Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dag Tony,


Volgens mij zit je focus ergens in het midden, gok ik, te zien aan de foto.
Probeer het nog eens, en dan met het poppetje in het midden...


Zal vast wel lukken.


Gr Simon
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de commentaren, heren !


Ik heb bij mijn ziggo-totaal-abonnement een samsung tablet gekregen ,een kleine. Las in de reviews dat de camera niet zo best was.
Maar de foto's die ik er mee knip, kan ik zo naar mezelf mailen en op het forum zetten. Als ik ze via een kabeltje in de computer prop zijn ze al te groot. De digi-techneuten kunnen zich misschien moeilijk voorstellen, hoe lastig het voor mij is om met een echte camera waar ik maar niks van snap, ook nog eens computerprogramma's (of procedures ?) moet gebruiken om de foto's geplaatst te krijgen.
Met mijn zeer slecht functionerende geheugen, moet ik zoiets 50 keer doen om het onder de knie te krijgen.
Dat is ook een van de redenen dat ik geen computer gestuurde baan wil.

Ik ben gewoon heel erg blij dat ik een werkende manier heb om redelijke foto's te plaatsen. En hoe een preiser eruit ziet weet iedereen wel ,denk ik maar.
Ik vind het wel jammer , dat de grap nu onder gesneeuwd is, ik had reuze lol toen ik hem plaatste.

Ik heb trouwens bonenstaken gemaakt, voor in het tuintje......
En die -niet zo scherpe-pics wil ik jullie toch laten zien  :P

Ik heb een mengsel van ouderwets grof en nieuwerwets 'gras' gemaakt.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
sidonia met dr armen wijd  :D  :D
gekheit  :help: maar weer een fraai uitgewerkt idee
en die laarsjes
vind je m in donker iig terug toch
was toch fam van die met die ondergrondse dieren naam van de tv
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony,

ik vind het leuk om alles zo te zien
ik wil je best wel een stuk op weg helpen met "te grote" foto's
via www.photobucket.com kan je gratis een account aanmaken en je "te grote"foto's daar uploaden.
dan krijg je daarna vanzelf een link welke je in je bericht kan plaatsen en dan komen ze vanzelf op de juiste grote hier op het forum
tevens ben je dan van de beperking van max 5 foto's in je bericht die je kan plaatsen

kijk anders maar eens in mijn topic en mocht je hulp nodig hebben stuur me een pb en ik help je graag verder op weg


Gr Ed
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hey Tony,


Die grap is bij mij iig wel overgekomen hoor :p
Die bonenstaken blijven leuk, ga t ook maar ns proberen.
Zet je die straks met piepschuim en al neer, of plaats je m opnieuw?
Kan me voorstellen dat t wat breekbaar is...


Simon
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Heel aardig, dat aanbod van je, Ed.
Misschien kom ik er in de toekomst nog op terug.

Maar het probleem begint al bij de digitale camera, daar wordt ik al niet goed van.
Collega's op mijn werk hebben me ook al proberen te helpen, maar het gaat me al snel boven mijn pet. Alles met computers en zo gaat heel moeizaam, mijn geheugen is slecht en de logica ontgaat me ook vaak.

Daar komt nog bij dat ik echt niet vind dat het bij deze hobby noodzakelijk is om perfecte foto's te knippen, is mooi meegenomen, maar de baan en vooral de scenery vind ik vele malen belangrijker. Ik zit ook niet op het fotoforum.

Bij de 2 pics van het kruiwagenmannetje ging het mij trouwens hoofdzakelijk om de tekst ertussen.

Voorlopig zullen de volgers van mijn inspanningen het moeten doen met afbeeldingen van mindere kwaliteit.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
ach
mijn foto's hebben t zelfde
maar t komt over en als t nodig is zijn ze scherp genoeg
anders moeten ze toch die bril maar gaan zoeken (en nie meer bekkelaaien) ;)
ze zagen toch wat t was en de kleuren ook
dus zo slecht was ie nie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

online
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Citaat van: Tony op donderdag 26 juni 2014, 23:50:55
Voorlopig zullen de volgers van mijn inspanningen het moeten doen met afbeeldingen van mindere kwaliteit.
Gewoon lekker doorgaan met al je leuke foto's plaatsen. We zien prima waar het om gaat, en je weet mooie sfeerbeelden te maken.  :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de steun, heren  :thumbup:

Simon, de bonestaken worden opnieuw gepoot, dit was ff een proefopstelling.
Ik ga me vandaag weer bezig houden met de verdere aankleding.

