Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hebben jullie weer een teletubie hooligan in jullie diorama. ;)
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ik zei zo juist tot de volgende update, maar dit is wel heel erg snel!

Levensgevaarlijk, die TeleTubbies!
Maar op de juiste manier onschadelijk gemaakt. :mrgreen:

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :-) :-) :-) :-)
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Deze was ook zeer effectief  >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Het is weer genieten, Tony. Erg mooi geworden.

Zal dat van die Teletubbie maar niet aan mijn kleinzoon laten zien. Die roept ook al bij het minst of geringste "Ohoh", dus het is wel een van zijn favorieten.

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :D  :D  :D  :thumbup:


Gr Alex 0850
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
oh die teletobbie ist jetst kapoet gestikt in die käse O:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Super toll. :thumbup: :-)

Gr.
René
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Zo, weer een TeringTubby minder, goed werk Carl en Tony, nog 3 te gaan! >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2014

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd..

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Oei Tony,denk je wel aan de meekijkende kinderzitjes.. Wat een drama, nooit geweten, dat Po, zo'n snoeperd  was..
Maar de hamvraag is, als er één Teletubbie zit, dan zitten er vast meer..

Dus kijk nog maar even uit.. Vooral Tinkie Winkie, is gevaarlijk met zijn handtasje.😁😁😁😁

Leuk hoor Tony, ben blij dat mijn kinderen wat ouder zijn en ik niet hoef te vertellen waar Po nou is .

Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

:-)

"Nou Carl, die rooie hebben we, maar als ik het goed begrijp, zijn er nog 3 van die gasten, goed opletten dus ! "
"Maak je maar geen zorgen, Tony. Mijn freunde uit de knast hebben dat probleem al opgelost. Ze hebben die andere Toebies na de ausfahrt van der rote, opgevangen en kalt gestellt."

"Das een hele opluchting, Carl ! Dan kunnen wij weer verder met onze zwitserse kaasbaan met tunnels, bergen en dalen.. Hoe vind je de naam Emmental trouwens ? " "Goed gekozen, Tony  :thumbup: maar in plaats van kletsen erover, kunnen we beter die bergen eens verder aanpakken. Ik zie nog uberal naden en piepschoim-bubbels."

Zo gezegd, zo gedaan. In een saladebakje met een rest bruine verf, de resten groene verf gedaan en daar voegenwit en water door gemengd totdat er een mooi kleverig papje ontstond. Daar ging Carl vol úbergabe met een kwastje mee aan de slag.

Grtz Tony und Carl
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony & Carl

Dat is weer een zeer mooie update van je dio.
Nu dat de vervelende T*******Bies uit de weg geruimd zijn moet je nog wel oppassen voor die vervelende NONO.
Wie is NONO
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hoi Tony,

Volg je een bepaalde stijl, of de vrije stijl? Bij de meeste spoorwaatschappijen, die rechts rijden, staat een sein rechts. Maar vroeger stonden bij het Staatspoor de seinen links.

Persoonlijk vind ik het sein zoals je het geplaatst hebt, prima staan.

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Hoi Roel,

Ik kijk alleen maar wat mooi staat. Ik weet van seinen ook niets af, op mijn banen hebben er nog nooit gestaan.
Mijn enige doel is een zo mooi mogelijk plaatje te maken met zo oud mogelijk spul.
Het andere sein dat ik vond, staat rechts van het spoor met de bovenleiding. Het zijn een soort decorstukken dus.

Als het diorama af is, heb ik in ieder geval een prima plekje om materieel te fotograferen.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Leuke update weer heren. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Citaat van: Tony op zaterdag 07 maart 2015, 20:59:32
Mijn enige doel is een zo mooi mogelijk plaatje te maken met zo oud mogelijk spul.

Zelfportret? :mrgreen: Gekheid natuurlijk!
Erg leuk waar je mee bezig bent :thumbup:
Het voordeel van zo'n los diorama is, dat je eigenlijk
geen rekening hoeft te houden met de 'modelspoor'
regels ... voor zover je dat al deed :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Zeg Tony ga je diep schamen om Carl met zo'n zwaar penseel aan het werk te zetten zeg :thumbdown:Du @#&$* >:-D ihr ist kapoet Zaufen Carl :lol: :P
Tony heb zoals al even gezegd een paar vragen, ik werk met rendiermos maar hoe breng jij dit aan tegen b.v rotsen? Ik wil mijn laatste rotspartijen die gemaakt heb zoals je weet in geelachtig wit maken en weet jij hoe dit kan doen met het aanmaken van de kleuren dit mogelijk te maken.
Alvast mijn hartelijke dank :thumbup:
Blijf genieten van je mooie updates hoor en kan er weer wat uithalen op mijn manier :lol: :thumbup: :thumbup:
mvgr,
Theo.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

