Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Hoi Tony,

Ook ik heb weer genoten van je mooie filmpje.
Er is in ieder geval geen bananentekort in Lindental!

En mooi dat de kleinkinder twins  plezier hebben aan hun eigen kleurrijke treinset  :)
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Goeieweekend !
Allereerst weer bedacht voor de reacties en waardering; Tony nog blijerder  ;)

@ Michel; het virus is waarschijnlijk alsnog via de genen doorgegeven, alleen heeft het één generatie overgeslagen. Mijn zoon heeft niks met treinen  :D

@ Benny; niks zo fijn als het ouderwetse Märklin-motorgeluid ! Of die meiden ooit groter gaan ? De tijd zal het leren  O:-D

@ Adrie; die Hamburger is inderdaad een snoepje; hij is van KATO, analoog en snort als een zonnetje. Bijna dieselgeluid  :P

@ Mies; die speelgoedbaan was inderdaad een schot in de roos en past precies bij het spel dat ze spelen  ;)

@ Dirk-Jan; voor het bejaardentehuis heb ik een LGB-baantje voor op het balkon. Daar kan ik dan meteen voor rookgenerator spelen  :D

@ Wico; die Hamburger stond in het snoepwinkeltje te verpieteren. Voor een zacht prijsje mocht die mee en snort al een tijdje probleemloos zijn rondjes. Als kind deed ik met mijn broer regelmatig frontale botsproeven met de M-loc's.......konden ze nog tegen ook ! Dan beter Duplo-poppen  :D

@ Erik; ja, die kleine blauwe diesel blijft een schatje en zo'n sliert bananenwagens heeft zijn heerlijke charmes nooit verloren  ;)

@ Wim; op beurzen speur ik nog steeds naar nog gave bananenwagens, al heeft dat in het verleden in Lindental soms tot hectische taferelen geleid  O:-D


Wat aanvullende info; een van de twins heeft geel als lievelingskleur, dus die bananensleep met loc is helemaal háár trein ! De ander houdt van rood, dus die staat ook op de baan.
Van Sint-opa hebben ze voor thuis een Duplotrein en hier eentje met trafo van Fischertechnik en soms een Engels Hornby locje met open wagens op Fleischmann profirails.
Probleem met die HO-rails is, dat de treinen met spelen rap ontsporen/omkiepen en alleen opa ze er weer op kan zetten  :? Na een half uurtje is het dan wel bekeken.
Deze speelset vond ik laatst op een rommelroute en past precies bij hun spel.
Of er in de toekomst meer met Opa's baan gespeeld gaat worden, staat in de sterren. Een van de dames is wel erg op techniek en hoe iets werkt gericht. We gaan het zien  :P

Bij het filmen was ik in een Heino-bui en kon -zoals wel vaker- mijn klep niet houden  :o)
Misschien binnenkort nog meer film. Ik begin het beter in de vingers te krijgen.

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Tony,

Leuk filmpje waar ik van genoten heb. En mooi dat je de kids weer blij gemaakt hebt. Ze zullen wel reuze trots zijn op zo een opa.

Nog een klein verkeers technisch vraagje. In het filmpje zag ik een motor met zijspan voor een STOP bord. Verwonderd vroeg ik mij af waarom er in hemelsnaam een STOP bord op die plaats staat. Er is helemaal geen doorgaand verkeer en ook geen kruisende weg.  :help: :help:
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Hoi Henk,

Fijn dat je genoten hebt !
Dat stopbord staat er vanwege het eenrichtingsverkeer om de winkelblokken, maar ook omdat ik die toevallig heb  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Aahh dat is dan toeval, zodat die verkeersdeelnemers tijdens de verplichte stop de etalages kunnen bewonderen.
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Zo is dat, Henk !
En als ze wat leuks in de etalage zien, kunnen ze meteen om de hoek parkeren  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lekker ontspannend genoten van je bijdrage, voel me weer jong. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Heerlijk filmpje Tony  en mooie verhalen over de kleinkids!
Hier staan de treintjes even op een iets lager pitje. Hoop andere dingen te doen: vorige week de buitenboel geschilderd, gisteren 55 km gefietst door de in bloei staande Betuwe (nét een weekje -of 2?- te laat voor t mooie) en onlangs ook nog een sleurhutje gekocht waar wat tijd in ging zitten.
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
Citeeronlangs ook nog een sleurhutje gekocht waar wat tijd in ging zitten.

