Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouw Roco TEE

Gestart door dalmvis maandag 14 april 2014, 21:45:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouw Roco TEE
dalmvis
gast

Ombouw Roco TEE
Dag modelspoor vrienden,
Weer een hele tijd geleden dat ik iets heb geplaatst... op de Intermodellbau messe Dortmund eindelijk eens een SB motor gekocht. Daar was ik wel erg nieuwsgierig naar en ook nog 10% messe korting toch weer bijna 10 euro... ;-)
De TEE 11.5/VT601 had ik al voorzien van een ESU Lopi4. Wel zeer goed de wielen gereinigd, maar echt mooi liep ie niet...
Nu met de nieuwe motor loopt ie ' als een trein'  en kruipt ie (mocht dat nodig zijn) ZONDER horten en stoten en al met al loopt ie veel gelijkmatiger en STIL.
Ombouwen was (max) 1 uur werk, SB geeft een moeilijkheidsgraag op, dit was categorie 1 (makkelijk). Volgens de beschrijving moest je de printplaat inkorten maar dat bleek bij mij niet nodig (ik denk de oudere NIET digitale versie mogelijk wel) . Tevens soldeerde ik de 2 pinnen van de motor meteen aan de lipjes op de print, motor zat zo al ' klemvast'  Bij het proefrijden niets van gemerkt maar uiteraard toch nu maar vastgelijmd. (je kan deze motor niet schroeven, in tegenstelling tot de oude Roco motor).
Kortom: geslaagd experiment... wel 95 euro armer maar toch de moeite waard, is mijn mening.
Bye, Arthur
Re: Ombouw Roco TEE
Lid sinds: 2008

offline
Re: Ombouw Roco TEE
Hi Arthur,

Goed te horen dat het inderdaad eenvoudig is en en goed resultaat geeft. Ik heb ook nog een paar locs die kandidaat zijn voor een SB-motor.
Denk dat ik binnenkort er ook eens één ga bestellen.
Re: Ombouw Roco TEE
Hallo Arthur en Arjan,

in mijn vorige leven 'praatte' ik veel in afkortingen. Dat blijkt ook bij jullie zo te zijn. Wat is een SB-motor?
Re: Ombouw Roco TEE
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: Ombouw Roco TEE
Even kijken op de site van SB modellbau en dan is het antwoord snel gevonden.
Re: Ombouw Roco TEE
thx