Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Tony,

jij bent een illusionist, een soort Hans Klok zeg maar ...
tsss, het Handboek voor den Moodelspoorder onder
een oud vod stoppen als landschap, foei toch!  :P
Maar eh, goede impressie hoor  :thumbup: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox

Dat is een goede handdoek die ik voor de kleur uit het keukenkastje heb geleend, Erik  :-)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
1e pagina les 1 1e regel voor de modelspoorder
"men gebruike wat voorhanden is"  >:-D
dus ook het handboek ,en de handdoek uit de badkamer(na drogen)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Nero!!!  :-)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Ja,ja ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Mooie foto's weer om lekker bij de dagdromen. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2015

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn eigen manier.

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Leuk om te zien hoe jij van alles probeert Tony (met materialen die voor handen zijn :thumbup:), om te kijken wat je uiteindelijk wilt.
Kan me in deze werk wijze goed vinden!  :D

Hartelijke groet,
Ragoem
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
haha, en die materialen komen zeker nooit meer terug van waar ze vandaan komen?  :D :D :D
tenminste, daar word ik hier thuis altijd van beschuldigd haha


mooie paradebaan tony!
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
 8o
Citaat van: Simon BR39 op woensdag 25 maart 2015, 22:43:04
haha, en die materialen komen zeker nooit meer terug van waar ze vandaan komen?  :D :D :D
tenminste, daar word ik hier thuis altijd van beschuldigd haha


mooie paradebaan tony!
2e regwl
gooi niets weg :idea:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Dank voor reacties heren !

Gisteravond nog eindeloos vanalles en nog wat geprobeerd.........
Behalve het idee van de berg , valt alles af en tegen wat ik doe.

Straks ga ik nog een paar dingen proberen en met een beetje geluk en op een echt ouderwets-foute sixties-manier, het plaatje goed krijgen.
Het vervelende is, dat ik weinig plek in die hoek heb, de weidsheid achter het viaduct enigermate wil behouden en -het ergste- ik er niet goed bij kan daar. Ik moet er helemaal onder kruipen of gebukt zitten  :(

Gelukkig is er geen deadline  :P  grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Tony

Zoals jij kan schilderen maar zelf een mooie achtergrond (bv tunnelingang).
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
foto van een straat
laag houden ,dan heb je over alles goed zicht(weide  >:-D zichten)
en onder je brug viaduct kijk je door de straat(wat een lengte kan je dan maken  >:-D)
Maar zoeits als een lage bebouwuing kan best
in oostzaan heb je ook onder de A.... een zicht op de straat,terwijl de huizen niet boven de dijk van de weg uitkomen
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast

@ Nero, het dio is zo laag boven de grond dat ik er altijd schuin bovenop kijk. Wat jij bedoelt, zou best kunnen ( en mooi zijn ) indien alles op ooghoogte zou zijn. Dan was de indeling waarschijnlijk ook wat anders geweest. Ik heb wat probeersels op de foto geplakt.
Genomen vanuit mijn zicht, het werkt allemaal niet goed.

Maar ik ben er wel uit nu  :P :P :P
Het kapelletje gaat de zaak bekronen  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zat net als de molen bij de gratis/extra huisjes bij de cementcentrale.

Grtz van een blije Tony en Carl die er na 3 dagen uit zijn....
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Leuk dat je een oplossing hebt gevonden.
Ben benieuwd.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Leuke oplossing  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
De mooiste oplossing Tony. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Houwen zo, ;)

Prima plaatje en nu de (steun)muren opmetselen, Carl.
Is weer eens wat anders dan het groen verzorgen (en de buurvrouw)

Lekker straks rangeren, Tony. :thumbup:

groetjes

Wil Tweeendrie

Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Hm, die opstelling op de eerste foto is toch ook niet zo verkeerd ...
Maar die Carl zal de optie met het kapelletje er wel weer doorgedrukt hebben  :P

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Mooie invulling
dat gat tussen kapel en seinhuis met een of 2 boompjes vullen
kapel misschien 1/4 kapel hoogte opvullen,niet verplaatsen
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Dank voor de warme belangstelling !

Het seinhuis is nu brughuis en wekt bij mij de indruk dat er ook nog ergens een kanaal of rivier is. Ik houd van zijn eenvoud en het steekt mooi af tegen de lucht. Het geeft me een weids gevoel.

Een paar kleine toren-achtige industriegebouwen stonden ook leuk op de plek van de berg trouwens. Misschien dat ik die eens zelf ga maken als verwisselbaar stuk voor de kapelberg. Die ga ik toch los maken, want ik kan er daar maar moeilijk bij.