Het is anders meestal wel de bedoeling dat je er zelf in gaat zitten.
Wat is het geworden? Een Kipflip of een Knaushaus.
Re: Tony's simpele banen.......echte peuterbaan en opa's baan........
:offtopic: Ja maar er ging wat tijd in zitten voor ik er zelf in wilde zitten. Met Hemelvaart/Pinksteren gaan we er lekker met z'n drieën in zitten: de Tijd, mijn eega en ik :mrgreen:.
Snel terug naar Tony's simpele banen maar weer!
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........

Aangespoord door Wico's Opel-Paasshow H.O.C.H. hadden de Opel-AdeptPreisers uit Lindental, Neu Ulm, Bahnhofshausen en Lenzkirch afgelopen weekend een puzzeltocht georganiseerd .
Met meer dan 100 deelnemers moest dit een groots evenement worden !
Helaas was de tocht erg slecht en onduidelijk beschreven, belabberd gestencild en zodoende bijna ook nog eens bijna onleesbaar, waardoor er op de plek van samenkomst slechts 5 deelnemers arriveerden  :?
Daar bij "Willies Wurst" was het wel gezellig en werden ze blij verrast door een Opel Blitz die verse curryworsten kwam afleveren  :thumbup:
Want Willie verwachtte een flinke omzet...........
Nietaldesnietemin werd er door de opgetrommelde fotograaf een statiefoto van de vehikels geschoten en waren er in de diverse lokale kranten smeuïge, meesmuilende en leedvermakige artikelen te lezen...jaja, zo gaat dat ! 

Die krantenknipsels laat ik achterwege, maar de foto is de moeite waard  O:-D

Grtz Tony

(die dacht dat hij meer Opeltjes had........bleken dus Fords te zijn  :D)


Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
 :o) Lekker geregeld daar in Limbabwe. 8o
Misschien waren de stencils wel in het Nederlands gestencild, leest natuurlijk lastig voor Limbabwiaanse Preisers. :D
Maar wel errug prettig dat er meer dan voldoende currywursten waren, beter mee verlegen dan om verlegen. O:-D
En het zijn er niet veel maar het is toch een leuke bescheiden "verzameling" Opeltjes. :thumbup:
:roll: Je had ook een gecombineerde Opel/Ford puzzeltocht kunnen houden, het was toen allemaal van Duitse makelij. :P

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Er staan 6 Opels en in het onderschrift staan er 7? Of mis ik iets? Of is dat ook verkeerd gestencilled?  :P
Of een blundertje van de lokale krant  :D
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Tony,

Goed voorbeeld doet goed volgen :thumbup:. Leuk om die diversiteit aan Opels zo samen te zien! En de bescheiden opkomst dit jaar kan wellicht de komende tijd wat worden opgevijzeld. Dat vraagt slechts een speurtocht bij de juiste beurzen en snoepwinkeltjes. Je kunt natuurlijk ook de uitschrijving wat breder maken (alle merken welkom) en dan in kolonne door Lindental, Neu Ulm, Bahnhofshausen en Lenzkirch :P.

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Alle begin is moeilijk Tony ik weet zeker dat er bij de volgende puzzeltocht er meer Opels zullen zijn.
Ondanks de weinige Opels is het toch een fraaie foto met de aanwezige Opels die wel zijn komen opdraven. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
 @citaat @citaat @citaat

De Kapitän heeft het (zinkende) schip verlaten.  >:-D

Jaja en Opel en Ford samen dat akkedijt nog altijd niet lekker.

