Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Baan boven de wasmachine en de droger?

Gestart door Jilger woensdag 09 april 2014, 14:59:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Baan boven de wasmachine en de droger?
Beste mensen,

Binnenkort ga ik met mijn gezin verhuizen. Tijd om een nieuwe baan te ontwerpen! Maar... doordat er ook gezinsuitbreiding op komst is, is er minder ruimte voor een nieuwe treinbaan.
Nu vraag ik mij af of het erg onverstandig is om een baan over de wasmachine en de droger heen te bouwen. Uiteraard staan beide machines vrij onder de baan, zodat de baan niet staat te schudden bij het centrifugeren.
De droger heeft een warmtepomp, waardoor er minder vocht en warmte vrij komt.
Wat is jullie idee hierover?
Alvast bedankt.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Ik zit ook met mijn baan op zolder en de wasmachine en droger staan beide boven. Ik rijd al jaren zonder problemen op mijn baan en ik heb een droger met slang maar die gaat via een pijp naar het dak toe. wat ik wel doe is iedere week met de stofzuiger de vloer zuigen op zolder en dan is het goed te combineren wasmachine en droger met treinen op zolder.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Hallo,

Misschien is het dan wel een idee om wielen onder de tafel te maken. Als je dan ooit onde de baan moet zijn.....

Met vriendelijke groet,

Leon
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Leon,

Dat van die wielen had ik ook al bedacht. In ons huidige huis staan de wasmachine en de droger tegenover de treinbaan. Met regelmatig stofzuigen heeft dat nooit voor problemen gezorgd, maar ik vraag me dus af hoe dat zit als beide machines onder de baan staan.

Jilger.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
plaatje eronder maken met folie of isolatie deken tegen eventuele damp/stoom
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Totaal geen problemen mee gehad bij mijn vorige spoorbaan.
Enige nadeel vond ik dat de droger aardig wat stof produceert en dat kan wat contact problemen geven.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Oké, bedankt voor jullie bemoedignede reacties. Ik ga dit plan verder uitwerken!
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Als ik zie hoeveel vocht de wasmachine en stof de droger bij mij produceert, dan raad ik het beslist af. Nu is Marklin natuurlijk oerdegelijk, maar om het nu uit te lokken... Er zijn voldoende gevallen bekend van roestende treinen inmiddels.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Ik zou het ook niet doen.

Je rijdt weliswaar vast niet met M-rail, maar op termijn kan je wel vliegroest verwachten.
Dit zal je het eerste opmerken bij metalen buffers, oudere assen, koppelingen en onderzijde van metalen rijtuigen.

Gr. Marcel
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Met K-rail of C-rail zou ik me over de rails geen zorgen maken, wel over de achtergrond poster, het kurk onder de rails (neem plastic), de werking van het hout (ik zou er een metaalframe ondersteund tafelsegment voor nemen), en ik zou er tijdens de werking van machines geen treinen langdurig erboven parkeren.
Een vochtvreter in de ruimte is ook nooit weg.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Lid sinds: 2012

Mislukken, zo veel leuker dan nooit proberen!

offline
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Enige nadelen die ik weet is dat drogers veel stof produceren. Een condensdroger geeft wel veel meer ruimtelijke warmte en vocht af dan een luchtavoerdroger (met slang naar buiten). Ben 10 jaar witgoed monteur geweest dus spreek uit ervaring.
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Tropische baan aanleggen  :-)
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
en het kan aan mij liggen, maar als je met gips gaat werken, krijg je een soort groningenlandschap...
kan me zo voorstellen wanneer ze allebei staan te rammelen, dat er het een en ander gaat schudden bovenop :? :?


Weet niet hoe anderen dat ervaren?


Simon
Re: Baan boven de wasmachine en de droger?
als ie m aand de muur maakt niet
of hij heeft een kaarten huis
en ruimtelijk vocht zit niet enkel onder de baan
maak gewoon een plaat board met plastic folie eronder als isolatie
elk huis is tegenwoordig zo geisoleerd dat het hele huis heeft wat jij onder je baan vermoed te krijgen
advies
regelmatig dakraam open en ventileren