Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
@citaat

Je moet wat over hebben voor de hobby :D. En de Limbabwiaanse vlaai van mevrouw Tony is overheerlijk :o).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Mooie opstellingen Tony in de drie etages van het vitrinekast. :thumbup:
Hier rijd de TEE RAm al een weekje rond in Michelstadt want het was vorige week en aankomende week onderste schaduwstation beurt week met rijden en het blijft een genot om er naar te kijken en te luisteren als de claxon/ toeter af gaat. :favorite:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........dagdroompje.....
Hoi,

@ Erik; de TEE stond eerst  in de kast en wilde er na de ontruiming graag als eerste op en inderdaad; dan komt de inspiratie vanzelf  :D

@ Dirk-Jan; dat zijn weer wat uitstekende spijkers op de kop  geslagen :thumbup: U heeft wederom het grootste gelijk in dezen ! Al is er wel een verklaring voor de huidige situatie in het vitriniorama en die is eigenlijk heel simpel; het onderstebovenverhaal heeft van doen met de lichtdoorval, want andersom schijnt er bijna geen licht op het onderste dio. MAAR......ik ga het toch omwisselen  !
Uw meer dan briljante opmerking over het niet zo spannende containergebeuren heeft mij doen besluiten, om alleen het voorste gedeelte van het dio voor de containerterminal te gebruiken, daar schijnt nog licht genoeg  :idea:
Zodra het zaakje is omgezet en aangepast, zal ik daarvan verslag doen hier  O:-D
U ziet; uw adviezen, opmerkingen en visies worden hier toch serieus ter harte genomen ! Al lijken - voor de leek - uw reacties vaak niet zo serieus  :o)

@ Wico; zie bovenstaand antwoord aan D-J ! Ik kan wel stellen dat we regelmatig op één lijn zitten  :thumbup: Al is het soms wel een hele brede  :D

@ W en D-J ( en M ) ; zo'n TEE RAm is natuurlijk een zeer begerenswaardig object, maar dat hoef ik jullie eigenlijk niet te vertellen, want ook jullie bezitten er een !!!  :P
Alleen is der mijne oud, doorleefd, analoog enigszins vervormd en niet eens voorzien van interieur, maar wel voorzien van een fantastisch motorblok, lichtwissel rood/wit en een zeer soepel rijgedrag en getuigt van de vroeger zo geroemde kwaliteit van Märklin  :thumbup:
De opmerking van D-J (ojee !) in reactie 15749 schaar ik deze keer onder de noemer kwinkslagen in de categorie jolijt en jokkernij  :o)

@ Mies; zie ook hierboven en ik beloof je dat ik samen met je petekind er net zoals jij met de betoncentrale van het toekomstige dio iets heel moois van ga maken  O:-D

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................


Issikmaarweereens  :P

Sinds de aansporing van Die Dekselse Dirk-Jan om de dio's in het vitriniorama om te wisselen, ben ik iedere dag even tussendoors bezig geweest om dat voor elkaar te realiseren  ;)
Om de doorkijk van de glazen plaat wat weg te werken, zodat het onderste dio van bovenaf niet zo (storend) zichtbaar zou zijn, heb ik er nieuwerwets oldskool water van gemaakt en toen het zaakje omgezet.
Meteen het zaakje bovenin nog wat mooier gemaakt en klaar was Tony  :thumbup:
Bevalt me uitstekend zo !
Nu voorzichtig ( voor mijn rug, want laag bij de grond ) verder met het Mittelrhein-dio, verder opruimen en kuisen en als extraatje wat uitprobeersels maken op de nog maagdelijke bovenkant van de vitrinekast  ;)

Grtz Tony

( met hieronder de foto's van de wisseltruc )
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Veel beter zo Tony. :thumbup:
Wereld gozer die Dirk-Jan met zijn goede tips. :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Leuk bedacht met dat folie Tony  :thumbup:
Die DirkJan heeft jou mooi aan het werk gezet  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Tony,

Mooi geworden zo :thumbup:. Die dekselse DJ heeft er toch wel een beetje kijk op ;).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
 8) Tony, dat ziet er helemaal toppie uit, niks meer aan doen. :thumbup: B)
:o) Hoewel ik aan de andere kant van het land woon ben ik toch blij dat ik het van zo'n afstand kon overzien en u kon helpen met mijn kleine ombouwtipje.
O:-D Graag gedaan natuurlijk, altijd bereid om te helpen waar nodig. O:-D
En dan nu maar even kalm aan, houd de rug recht en maak maar wat moois van de maagdelijke bovenkant van het kastje.
Het mag nu wel eens , het kastje is al op leeftijd, vast al wel 18+. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Zo is het helemaal goed maar let op je rug anders komt er niets meer uit je handen en zijn wij het die pech hebben, sterkte.
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Dat "water" heb uwes er knap op geknutseld meneer Tony. Probleem met water is dat het altijd naar beneden wil lopen maar daar heb je nu mooi geen last van.  :thumbup:

En die containers staan daar beneden ook prima te staan.