Dan maar beter met Citroën. De eerste Opel Dixie was een Citroën die Opel in licentie bouwde.
En zie, de geschiedenis herhaalt zich, nu is Opel onderdeel van PSA.
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Hoi,

@ Dirk-Jan; de "winnaars" van de puzzelrit zijn na afloop van het treffen allemaal met een kofferbak vol én misselijk naar huis gereden  :D

@ Wim; goed gekeken  :thumbup: Ik zag bij het uitzoeken van de types op het internet blijkbaar door de bomen het bos niet meer  8o onderschrift foto passend aangepast  ;)

@ Wico; ik zoek me altijd suf op beurzen, maar meer heb ik er nog niet gevonden. Althans; voor een redelijk prijsje. Gelukkig staat er hier wel een echte voor de deur  :P ( Al is die ook 2e hands  O:-D )

@ Mies; er wordt een onderzoek ingesteld naar wie er verantwoordelijk voor deze miskleun was. Maar een fraai plaatje levert het zeker op !  ;)

@ Henk; dat van die Dixie en PSA wist ik niet. Leuk weetje  :thumbup:

De ellende van de puzzeltocht begon eigenlijk al bij het afgeragde carbonpapier, waarna de loopjongen ook nog eens niet het origineel, maar de slechte doordruk naar de stencillaar bracht.....
De Ford-Adeptpreisers hebben flink gegniffeld en in hun vuistje gelachen !
Ze overwegen binnenkort ook zo'n puzzeltocht.
Misschien nog een keer een foto dus ! ( stijgen ook de WOSA-kalenderkansen  O:-D )
Ik verzamel eigenlijk alles wat ik mooi vind, van alle merken, tot ongeveer 1970 en dan alleen wat ik in winkels en op beurzen tegenkom. En het liefste 2e hands.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Ik had een Opel Record coupé 1900 uit 1974, helaas heb ik die nog steeds niet gezien bij de vele Opel evenementen op het forum. Naar de kazerne met 6 man met plunjebalen, en dan zaten ze nog niet krap.
De betere currywurst is van Curry Carl, die Willie die willien we niet!
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......mislukte puzzeltocht........
Laat Willie het niet horen !
Dan wordt het écht hachelijk, Frank  ;)

Ik vond de Rekords uit/in die tijd erg stoer met een mooi kenmerkend kontje.
Op mijn zoektocht naar deze Opel 1700 C op het web, vond ik deze amazing movie;

Smullen !  :P

Grtz Tony
   
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......


Goede feestdagmorgen !

Dankzij mijn nieuwe overbuurman en zijn nieuwe afzuigkap ben ik in het bezit gekomen van het grote tempexomhulsel van zijn nieuwe afzuigkap  ;)
Hij blij, want rommel kwijt, ik blij, want stevig nieuw recyclebaar basismateriaal verkregen  :thumbup:
Dus gisteren met het cuttermes een flinke plaat los gesneden en het nieuwe provisorische oldskooldio er op gezet.
Nou nog even goed nadenken hoe ik het straks hebben wil en dan aan de knutselslag  :P
Het geheel gaat wat groter/dieper worden en een stukje de hoogte in.
Fijn projectje en een uitgelezen kans om een plekje te veroveren op de WOSA-kalender 2023 !

Grtz en een mooie feestdag gewenst !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Tony,

Mooie plannen en ik verheug me alweer op de volgende updates :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Anders ik wel, Wico  ;)
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
 @citaat
#metoo. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
 :) Da's weer effe een mazzeltje dat je nieuwe buurman een kappie kocht, maar je hebt het toch wel gewoon gevraagd :help:
En niet 's nacht als een ouwe zonderling in zijn afval staan te koekeloeren? :D :o)
Maar goed, jij kan weer mooi aan de slag met een nieuw piepschuimknutselfrutsel project. :thumbup:
En dan zien we de voortgang/eindresultaat wel weer hier verschijnen.
Veel plezier met je bouwproject.

Dirk-Jan

N.B.
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat 2023 ook weer twaalf maanden heeft, dus er is vast wel een plekje voor je. O:-D
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Tony,
ik kijk al uit wat er uit de bus komt,
leuk dat je van je buurman recycleer materiaal krijgt,
wacht al ongeduld op je creatie O:-D
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
@ Mies; we gaan het meemaken !  ;)

@ Dirk-Jan; buurman was eerst verbaasd, toen ik vroeg of ik zijn "afval" mocht hebben. Hij kwam het later zelfs zelf brengen ! Ik had trouwens gehoopt dat er in 2023 eindelijk eens een dertiende maand zou komen  :o)

@ Benny; "ongeduld is de moeder van de porseleinkast" zegt men hier wel eens. Wat het betekent, weet ik niet, maar het klinkt hoopvol  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Tony,

Rare jongens daar in Limbabwe ;). Ik ken alleen de uitdrukking " voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast", wat zoveel betekent als: door voorzichtigheid voorkomt men ongelukken.

