Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 9 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Voorbereiding en het denkwerk kan even duren Tony, maar je bent eruit en waarschijnlijk al een plekje op de nieuwe kalender gescoord  :)

Het jaar begint goed  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Je bent goed bezig! Het ziet er allemaal al heel compleet uit. In ieder geval ga je ongeveer 10x sneller dan ik  :) :thumbup:



Dat is wel een feest der herkenning! Ik heb 'm ook nog liggen, ongebouwd. Het warenhuis met de centrale trap heb ik ook, gebouwd.
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Hij staat daar inderdaad schitterend, Tony. En de tijd vliegt want het is niet 1 maar alweer meer dan 2 jaar geleden (nov 2019) dat deze bios jouw kant op kwam!
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
 :) Soms heeft het gewoon effe tijd nodig voordat iets op zijn plek valt. (in deze dan word neergezet)
:o) Soms speelt ook de leeftijd mee, naarmate de jaren verstrijken gaat het allemaal net effe trager. :-) :mrgreen:
Tis van een grote schoonheid zoals dit past in het geheel, helemaal met de kenmerkende daklijn. B)
:roll: Je zou eventueel nog kunnen overwegen om het van plek te verwisselen met het Helvetia Versichert gebouw. :roll:
Dan heb je niet twee keer dezelfde daklijn achter elkaar. :roll:
Heb je weer wat om over na te denken. >:-D :D

Dirk-Jan

N.B.
B) En inderdaad een hele grote kanshebber voor de WOSA kalender 2023. O:-D
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Wat me in de foto trouwens opvalt, is dat de winkeltoegangsdeuren van het nieuwe gebouw echt enorm zijn. Het lijkt bijna een andere schaal dan het "Helvetia"-warenhuis met de centrale trap. Het lijkt ook helemaal niet overeen te komen met de bovenliggende etages. Ben ik de enige die dat ziet, of zijn er meer die mening toegedaan? Mede daardoor lijkt het "Helvetia"-gebouw wat te klein in mijn ogen.
Ik denk dat dat ook wel de charme is van dergelijke oude bouwkits, dat "WOSA-gehalte" zoals jullie dat hier geloof ik noemen :D
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
 @citaat2 in het echt zijn ook niet alle verdiepingen van huizen (of andere gebouwen) even hoog en zie je soms ook frappante verschillen;


mooie 'oude' gebouwen Tony, en 2 gebouwen met zulk een dak moeten bij elkaar staan vind ik, dat geeft een extra accent;


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Hallo,

@ Wico; ja, vreemd dat je zoiets zolang niet kunt zien. Maar gelukkig wél net op tijd voor de WOSA-kalender van 2023  :D

@ Peter; dat heb je goed gezien en Wico hopelijk ook  O:-D

@ 1200 Blauw; u bent een bofkont, als ik dat zo lees ! Deze lastig te vinden  Faller-gebouwen zijn de kers op de taart van de oldskoolbanen  :P
    Het verschil in schaal/hoogte van de verdiepingen is typisch Faller, maar heeft wel zijn charmes !

@ Hans; 2 coronajaren voelen blijkbaar als 1 gewoon jaar  :D Ik ben nog steeds in de wolken trouwens; eindelijk de ideale plek (ook op de kalender) gevonden  ;)

@ Michel; ja, zo bij elkaar zijn deze bouwsels nóg mooier  ;) Vraagje; sta je nu zelf op je nieuwe avatar ? ( Het zal vast geen nieuwe hoes van Iron Maiden zijn.)


Deze jongen is nog steeds verrukt over de nieuwe aanwinst in Lindental !
De drang om op deze baan ook eens aan het straatwerk te beginnen wordt steeds groter.
Spelend met de treintjes valt me dat amper op en stoort het niet, maar als ik foto's maak des te meer  :?
Het is alleen nogal wat tamelijk lastig werk om de straatgaten te dichten, maar wie weet.......