Voor en bij het verder knutselfrutselen even opletten of je rug het daar mee eens kan zijn. Anders effe wat anders bedenken. Oppassen is de moeder van de porseleinkast.  ;)
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Tony, hoe verzin je het toch allemaal...jij moet een geweldige muze hebben met al die inspiratie&verzinsels. Let op je rug hè , zijn niet meer van de jongsten 🫤
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom en vervolgje.......
Hallo en sorry voor de late reactie  :oops:
Ik wilde er meteen een updeet aanplakken, maar dat duurde dus wat langer.......

@ Mies; dank je en zeker beter ! Die D-J heeft een scherp oog en goede tips  :thumbup:

@ Peter; tja, als Dirk-Jan wat tipt, dan moet je eigenlijk wel  :D En dat triggert dan als extraatje de creativiteit  O:-D

@ Wico; je zou bijna kunnen stellen, dat Die Dekslese D-J een miskend genie is  :o)

@ Dirk-Jan; U is te bescheiden, wat het aanreiken van dit inzicht betreft; U heeft mij aangezet tot het beter zoeken naar oplossingen om de omzetting tot een succes te maken en dat resulteerde in het gebruik van de folie  :thumbup:
Het heeft het geloof in mijn eigen kunnen en creativiteit weer een goede boost gegeven; je kunt het wel, maar wel effe doorzetten  B) !!!

@ Wiggert; dank je ! Gaat - voorzichtig aan - helemaal goed komen  ;)

@ Henk; gezien de hoeveelheid plastic soep in ons wereldwater ligt een plastic watertje voor de hand  :D

@ Wim; dat gaat al mijn hele leven allemaal vanzelf met de creativiteit  :P

* Wat betreft mijn (onder)rug; vaak doorheen gegaan en zo'n 30 jaar geleden werd er een niet-operabele hernia geconstateerd  :? ( 5% kans op verbetering )
Uiteindelijk in het alternatieve circuit tóch hulp gevonden, die de pijnlijkste kanten er vanaf haalde  :thumbup:
Het gaat nog wel eens fout, maar de gevolgen zijn veel minder  ;)
En vooral veel vooraf nadenken wat ik wel en vooral niet moet/kan doen. Dus bij het laag bij de grond aan het dio werken; niet te lang en zitplekje op precies de goede hoogte.

*  Telkens een uurtje gaat prima ! En ik ben in het linker hoekje van het dio begonnen. Met kijken wat zou kunnen, wat schuiven en omwisselen en anders zetten van huisjes, huisjes van een andere baan pikken en kijken of het er daar mooier en beter van wordt en hier en daar alvast wat extra groen gepoot.
En uiteindelijk is zowat alles in deze hoek - op wat kleine correcties na - hetzelfde gebleven  :D
( never change a winning scenery ! )

* Maar tijdens dat geklooi en op en neer geloop naar de andere treinkamer dacht ik opeens een goede plek voor mijn zelfbouw-toren gevonden te hebben .........
Ik had namelijk in Zindelstein wat huisjes "geleend", om in het dio te passen en zag daar opeens een misschien goede plek voor de toren.
Na wat schuif- en paswerk staat het nu eindelijk vast op een van de banen  :thumbup:

Laatste poging was op de uitbreiding van Bahnhofshausen en nu stond het als eventueel probeersel op de vitrinekast. ( zie vorige pagina )
Voor wie de ombouw van molen naar toren nog eens wil teruglezen; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1287510#msg1287510   

Kortom; blij dat het ding zijn bestemming gevonden heeft en misschien wordt hij ooit nog wit gemaakt en verder gepimpt  ;)

En nu weer verder aan het Mittelrheindio !

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Tony,

Het blijft een bijzonder ding die toren, maar hij komt nu beter tot zijn recht :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Jemig de pemig, dat was wel even zoeken hoor voor ik dat ding gevonden had in dat verloren hoekje achter de vakwerkhuisjes. En dan meerdere keren op- en neer scrollen om uit te zoeken welke toren meneer Tony nu toch eigenlijk bedoelde. Misschien voor de oudgedienden hier geen probleem, maar een jonkie zoals ik heb daar toch effe wat meer moeite mee.