Dus van toepassing als je met een scherp mes losgaat op het piepschuim :o).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Navraag bij mijn stokoude achterbuurman leert, dat het dan in Limbabwe handelt over een nog ongevulde spiksplinternieuwe porseleinkast, die men bij de verloving heeft gekregen.
Dan moet er nog voor het servies ( net als bijvoorbeeld voor het beddengoed ) gespaard worden, alvorens er aan een huwelijk gedacht kan worden.
Het geduld van de aanstaande bruid wordt dan danig op de proef gesteld !
Zeker, wanneer ze reeds in blijde verwachting is  :D

Ter geruststelling; het scherpe mes is alweer bedachtzaam en succesvol in actie geweest en geslepen voor de volgende inzet.
Daarbij wordt vooral gelet op de plaatsing van de vingers van de niet snijdende hand en dus ook goed gekeken naar de snijrichting en die van eventuele uitschieters.
Tijdens de vele gegeven handarbeidlessen die ik gegeven heb in mijn leven, heb ik die kennis ook zo goed mogelijk op mijn pupillen over proberen te dragen.
Meer dan gemiddeld 1,7 vinger raakten we jaarlijks niet kwijt, al waren er natuurlijk soms wel uitschieters (letterlijk en figuurlijk)  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......het juiste afval.......
Tony,

Dan zal de uitdrukking "als een olifant door de porseleinkast gaan" bij jullie ook wel een andere betekenis hebben. Ik vermoed dat het iets met een woeste huwelijksnacht te maken heeft, na jaren sparen voor een goed gevulde porseleinkast :o).

Mooie gemiddelde rapportcijfers trouwens voor kwijtgeraakte vingers in jouw klas :thumbup:. Het landelijk percentage bij vuurwerk ligt aanzienlijk hoger :thumbdown:.

N.B. De getoonde handjes/duimpjes dienen slechts ter illustratie, elke overeenkomst met bestaande personen berust op louter toeval.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
 @citaat Alleen met roze olifanten, Wico  :D


De weekendate dan maar;

Na 2 dagen snijden/passen/meten/stapelen/schuiven, bleek mijn tempexplaat te ver uit te steken, de hoogte van die diobak niet toereikend om niveauverschil te maken en andere opstellingen van de bouwsels voldeden ook niet  :?
Hoe graag ik het ook wilde, er bleek maar één opstelling optimaal.
Dat was de eerste dus, die ik 3 weken geleden al gevonden had.
( Die was toen dus al geniaal ! )

De enige echte toevoeging is de verlenging van het spoor over de hele breedte en met wat meer diepte dan toen ziet het er nog beter uit  ;)
Mijn Faller station en de 3 Emeska huizen komen op deze manier het beste tot hun recht.
Eigenlijk hoeft er niet eens een trein op de rails, die bederft het uitzicht.
Er kan dus aan de echte afwerking begonnen worden !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
 8o Hohoho, voor dat u aan de afwerking begint nog even die rails weghalen, dat is neprails, ik zie geen puco's. 8)
Daar hoort natuurlijk een stukje M-rails te liggen, desgewenst zonder trein, maar wel dus de enige echte M-Rail.

Dirk-Jan

N.B.
En krijgt de buurman nou zijn piepschuim weer terug? :D

Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

online
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Het was al een smaakvol ensemble bij je eerste opzet, en dat is het dus nog steeds :thumbup:. Bij de eerste foto's dacht ik nog: er zou best een klein locje met zijn snuit net voorbij het rechtse huisje kunnen komen. Bij de laatste foto had je mijn gedachten al geraden :P.

Succes en veel plezier met de verdere afwerking.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 30 april 2022, 20:18:09
8o Hohoho, voor dat u aan de afwerking begint nog even die rails weghalen, dat is neprails, ik zie geen puco's. 8)
Daar hoort natuurlijk een stukje M-rails te liggen, desgewenst zonder trein, maar wel dus de enige echte M-Rail.

