Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen................soms beter niets dan iets...............
 :thumbup: Bedankt. Ik heb de verwijzing en het plaatje van de kalender in het WOSA artikel gezet.

Re: Tony's simpele banen................soms beter niets dan iets...............
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen................soms beter niets dan iets...............
ja natuurlijk. Een kalender wordt altijd uitgegeven in het jaar vóór het loopjaar. Anders is het mosterd na de maaltijd.
Re: Tony's simpele banen................soms beter niets dan iets...............
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Ben je er een dagje niet, zijn er allerlei verrassende ontwikkelingen hier !
Ik voel me zeer vereerd, kan ik jullie wel verklappen  O:-D
Alsnog een Wiki-vermelding, het kan niet op  :thumbup:
Grote dank daarvoor ! Speciaal ook Rob, Wico, Hans, Dirk-Jan en niet te vergeten Erik, die mijn inspiratie/duim triggerde  :P
En verder iedereen die meegaat in de WOSA-hype  ;)

:important: Bij mijn weten is dit het enige treinforum waar zoiets mogelijk is en waar het naast leerzaam en informatief, ook nog eens vaak beregezellig is  :important:

Dat moeten we koesteren !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............

Vol trots en bewondering zit stationschef Sepp Kuhfladen aan zijn bureau naar zijn nieuwe Schaltpult te kijken.
Er zitten 2 heuse knoppen op; groen en rood.
De groene geeft momenteel licht. Een modern stukje techniek heeft nu ook Riedheim bereikt. Eindelijk :thumbup:
Volgens het instructieboekje betekent dit, dat de trein vrij baan heeft en dat de slagbomen van de overweg dus gesloten zijn.
Maar wacht eens......er is op het moment geen trein en de volgende komt pas over 3 uur !
"Dan moet ik dus de rode knop indrukken, anders kan het wegverkeer het spoor niet over", zegt hij tegen zichzelf.
Hij drukt op de rode knop, maar die gaat niet branden. Nog maar eens en nog eens......niks.......de groene blijft onverstoorbaar branden........
Buiten wordt er ook op knoppen gedrukt. De claxons van de auto's die zinloos voor de dichte overweg staan  :?
Dan kijkt hij uit het raam en ziet dat de nieuwe slagbomen horizontaal staan en dat de preisers hebben geprobeerd om toch over te steken  8o
Nu staat alles vast !
Snel rent hij naar de telefoon om hulp te vragen.......

Intussen hebben Carl en Matz wat echte ouwe oldskool bomen gepoot en staan nu het tafereel op hun gemak te bekijken.
Uiteindelijk kwam alles weer goed  O:-D

Grtz and happy cucumbertime,
Tony

Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
 :D Grappig om zo'n verkeerschaos te zien op je dio, op het moment van je schrijven stond er in Nederland 1100 km file, deels bij jou dus gaande. :-)
Maar gelukkig was het tijdelijk, hoewel al die mooie old skool autootjes ook erg leuk zijn om naar te kijken. B)
En uiteindelijk staan de spoorbomen mooi rechtop, stationschef Sepp Kuhfladen kan met een gerust gevoel achteroverleunen. O:-D
:o) Niet vergeten de bomen af en toe water te geven, dan worden ze wat langer. :mrgreen:

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
 oef, gelukkig dat de volgende trein 3 uur later komt, Tony,
anders was er een rampenplan omgeroepen,
leuk dat Carl en Matz genieten aan die drukte, :P
mooi sfeerke die dio vol oldtimers,
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Het is een gezellige drukte met angstige momenten, dat is genieten :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Toch mis ik de knipperlichten bij deze spoorbomen, hoe weet men nu dat de bomen dicht gaan? Nadat men een boom op het dak heeft gehad? Heel hachelijk?
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Blij dat Carl und Matz orde bij de spoorwegovergang hebben gebracht.
Wat een chaos was het omdat er een draad ontbrak maar dankzij het aanbrengen van de gele draad is alles weer rustig geworden bij de spoorwegovergang. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Hoi,

@ Dirk-Jan; ik dacht, maak er even een filorama van  :D Weer eens wat anders dan zo'n afgezaagde parkeerplaats, om je wikings te showen  O:-D
    Carl heeft nog geprobeerd om de bomen te bewateren, maar werd tegen gehouden vanwege de spanning op de gele draad  :?
    Gaat niet samen met gele straal  B)

@ Benny; inderdaad een geluk, dat er maar af en toe een trein komt hier. Anders was mijn autocollectie aardig gekrompen  :D

@ Wiggert; het in scene zetten was óók genieten  :P

@ Frank; aan de knipperkruisen wordt nog gewerkt, Dacht, dat ik er nog had liggen, maar zal ze zelf moeten knutsen.......ook hachelijk  :o)

@ Mies; Carl en Matz houden zich eigenlijk liever met de echt belangrijke zaken bezig en hebben alleen toezicht gepleegd  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Tony jij wil je Wikings showen? Volgens mij is het overgrote deel van de afgebeelde bolides helemaal geen Wiking, wellicht Norev?