Nu ga ik eerst in Neu Ulm met de gebouwen schuiven, want daar is nu ook een nieuweling gekomen.
Leuk om te doen !!!! Laat Tony maar schuiven  :P
( Gaat ook makkie, want bijna alle gebouwen staan hier los op de banen. Geen vastgoed, maar losgoed dus  :o) )

Grtz Tony






Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Tony,

Inderdaad ook maar net op tijd, we hebben nog ruim 11 maanden te gaan :?. Wie weet wat ons allemaal nog te wachten staat. En voor alle duidelijkheid: ik ben slechts uw nederige dienaar bij het vervaardigen van de WOSA kalender. Selectie en oordeel vinden plaats op het hoofdkantoor in Bern onder de bezielende leiding van Frau Dr. Ing. Lisa Uber-Wachung. Je moet dus haar vooral tevreden zien te houden (Toblerone chocola is haar favoriet :favorite:).

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
 @citaat  :-)
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Citaat van: Tony op zondag 16 januari 2022, 10:19:45
@ Michel; ja, zo bij elkaar zijn deze bouwsels nóg mooier  ;) Vraagje; sta je nu zelf op je nieuwe avatar ? ( Het zal vast geen nieuwe hoes van Iron Maiden zijn.)


ja, dat ben ikzelf (met mijn echtgenote uit jullie voormalige kolonie);


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........een jaar later zag ik het pas.........
  @citaat Een gelukkig paar op een vakantiekiekje  :P
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........

Vandaag ben ik Neu Ulm bezig geweest. Het gewisselde Kibri gebouw is een stuk groter (LxB) dan de verwijderde Faller diamant, dus er moest ruimte gemaakt.
Dat ging voortvarend en de resterende speeltijd van de dag ( er moest ook nog gewandeld worden )  heb ik lekker met de analoge treintjes in Lindental gereden.
Het uitzicht op de naoorlogse Wirtschaftswunderzeit-stad is nu perfect  :P

Hierbij de plaatjes van het vernieuwde Neu Ulm.....ik ben tevreden zo.

Retteketet
en nu naar bed  O:-D

Grtzzzzzzzzzz Tony

Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Ziet er net echt uit!!! 👌
Mis Carl wel....
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
 :roll: Tis zo mooi, de woorden ontbreken mij om de pracht hiervan echt goed uit te drukken. O:-D
WOSA Herr Inspector Otto zit over mijn schouder mee te kijken, hij is stil van ontroering, wel lekker rustig. :D
Foto 91P toont hoe 100% WOSA eruit ziet, ik stop nu met woorden typen en ga even rustig genieten van deze mooie plaat. 8) B)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Tony,

Lekker wakker worden zo met deze fraaie plaatjes; alles staat/valt nu op zijn plek. Het zijn ook de WOSA details die dan weer opvallen. Zo bracht het opgeplakte hardplastic groen bij het café op foto 91P me weer helemaal terug naar mijn jeugd :).

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Hoi,

@ Wim; net oldskool-echt, zullen we maar zeggen. Voor Carl moet je even wat terug bladeren  :P

@ D-J; ja 91P kon wel eens het maart-blad van de kalender sieren  O:-D

@ Wico; ik waan me hier regelmatig in mijn jeugdjaren  ;) Mijn moeder plakte vroeger de huisjes en ook het plastic groen tegen de gevels, terwijl wij toekeken. Nu mocht ik het eindelijk eens zélf doen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Tony dat zijn weer hele mooie foto's van een mooi hoekje.
Foto 91n is voor mij de mooiste foto net echt, alleen nog een beetje groen er bij.

Groeten Wim
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........nog wat stuivertjes wisselen.........
 @citaat Dank je, Wim  ;)

Ook deze baan moet nog verder afgewerkt worden en misschien wordt er nog meer geschoven. Is al vaker gebeurd. Dan vond ik wat mooiers/beters.
Er heeft al eens groen gestaan, een plantsoentje met wat boompjes, maar die bomen haalden teveel "stads" uitzicht weg en kon ik ergens anders beter gebruiken.
Bloembakken komen er in de toekomst zeker nog, voor de rest weet ik het nog niet.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........

Kijk eens wat ik vond op zolder,
een foto van een oude baan.
Is dat nog van die treinenkolder,
of is die liefde al vergaan ?

Jochie, dat is een gelukkie,
ik was dat prentje jaren kwijt.
Ik heb nu weer een heel klein stukkie
van die goeie oude tijd.



Jaja luisleesteraars, na het wegkieperen van een meter treintijdschriften, de bijbehorende cassettes en wat andere overbodige rommel ontstond er weer wat ruimte in de toch al overvolle treinkamers.
Toen begon het herverdelen van de overgebleven zooi en toen........vond ik opeens een fotomapje met plaatjes van de treinbaan van mijn herstart van de hobby.  :P
Die begon in 1993, toen ik in de krant ontdekte dat er heel dichtbij een treinclub was. Een keer gaan kijken, wat kletsen en week later was ik lid.
Rap daarna werden na 7 jaar doornroosje de treindozen weer uitgepakt, de rommelkamer vrijgemaakt, plannen gesmeed en aan mijn vierde treinbaan begonnen.
Die kwam alleen nooit af, want na 3 jaar moest die alweer afgebroken ( want nieuwe kinderkamer ) en moest er naar een kleiner kamertje verhuisd worden.

Achteraf niet zo erg, want toen ben ik voor het eerst banen boven elkaar gaan bouwen en had ik op de club al heel wat bij- en afgeleerd  ;)

Grtz Tony







Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Nog een paar.....
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
 B) Mooie foto's uit vervlogen tijden uit de vorige eeuw. :thumbup:
En dat waren dan natuurlijk foto's op zo'n rolletje wat je weg moest brengen naar de foto ontwikkel winkel meneer.
En dan een week wachten en hopen dat ze een beetje geslaagd waren. 8)
:o) Zo te lezen maakte je veelvuldig gebruik van kippengaas.
Waar waren de kippen dan gebleven, in de soep? :P
Te oordelen naar de foto's zijn je modelspoorbaanfrutselknutsel kwaliteiten sterk verbeterd. O:-D
Maar ja, dat hebben we allemaal wel denk ik, elke nieuwe baan wordt weer gebouwd met meer ervaring. :)

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
grote bergen was je daar aan het maken, zou je nu nog aan bezig geweest zijn O:-D ,
dat had een mooie baan kunnen zijn;



ook al slim om in het midden van je baan te kunnen staan;


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Tony,

Nou laat Hans er maar in komen met zijn WOSA punten  :D. Heeft ie wel even tijd nodig om te tellen ...

Ik weet dat er nog een dia moet zijn van mijn eerste baan ergens begin jaren zeventig van de vorige eeuw. Die had ik met een vriendje opgebouwd in de hal van de lagere school voor een project. Misschien moet ik toch eens bij mijn vader in de dia dozen gaan zoeken ... sweet memories

Fijne zondag,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Mooi mooi Tony  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen..........oud nieuws.........
Beste Tony, je kan nu met recht zeggen, "gelukkig hebben we de foto's nog"

Fotorolletjes was niks mis mee.
Zelf rolletje ontwikkelen en de foto's afdrukken in de donkere kamer.
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Hallo,

@ Dirk-Jan; hier duurde het soms maanden voordat het filmpie vol geschoten was en gelukkig hoefden we de mislukte prenten niet af te nemen. Dat gaas kon ik van de treinclub krijgen, die hadden nogal wat over  :D Achteraf eens maar nooit meer met dat spul. Van de foto's uit die tijd kun je hooguit zeggen dat ik er wel aanleg voor had  :-)

@ Michel; dank je, dat had inderdaad een mooie baan kunnen worden  ;)

@ Wico; in die tijd had ik nog geen weet van de WOSA. Dus of dat ook geteld had ? Ben benieuwd, of je die dia nog vindt  :P

@ Wim; dank dank  ;)