De zand/cementcentrale heb ik wat uitgebreid met nog 2 silo's, die ik al jaren heb liggen om als laadgoed te dienen (heb er nog 2).

Scene van afgelopen zaterdag op de beurs....Wat moet dat cementgebouw kosten ? Vijf euro, maar voor een tientje mag je de hele doos meenemen, ben ik er vanaf. Een snelle blik geworpen en gauw een tientje betaald. Een verassingsdoos !!!
Dat inhoud was niet verkeerd, er was wel vanalles los maar alles zat erbij. Daar ga ik nog veel plezier aan beleven.
Twee gebouwen laat ik even zien; ik kende ze niet en ze zijn erg leuk. Ook nog 2 pic's van men dio.....

Voorlopig ga ik eerst de bende op de treinkamer verder opruimen, daar was ik mee bezig toen ik opeens ruimte voor dio-2 zag  :-)
Nu kan ik daar nog amper lopen....grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Leuk dat Carl ook weer van de partij is, ik begon hem al te missen. >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Hoi Tony,

Leuk allemaal. Dat Kibri stationnetje, da's ne ouwe! Leuk😄.


Mooi zo die fabriek. Aan de andere kant van dat tweede spoor lijkt wel een haventje te kunnen komen. Of is die Carl met zijn kruiwagen iets anders aan het uitgraven?

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Het brughuisje komt goed tot zijn recht zo voor de blauwe muur. :thumbup:
Misschien nog 1 of 2 parkeerplaatsen erbij meer niet anders wordt het te vol. ;)
Het totaalplaatje van de laatste foto is prachtig. :thumbup: :thumbup:
En ja ook ik ben blij dat ik Carl weer wat vaker zie verschijnen op de foto. :P :P
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast


Blz. 167 uit het Handboek van den moodelspoorder;

"In den huidigen tijd is er voor den knutschelaar een ruime sortering materialen voorhanden, die levenschecht lijken.
Zoo heeft den firma Faller papieren muurplaaten in het assortiment, die erg goed te gebruiken zijn. Men kan er allerhande zaaken op den moodelbaan mee realiseeren."

Laat ik er daar nou nog 5 van hebben liggen. Eentje is op een stuk triplex gelijmd en heb ik om te proberen eens met verdund zwart behandeld. De rest is nog onberispelijk. Onbehandeld is het eigenlijk nog leuker en nog meer sixties. Met wat passen en meten en wat geluk is het net genoeg, voor wat ik wil. Wat tempex op maat gesneden en gestapeld en aan het puzzelen gegaan.

Ik denk, dat wanneer ik morgen weer naar mijn brouwsel ga kijken, ik nog steeds tevreden zal zijn..... :P

Oja, eigenlijk was ik aan het opruimen  :-)        Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Weer top. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Meteen een ander gezicht met die muren prachtig. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Die muurtjes geven toch weer een mooie uitstraling  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
En dan slaap je er nog eens nachtje over en dan kijk je nog eens en dan ga je even Mies uitlaten en dan denk je aan de reactie van Erik en aan je mislukte industrie-gebouw-pogingen die toch wel iets hadden en dan bedenk je opeens dat er op de rondombaan nog gebouwtjes staan die wel eens zouden kunnen passen en dan ga je dat toch eens proberen en dan blijkt.............

TOCH BETER ZO !!!!

Oordeel zelf maar  :P    grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Ik zeg niks meer aan veranderen geeft meer diepgang aan je diorama.
En mooi bij de 1ste foto die schaduwen zo op de achtergrond sfeervol zeer sfeervol. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Ziet er goed uit Tony  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Weer een geslaagd resultaat. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
 :thumbup: :thumbup:Kijk en pas aan
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Dag Tony.

Leuk hoor die inter-actie! :thumbup:
Wat ik mij afvroeg: past achter de brug geen stukje haven met kade?
Dan kunnen de gebouwen als pakhuis of havengebouw door het leven.
Dat kwam in mij op toen ik de eerste foto van posting #1614 zag.
'T is maar een ideetje hoor ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast

Dank voor de reacties  :thumbup:

Michel, zo blijft het staan  :thumbup:

Nero, zo is dat  :thumbup:

Er is maar heel weinig plek daarachter, Erik  :(
Iets langer (7cm) dan een half A4tje in de lengte. Hooguit plek voor een gezonken bootje  :-)

Maar ik moet zeggen, dat ik nu erg tevreden over dit diorama ben ;)
Ik kan nu wel een poos vooruit, om ze allebei -én de verbinding ertussen- verder af te werken.
Plus de DCC natuurlijk......

