Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

PIKO NMBS loc serie 77 DOA

Gestart door minitreintje zaterdag 01 maart 2014, 08:50:03

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Hallo,

Een week geleden had ik een PIKO locomotief gekocht van de NMBS serie 77.
Thuis gekomen en getest => DOA, slechts 1 wielstel draaide de andere was geblokkeerd. Terug naar de winkel en ze hadden er geen meer.
Nu is mijn locomotief bij PIKO binnen. Hoelang zal ik moeten wachten?

groeten Dylan
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Aliebengalie
gast

Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Het is nu geen vakantie tijd , ik vermoed hooguit 14 dagen.

Maar is afhankelijk wanneer ze hem ter reparatie opsturen.

Jammer dat je dit over komt.

Mvg: Alex
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Voortaan rijtestje in de winkel voordat je het model afrekent en meeneemt?
Vaak denk je niet aan zoiets he...totdat het je een keer overkomt. Is eigenlijk net dat stukje extra service waarmee een winkelier zich kan onderscheiden.
Hoop voor je dat je hem snel weer terughebt!

grts,

Leon
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Jha het was op een beurs waar geen testbaan aanwezig was. Nochtans die winkel heeft een goede naam op dit vlak.
Hopelijk :) Dus 4 weken wachten want al die tussenpersonen vragen ook weer tijd voor het in de fabriek aankomt.


groeten Dylan
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Vandaag hem eindelijk terug binnen gekregen. Testen zal voor de komende week zijn.
Ik hou jullie op de hoogte :)

groeten Dylan
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Fantastisch! Werkt perfect! Alleen de sleper truck van Alex nog toepassen... En een ESU V4.0 inprikken want die Uhlenbrock moet ik niet hebben zene.
Alleen hoe krijg ik het best zonder brokken de kap los? Ik heb al wat geprobeerd met prikkers maar ik krijg de kap er niet af :S

groeten Dylan
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Aliebengalie
gast

Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Dylan , ik hoop niet dat je geprobeerd hebt om de kap er zo af te trekken.
Dat zal vermoedelijk niet gaan.
Ik heb het vermoeden dat er aan de onderzijde onder elke koppelingen aan beide zijde een schroefje zit , die je eerst los moet maken.
Daarna kun je voorzichtig de kap er af halen lijkt mij. (heb helaas niet precies jouw model).
Kijk wel uit voor het hekwerk met de kap er af en met de kap er op zetten.
Als het binnen werk gelijk is aan de modellen die ik heb , moet je in de breedte iets meer ruimte maken voor de decoder als je er een ESU V4 inzet.....de Uylenbrockies zijn namelijk iets smaller.....

Hoop dat je het voor elkaar krijg.
Maar dat zal best wel goed komen.

Mvg: Alex
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Neen ik was opzoek met cocktailprikkers achter gleufjes waarmee de kap los kan maar helaas niet gevonden. Ik zal eens zien dat ik ook schroefjes terug vind :)
Die Uhlenbrockies zijn gewoon beroerd als het gaat om rijeigenschappen en bovendien één merk van decoder is al ingewikkeld genoeg met meer dan 500 CV's :O

groeten Dylan


Edit Frenkievee: merk Uhlenbrock aangepast, op het forum bij voorkeur de gewone merknaam gebruiken
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Aliebengalie
gast

Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Ik zelf heb er weinig problemen mee hoor Dylan.
Heb een aardig aantal G1206 en van Piko.
1 ervan is voorzien van een Esu V4 ivm F1 en F2 die niet aanwezig waren in de Uylenbrock decoders.
Ik ben er best tevree mee , en heb er enkele bij die zelfs mooier rijden dan die met de V4.
Maar er zitten veel verschillen in , dat heb ik zo ie zo wel gemerkt.

Ben erg benieuwd of je bij jou ook de schroefjes ziet zitten als je de koppeling iets op zij drukt.

Mvg: Alex
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Dylan,
Als je bij Piko op je beschrijving van je Lok kijkt zie je (Bedienungsanl./Ersatzteilliste 59218 Dateigröße: 4,63 MB) link hieronder.

Als ik het goed gezien heb zit onderaan ter hoogte van de cabine een vijs en moet je vooraan bij het demonteren een haakje lichtjes naar binnen drukken.


http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=15866

Ik stuur je de pdf in een PB.

Succes

Johan



Link verbeterd bedankt Atte
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Lid sinds: 2011

offline
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Er mist een 'w' in de link, dus:

http://www.piko-shop.de/index.php?vw_type=artikel&vw_id=15866

groet, Atte
Re: PIKO NMBS loc serie 77 DOA
Ik zal er eens naar kijken, ik heb de documentatie ook erbij gekregen.

groeten Dylan