Het is maar een klein hoekje, maar er gaat toch veel tijd zitten in kijken, (be-)denken en maken.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang


Im Schrebergarten ist wieder was geschehen !

Het groente tuintje in orde aan het maken.....
Gemaakt van dunne kartonnen buisjes, die ik ooit eens tegenkwam (iets wat met oude telefoon aansluitingen te maken had).
En van heel fijn gezeefd (geel) zand.
Op het laatst kwam die knakker met zijn kruiwagen weer aanzetten, die gaat nog andere laarzen krijgen, als hij zo doorgaat.

Grtz Tony
[/size]
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :O
was da na weer
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Morgen is er (hoop ik) meer te zien, Nero, ik moet ook wachten  :P
En laarzen schilderen, welke vent heeft er nu in 1964 gele laarzen ?

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
de gelaarsde zat  :?
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

MIT  KLEINE  SCHRITTE  KOMMT  MAN  AUCH  VORAN  !!!  ( Frans spreekwoord )

Vandaag rizla-sla gepoot en twee rijtjes jong pootgoed  ( bestrooide draadjes  )

Bruin geverfd staafje gebogen en de bonen eraan gestoken.

De ondergrond is nog egaal van kleur, maar dat gaat ook nog veranderen.

Ik begin steeds meer plezier te krijgen in het volkstuintje....

DER TEMPEX-TONY MACHT DAS SCHON........GRTZ



Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Tony,
Er is niks gezonder dan eten uit eigen tuin, althans dat wordt gezegd!
Maar het ziet er tot nou toe goed uit in je 1:87 moestuin. Echt leuk! :thumbup:

Met vr. gr. Henk
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooi gemaakt weer Tony.
Jij barst van de ideeën  :)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
faller had /heeft van die baanhuisjes/keetjes van 3
1 daarvan als gereedschap schuurtje misschien  O:-D
verder leuk zo
nu een schapie en een BBQ  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooi gemaakt Tony! Het kleine detail werk, wat een baan realistisch maakt.  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Tony,
bedankt voor het delen van de appelboom tip !
Bij mij hangen de eerste appeltjes ook en achteraf viel het best wel mee.
Verder wou ik je complimenteren met de prachtige plaatjes in post 184. Ziet er super uit  :thumbup:
groet Arend.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hai Tony,

Een prachtige moestuin!

Ik kan me voorstellen, dat je niks van computers moet hebben, ik heb ook altijd ruzie met die dingen.
Dat is ook een van de redenen waarom ik ook ouderwets analoog rij.
Nog een ander punt, wat ik zelf maak, kan ik ook zelf repareren als het stuk gaat en dat kan ik bij gekochte electronica niet.

Doorgaan met deze stijl, alles ziet er goed uit. Ik ben nog niet zover. Komt hopenlijk ook nog eens.


Groetjes uit de vette klei,

Wil Tweeendrie
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor de reacties weer, heren !!!

Bij mijn vorige ( afgebroken) banen kwam ik altijd een heel eind, maar dan werd het door allerlei redenen toch weer een nieuwe baan.
Pas met deze baan ben ik aan tuinen begonnen . Het was oorspronkelijk ook helemaal niet de bedoeling om een stad te maken.
Toen ik de rails van de onderbaan had liggen, kwam ik erachter dat de geplande scenery (veel natuur met een stationnetje en industrie) er helemaal niet uitzag zoals ik gedacht had. Te weinig plaats !!! Dan maar wat anders, want het railplan beviel me prima.
Maar.........ik had een hele tijd geleden bijna al mijn stadshuizen (met mooie vollmer-kerk) verkocht en het geld voor een mooie loc gebruikt. Dus op beurzen hele dozen opgekocht, want zin om alles weer te gaan plakken had ik niet meer en goedkoop is het ook niet. Zo komt het dat ik ook 60er jaren spul ben gaan verzamelen, het heeft een aparte charme.
En nu heeft Tony opeens 2 tijdperk 3 stadjes en een vakwerkstadje op de rondombaan.

