Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :P
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Bedankt voor de support, mannen !

Het moest maar eens gezegd worden, die Tony denkt dat hij overal mee weg komt.
Hij heeft zich hier niet meer laten zien, sinds mijn update. Zal zich wel schamen.
Morgen schaamt hij zich nog meer, want ik ben gewoon zelf verder gegaan.
Ben aan de dummy-lantaarnpalen begonnen. Wat een zooi zeg, allemaal krom zowat !!! Die handel zat in een oud doosje, bij een baan die Tony ooit bemachtigd heeft. Wel lekker ouderwets spul en op een daglichtbaan hoeft niks te schijnen.
De rechte zijn opgebruikt en dit is het restant. Maar Carl zou Carl niet heten, als daar geen mouw aan te passen is.
Die Tony zal opkijken als hij hier zijn neus laat zien  >:-D

Grtz Carl
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Carl en Tony

Weer een klasse update. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Groeten uit Antwerpen.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :? Ja, ja, allemaal erg leuk van Carl, maar dan toch weer aan de drank op de laatste foto.
Die Carl is een Zuipschuitpreiser.  O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Carl heeft dat meer als verdiend die pot bier.

Ben benieuwd naar de reactie van Tony eigenlijk, soms hoorde we nog wel eens iets op de chat, maar dat is ook minimaal tegenwoordig :P:P

:thumbup: :thumbup: :thumbup:  << alleen voor Carl dus
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Wat Hans zegt. Meer dan verdiend die pot bier!

Mooie update met leuk verhaal weer!  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Radlerr  >:-D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooi man. Die hulp wil ik in mijn tuin ook wel :D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Leuke update Carl. :thumbup:
Mooi gedaan de lantaarnpalen plein ziet er meteen een stuk beter uit.

Na gedane werkzaamheden is een drankje altijd lekker geniet er maar van. ;)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dag Carl,

Die kromme lantaarnpalen lijkt wel moderne kunst, staan of stonden ook in Rotterdam bij het Hofplein.

Maar weer mooi gefikst, hoor. :thumbup: :thumbup:

En Tony zal zich echt nog wel een keertje laten zien om je te helpen. (Misschien van de wal in de sloot, afwachten maar)
Als je daar geen zin meer hebt, hier is nog voldoende te doen, nog jaaaaaren werk.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
leuk dat verhaal van die lantaarnupdate en wat is hij sterk zo,n paal in zijn eentje tillen :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dag Carly ...

Toch wel jammer dat van deze prachtige baan dus geen avond/nacht opnamen gemaakt kunnen worden ...

Groeten,

Erik
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Nu langzamerhand alsmaar duidelijker wordt dat niet Tony maar Carl de persoon is die al die fraaie veranderingen aan de baan heeft bewerkstelligd, vraag ik me nou wel af of al die minder mooie verhaaltjes die we hier lazen over Carl wel kloppen!  :D :D
Lekker makkelijk, iemand anders de schuld geven van allerhande escapades terwijl het misschien eigenlijk betrekking heeft op jezelf! :O
Misschien heb ik het mis en zie ik het verkeerd maar dan moet Tony maar eens uitleggen hoe het nou precies zit!   ;) ;)
Vooralsnog heerst bij mij de twijfel!! :)
We zullen het zien.....!

Gr. Henk
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

De deur naar de treinkamer was gebarricadeerd !!!

Met veel moeite toch naar binnen gekomen.....Carl is nergens te bekennen....ik had graag eens een hartig woordje met hem gewisseld.......Iemand heeft wel foto's gemaakt !........We zullen eens zien, wat daar op staat....... 8o

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Carl geeft een goed voorbeeld voor de jeugd drinken en toch rijden. ;)
Laat zijn kenmerkende kruiwagen alleen achter. :(
En terwijl Carl van wippenstein gaat doen staan de broeders vertwijfelt bij de kruiwagen. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony
Ik zou toch eens vermanend optreden bij Carl en hem huisarrest geven. >:-D >:-D >:-D
Het gaat van kwaad naar erger met hem.
Groeten uit Antwerpen.