Treinverkeersarm gebied dus. En geen sneltreinen ook, alleen een boemeltje wat gezapig voor zich heen sukkelt.

Volgens mij is er voor Carl en Matz maar één ding echt belangrijk. Bier, bier, bier. En dan een hele tijd later de Twins.  ;)
Re: Tony's simpele banen................de ene boom is de andere niet..............
Goed gekeken en gelezen, Henk  :D
Ik dacht, noem de auto's wikings, net zoals die kleine opdondertjes preisers genoemd worden.

Het railplan van het dio loopt van een imaginair nirgendwo in één streepje naar het stootblok.
Boem is ho ! Dus ja, alleen maar boemeltjes  :thumbup:

Het bier voor Carl en Matz is vooral als beloning na gedane arbeid bedoeld, maar je weet hoe dat gaat  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........

Carl en Matz zijn 5 CD's lang aan het prutsen geweest om de straatkant bij de huizen in de hoek af te werken.
Opdracht was, om de huizen losstaand te houden, zodat ze ooit onbeschadigd opnieuw gebruikt kunnen worden.
De rand van de hardboard bodemplaat mocht wel niet meer te zien zijn.
En da's gelukt !
Goed werk, jongens  :thumbup:
Nou nog wat lantaarnpalen en een scene op het nieuwe stukje gras en dan is dit stukje dio klaar  ;)

Nu rustig bekijken wat ik nog meer wil en kan doen/maken. En wat me bevalt.
Pas op het allerlaatst worden de putjes en scherpe kantjes in het wegdek aangepakt.

Het halfronde oldskool heggetje is net zo gemaakt als de bekende borstelbomen, alleen aan één kant helemaal vlak. Zat bij de erfenis die ik ooit kreeg.
Met wat scrollen is het verschil van voor en na het werk prima zichtbaar.

Grtz Tony

( Volgens mij is Matz verliefd op het alleenstaande moedertje met kind(erwagen)  O:-D )



Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
Mooi stukje scenery in dit diorama. Gebeurt veel  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
Citaat van: Tony op zaterdag 28 mei 2022, 17:42:08
wel niet meer te zien zijn. En da's gelukt !
:o) Of het nou wel is of niet, tis inderdaad prima gelukt. :thumbup: O:-D

Citaat van: Tony op zaterdag 28 mei 2022, 17:42:08
Volgens mij is Matz verliefd op het alleenstaande moedertje met kind(erwagen)
:roll: Die Milf en Matz lijken wel een goede combi te zijn en dan heeft Carl de Taiga Twins weer voor hemzelf, zoals het bedoeld is. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
Tony,
wat mij wel opvalt,
sinds je de verwarming installeert hebt in je kamer,
genieten de Old Skool preisertjes er ook van,
geen schouwen op hun dak!
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................diohoekje bijna klaar........
@ Dick; dank je wel !  ;)

@ Dirk-Jan; to see or not to see, that's the question  O:-D Enne,  Matz is vooral gecharmeerd van het feit, dat de dame in kwestie ook van Märklin metaal gemaakt is. Dat schept een band  :D

@ Benny; die huisjes zijn ook bedoeld voor gebruik binnenshuis; er hebben nooit schoorstenen op gezeten  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......

Hallo,

Weer terug van een weekje Mittelrhein  ;)
Was weer de moeite waard !
Alvast een klein fotoverslag.

Verder (nog) even geen tijd tijd voor het forum, want er moet opgeruimd, extra opgepast op de kleintwins en anderszins.......

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Tony,

Welkom terug! Bijzonder fraai Brekina exemplaar heb je daar gescoord. En subliem creatief op de foto gezet met die loc op de achtergrond :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Dag Tony.

