Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ook bij dit diorama slaat het BR 103 virus toe zie ik  :D  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ik zou ook tevreden zijn vooral met de laatste foto. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Erg mooi, Tony.

Ook erg leuk dat het viaduct kennelijk in een belangrijke internationale lijn ligt, gezien het materieel dat in de loop van de tijd voorbij gekomen is.  :thumbup:  :thumbup:

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony

Mijn oordeel is dat het goed is wat je gepresteerd hebt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

     Roel, het diorama ligt precies in de buurt van enkele zeer belangrijke hoofdlijnen en wordt door machinisten graag als afkorting gebruikt  :P
     Dat doen ze vanwege het natuurschoon aldaar én om opgelopen vertragingen weer recht te trekken.....
     Gunstig voor de treinspotters dus !!!

     Grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Prima compositie Tony! :thumbup:

Enne ... die grasmatten waren altijd al ondingen :mrgreen:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hoi Tony

Het is weer een mooi schilderij geworden   :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :) Het ziet er tiptop uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En je kan altijd over een paar dagen/weken/maanden/jaren/eeuwen er weer een andere draai aangeven, variatie amuseert.  :P

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Citaat van: Alex 0850 op vrijdag 13 maart 2015, 13:06:27
Hoi Tony

Het is weer een mooi schilderij geworden   :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Het wordt mooi
Maar hij is nog maar net begonnen
En carl heeft nog veeeeeel meer groen te doen
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

OOGSCHADUW  8o

Die bestond in 1960 ook natuurlijk en misschien was er wel een modelspoorder in die tijd die het experiment niet schuwde.
Als Bob Ross een spoorbaan had gehad, had die het misschien ook wel geprobeerd. Maar Tony zeker wel  O:-D

Een diorama leent zich uitstekend voor experimenten; na de foundation nu dus de (groene) oogschaduw.
Het effect is als mos in dit geval en goed en snel te doseren/aan te brengen. Oogt rustig ook. En makkelijk weer aan te passen Ik ga het zeker vaker gebruiken.

Hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony

Das weer een tof idee om de vrouw haar oogschaduw hiervoor te gebruiken.
Oogt heel subtiel om mos te imiteren.
Weer knap werk geleverd.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Kijk wel uit dat je vrouw geen spiegel naast de diorama zet , en dan de berg als make updoos gaat gebruiken  >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Oeps Tony/Carl in de make-up toer, maar degelijk is het helemaal waar want doe dit ook en alleen heb ik het nooit gezegd >:-D Mooi achteraf praatjes natuurlijk maar maakt mij niet uit Tony/Carl verdienen hier de hoofdprijs mee en heb er volkomen peace mee :-)
Ontdek maar eens deze kwasten o.a zo zacht als een huid op de cosmetica na dan maar met veel mooie resultaten ook al kost het wat maar is de moeite echt waard.
Tja mannen wat moet je zoeken in de vrouwenafdeling hé, nou wij wel dus daar is dus wel degelijk  ook iets te halen voor de modellentreinwereld :lol: >:-D O:-D
Creatief bezig blijven en je ogen de kost blijven geven  :-) >:-D
Gewoon een winkel binnengaan en je fantasie erop los laten gaan (wegdromen) komt er iets te boven of niet  >:-D
Mvgr,
Theo.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Met de foundation is het net iets natuurlijker oftewel de puntjes op de i. :P
Lekker update weer Tony und Carl die ik trouwens maar anderhalf keer gezien heb op de foto. ;) ;)
Zal druk worden bij Dougles en andere make up zaken met Moederdag een beetje modelbaanhobbyist zal nu make up gaan kopen en dat kan het beste op Moederdag om niet op te vallen in die zaken. :D :D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
gezeten op een kratje werkt Tony aan zijn baan
totdat zijn rug zegt, stop nu ! dan gaat hij maar weer staan
dan kan hij wat gaan spelen met zijn mobile station een
daar volgt hij een stoomloc, waar gaat dat ding nou heen ?

zijn banen zijn zo simpel en ook nog handbediend
hij prutst graag alle dagen, samen met zijn kleine vriend
die beleeft soms avonturen, zorgt voor leven in de tent
hij heeft nog wel eens kuren , maar is toch een beste vent

vandaag alleen wat foto's, van de rotzooi die ik maak
en ook nog van de onderkant, die zie je niet zo vaak
je ziet vooral geen draadjes, want die zijn er namelijk niet
want van automatisering snapt die Tony mooi geen biet

Grtz Tony  O:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony

Leuke tekst, en mooie overzichtsfoto's van je banen, die dio is een absolute eyecatcher.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :) Helemaal mijn type modelbaan, het meerdere lagen concept. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het diorama lijkt zo ook wel op een aquarium, maar dan veel leuker.  :D
Knap hoe je dat allemaal weet in te passen.


Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hoi Tony,

Schitterend om te zien hoe jij gebruik maakt van de ruimte die jij tot je beschikking hebt  8o
en vooral je " kijkkast " komt zo goed tot zijn recht.  :thumbup:
En gelet op de georganiseerde puinhoop onder de baan zou ik me daar helemaal thuis voelen.  :-)
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hoi Tony,

Helemaal toppie. :thumbup:

Gr.
René
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Wat een heerlijke "rommel" kamer. :thumbup:
De diorama steek er mooi tussen uit. :)
Meerdere lagen treinbanen schitterend gezicht. :P :P
Bedankt Tony voor het kijkgenot. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Bedankt voor de reageersels weer, heren  ;)

In die lommerrijke rommeltreinkamer komt de inspiratie vaak zomaar aanwaaien....net als sommige preisers. Die krijg je dan je van Sint of als je jarig bent. Alleen ga je dan niet opeens een naaktstrand op je baan maken in dit geval. Dan rijst de vraag, waar laat je ze ? Een blote buurvrouw voor Carl is genoeg. Of het 2e bruiloftspaar, wat ga je daarmee doen ? Of die 5 koeien, die niet bij die andere passen ?

Vandaag kwam de oplossing vanzelf, toen ik naar een half-klaar schilderijtje keek  B)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :thumbup: :important:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Het mini diorama met de koeien en het naakte koppel is prachtig. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony elke keer zit ik weer met een lach te kijken wat je verzonnen heb  :thumbup:  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Dag Tony.

Het mini-diorama is erg goed geslaagd! :thumbup:
Leuk om eens verder dan de modelbaan te kunnen kijken :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein

Tony ?
Ja, wat is er Carl ?
Wat lees ik nou ? Bruchstein????
Jazeker, Carl.
En waar moet dat dan weer gaan komen ?
Bijna naast Emmental, Carl.
Maar daar is het toch een enorm zootje, Tony ?
Wás een zootje, Carl, maar nu niet meer. Terwijl jij met de broeders de vespers zat te brevieren, heb ik geruimd. Ik ga zelfs proberen een keerlus te maken en het zaakje met Emmental te verbinden. Dat verbinden gebeurt sowieso.
Dat klinkt spannend, Tony !!!
Is het ook, Carl, ik hoop dat je er een karweitje bij kan hebben.
Zeker, Tony, door dik en dun, moet jij eens kijken wat ik kun !!!
Zo zeg je dat niet, Carl.
Maar zo rijmt het wel  :P Heb je al foto's, Tony ?
Tuurlijk Carl, hoogste tijd voor een update  :-)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Plak die loods eens vast
Je weet zo nooit of tie r so nog staat >:-D
Heppie ene idea ist ie  weer pleite :D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
 :) Goed bezig, als het past, dan past het en dan kan het en zal het geschieden. O:-D O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Leuk dit heel leuk gaan we weer volgen. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein

SPECIAAL VOOR NERO  :P

De loods is na jaren weer terug in de vitrine en daar blijft hij lekker staan.
Ook heb ik nu weer plek voor moderne vrachtwagens, die koop ik soms voor de containers die er bij zitten  ;)

Voor vandaag toch wel de laatste update.....grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
wel zo dan en nu een foto maken >:-D :D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Tony

Weer een zeer inspirerende update. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Wat een afwisseling in je baan.
Het koppeltje schijn zich blijkbaar goed te vermaken met de koeien als toeschouwers.
En van spelen komt trouwen >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
wat een leuke update  heb ik gemist 8o  :D
als je zo door gaat zijn het 3 banen onder elkaar  :-)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein
Toch wel een erg leuk idee, Tony.

Een rondom baan, een analoge baan, een digitale baan en een geschakelde dioramabaan 😄.....

En als die dioramabaan gereed is komt er misschien nog een lage-vloer baan bij?

Succes met het bouwen!

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox


Met Blackbox ?        Ja, met Blackbox !

De eerste blackbox in een blackbox en ook nog met 2 schuiflades  :thumbup:
Mijn diorama's zijn nu (bijna vast) verbonden met rails  :P

Bruchstein is meteen groter gemaakt en nu even groot als Emmental.
Na uren puzzelen en schuiven met rails en gebouwen, denk ik dat het diorama zijn vorm en inhoud zo ongeveer wel heeft.
Het doorgaande spoor zal waarschijnlijk rechts in een tunnel of achter de goederenloods verdwijnen.