Ps: mooie update weer.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hij wordt steeds menselijker die Carl!  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dag Tony.

Wat een snoezig autootje, die rode met creme-kleurig dak!  :eek:
Wat is dit voor merk en/of type?

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Goggomobil Erik !

Er waren in de fifties veel kleine autootjes in de Heimat.
Trouwens, ik wil bijv. ook geen werkende lampjes op mijn baan, omdat anders de hele onderkant (=bovenkant onderbaan) vol met draadjes zou zitten en je moet alle gebouwen lichtdicht maken. Daar heb ik niet zo'n zin in.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Ja Tony, dat is begrijpelijk van die draden, alhoewel daar meerdere oplossingen voor zijn ...
Ik respecteer je keuze en duidt enkel aan dat het wel erg jammer is dat er geen avond/nacht
opnamen van de modelbaan gemaakt kunnen worden.

Een Goggomobiel! Ik had al wel zo'n vermoeden welke nu is bevestigd! Bedankt Tony.
Staat dus vanaf nu op de wenslijst. Waren die enkel populair in Duitsland of ook elders?

Groeten,

Erik.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony,

Heb eindelijk je draadje doorgenomen zoals al eens gezegd heb en sorry dat er zo laat mee ben 8o ;)
Heel inspirerend hoe je het allemaal doet ik kan er dingen uithalen die zelf ook doe zoals jij. Van afgedankte materialen toch weer iets moois uithalen dat is het van creatief bezig zijn.
Daar smul ik van, zo ook het verhaal van Carl heel leuk gevonden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Het blijft spannend nu hoe het verder gaat met Carl en ik ben blij dat hij bij jou even is ontsnapt, ja duhhhhhhhhhhh >:-D >:-D >:-D :lol:
Mvgr,
Theo. 
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tony,

Je hebt het weer mooi voor elkaar. Geweldig om zo veel met rest materialen te doen. Het is ook voor mij een inspiratiebron voor wanneer ik ook zover ben om aan de scenery te gaan beginnen. De modelbaan is een spiegel van de werkelijkheid of van je dromen (utopia), maar je maakt wel keuzes, zoals tijdperk (of niet), dag en nacht (of niet), veroudering (of niet), stoom, diesel, electrisch. Het blijft mooi!

Groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Citaat van: Nieuwenhuis op zondag 01 februari 2015, 20:25:57
Staat dus vanaf nu op de wenslijst. Waren die enkel populair in Duitsland of ook elders?

Hallo Tony en Erik,

Van de Goggomobil reden er ook tig in Nederland rond, je moet alleen net zo jong zijn als ik om dat nog te kunnen herinneren. :-) Er was ook nog een type waarbij je aan de voorkant instapte, volgens mij een Heinkel en er was nog een 2 zitter, alleen zat je hier achter elkaar en stapte in als een piloot, door de perspex koepel open te klappen.

En Tony,

Je kan de broeders toch op onderzoek sturen langs alle hotels e.d.. Dat valt toch niet op, daar komen ze geregeld om hun trappist langs te brengen. Kunnen ze hem gelijk weer mee neme naar het klooster als retourvracht.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Hallo samens !

Als je kleinwagen 50er jahre (afbaaldingen) googelt, kom je erachter dat er heel veel verschillende kleine autootjes gemaakt zijn.
In Amerika is/was een museum met zeer grote collectie.

Ik ben altijd op zoek naar leuk geprijsde mooie auto's uit de 50 en 60er jaren.
Zo reed Carl laatst in een mooie witte Mustang Cabrio, met naast zich een fraaie dame, zo de parkeerplaats op.
Die auto staat daar nog steeds mooi te blinken. Met de sleutels nog in het contactslot. Maar zonder Carl.
Het is echt een hele mooie auto. In het echie heb ik er ooit een tocht mee gemaakt, welliswaar een rooie, maar met open dak.
En als ik deze zie, denk ik met weemoed terug aan die mooie warme zomerdag. En aan Carl. En waar die nou ergens uithangt.
En of die nog ooit terug komt. Want het ging even niet zo lekker tussen ons. Naar buiten toe wel. Dikke maatjes.
Ik zou wel een goed gesprek willen met hem en dat het daarna weer allemaal koek en ei is. Maar hij is er niet.
Al een paar dagen. De broeders hebben ook al gezocht. Tevergeefs  :(
Op deze manier kan ik niet verder aan mijn baan. Afwachten maar.......grtz Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony,

Kop op, Carl mist dadelijk zijn werk als tie klaar is met dame Wippestein en dan komt hij met hangende pootjes (en meer >:-D) bij jouw en de broeders terug.
En met een goede pint erbij komen jullie er wel uit.