Willkommen zu Hause !
Je hebt een prachtig mooie panoramafoto gemaakt :thumbup:
Ben je nog bij Roland Kaiser geweest?
Verder wordt er veel vla genuttigd, daar in Sauerkraut-land :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Dat is weer een leuke trip geweest Tony en je bent een mooi aandenken rijker  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Ha welkom huis dan maar weer. En nu begrijp ik ook het nieuwsbericht van vorige week. De Duitse treinen zaten overvol weil Herr Tony und Gattin waren da.

PS Die Brekina is een schatje. Bijna jaloers.
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Zo te lezen er even lekker tussenuit geweest Tony. :thumbup:
Mooie (vakantie) foto's en ja ben je bij het altijd gezellige concert van Roland Kaiser geweest ?  ;) :P
Mooi aandenken heb je gescoord nu nog een fraai plekje op de baan ervoor zoeken of heb je al wat in gedachten ?


Groet Michel
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
 :) Lekker er effe een weekje tussen uit geweest, altijd leuk natuurlijk. :thumbup:
En een hele leuke Brekina bus erbij, dat is een mooie. B)
En die snuiter Roland Kaiser zegt me niks, maar op die andere poster staat Essen, Wein und Cocktails, ben je daar geweest? :D

Dirk-Jn
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Es war wieder reuzefijn
Do am Mittelrhein!

En voor de kultuurbarbaren die Roland K. niet kennen:

Santa Maria

En dat treedt dus nog steeds op am Lorelei :D :D :D
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Schöne Bilder Herr Tony. Wein, Weib und Gesang!
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !...(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !...(2)....
Hoi,

@ Wico; als bussen- en busjes verzamelaar ben ik erg blij met dit exemplaar. Kost een paar centen, maar dan heppie ook wat. Na 5 foto's had ik een loc op de achtergrond  :D
     Ik kan de treinen wel horen aankomen, maar moet net op tijd knippen.

@ Erik; ja, het panorama vanaf de berg is smashing  ;) Zo best de ruimte willen, om daarvan een baan te maken. Roland Kaiser was helaas uitverkocht  :? Maar de klanken klonken gelukkig tot Oberwesel  :D

@ Peter; altijd fijn daar. Voel me daar altijd net een Preisert op een fraaie baan  :P

@ Henk; ja, dit keer moesten we wel met de trein. Al was het wel dringen. Maar met wat ouderwets Nederlands ellebogenwerk was er toch plek zat :D Het busje maakte ook veel goed, trouwens  O:-D

@ Mies; het was zeker weer heerlijk ! Roland was helaas ausverkauft, maar we konden hem wel horen  :D

@ Dirk-Jan; dat (fr)essen is prima gelukt, de rest mocht niet van de dokter. Gelukkig had ik genoeg zakgeld gespaard voor het bussie  ;)

@ Hans; het voelt telkens als thuis komen daar. Vakantie in de Grote Treinbaan ! :P

@ Henk; dank je ! Enne, telkens als we in St Goar zijn, zie ik je in gedachten op de camping staan  ;)


Het Brekina-juweeltje uit de giga-speelgoedwinkel ( met lift ! ) was niet het enige souvenirtje. Er zijn nog 3 karretjes gescoord  ;)
Ook heb ik - meestal in de vroege avond - weer een stel treinfilmpies geschoten.
Er was weer van alles te zien; de rode BR151 bijvoorbeeld en de oceaanblauwe/ivoorkleurige BR 216 voor werktreinen. Beide helaas niet op de pixels kunnen vangen.
Ook geen heel lange slepen vol met graffiti en autotreinen met Opels. Ze waren er wel, maar dan was ik te laat, of zag ze vanaf mijn terras en dat is te ver weg en niet beeldvullend.
Maar wel genoeg ander spul  :P

Ben aan het twijfelen, of ik een gratis ( en vooral simpel ! ) filmmontage-programma ga downloaden. Van Adobe bijvoorbeeld. Want het zijn veelal erg korte filmpies.
Iemand een tip ?

Wat betreft de 9euro-ticket regiotreinstellen; ja, die waren vaak vol, maar wat ik erger vond, is ( als je kon zitten ) dat je er het RyanAir-gevoel van kreeg. Erg weinig beenruimte  8o
Dat had ik in een treinstel niet verwacht. Je zal zo iedere dag naar je werk moeten........

Grtz Tony



     



Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Die hanomag busjes ik blijf ze leuk vinden (nostalgie voor mij was ooit mijn eerste camper)
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Prachtig gebied Rijn en Moezel. Wij gaan er ook altijd graag heen.
Re: Tony's simpele banen................hurra hurra, wieder da !.......
Hoi Tony,

weer prachtige beelden uit de grote treinenshow.