Maar dan moet ik toch bekennen dat het verloren hoekje nu mooi is opgevuld met een toren die niet al te veel opvalt. More is less, of was het nu andersom?
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
 :) Tis een mooi plekkie voor de toren. :thumbup:
En dat eventueel wit maken lijkt me geen goed idee, de toren is te egaal en dan word het zo'n wit vlak op de achtergrond. :roll:

Citaat van: Tony op woensdag 28 september 2022, 10:59:19
Kortom; blij dat het ding zijn bestemming gevonden heeft
:o) Uiteindelijk is het ook maar tijdelijk, op de lange termijn wonen er andere mensen in jouw huis, niets is voor eeuwig. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........ondersteboven en andersom........................
Tony,

De toren komt daar helemaal tot zijn recht en geeft meteen een mooie diepte werking aan het geheel. :thumbup:
Het is even zoeken en wat schuif werk maar uiteindelijk staat het goed voor het oog maar zeker ook voor je gevoel.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Hallo volgelaars !

@ Wico; het is zeker een bijzondere toren ( zeker voor mezelf !) en ik ben blij, dat die nergens meer in het verdomhoekje hoeft te staan  ;)

@ Henk; zo heb je meteen de foto's goed kunnen bestuderen  :D Enne; volgens mij is less toch Roger Moore.......want Ivanhoe had ook een toren  :o)

@ Dirk-Jan; wederom een fantastisch advies  :thumbup: Scheelt ook nog eens werk ! Dat tijdelijke hangt ook af van de levensduur van het forum. ( dan hebben we altijd de foto's nog )  O:-D

@ Mies; de toren staat daar inderdaad ( en uiteindelijk ! ) fijn op zijn plek  ;)


En dan nu de modelspoorse bezigheden tot nu toe;

* In het Mittelrheindio wordt nog steeds gerommeld, maar daar is niks fotowaardigs over te melden. Ook hoop ik over 3 weken op een treinbeurs nog extra bruikbaar materiaal hiervoor te vinden.

* De hoofdfocus ligt nu op het nog te maken nieuwe dio bovenop de vitrinekast; a) vanwege het aangename weer en dito temperatuur in het enorme trappenhuis alwaar zich de vitrinekast zich bevindt ( 's zomers te heet en 's winters te koud ) en b) omdat een nieuw project altijd enorm jeukt en kriebelt en de drang om er aan te beginnen knagend groot is  :P

* Gisteren bij het bezoek aan **tratuin meteen wat doosjes IJslands mos gescoord om de voorraad aan te vullen en Carl en Matz aan het werk gezet, om er bruikbaar en grijpklaar  basismateriaal van te maken.

* En vandaag dus alvast aan het nieuwe dio begonnen !  ;)
   Nu kunnen de ideeën lekker verder borrelen ( borreltijd  :thumbup: ) en kan het dio voor mijn geestesoog verder rijpen  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Ik voel aan mijn water dat weer wat bijzonders gaat worden al dan niet met behulp van Carl & Matz

Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Ach wat een schattig Brittish treintje. Maar of dat nu helemaal past bij zo een Lorelei woninkje. Heeft trouwens wel wat van een Haciënda weg. Mexico? Als ode aan Checco.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Het begin van de nieuwe dio ziet er al veel belovend uit Tony. :thumbup:
Zoals altijd ga ik ook dit (dio)project met veel plezier volgen.
En Carl & Matz hebben weer hun best gedaan met het sorteren van het Ijslands mos. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Tony,

Hé wat leuk: aap noot mies wico :o).

Het nieuwe dio wordt vast een kanshebber voor de WOSA kalender 2024 :thumbup:. Oh nee sh.t :(.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
 B) De eerste opzet ziet er al erg leuk uit.
Dus u kunt gewoon verder knutselfrutselen, het heeft mijn goedkeuring. O:-D :D
En dat leuke Britse treintje kan er gewoon bij, dat is in modelspoorbaanknutselfrutselland nou eenmaal mogelijk. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Deze is wel erug ....maagdelijk
Dat kan je je na een paar uur-dagen niet meer voorstellen
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Und so hat ein neues Abenteuer gerade erst angefangen ...

Ich bin gespannt!