@ Erik, dat zelfportret zou nog wel eens een heel eind kunnen kloppen  :P ik bekijk het als een schilderij en wat voor materiaal ik ook gebruik en al probeer ik ouderwets te denken  en te werken, het wordt toch een Tony-baan. Net als jouw Monte Vecchio een Erik-baan is  :thumbup:
Het klopt ook dat ik veel grootspoorzaken niet in het klein omzet, het is voor mij net als bij de impressionisten je roept een sfeer op en veel details vul je vanzelf in je hoofd op. Al kan ik ook wel erg genieten van het "echte" modelbouwwerk" van anderen.

@ Theo, omdat ik bijna alles van tempex maak en maar heel sporadisch (heel dun) gips gebruik, prik ik heel veel groen vast met bloembinddraad. Het zit in doosjes in verschillende diktes bij de bloemwinkel. Ik buig het in krammen en steek zo alles vast. Soms even voorprikken en/of een klodder dikke verf ertegen en plakken gaat ook wel eens.
Kleuren mengen is een verhaal apart; handig is om het eerst met kleine hoeveelheden te proberen, zodat je de mengverhouding te weten komt. Ook eventueel proefstukjes maken en laten opdrogen. Heb je de kleur te pakken, maak dan ruim voldoende aan.

Als toetje een "nachtfoto" met de verlichtte kerk en de lantaarn in de hoofdrol  B)

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Dank je voor de tips Tony :thumbup:
Mvgr,
Theo.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hallo Tony,

Heerlijk dat pretentieloze bouwen en de verhaallijnen van jou und unsere freund Carl! Dat geeft precies aan waar je het allemaal voor doet: voor de lol! :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Dank je , Marcel !

Vandaag marjolein-bloempjes uit de tuin geknipt en geverfd, de opnieuw met groen geschilderde bergen gepimpt met foundation en de bomen gepoot. Bij een paar van die plastic bomen ook wat foundation geprobeerd, ook dat gaat prima !
Nog steeds bezig met spul, dat 50 jaar geleden ook te vinden was  :P

Ik moet alleen nog donker zaagselgras en oude bomen scoren. Binnenkort beurs, dus met wat geluk.....
Het zoeken is een hobby apart, vooral onder tafels vind je het oude spul.....spannend !!!!

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ziet er netjes uit
echt jaren 50/look
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Als ik straks een uurtje op de bank ga liggen weet ik al over welke wereld ik gedromen. ;)
Bedankt Tony und Carl. :P
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony & Carl
Weer een mooi staaltje old skool. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hoi Tony,

Geweldig die plastic dennen. :mrgreen:
Het jaren 60 sfeertje zit er prima in. :thumbup:

Gr.
René
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Voor elke foto en voor de maker 😁

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Fijne plaatjes weer Tony! :thumbup:

Citaat van: Tony op zaterdag 07 maart 2015, 23:23:22
Net als jouw Monte Vecchio een Erik-baan is  :thumbup:
:idea:  Jaja ...   :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ook ik heb plastic dennen op een baantje. (winterhard)
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ook zo uit een Faller-catalogus gekropen! :thumbup: :thumbup: Wim.

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Leuk hè ?  :P

@ Wim, daar willen we best wel meer van zien!  :thumbup: (volgens mij heb jij nog een geheim baantje..)

@ Erik, een knipoog smiley heb ik niet .... O:-D

@ Allen die dit volgen, als jullie er plezier aan hebben, hebben wij (Carl&Tony) dat nog eens extra  :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Toch even een kritische noot, Tony >:-D op een jaren 60-dio moet je natuurlijk eigenlijk wel de oude M-rails gebruiken met die grote halfronde gaten in de zijkant in plaats van die met de kleine rechthoekige uitsparingen!  :D
Begrijp me niet verkeerd, ben absoluut niet op zoek naar onvolkomenheden en ik vind je dio helemaal leuk en mooi, maar het viel me gewoon op. Misschien heb je nog wat rails met grote gaten?
Schitterende lantaarnpaal, mooi van lelijkheid ;) en voor de rest weer lekker aan het tuinieren geweest; je hebt echt oog voor dingen uit de natuur die je mooi op je baan kunt gebruiken :thumbup:
Nog last van TeringTubbys gehad, of is het bij die ene gebleven?
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hallo Tony,

Jij bent aan een leuk project begonnen, zier er leuk uit.

Ga dit weer volgen  :)

Gr Einte
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Ik denk dat ik je antwoord wel weet, maar mocht je inderdaad die oude rails met het grote ronde gat willen hebben, ik heb er nog wel wat voor je liggen 😃.

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
 :) Het word per update mooier en mooier.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het is wel grappig, heel veel hier op het forum zijn met het modernste van het modernste spul bezig om een zo realistische mogelijke modelspoorbaan te bouwen.
En toch een ieder die hier in jouw topic beland, vind de jaren 50/60 look helemaal geweldig.
We verlangen allemaal stiekum terug naar vroeguh en jij beeld dat voor ons uit.
We kijken al weer uit naar de volgende update.

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hier op het forum zitten veel nostalgische individuen. >:-D >:-D >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
We waren allemaal blij met die spullen
En we zijn het nog
Want elk heeft wel wat bewaard
En stiekem toch weer iets maken met de spullen van toen
En een paar laten het ook zien(gelukkig  :P)
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Bedankt voor de reacties en welkom Einte,

@ Hans, je hebt volledig gelijk en ik waardeer het ook heel erg, dat je gewoon schrijft wat je denkt  :thumbup: Daar is het forum óók voor. Het brengt meteen meer dynamiek  :thumbup: Ik weet nu ook weer waarom ik die rails niet heb gebruikt, ze waren te slecht om op te rijden en lagen daarom onder in de doos. MAAR...dit diorama is statisch  :P, dus na wat zoek- en buigwerk kon ik de laatste foto maken.....

Van het linkerstuk heb ik de bergen ook gedaan en ontdekte gelijk nog een plekje voor een huisje, ook dat staat op mijn zoek/verlanglijstje.

Nu toch écht de laatste update van vandaag  :-)     Grtz Tony





       
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony

Jazeker een mooie afsluiter voor vandaag met die ijverige Carl >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Het beste bewaard voor de laatste. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Beterrrrrr  >:-D
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Citaat van: Tony op zondag 08 maart 2015, 17:53:42
@ Wim, daar willen we best wel meer van zien!  :thumbup: (volgens mij heb jij nog een geheim baantje..)
Zie ===> klik
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Wim;  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nog even en we zijn allemaal back to the sixties   :P

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

In Emmental kun je naar de Chinees !!!

Het huisje had al eens in het diorama gestaan, maar werd weer verruild voor wat anders. De hele grondplaat was verbogen.
Vandaag geprobeerd om het los te wrikken en dat lukte zonder schade  ;) Nu krijgt het-in ieder geval voorlopig- een nieuwe kans.
Het blijkt ook nog eens helemaal uit China te komen. Wat ontbrekende raampjes gemaakt en een trapje. Het past mooi bij de rest.

"Is dat alles wat je gemodelspoord hebt, Tony ? ", denkt de lezer nu misschien. Nee, ik ben 2 avonden mijn vriend gaan helpen op de clubbaan. Daar is nog heel veel werk, dus hebben we wat extra clubavonden ingelast.

Dus nu een VSU (Very Short Update) van het dio  :P en 2 plaatjes van de diesel der diesels, mijn toendertijd felbegeerde V200 !

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony,

Zonder woorden, maar  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Foto 3 schitterend. :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Tony & Carl

Dat is weer top werk geleverd. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Die V200 zit bij mij ook in de top 3 van favoriete loc's.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Hallo Tony,

Dat is weer mooi hoor, al goed dat je tunnel goed is gekomen.  :D :D je foto's zijn heel mooi en knap gedaan veel plezier met je loc die heb ik ook binnen kort op mijn baantje staan.

Groeten
Peter
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2014

Gek op treinen, radio, fotografie en muziek

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Smullen weer! :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen
Old Skool rules!  :thumbup: :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen... het 60er jaren diorama "Emmental" met oud spul van toen

Dank voor de reacties weer !

Vanavond weer wat zelf geschilderd boerenwormkruid gepoot en toen aan het uitproberen geslagen.
Met een stuk grasmat geschoven en niet tevreden en weer weg ermee. Nog een uitkijktoren geknutst, op de berg gezet en weer opgeruimd en toen huisjes gezocht en neergezet. Vreemd, dat huisjes van het zelfde formaat een totaal ander beeld opleveren  8o
Uiteindelijk heb ik nu een "compositie" waar ik tot nu toe tevreden mee ben. Kijken of dat over een poosje nog zo is.......

Kijk en oordeel zelf maar....grtz Tony