Om alles realistisch en echt te maken gaat nooit lukken ;  je maakt eigenlijk veel te veel scenes met veel te veel preisers op de baan. De meeste tuinen in het echt - en zeker 50 jaar geleden- zijn oersaai en als je in wijken rondkijkt, is er haast niemand op straat of in de tuin. Het aantal auto's is ook vaak beperkt.

Maar ja, verzamelen, knutselwoede en fantasie hebben hun eigen wetmatigheden........... :P
Vrolijk verder dan maar, want het is verschrikkelijk leuk om te doen.

Grtz Tony


Ps. Het stuk bovenbaan dat boven de stad ligt, lijkt op wat er onder had willen doen. Maar dat is een stuk breder, omdat ik daar alleen met mijn hoofd langs hoef. Onder wil ik me vrij kunnen bewegen en zitten.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :) bekend
is t besmettelijk
heb er ook een beetje last van
Maar dat zie je wel in mn draadje denk ik
:thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Meer dan een dag niet geknutseld  :-(

Maar wel 2 pics geschoten......als aanvulling op het laatste verhaaltje.

Kom je in een klein treinenwinkeltje van een gepensioneerde treinfanaat en snuffel je in het 2e hands-hoekje........YES !!!!
Oude kibri-flat !!! Maar wel kapot aan een kant.....daar is wel wat op te verzinnen, ik zie wel......beetje pingelen, want kapot......ja maar zeldzaam en mee naar huis ermee. Op de baan zetten en tevreden genieten ....weer een 60er jaren gebouw gescoord  :thumbup: Paar maanden later op een beurs een garage gevonden, miste de deuren, dus ook voor een prikkie.

En dan duurt het een tijdje en zie je opeens; hé dat tegen elkaar kan misschien ook, dan hoef ik niks te knutselen.
Nu is de garage het magazijn van de winkels op de begane grond. Ga ik wel nog een keer laadperrons of zo aan maken.

Zodoende dus.....Grtz Tony

leuke site  http://www.puppenhausmuseum.de 

of faller (of kibri) 60er jahre googelen en dan afbeeldingen
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Mooi opgelost weer  ;)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dacht ik ook , Gino !

En vandaag weer verder met de tuin.
Ideetje van Fredje van de Zwarte Woud baan  :thumbup:
Alleen heb ik het met gekochte graspollen gedaan.

Met de pincet werd het nix  :-( je kunt ze niet zo pakken zoals je zou willen. Er komt lijm op de verkeerde plekken  :O
Die liggen op de foto op de tempex (voorste 2).
Met half om half verdunde houtlijm werkte ook niet.
Lijm zo uit de pot en een beetje nat gesprietst met de plantensproeier (5xwoordwaarde) ging het best.

Dus eerst op afplakband geplakt (stukje omgevouwen, plakt t niet aan je vingers) en dan voorzichtig in de lijm dopen.
Het bloemenpoeder is kleurzand ( om zandfiguren/schilderijen te maken) uit de speelgoedwinkel.

Het resultaat mag er wezen. Ik houd niet zo van die plastic noch-bloemen, dus ik probeer eerst van alles uit. Kopen kan altijd nog.
Ook de tuin is weer een stapje verder.

Grtz....van.... Tuinen-Tempex-Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Leuke tuintjes Tony,

Die graspollen koop ik ook altijd, aanbrengen met een pincet werkt hier wel  :)

De appeltjes aan je boom ga ik aan Saskia laten zien, wie weet gaat zij dit ook doen  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman.
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hoi Peter !

Het plaatsen van de graspollen is het probleem ook niet, het probleem is, dat als je ze met een pincet vastpakt, je ze wel kunt draaien
om de uiteinden van het gras in de lijm te dippen, maar niet goed genoeg. Je raakt de helft dan niet en soms zit de pincet er dan ook nog tussen. Vandaar dat ik het schreef. Ik wilde graag overal een pietsie lijm.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dat is een goed idee met die bloemetjes!
Ga ik onthouden :)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lukt je aardig  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

En dan is het klaar.....

Een veldje om te ravotten, groentjes voor in de soep, bloemen voor in de vaas en een bankje om te chillen.......

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Gaaf zo geworden
Nog BBQ bergje hout compost hoop(je)
Pint r bij en lekker zitten  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Jaja, dan zit je te schrijven dat je alles graag zelf knutselt.........en dan kneur je gezellig met je vriend mee naar Eindhoven.
Effe een uitje, ben al bijna 2 weken thuis, bij aan't komen van de operatie  :-(  en dan sta je opeens binnen bij Willie's Modelbouw....

Ha , eindelijk fleischmann profigleis ballast gevonden ! Heerlijk door de winkel struinen, lang niet alles van mijn verlanglijstje is er , maar dat geeft niks, want met wat ik al heb , kan ik jaaaaren vooruit. Ik kijk alleen naar scenery spullen.........en wie koopt er dan toch 2 faller-platanen en hele mooie Noch-bloemen en planten ???????   

juist ja.........Tony  B)

(voor dat geld gaat die zelf echt niet liggen prutsen)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
wel warm op die tuin he
de warmte trilt in de lucht  ;)
bijna een mata forga na(ar de bierpomp)  :thumbup:
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang DE CLUBBAAN !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang DE CLUBBAAN !

TONY STELT NOGMAALS VOOR ;   DE CLUBBAAN  :thumbup:

Onderaan op pagina 3 van dit topic heb ik de 2-persoons clubbaan van mijn vriend en mij voorgesteld.
Die foto,s waren uit 1996. Vandaag een stel updates waarbij je ook de baan kunt zien.

Het hijs-mechanisme van het sta- en zitplateau is intussen elektrisch gemaakt. Eerst hing het aan vier kabels op de hoeken .
Er waren contra-gewichten en je moest het met de hand omlaag trekken. Nu hangt het -in balans met 2 krukken erop- aan de takel.
Mijn vriend en tevens voorzitter van onze 2-persoons club, is een goede en vernuftige timmerman. De constructie is zeer solide.

De foto's .........
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dan nu de baan.... :P

Dit is een rondombaan.  Er is een dubbelsporige 'buitenbaan' die verhoogd ligt, een simpel (jaja !) rondje met een paradestuk van een meter of 8, een berg om treinen in te verstoppen en een groot.lang station. Eerst verdween de trein aan de linkerkant op de plattegrond achter een ( uitneembaar ) bos en bergen ( ook om een trein te verstoppen ) , maar dat stuk scenery is weer afgebroken. Het paradestuk slingert mooi en je kunt optimaal van de treinen genieten !

Je kunt hier met 4 lange of 8 korte treinen rijden en als je wil, treinen uit het zicht houden ( verstoppen).
Een heel stuk van de scenery is weer afgebroken , om de lager gelegen enkelsporige  'binnenbaan' mooier en met meer speelmogelijkheden te maken.

We hebben maanden getempext en gegipst om de bergen te maken. Mijn vriend de voorzitter heeft van triplex het viaduct en de tunnelportalen en steunmuren gemaakt, toen gegipst en helemaal ingekrast. De penningmeester van de club (ik dus  B) ) is verantwoordelijk voor alle bomen en het groen. Er moet nog veel gebeuren.

De plattegrond is niet op schaal, de baan is ongeveer 6 bij 3 meter.
Het fotorondje begint op de plattegrond linksboven en gaat met de klok mee.
Er volgt nog meer......
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
wow
wat een pracht stuk
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
En verder met het rondje  8)
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Laatste update van de clubbaan....

De clubbaan is natuurlijk gewoon van mijn vriend, daarom is hij ook de voorzitter. Als penningmeester EN de leden help ik hem gewoon met het vele werk dat er is aan deze baan. We spelen echt clubje als zijnde het bestuur, we graaien zgn. in de clubkas, we maken uitstapjes en praten laatdunkend over onze leden en lachen wat af op die manier. :-* In naam van boze en verontwaardigde leden stuur ik hem brieven, of maak een verslag van de jaarvergadering..........lachen we als bestuur schampertjes om !

Op de laatste foto's nog een door mij gemaakte trap, als geschenk aan de jarige voorzitter. Hij is gemaakt van allemaal kartonnetjes, die daarna gegipst en gekrast zijn. Dat was zo'n 20 uur werk, maar de moeite waard. Mijn vriend (de timmerman) heeft de houten leuningen erop gemaakt.

Grtz......Tony

Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2009

Boem zegt'ie!

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hola Antonio

Met het kwijl op de kin zit ik te koekeloeren naar jouw/jullie capriolen op het scenerytechnisch vlak.
Met permissie, maar ik ga stiekum wel een paar ideetjes van je gebruiken. Nu ja, stiekum. Ik zeg het alvast maar even daar ze waarschijnlijk onherkenbaar zullen zijn in de beroemde IJsengel pruts- en knutselvarianten....
Hoe dan ook: complimenten vanuit het oosten des lands!

Hasta la pasta
Fred
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Perfectionisme met een gemakzuchtig tintje...

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Dag Tony,


Welke verf heb je voor dit waanzinnige trapje gebruikt?


Grtjz Simon
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 @ Fred, ook wij wonen in het oosten (net als de wijzen) , alleen wat zuidelijker en ook wij zijn verheugd als ideeën verspreiding vinden, anders maakten we ze niet openbaar. Wij doen op onze beurt ook weer op andere plaatsen inspiratie op. Twee zien meer dan een.

@ Simon, het gips heeft een basiskleurtje van verdunde acrylverf gehad en is daarna met pastelkrijt(poeder) bewerkt. Ik heb het als ruwbouw afgeleverd en mijn vriend heeft het in de baan gegipst.

De gebouwen worden door hem ook allemaal met pastel geweatherd.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Beetje Ballasten BovenBaan

Volgende tuin moet even wachten( is zo leuk om te doen !)....eerst iets vervelends :P

De randjes langs de rails dan maar..........kieren opvullen........Er zijn van die karweitjes, die je minder graag doet.
Normaal maak ik een steentjes/lijm/beetje witte verf/drupje dreft/water-papje en spatel dat langs de rails.

Nu ben ik met droge steentjes begonnen. Eerst dunne strookjes schuim onder in de smalle kieren (kost minder materiaal), dan met een gevouwen kartonnetje strooien en met een zacht kwastje glad strijken. Flesje water met een theelepel dreft gemengd, rietje er in steken, vinger er op en je kunt heel aardig en nauwkeurig water op de droge ballast druppelen (vinger ff los). Daarna op zelfde manier er met verdunde houtlijm (halfom met druppie dreft) er over heen.

Ging heel aardig, maar je moet het niet te lang doen. Is nogal intensief.

Vandaag de foto's van het materiaal en van een gereed stuk (tussen de 2 sporen) met in de bijrol een lekker korte trafo-trein (op internet nagezocht hoe die eruit kan/moet zien, ideaal voor modelbanen) en mijn 01 soundloc met aanhang. Mijn derde soundloc na de startset met de 50 en en de V 160 er in.

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2010

Ik zie al een lichtpunt aan het einde van de ...

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
 :) Leuk dat je ziet ,dat er iemand een idee van mij gebruikt ....(struiken ) je bent goed bezig ...

Groeten Freddy
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Zelfs met bronvermelding, Fred !

Toen ik dat in jouw topic zag, dacht ik, dat worden mooie bloeiende struiken als ik die toefjes gras er voor gebruik.
Das een van de leuke dingen van het forum  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Hallo Tony,

Wat ziet die scenery er toch schitterend uit! Misschien moet ik eens op cursus komen bij jou. Ik blijf je volgen.

Grt JP
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Bedankt voor het compliment, Rocky !

Het meeste is gelukkig met eenvoudige middelen en technieken te maken  :P
Een mooi muziekje op de achtergrond doet vaak al wonderen.......

Grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
ben ik een paar dagen weg en Tony heeft weer de prachtigste dingen om te laten zien ;)
Mooi hoor, ik blijf je volgen
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang

Wie A zegt moet ook B (bosrand) maken........

En die maak je dan met boom-schuimvlokken  B)

Dus vandaag maar eens lekker verder gerotzooid, dan gaat dit stuk van de bovenbaan er ook weer beter uitzien.
Als het zaakje droog is, ga ik kijken wat er nog verder kan.

Gauw 7 foto's plaatsen......grtz Tony
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
nog 2 pics
Re: Tony"s simpele banen en hun voortgang
leuk hoor, en erg handig.
al dat gebruik van simpele materialen die een geweldig mooi resultaat geven.
ga vooral zo door, erg leuk om naar te kijken, Tony.

groet Winno