Ben benieuwd, wanneer hij zich weer meldt.

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Die vrouw is gewoon op zen geld uit...
vroeg of laat vind je hem terug onder een of andere brug op je baan...
Met een ferme kater en de preiserdollartjes gepikt uit zen portefeuille...
Met hangende pootjes en smekend of je hem bij het politiebureau wilt afzetten om aangifte te doen ;)

Mooie en toffe baan! heel fijn hoe je alles in een verhaal weet te verwerken!
Volhouden het mooie werk!
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Carl geniet er gewoon van ipv een kruiwagen heeft hij nu een lekker mokkeltje in zijn handen. ;)
Die is straks weer terug en gaat met frisse moed jouw weer helpen aan de baan. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Carl heeft kn(w)ipper relaties met tony en met de wip kippen
De wip kippen zijn effe leuk
tony blijft
Had ie maar iemand om van te houwe
2 sagte arme om m heen  >:-D die ook altijd verwarme souwen
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Citaat van: Wil Tweeendrie op woensdag 04 februari 2015, 17:56:33
Van de Goggomobil reden er ook tig in Nederland rond, je moet alleen net zo jong zijn als ik om dat nog te kunnen herinneren. :-) Er was ook nog een type waarbij je aan de voorkant instapte, volgens mij een Heinkel en er was nog een 2 zitter, alleen zat je hier achter elkaar en stapte in als een piloot, door de perspex koepel open te klappen.

Groetjes

Wil Tweeendrie

Die met de koepel was een Messerschmitt. Fiat had ook een model (heette volgens mij Familia of zo) waar je voorin kon stappen (via de voorkant dan, deur klapte met stuur en al open). Europese lookalike van de Gogo was de Autobianchi, ik dacht dat de miniauto in Tony's/Carl's dorp er één was, maar dit was dus een Gogo  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Die Fiat was een 500 (of 600?) Multipla, de eerste mpv uit de jaren 60, maar die had geen voordeur, andere Fiats ook niet zover ik weet.
De voordeur was er wel bij de Heinkel kabinenroller en de soortgelijke BMW Isetta. En dan was er ook nog de Zundapp Janus, ook een mini-autotje waar je 2 aan 2 ruggelings tegen elkaar zat. Jaja dat waren nog eens tijden >:-D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Inderdaad Hans, maar die ouwe Multipla lijkt dan weer erg op de Isetta 600, maar dan met suicide doors i.p.v. de (in mijn herinnering) voorkantdeur met stuur. De Isetta 300 is het tweelingzusje van de Heinkel.
Maar we dwalen erg af. Tenslotte is Carl tuin- annex klusjesman, geen garagehouder  :D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
we dwalen inderdaad wat af van de treintjes, maar we kunnen ons hier op 't forum beter bezig houden met auto's dan met dat waar Carl nu mee bezig is in dat smoezelige hotelletje  :O
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Big Boy 4014

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 >:-D >:-D >:-D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony, leuke foto's weer :thumbup: je zou bijna een stop-motion film kunnen maken :D

Ik zag dat je de spoorstaven aan het verven was, ziet er gelijk een stuk realistischer uit. Als je bij dit vervelende klusje nog hulp nodig bent moet je dit draadje eens doorlezen. Ik heb ook zo'n ding en je kunt er echt mee opschieten, bovendien kun je ook redelijk bij de achterkant van de spoorstaven.
Groet Arend
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Bedankt voor de tip, Arend !