Er beginnen allerlei ideeën op te borrelen. Het ladeblok gaat wat omhoog en eronder kan ook nog scenery komen. Zo wordt mijn dio 2.50 lang en kan er zelfs wat gereden worden met zo'n heerlijk ouderwetse blauwe trafo  ;)

Het bouwfeest wordt steeds uitbundiger, het pannenbier is alvast besteld....grtz Tony

 
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Hoi  Tony

Zit naar de foto's te kijken en vraag me af wat ben je van plan met die zwarte lades .
Zou haast zeggen haal ze er uit en leg er rails neer.   >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Dan komen ze om van de honger :D
Het zijn vast Tony's besteklade's  >:-D
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox

@ Alex, op de eerste foto zie je de functie van de lades. Ik kan ze de eerste jaren nergens anders kwijt.
    Na wat polderen, kon ik jouw idee toch vorm geven  >:-D Later ging Carl zich er mee bemoeien, hij had al bedacht dat hier de   
    verlichting en de treinen aangestuurd moesten worden. Het DCC  (Diorama Commando Centrum).
    Jammer, want er paste best veel rails in  :(

@ Jaap, het zijn inderdaad besteklades, maar sinds we het bestek gewoon op tafel laten liggen (daar heb je het ook nodig), kan ik
    er nu fijn loc's in parkeren.

Mocht iemand zich afvragen wat die schakelaar aan die trafo doet; zo kun je switchen van stroomkring naar stroomkring  :idea:
Kan ik mooi met 2 loc's op de baan. Een stuk baan stroom, het andere niks. Of andersom.
Ook ik schrik niet terug voor intelligente oplossingen (solutions tegenwoordig)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Hai Tony, Carl en de anderen,

Toppy  :thumbup: wat je weer allemaal rommelt, ik hou wel van deze high-tech.

Je hebt het bestek wel op tafel gelegd, maar je bent het beleg op de boterham vergeten mee te nemen, dat staat nog boven op de bestekladen!

En MAIK de Boer maar zoeken naar zijn foundesieon.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Wat een heerlijke update's weer Tony. :thumbup:
De foto's van je diorama maar ook je interieur geeft mij heel veel kijkplezier. :)
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Dag Tony.

Mooie line-up in die la met diesels ... :wink:
Het tweede diorama, of de uitbreiding op de eerste, is hartverwarmend! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Gaat lekker zo
Leuk idee  :thumbup:
En nu nog even een lift naar de baan  :P
Of heb je een geheime plek met / voor een spiraal  :idea:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox

Bedankt voor de rea's  :P

Om de mogelijkheden van het DCC  (dioranma commando centrum) optimaal te benutten, zijn er extra wissels geplaatst.
Dat dat nog kon, ontdekte ik na het langdurig bekijken van de laatste foto met de proefberg. Die moest weg, want ik was er niet tevreden mee. In de plaats daarvan komt daar een autobrug. Toen zag ik ook opeens, dat als ik de plaat wat naar voren zou halen, er plek voor een omloopspoortje vrij zou komen. Nu kan er tenminste wat gespeeld worden  :thumbup:

Dit is het laatste project met M-rails, althans wat wissels betreft. Ik ben er doorheen. Wat er nog van rest, is verroest, verbogen en/of werkt niet goed meer. Daar ga ik niet meer in investeren. Ik heb ook niet veel goede rails meer.

Volgende projecten die echt moeten rijden, worden weer met C-rails gemaakt. Daar heb ik nog een hele berg van.

Dit diorama zal nu ongeveer zijn definitieve vorm hebben. Misschien aan de linkerkant nog een hoog gebouw naast de loods om een mooier totaalplaatje te krijgen.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Staat mooi de brug. :thumbup:
De jammer dat het gebouw rechts achter de brug niet goed tot zijn recht komt. :(
Voor de rest een dikke  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Tony

Knappe industriezone heb je daar.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Misschien gaat zelfs de zaag in het gebouwtje, Michel  :P Het is langwerpig en er is weinig plaats daar.
Het staat nu allemaal grofweg en ongeveer voor het totaalplaatje. Er moet nog echt goed gepast en geweten worden.
Het is een zelfbouwsel van iemand uit Nederland, een seinhuis met een Nederlandse naam erop, gevonden op een beurs.
Kan ook nog zijn dat ik een stuk uit de blackbox-wand zaag, als dat beter uitkomt.

Heb er in ieder geval erg veel plezier mee  ;)
Alleen is mijn treinkamer nu nog ff een gigantische bende, maar het dwingt me wel om goed op te ruimen.

Grtz Tony

Ps. fijn dat je zegt wat je minder vindt  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Dag Tony.

Da's een fijn speeltuintje voor de DHG ...  :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
ALs je links achter eens enkel gevels ipv halve huizen(gebouwen) neerzet,en tot aan de brug
verders fraai werk op een bierviltje  >:-D :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Bedankt voor je uitleg Tony nu weet ik wat meer omtrent het huisje. ;)
Kijk met plezier uit naar je volgende update. :P :P
Re: Tony"s simpele banen... nog een M-rail diorama erbij ; Bruchstein met Blackbox
Jij bent echt niet te stuiten, hè Tony!
Prachtig en inspirerend hoe jij tekeer blijft gaan :thumbup: maarre, ik mis Carl een beetje op de foto's of is die weer aan de boemel?