Tijdens mijn zoektocht in de andere treinkamer, waar ik de fabriekjes gepikt heb, vond ik meteen een mooie plek voor het Heljan station. Het staat nu op de plek van de Heljan molkerei die daar stond. En omdat het toch weekend en regenachtig is, heb ik daar ook maar wat foto's van gemaakt. Anders is de verhouding letters en plaatjes niet meer goed hier  :P

In mijn volgende update zal ik vertellen waarom Carl even niet zo in beeld is........


Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Ziet er heel natuurlijk uit, Tony!

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Weer een mooi stukje werk geproduceerd.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Schitterend wat jij allemaal uit je mouw haalt. :thumbup:
Het Heljan station fungeert mooi als boerderij en straalt een gezellige rust uit. :)
Ging Carl weer de "fout" in ?
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Hallo Tony,

Mooie beelden weer.
Toch nog even terug naar foto 10 X.
Mag ik vragen waar jij je boomzaad koopt.
Op de ene foto staat het brughuisje mooi te wezen, op het andere groeit er al een boom uit de schoorsteen!
Tijd voor de snoeischaar van Carl.
De meer industriële uitbreiding vind ik beter passen dan het kapelletje.
Gelukkig heb je een grote voorraad kamer en is de keus reuze.

Groet,

Erik
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast


Das dat gratis spul van bij de kassa van Albert H. , Erik ,dat groeit als de neten !

Ik zie het nu pas op de foto  :-)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tja dat is Tony/Carl weer met verrassingen uit de verzameling rommeldozen met mooie resultaten weer :P :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Lekker smullen gewoon blijven genieten en leren >:-D :P
Mvgr,
Theo.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
BETRAPT !!!

Met een verborgen camera, bewegings-sensors en veel geduld is het gelukt om letterlijk een beeld te krijgen, van wat die Carl de laatste tijd uit aan het spoken is. Hij zei geen tijd te hebben, omdat de Broeders van het Rechte Spoor het jaarlijkse Paasbier moesten brouwen en hij niet gemist kon worden. Maar toen ik daar van de week een kratje trappist ging halen, wisten ze nergens van. "Paasbier ?", vroeg de abt, "nog nooit van gehoord. Carl hebben we al een hele tijd niet gezien, hij had het druk met diorama's bouwen, zei hij."

Uiteindelijk heb ik via een bevriend rechercheur de tip gekregen, om een verborgen camera op te stellen. De waarheid is schokkend !
Vanmorgen stond hij doodleuk en met een uitgestreken gezicht op mijn nachtkastje en vroeg wat de plannen voor vandaag waren !
Na de confrontatie met de foto's , heb ik hem bij zijn kladders gepakt en naar de broeders gebracht. Daar blijft hij voorlopig !!!

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Tony

Carl is en blijft onvoorspelbaar. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Vorige week is Carl in vermomming nog in Miniatur Wunderland gespot. Voor deze gelegenheid had hij zelfs zijn kruiwagen een ander kleurtje gegeven  :D


Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
 :-) :-) :-)

Vond het al vreemd dat zijn kleren in de was zaten !!!

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
bij Carl een verborgen zender plaatsen kun je hem traceren :P
Grt, Theo.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Carl is en blijft een dondersteentje. :P :P
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Had de aanwezigheid van Carl iets te maken met het nabije natuurgebied ??

Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Nou Michel, ik vraag me af hoe hij de sleutel van het kastje met het "verboden" leesvoer gevonden heeft  8o

Het was me het dagje wel, nog steeds opruimen, tussendoor eten, koffie en tegelijk wat forummen, een lichtkoof met ouderwets peertje voor het nieuwe dio gemaakt en toen nog aan het grote avontuur begonnen.......De V200 voorzien van alle nog te monteren onderdelen  :(
Handleiding van nix erbij, op internet gestruind, ook nix gevonden en dus mijn Märklin V200 als voorbeeld er maar bij.
Aan een kant de koppeling weggehaald en alle toeters en bellen er aan gehangen. Het meeste schrik had ik voor de deurstangen, 8 superdunne metalen staafjes zaten er bij en nergens was te zien, hoe dat vastgemaakt moest worden  8o En er vooral geen kwijt raken !!! Achteraf bleken ze toch te klemmen, een hele opluchting  ;)

Toen dat klaar was, mocht hij samen met zijn broers voor het line up topic op de foto en voor dit topic heb ik een paar speciale pics gemaakt  :P

En morgen weer lekker met groen op de clubbaan gaan stoeien. Zonder Carl, want die heeft straf...

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast
Dit is pas pure natuur. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ;vorm Bruchstein ligt vast

Zou goed kunnen, Dick !!!!

:-) :-) :-)