Dirk-Jan

N.B.
En krijgt de buurman nou zijn piepschuim weer terug? :D

Inderdaad, M-rail mét doorlopende middenrail!
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Tony,
Foto 4E is van grote schoonheid. :favorite:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Mooi mooi weeral Tony. Waarom geen halve Loc ( achter- of voorzijde ) op dat spoor, rechts tegen de zijkant . Geeft n ander zicht. Eens wat anders...🤗
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2020

zonder fantasie ook geen creativiteit

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Leuk diorama! Ik herken de autootjes (Peugeot, Panhard) die ik vroeger ook had bij de autowagon van mijn allereerste Jouef-treinenset. Deja-vu!
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Door de rails op deze manier te leggen krijg je toch weer een mooiere diepte werking Tony, zoals al aangegeven een stukje M-rails zou de feestvreugde verhogen  :)
Misschien jagen we je op kosten, maar dan heb je ook wat  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
 :O
Ik heb veel spoor gezien
Maar bij  de NS en in duitseland nog nooit pukkels in het midden gezien
Dit is echte rails
Dus houwe zo    O:-D    :D
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
 @citaat 100% mee eens.
Dit is echte old skool rails.
Ziet er top uit hoor, alleen nog de rails beetje ballasten.  :)
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Goedemorgen volgelaars !

Gisteren een dag de weide wereld in, vandaag de reacties op de reacties dan maar  ;)

@ Dirk-Jan; vanwege de hoogte géén M-rails, maar authentieke oldskool Jouef-rails zonder jeugdpukkels want oud  O:-D
    En nee, de buurman krijgt niks terug; eens gegeven, blijft gegeven ! B)

@ Wico; "never change a winning team" blijkt maar weer ! En dezelfde blik/inzichten delen we blijkbaar al jaren  :D

@ Hans; ook voor jou; helaas  ! Ik ga echt voor de 2-rail van Jouef  O:-D
    Doorlopende middenrail heb ik al mijn hele leven afschuwelijk gevonden; ik had er van Trix en die is zo de vuilnisbak in geknikkerd. ( Ik kon er ook niemand anders blij mee maken.)  :o)

@ Mies; wie weet komt de aangeklede versie van deze plaat wel op de kalender  :P

@ Wim; ik ben aan het kijken welke loc ik door ga zagen. Da's nog lastig, want dat moet op vrijwillige basis en er heeft er zich nog geen aangemeld. Het zal wel bij een kleintje blijven.  O:-D

@ Frans; ja die Jouef auto's zijn erg leuk en hier ook met (kapotte) wagon ooit binnen gekomen. Passen perfect in het oldskool-plaatje  ;)

@ Peter; wat de M-rail betreft moet ik ook jou teleurstellen; ik heb ze wel, maar ze zijn me hier te hoog  O:-D

@ Nero; maak je geen zorgen, deze rails blijven lekker liggen  ;)

@ Tom; inderdaad, ook dit is oldskool-rails en die kwast en ballast komen ook  ;)


Zoals hierboven al geschreven, komt er geen M-rail.
Wel leuk, maar hier te hoog voor wat ik wil zien.
Het dio hangt op ooghoogte en ik wil zoveel mogelijk vrij zicht over de spoorstaven.
Anders moet ik op mijn ouwe tenen staan.
Dus opgepast ! Dit ouwe Jouef-spul gaat rechtstreeks op de tempex vast met ballast en de rails gekwast !  B)

Grtz Tony







Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Tony,

Citaat van: Tony op maandag 02 mei 2022, 09:36:24

@ Wim; ik ben aan het kijken welke loc ik door ga zagen. Da's nog lastig, want dat moet op vrijwillige basis en er heeft er zich nog geen aangemeld. Het zal wel bij een kleintje blijven.  O:-D


Ik zou een Jouef-lok nemen.
Die past goed bij de rails.  :-)
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......terug naar plan A.......
Goed idee, Wim  :thumbup:
Volgende foto waar dat bij kan, doe ik dat  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
Zo !
De eerste echte scenery-werkzaamheden zijn gestart !
Met de hulp van Carl en Matz schoot dat lekker op  :thumbup:
Nu rustig afwachten tot het zaakje droog genoeg is om verder te gaan  O:-D

Wie nu nog denkt, dat er toch M-rails komt, die vergist zich lelijk !

Grtz Tony

(Die ook 2 huisjes licht - en bijna onzichtbaar - gerestaureerd heeft.....)
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
De boys kijken met voldoening naar hun verrichte werkzaamheden Tony dat beloofd wat voor de toekomst. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
Carl en Matz doen weer goed hun best  :thumbup:
Zorg er alleen wel voor dat ze niet teveel afleiding hebben, we weten dan wat er gaat gebeuren.... ;)
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
Citaat van: Tony op maandag 02 mei 2022, 15:53:09
Die ook 2 huisjes licht - en bijna onzichtbaar - gerestaureerd heeft.....)
Ik zie er bijna niks van :mrgreen:
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
Citaat van: Tony op maandag 02 mei 2022, 15:53:09
Wie nu nog denkt, dat er toch M-rails komt, die vergist zich lelijk !
Ik kreeg zojuist een stevige reprimande van Horst dat ik mijn denkraam eens anders moet instellen en dat de WOSA geen connecties heeft met Märklin en dat derhalve alle OldSkool rails gewoon gebruikt mogen worden. Wel heeft het de voorkeur om conform boek 3b paragraaf 345.78.5.45.3c het fabrikaat van de gebruikte  rails en materieel gelijk te houden.
Bij deze moet ik dus mijn eerdere reactie omtrent de M-rails met doorlopende middenrail terugnemen.
Kortom: ga zo door!
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
 @citaat
Gelukkig maakt Jouef ook treintjes  :P
Re: Tony's simpele banen.......eerst maar eens de railinfrastructuur aanpakken......
De argumentatie om de Jouef Rail te gebruiken is wel oké, dus u kunt door. O:-D :D
En Jouef heeft natuurlijk als eerste de Kangourouset op de markt gebracht, dus als er Jouef op staat vind ik het een pracht.
:o) En ik vind het knap dat Hans boek 3b paragraaf 345.78.5.45.3 kan lezen, ik heb hier het boekje van Herr Otto,
maar die lettertjes zijn zo klein, snap der niet veel van. 8)

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.......eerst maar de railinfrastructuur aanpakken (2)
Hallo,

@ Mies; hierbij alvast een eerste blikje in de toekomst van toen  O:-D

@ Wim; eigenlijk hoop ik stiekem wel op wat afleiding voor Carl & Matz........en na wat zoekwerk blijk ik welgeteld één Jouef-loc te bezitten  ;)

@ Hans; dat heb je goed gezien  :D Ook ben ik blij, dat je de betreffende WOSA-paragraaf gevonden hebt  :thumbup: Dat zou anders ook wat zijn; al die 2-railers die van de WOSA uitgesloten zouden zijn  :?

@ Leen; de plastieken bielzen mogen gelukkig ook van de WOSA ! Die Pressappschienen kende ik nog niet. Maar ik heb ze op het web gevonden ! :P https://www.altemodellbahnen.de/t31203f121-Fleischmann-Presspappschienen.html 

@ Dirk-Jan; het is je vergeven  O:-D Zeker met die fraaie kangourous van je ! Ik heb ooit de fraaie railkraan "Villeneuve" van Jouef gehad; erg mooi, maar flikkerde wel uit de bochten  :? Heb ik tegen wat personenwagens geruild met iemand die er een diorama mee maakte. Allebei blij ! Enne, het WOSA-handboek is ook niet bedoeld voor grote mensen  :warning:


Er is weer wat vooruitgang geboekt hiero !
En er is een wijze les geleerd; gekleurd zaagselstrooisel leent zich niet écht om te ballasten.....had ik al wel verwacht, maar wilde het tóch op zijn oldskools proberen....... uiteindelijk wel gelukt, maar na veel pielen....absoluut niet aan te raden dus.
Voor dit kleine stukje ging het nog wel en er hoeft ook niet echt op gereden te worden.
Volgens Herbert gaat het wel extra WOSA-punten opleveren  ;)

Of dat zo is, weet ik niet.
Het leverde wel 3 foto's op vandaag !
En zin om verder te rommelen  :thumbup:

Grtz Tony