Ik denk dat ik toch bij het handwerk blijf, een beetje ambachtelijk gevoel en voldoening.
Mijn vriend doet het met een kwast met hele lange haren en raakt niet eens de bovenkant van de rail  :P
Het is trouwens een best ontspannend werkje, je moet alleen niet teveel in één keer doen...

Van Carl geen nieuws overigens, komt ook goed uit, want het werk slokt veel energie op momenteel....

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
carl heeft (ont)spanning  >:-D
en tony heeft even rust  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Citaat van: Ta2trainman op woensdag 04 februari 2015, 20:58:30
Die met de koepel was een Messerschmitt. Fiat had ook een model (heette volgens mij Familia of zo) waar je voorin kon stappen (via de voorkant dan, deur klapte met stuur en al open). Europese lookalike van de Gogo was de Autobianchi, ik dacht dat de miniauto in Tony's/Carl's dorp er één was, maar dit was dus een Gogo  :thumbup:
:offtopic:
Bedankt Hans en Gerrit voor de verdere info. Maar Fiat heeft er nooit eentje met een voordeur gehad. De Multipla (had een vriend) was de Fiat 600 (deze zelf gehad) waar je met zijn zessen in kon. De 500 (zie nog wel eens rijden) had een andere vriend van mij.

Dan nu maar weer kijken, wanneer de Wipkip genoeg heeft van Carl. Dan zal Carl weer verder moeten met het handwerk. 8o >:-D
Ik ben benieuwd waar ze hem dropt, tussen de railstaven?

Groetjes

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Unterzwischen in Lindental
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :thumbup: :thumbup: :thumbup: Zonder woorden :D :D :D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :-) :-) :-) :-)

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Waaaaaaaauw.  Zo uit een oude film. :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Haha, zeker net een oude film, die foto waar Carl over de brug rijdt doet niet onder voor een klassieke James Bond! :thumbup:
Verrassend verloop trouwens, we dachten dat Carl gedumpt zou worden, maar het pakte omgekeerd uit! Wat zal dat Fraumensch bose gewesen sein >:-D
En dan ook nog "toevallig" bezoek met een Messerschmitt in het hotel, wat worden we toch weer verwend :D

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Geweldig, wordt steeds leuker! :thumbup: :thumbup:

Gr. Henk
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 8)  8o kleine carls  :idea:
tja
Weer iets om over te denken
1 kant zegt mwaa moet wel kunnen
De andere kant
5 kleine broeders carl karel carell karl carlie   >:-D
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony

Toffe wending in het verhaal.
Groeten uit Antwerpen.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

En zo kwam alles weer goed  :thumbup:

In het klooster een goed gesprek met Carl gehad gisteravond. Vader abt als mediator en wat trappistjes om de keel te smeren en de lucht was geklaard ! De termen; zand erover, gedane zaken nemen geen keer, we zullen samen verder moeten en tot slot de mededeling van Carl, dat hij ook maar een preiser met gevoelens is, zorgden voor een warm gevoel ins ons hart.

Zodoende ben ik vandaag dapper verder gegaan op de bovenbaan. Carl heeft zondagsrust.
De omgeving van het hotel (rechts van het station) aan het pimpen gegaan.
Het lijkt niet veel werk, maar er gingen toch weer wat uurtjes in zitten.
Vanuit mijn zichtpositie ziet het er weer een stuk beter uit.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dat is mooi geworden Tony. :thumbup:
Wat een verschil oogt veel frisser en opener mijn complimenten. :thumbup:
Blij dat Carl na een goed gesprek bij de broeders weer met beide beentjes weer op de grond staat. ;)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tony,

het ziet er weer mooi uit  :)
Ik herken veel gebouwen uit de jaren zestig/zeventig van de eerste spoorbaan, die ik samen met mijn broer heb opgezet  :P

Door de splitsing (hij de modernere NS 1100 en DB V160 met bijbehorend rijtuigenpark en gebouwen; ik de stoomloks 3000, 3003 en 3029 met bijbehorend rijtuigenpark) heb ik ze niet meer. Mijn broer nog wel.  :D

groeten,
Roel
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :) Deze afloop maakt mijn dag weer goed, ik was toch wat ongerust.
Tony, bedankt voor deze prettig afgelopen update. :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan