aan.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Gebruik nu een 6021 voor bovenleiding digitaal  ;) :thumbup:

Mvg Gert
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: wie gebruiken er allemaal er nog de 6021?
Citaat van: Cees B op woensdag 07 mei 2014, 22:09:13
Vergelijk je hem met een MS station is het zelfde als een fiets met ronde en vierkante wielen.

Ik las dit draadje omdat een kennis van me al jaren rijdt met een 6021 en een 80f, en mij al jaren probeert dat spul te verkopen.  :D
Maar van deze vergelijking kon ik geen worst maken. Nou ja, misschien gedraagt de MS1 zich als vierkante wielen? Toen ik nog op de trein werkte, verstond ik daar iets anders onder. Ik kreeg soms een wagon mee met vierkante wielen ...
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hallo, ik had een 6021 samen met wat keyboards en een memory aan mijn CS2 gekoppeld. Toen mijn CS2 de geest gaf en werd vervangen door een CS3 heb ik getwijfeld of ik die ook weer zou combineren met de 6021 etc. Ik geniet nu van de mogelijkheden van de CS3, maar ik heb nog steeds een hekel aan het wisselen van scherm voor het bedienen van wissels, dus is de 6021 inmiddels weer volop in bedrijf.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Dat wisselen kun je ook oplossen met een extra scherm ik heb al in meerdere topic gelezen dat ze het wissel overzicht op een apart scherm doen.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hier ook een 6021, met 6036 Control 80f en 6051 interface.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hier ook lekker vintage. 6021 met 3x 6036 control 80f, en uhlenbrock adapter voor loconet en afstandsbediening. Top !
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ondanks het aanschaffen van achtereenvolgend CS1, CS1R, CS2, CS3 en nu wachtend op een CS3+ toch nog steeds de 6021+6051 in bedrijf! :D
Al een keer de 6021 gedemonteerd om alle knopjes weer goed gangbaar te maken maar alles werkt nog steeds als een "trein"!
De CS'n gebruik ik om te testen en te spelen, de 6021+6051 nog steeds voor het laten rijden op mijn (steeds) kleinere treinbaan! 8o

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Hier een stuk of 4 6021.
En vele keyboards, memorys en control 80f.
En wat er nog meer bij past...

Mvg. Marcel
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Heb er nog 3 , van die oer 6021 igers , 1 voor digitaal bovenleiding, 1 x reserve , en nog 1 x defecte, eindtorren heb ik liggen, ooit nog een keer repareren. :D

Mvg Gert
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik gebruik ook nog steeds de 6021 in combinatie met wat boosters maar wil op termijn toch overstappen naar Intellibox want ik moet steeds harder op de knopjes drukken. Nu is dit waarschijnlijk met een interne schoonmaakbeurt op te lossen maar de Intellibox biedt veel meer mogelijkheden.

gr Gerard
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik heb een CS3 en heb voor wissels er nog een CAN Stellpult naast. Maar ik heb er ook nog een MS2 aan hangen en wil nog wel eens via de telefoon of tablet rijden, dus gebruik eigenlijk alles. In de CS3 soms de losse wissels, soms het tableau (als ik hem gemaakt heb).
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
@Laurent: en waar heb je de 6021 ?
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ook voor mij is de 6021 met de bijbehorende keyboards en booster voldoende. Ik ben al niet zo'n techneut  (dit begrijp ik allemaal wel) en ik wil vooral ook "fysiek" met de treinen bezig zijn. Ik heb het idee dat die beeldschermen met al hun uitgebreide functies en geprogrammeer tussen mij en de treinen in komen te staan als ik dat zou doen. Maar alle begrip voor de "computerrijders" onder ons. Ieder zijn plezier met deze hobby, nietwaar?
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Citaat van: BerlinerTempo op vrijdag 27 maart 2020, 08:11:15
Ik heb het idee dat die beeldschermen met al hun uitgebreide functies en geprogrammeer tussen mij en de treinen in komen te staan als ik dat zou doen. Maar alle begrip voor de "computerrijders" onder ons. Ieder zijn plezier met deze hobby, nietwaar?

Het is net wat je er zelf van maakt.
Ik heb hier een modelbaan bestuurt door Koploper. Ik kan er naar kijken maar ik kan ook zelf rangeren terwijl Koploper doorgaat.
Ik wil bij rangeren los zijn van beeldscherm en ECoS daarvoor heb ik een handregelaar in handen en de wissels zet ik op een bedieningstableau om.
Ik ben er zeer tevreden mee. Wil je meer weten lees dit eens door

Mvg, Johan
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Bij mij staat hij als voeding voor de vitrine.
Alleen het rode Uit-knopje werkt niet meer.

John (VT601)
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Ik gebruik soms een 6021 voor testen van vooral voor oude decoders die de CS1R en de ECoS II niet "zien" (had dit met een Roco krokodil 69529; de decoder is vervangen door een ESU LokPilot Micro V4.0 en rijdt nu met DCC).

Willy
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie gebruiken er allemaal nog de 6021?
Citaat van: guyremgabdel op vrijdag 27 maart 2020, 00:37:23
@Laurent: en waar heb je de 6021 ?
In mijn gedachten. Niet goed gelezen. :P