@ Tom; ja, dat was leuk om die terug te vinden  ;) Dat zelf afdrukken van (zwart/wit) foto's heb ik een stel jaren met de leerlingen van de Vormingschool gedaan. Dat was magisch  :thumbup:



Zoals op de laatste foto's van Lindental helaas goed te zien is, zijn de straten vol met gaten en kuilen. :? De gebouwen staan op  een heel grove kwaliteit tempexplaat.
Oorspronkelijk zou er ook geen stad komen, maar een berg met aan een kant een ouderwets stationnetje.
Toen de rails eenmaal lag en de baan goed functioneerde, ben ik aan die berg begonnen...........en vrij spoedig weer gestopt........wat ik in mijn hoofd voor me had gedroomd, was in werkelijkheid een verschrikking  :O
Weg ermee dus en zo ontstond gaandeweg Lindental; een oud gedeelte en een naoorlogs nieuw stuk. Het ouwe station en omgeving was onder een bommentapijtje geveegd..........
Al die tijd dacht ik "die straten doe ik nog wel een keer.....", maar echt zin had en heb ik er niet in.
Hoewel de noodzaak er van op de foto's pijnlijk duidelijk is.
Dus vandaag maar eens de pantoffels uit en de stoute schoenen aan en eens zomaar een probeersel geprobeerd; niet plamuren maar wat anders op een afgelegen weggetje.
Valt me niet tegen en ging best wel rap.
Of ik de stad ook zo ga doen, valt nog te bezien. Eerst maar eens een maandje over slapen of zo  O:-D

Hoe dan ?
Kijk maar !

Grtz Tony

( die de tekst van het liedje uit de vorige updeet vlug even verbeterd heeft.....)


Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
 B) Nou, dat voegenwitexperiment lijkt goed gelukt te zijn. :thumbup:
:roll: Maar is het niet zo dat de "gaten" in het wegdek op de foto's meer te zien dan dan in werkelijkheid?
En bovendien geeft het ook wel een bepaalde charme aan je baanbouwsels, we zijn er inmiddels helemaal aan gewend. O:-D
Nou ja, slaap er nog maar eens een tijdje over, tis best een klussie lijkt me.
:o) Welterusten alvast, komende maand bent u dus offline. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Tony,

Het voelt voor mij toch een beetje als de omgekeerde wereld. Waarom de voegenmix niet gewoon eerst aanmaken met water en dan dun met een breed plamuurmes in de gaten wegsmeren? Gelijk gladstrijken met het plamuurmes, dan hoef je ook niet/nauwelijks te schuren. En als je dan grijze verf heel dun opbrengt zal je wat kleurverschillen krijgen tussen de oorspronkelijk grijze delen en de nieuwe witte vulsels. Daarmee komt je weg gelijk wat meer tot leven. Tis maar een theorie, maar misschien de moeite om eens (op een proefstukje) uit te proberen. Succes!

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Hoi,

@ Dirk-Jan; de gaten zijn op veel plekken ook met het blote oog wel érg zichtbaar en je weet hoe dat gaat als je je er aan gaat storen. Dan gaat zelfs de gewenning er vanaf  :D

@ Wico; met een plamuurmes kom ik er niet goed bij en krijg je vaak je extra randjes én je smeert op plekken waar eigenlijk niks hoeft te komen. Nu deed ik het met een zachte kwast en een klein kartonnetje. Ik wil eigenlijk ook zoveel als het gaat, de bouwsels laten staan. Komt nog bij, dat ik vet nieuwsgierig was naar de achterstevoren-procedure  :P Het schuren bleef zeer beperkt tot een paar zachte vegen. Op een andere plek ga ik het wel "normaal" proberen hoor. Uiteindelijk wil ik ook wat witte strepen plakken en met foundation aan de slag.  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Persoonlijk vind ik Tony´s oplossing geniaal. Het probleem van werken met een plamuurmes is dat de massa er altijd aan de zijkanten uit kwelt en daardoor op plaatsen wordt gesmeerd waar je het eigenlijk niet wilt hebben.
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......proefstukje; eens kijken hoe dat smaakt.......
 @citaat Jij (be)schrijft precies wat ik bedoelde te zeggen, Henk  :thumbup:
En dat geniaal klinkt ook fijn  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......