Erik.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Hoi,

@ Freek; ik hoop dat we aan de verwachtingen kunnen voldoen  ;)

@ Henk; mijn banen en dio's zijn grenzeloos en vandaag ben ik weer in die Heimat  O:-D

@ Mies; ik ga het zelf ook met plezier volgen  :D

@ Wico; subtiel grapje  :-) Had je goed gezien  :thumbup:

@ Dirk-Jan; dank voor de goedkeuring  :thumbup: Ik kan dus met een gerust hart verder  :P

@ Nero; alle begin is maagdelijk. Daarna blijft het afwachten...........  B)

@ Erik; stimmt genau ! Hoffentlich kommt unterwegs bereits ein Riesenfreude auf  O:-D

Standje nu; meer mos geplukt en neergelegd, bruggetje erbij, vaak weggedroomd en tot slot kwam er een ander treintje de boel verkennen.........

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Wat groen al niet kan doen. En natuurlijk weer in de Heimat zijn. Dat brengt sfeer en naar ik hoop inspiratie.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Het ziet er al rustgevend uit, vooral met die eenzame wandelaarster.
Het eenvoudige treintje maakt het compleet :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Leuk diorama
Zouden meer mensen moeten maken, geeft altijd inspiratie al was het maar om wat scenery ervaring op te doen.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Dat is wel een heel leuk maar ook heel oud treintje. Toen die dingen nog dagelijks gespot konden worden had ondergetekende nog helemaal geen heimat. Want zo oud is deze oudere jongere nog helemaal niet.
En die wandelaarster kan ook wel ein Obdachlose oder einen Vagabund sein. Dat mag Tony dan even uitleggen cq nader verklaren.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
 @citaat Ik vermoed dat die eenzame figuur met stok in de hand en grote mand op de rug een marskramer is...
Re: Tony's simpele banen..........pluk de dag én het mos en breng een serenade !
Hoi,

@ Freek; dat tijdelijk groen poten doe ik wel vaker. Geeft meteen een beter totaalbeeld én uitgangspunt om in gedachten het zaakje meer vorm te geven.  ;)

@ Wiggert; groen, rust en eenvoud doen vaak wonderen ! Komt zo'n treintje nog mooier uit  :P

@ Tom; zulke overzichtelijke projectjes bieden inderdaad veel mogelijkheden en uiteindelijk baart oefening kunst ( en nieuwe inzichten en vaardigheden ! )  ;)

@ Henk; dit Fleischmann treintje is gelukkig iets minder oud en wordt gadegeslagen door Margarete ( die graag Pilze mag eten ). Die verzamelt ze en stopt ze in de mand op haar rug  O:-D

@ Frans; bijna goed ! Doch bij Henk heb ik het juiste antwoord net geschreven en met naar boven scrollen kun je Margarete goed zien  ;)


Ik had de afgelopen dagen niet alleen voor een tientje mos gekocht, maar ook voor een (ander) tientje 10 klassieke CD's  :P
Altijd verrassend en spannend, zo'n stapel onbekende muziek  :thumbup:
En tijdens het plukken van het derde doosje mos werd ik muzikaal begeleid door Ludwig von Beethoven.
Een heerlijk mopje muziek, dat ik graag met jullie wil delen  O:-D

Vooral het stukje na 11 minuten !!!

Grtz Tony




     
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Heetboven, heerlijk toch. Mag ik graag naar luisteren, mooie muziek. Zijn vijfde is natuurlijk wereld beroemd maar zijn derde vind ik toch mooier.
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
 @citaat Ja, mooi he !
Denk dat Ludwig niet voor niks in Bonn aan de Rhein geboren is  ;)
Ik ben helemaal weg van de 6e symfonie en het vioolconcert in D  O:-D

Om te knutselen is dit soort klanken wat mij betreft het summum  :favorite:
( Al val ik soms van mooïgheid helemaal stil en droom helemaal weg........)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
fenomenaal!!
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Met deze muziek heb ik niet zoveel Tony, maar met jou diorama's des te meer  :)
Het moet op een gegeven moment toch wel vol staan bij jou.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
@citaat welnee joh, je kan je huis inrichten met meubels; Tony heeft ervoor gekozen om z'n huis in te richten met treinbanen ;).
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Goeiemorgen,

@ Peter Alex; dat dacht ik ook ! Zulke pakkende en meeslepende melodieën zijn de krenten in de notenpap  :P

@ Peter; ik luister naar zowat alles en ja, het staat vet vol boven, maar ik vind toch telkens weer een passend plekje  :D

@ Hans; tot op zekere hoogte klopt dat ! Al mocht ik van mijn eega geen stuk muur tussen de twee treinkamers wegbreken  :? Er zijn grenzen blijkbaar  :D