Om korte filmpjes te monteren tot een grotere en om kleine stukjes er uit te knippen gebruik ik op de iPad een heel handig appje:
iMovie.

Het is gratis en werkt heel eenvoudig, ook als je niet erg digitaal aangelegd bent.
Als ik gefilmd heb met mijn telefoon zet ik de filmpjes over naar OneDrive en haal ze via de iPad er weer uit voor bewerking.
Mijn resultaten zie je o.a. in het topic van de stamtafel Oost Brabant.

succes,
groet, Roel
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Hallo !

@ Barry; die busjes zijn zeer zeker leuk ! Een soort verlengd VW-busje. Zal je een fijn, ruim campertje aan gehad hebben  :thumbup:

@ Maarten; ja, heerlijk daar ! En ook lekker relaxed rijden, zo langs het water ! ;)

@ Roel; dank voor de waardering en de tip  :thumbup: Via een andere (email)tip, blijkt het gewoon tóch eenvoudig via windows te kunnen. Zie hieronder  ;)


Dankzij een emailtip van Wico ( :thumbup: ) met bijlagen blijkt het monteren met windows toch mogelijk ! :P
Ik had me al suf gezocht in de programma's en op het web. Daar stond ook, dat het niet meer kon.......dus wel !
Hierbij presenteer ik dus  :o) :o) trots mijn eerste gemonteerde filmpje van Züge am Mittelrhein  O:-D

Grtz van een heel blije Tony

   




[/i]
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Tony,

Blij dat ik je heb kunnen helpen anders hadden we deze fraaie beelden misschien moeten missen. Als liefhebber van lange treinen kom ik helemaal aan mijn trekken  :thumbup:.

Volgende keer de "titel" pagina aan het begin zetten en een moppie muziek er onder. Wordt het nog leuker :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Tony, je ongemonteerde filmpjes vind ik net zo charmant maar ga lekker door zoals jij het 't mooist vindt, ik geniet er zo i zo van.
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Nogmaals bedankt, Wico !

De filmpjes had je anders met meer klikken ook kunnen zien hoor  ;)
Was alleen meer werk voor mij en vaker klikken voor jou  O:-D
Benieuwd, of dat met die titel gaat lukken, al vind ik het zo ook wel geinig. Geen idee, hoe dat ertussen gefloept is.
Ik krijg altijd van al dit soort programma's nogal snel de senuwe en weet dan als profi-digibeet bij God niet meer waar te klikken, of wat te doen  :?
Ben straks al blij, wanneer mijn tweede monteerpoging enigermate lukt  :-)

( Het leren omgaan/werken met PC's en programma's heeft me altijd al erg veel moeite gekost, mijn eigen werkgeheugen functioneert niet (meer) zoals het hoort  :? )

Met een moppie muziek eronder, verdwijnen de trein- en omgevingsgeluiden teveel, dat vind ik zonde.
Eventueel zelf een muziekie erbij opzetten  :D

Grtz Tony

@ Wiggert; da's superfijn om te lezen  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
@Tony: rijden er over dat spoor enkel goederentreinen?
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Tony,

Als zaligverklaarde digibeet (haha tiepvoutje: zelfverklaarde) heb je het er prima afgebracht. Mehr muss das nichts sein ...

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Ja, er rijden aan beide kanten van de Rijn tussen Koblenz en Bingen ook personentreinen.

Aan de Westkant (Boppard/Bingen) komt zelfs de ICE langs.
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Hoi Frans,

Op dat spoor ( rechter Rijnoever ) rijden alle soorten treinen en het is de bedoeling dat daar de hoofdmoot van het goederenvervoer overheen gaat. ( zie ook hierboven SBB-CARGO )
Aan die kant wonen ook de minste mensen.
In de praktijk rijden er regelmatig toch veel goederentreinen op de linkeroever.
Op beide oevers samen rijden zo'n 400-800 treinen per dag.
Er is/wordt wel van alles gedaan om de overlast te beperken; driedubbel glas voor de bewoners, geluidschermen, andere wielstellen en zo meer en dat is de laatste jaren goed te merken/horen  ;)

Een goede en bruikbare alternatieve noord-zuid route is er niet en zou ten oosten van de Rijn aangelegd moeten worden.
Maar dat is schrikbarend kostbaar en in dat gebied zitten ze daar ook niet op te wachten.

Op het web is hierover van alles te vinden als je daarover meer wilt weten.

