Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

wisselaandrijvings draadjes

Gestart door Jasperkc zaterdag 19 april 2014, 12:55:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
wisselaandrijvings draadjes
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
wisselaandrijvings draadjes
Hallo Iedereen,

Een vriend van mij heeft meerdere C-Wissels met aandrijving. Nu is het zo dat in deze aandrijving een stekkertje zit met 3 draden. Dit stekkertje had zulke korte draden dat ik besloten heb om de draden uit het stekkertje te halen en er nieuwe draden in te doen. Helaas gaat dit dus niet. Is er ook een firma die de stekkertjes levert of is er iemand die de stekkertjes met bijbehorende draadjes levert (2x blauw, 1x geel)? Ik neem nl aan dat Märklin niet die stekkertjes zelf maakt, maar dat betrekt van een firma die die stekkertjes produceerd. Het zou mij nl. heel wat schelen als ik zelf die stekkertjes kan bestellen en dan zelf de draden erin kan doen. Immers in de computer wereld is het al heel erg gebruikelijk om netwerk kabels zelf te strippen en vervolgens ze met een speciale draadstriptang aan de draad te bevestigen.

Groet, Jasper
Re: wisselaandrijvings draadjes
Lid sinds: 2006

what else?

offline
Re: wisselaandrijvings draadjes
Hallo Jasper,

Het Marklin artikelnr van deze stekkertjes met draadjes is 521760.
Ik heb ze een keer op de beurs in Houten gekocht bij Mehlbaum & Bovendorp, voor ik meen ? 1,=
Op hun site zag ik ze echter zo snel niet staan, maar misschien heb ik niet goed genoeg gezocht. Anders gewoon ff een mailtje sturen.
Re: wisselaandrijvings draadjes
Lid sinds: 2006

Ik spoor niet, maar bus wel. ©

offline
Re: wisselaandrijvings draadjes
Net even bij Marklin dat nummer ingevoerd, maar schrik....daar kost een stekker met draadjes ? 6,00.

Gr.  Charlie
Re: wisselaandrijvings draadjes
Citaat van: Charlie op zaterdag 19 april 2014, 15:01:54
Net even bij Marklin dat nummer ingevoerd, maar schrik....daar kost een stekker met draadjes ? 6,00.

Gr.  Charlie

Het blijft Marklin. Kost weer klauwen met geld....
Re: wisselaandrijvings draadjes
Lid sinds: 2006

Forum member sinds 2006

offline
Re: wisselaandrijvings draadjes
Citaat van: Maarten op zaterdag 19 april 2014, 15:11:09
Het blijft Marklin. Kost weer klauwen met geld....
Neem de goedkoopste oplossing:
Gewoon de aandrijving openmaken (en dan meteen de eindschakelaars overbruggen) en de bedrading rechtstreeks aan de aandrijving maken.
Scheelt weer 3 mogelijke storingsbronnen.

grt Piet.