De klassieke muziek is er bij mij met de paplepel ingegoten en als kleuter stond ik voor de pick-up al orkesten te dirigeren  O:-D
Die muziek is bijvoorbeeld zó rijk aan melodielijnen die door elkaar gaan, daar kan ik enorm ( bewonderend ! ) van genieten  :P
Alle soorten gangbare muziek werden er thuis beluisterd door mijn ouders en oudere broers en zus en ik slurpte alles op.
Mijn vader speelde mondharmonica en leerde me dat en daarna kwamen de gitaren en andere tokkelaars, evenals een keyboard en een drumcomputer.
Altijd mijn eigen muziek gemaakt en mijn eigen bandjes gehad. En er is niks zo mooi als jammen; samen aan een onbekende muzikale reis beginnen en elkaar inspireren en opzwepen :favorite:

Tegenwoordig is het voornamelijk treinknutsen met muziek erbij  ;)

Grtz en 2 betoog-ondersteunende bonusplaatjes,
Tony
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Ja, ja, jammen. Zal wel de "Roll over Beethoven zijn" in een niet zo klassiek jasje. Maar het is een feit dat muziek en modelspoor nog wel eens samen gaan.
Neem nu al die DJ's (nee niet Dirk Jan, voel je niet aangesproken) die een modelbaan hebben.

Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
 @citaat Ja, maar Dirk-Jan heeft óók een modelbaan... :roll: :wink:

Groeten,

Erik
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Weet ik Nieuwenhuis, maar volgens mij geen DJ (Disk Jockey)
Re: Tony's simpele banen...........de eerste echte opzet van het nieuwe dio.........
Herr Tony wilt u dat wel eens laten! Zulke mooie muziek van Youtube delen. Ik raak helemaal afgeleid. Zo kom ik aan modelbouwen helemaal niet meer toe.
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Goedemorgen en dank voor de reacties en waardering !

Gisteren het laatste mos ontdaan van vuiligheid en op het dio gemieterd.
Ander treintje erop en voor de zoveelste keer het zaakje bekeken en me vaak de vraag gesteld, wat ik hier nu eigenlijk écht wil gaan maken ?
Belangrijkste vraag is; wel of geen spoor ?
Als ik naar de vitrinekast kijk, zie ik eigenlijk al meer dan genoeg rails en trein, dan hoeft er niet per se nog diotreinbaantje bovenop.
En zo'n showtreintje kan ik ook op een mooi plekje op een van mijn banen parkeren en zelfs laten rijden  ;)
Er zou ook een weggetje kunnen zijn, om auto's te showen. Of juist niet en alleen maar natuur en ga zo maar door.....................
Alleen het Loreley-huisje moet zeker van een prominent plekje zijn.

In dubio dus !
Een luxe keuze valt mij ten deel ! (dolce)
Alsof je als kind in de snoepwinkel staat en mag kiezen wat je wil  :P
Alleen; je mag maar één ding kiezen......

Het zaakje wordt nu dus ontruimd en ik ga alvast de tempex bodemplaat gereed maken. Dat moet nog één geheel worden.
Daarna ga ik -wederom grofweg - het volgende proefdio componeren.

Grtz en fijne zondag !
Tony
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Doe eens zonder rails
Een wandelpad en-of met een klein beekje ????????
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Een treintje in het diorama geeft toch een gevoel van beweging. Ik ben voor een treintje :offtopic:
Ook een mooie zondag vanuit een zonnige woonplaats :favorite:
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Zonder rails of trein is het geen treindiorama..  ;)
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Tony,
wat je ook zal doen,
je zal wel iets creëren tot een prachtig panorama! :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Dag Tony.

Als kind hoorde ik mijn moeder en oma eens discussiëren:
mijn oma zei "Ik stond in dubio om die jurk te kopen."
Waarop ik vroeg "Welke winkel heet er nu Dubio?"
Ik meende toch alle winkels in de buurt wel te kennen ... :roll:

Afijn, het doet geheel niet ter zake, maar bij de term dubio moet ik daar altijd aan terug denken  :lol:
Maar over het diorama: wanneer de spoorlijn wordt opgeheven, komt er hopelijk een busverbinding voor in de plaats :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Tony,

Misschien een verlaten en half overwoekerd stukje spoor met een versleten/vergeten wagonnetje er op :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
 8) Dio's zonder spoor zijn ook erg leuk, maar met spoor ook, dus aan deze opmerking heb je ook niks. :-)
Kortom, u ziet maar.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen...........in dolce dubio........
@citaat

In dubio extremis :o).

Groeten,
Wico