Hoe dan ook; ik ben als treinfan wél blij met het drukke verkeer daar  :D

Grtz Tony

@ Wico; dank je ! En filmpie nummer 2 is ook al in/aan elkaar gefietst  :P
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
 :) Ik vind je filmpje zo helemaal prima, niks meer aan doen. :thumbup:
En muziek hoeft er al helemaal niet bij, de omgevingsgeluiden zijn veel leuker. :thumbup:
B) Enne mooi Land Rover, Hanomagbus en die groene auto waarvan ik de naam effe niet weet of is het een DKW?
(dan weet ik de naam wel :-))

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
We zijn het weer eens helemaal eens, Dirk-Jan  :thumbup:
Werd weer eens tijd  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Prachtige beelden Tony. :thumbup:
Daar wordt een mens vrolijk van en ik zag je in gedachten zitten op je terras genietend van het fraaie uitzicht.
En ja ook ik zal eens met Wico praten over dit film programma leer ik ook weer eens wat. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Samen met achterkleindochter heb ik je filmpje zitten bekijken. Lynn vond het prachtig. (En ik ook). Tja dergelijke uitstapjes moet ik hier dan weer missen.

Manche Züge verschwinden im Berg aber keiner kommt jemals wieder raus. Werden die vom Berg gefressen oder was?
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Zou het niet lollig zijn om een keer met de pet rond te gaan en speciaal voor Tony een combinatie met stoomtractie te regelen om daar langs de Rhein te rijden?
F.
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
 @citaat  Fabelhaft! Wunderbar!
Re: Tony's simpele banen.....mijn 1e gemonteerde Rheinzug-filmpie !
De Wonderen zijn de wereld nog niet uit. Een digibeet wordt profie-filmplakker!  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Jaja, het derde, maar ook laatste filmpje van 2022 van de Grote Treinbaan met echt varende schepen erbij  :P

@ Mies; ja heerlijk aan de oever of op ons terras van de scenery en de treinen genieten  O:-D En als ik de filmpjes al kan plakken, dan lukt het jou zeker !

@ Henk; je kunt je achterkleindochter (en jezelf) uitleggen dat die treinen in de tunnel via een spiraal naar het schaduwstation vertrekken. Net als bij jou in het klein straks  :D
    Je kunt trouwens altijd een keer een Rijnreisje plannen. Kun je meteen wat inkopen doen  ;)

@ Fokko; sympathiek idee  :thumbup: Al worden zulke ritjes al regelmatig  georganiseerd. Ik heb een jaren 60 nostalgietrein voorbij zien komen, maar helaas niet op de pixels vast kunnen leggen  :?

@ Frans; und supertoll   ;)

@ Hans; speciaal programma voor mensen met digibetes type 3  :o) met dank aan Wico  ;)


Na wat digitaal stoeiwerk zijn de resterende filmpjes aan elkaar geplakt.
Deel 2 en 3 van de Grote Treinbaan zijn klaar.
Ik kwam erachter dat ik alsnog een beige/oceaanblauwe BR 218 met werktrein geschoten had  ;)
Ook zijn er een paar verdwaalde neuneurotoeristen te zien  :o)
Misschien en hopelijk volgend jaar meer..........
Met dank aan alle machinisten, die op het juiste moment in beeld verschenen  :thumbup:
En de schippers natuurlijk........

Grtz Tony







[/i]
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Tony,

Lekkere beelden weer. Je krijgt spontaan een vakantiegevoel :thumbup:.

Nog even een speciaal woord van dank aan Hans (Hanzi). Ik krijg al dagen die "Santa Maria" oorwurm niet meer uit mijn kop :?.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Nou Wico, een stukje van dat liedje hoor je na 1.48 min. tijdens het derde filmpje  :D
Tijdens het filmen kwam er een lallende groep Duitse fietsers aan en voorbij die dat aan het zingen waren.....er was al dagen een wijnproeverij (-gieterij) op de oever aan de gang  :P
Daar waren uiteraard ook heel wat lokalo's bij, die om de hoek naar het concert van der Roland waren geweest  :-)

En wat betreft dat vakantiegevoel; missie extra geslaagd  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
 @citaat

Ik dacht even dat jij dat zelf was :-) :-) :-).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....3 maal is scheeps-en treinrecht........
 :-) Nee, gelukkig niet !
Maar sinds toen zit het liedje ook bij mij onwrikbaar in mijn kop vast  :D

Grtz Tony