Hallo.

Vandaag weer een bericht uit treinkamer 1  :P
Vanuit treinkamer 2 komen er voorlopig geen berichten meer, vanwege te koud, want daar heb ik de verwarming uitgedraaid, vanwege de gasprijzen, want schrikbarend gestegen.............  :?
Je mot wát  O:-D

Ik blijf dus voorlopig in Lindental !
Daar wordt nog steeds met grote regelmaat met de treintjes gereden ( nu al meer dan in heel 2021 bij elkaar !!! ) en tussendoor geschoven, gekeken en geprutst  ;)
Op de zeer beperkte plek van het het stukje stad ( de rest bevindt zich denkbeeldig buiten de treintafel ) wil ik toch zoveel mogelijk grootsteedse ruimte creëren .
Vanuit mijn machinistenstoel krijg ik in ieder geval dat gevoel. Dasdusgelukt !

Sinds de ruil van de Fallerflat uit Neu Ulm tegen de Kibriflat ben ik zolang aan het pielen geweest, dat ik ook een glimp opvang van het spoor dat door de stad loopt.
Daar was door de bebouwing eerst geen sprake van. Die gedachte kwam tijdens het treinrijden.

Met kleine beetjes wordt Lindental nu dan toch eindelijk eens verder opgepimpt en afgewerkt.
Werk genoeg aan, achter, voor en naast de winkels dus !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Tony,

De ruimte die je zo gecreëerd hebt werkt optisch heel goed en is een lust voor het oog. Het zijn weer fraaie plaatjes die je ons laat zien :thumbup:. Haha die spoorwegovergang kan natuurlijk echt niet, maar dat snap je nu zelf ook wel ;).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
 :) Het wordt al mooier, leuker en sfeervoller in Lindental. :thumbup:
De doorkijkjes maken het leuker, nog meer kijkplezier. 8)
B) En dat luifeltje is een verrijking, goed bezig. :thumbup:
De spoorwegovergang kan prima, die is toch helemaal WOSA waardig? :roll:

Citaat van: Tony op donderdag 03 februari 2022, 12:49:57
vanwege te koud
:roll: De winter van 1963 die was pas koud, dan moet u nog weten. :D
:o) En kan mevrouw Tony niet effe een wollen onderbroek en borstrok breien?
En dan nog een paar kranten onder de borstrok en gaan, zo die kouwe treinenkamer in, moet kunnen. :-)

Dirk-Jan, die in de winter van '63 nog maar twee was, met de dikke gebreide trui, wanten, sjaal en muts voor de kolenkachel, mooie tijden waren dat. O:-D :o)
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Tony,

Sfeervolle foto's laat je ons weer zien vanuit treinenkamer 1. :thumbup:
Het is lekker vol met gebouwen maar de drukte van de gebouwen overheerst niet zeker en de aangebrachte spoorwegovergang staat erg leuk en is een mooie toevoeging aan het totale plaatje.
En blijf maar lekker waar het warm is treinenkamer 2 komt vanzelf wel weer eens aan de beurt. ;)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
 @citaat

1963 was wel heel bar, de winter van Reinier. Sindsdien is de aarde schijnbaar ietwat opgewarmd. Behalve in Limbabwe.
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Citaat van: Tony op donderdag 03 februari 2022, 12:49:57

Vanuit treinkamer 2 komen er voorlopig geen berichten meer, vanwege te koud, want daar heb ik de verwarming uitgedraaid, vanwege de gasprijzen, want schrikbarend gestegen.............  :?
Je mot wát  O:-D


Hier op de zolder ook tussen de 13 á 14 graden. De zolder is normaal al niet lekker warm te krijgen. Dus daar de verwarming maar uit en voorlopig niet te veel naar zolder. In de warmere tijd van het jaar hoop ik ook weer op de zolder aan de slag te gaan.
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Beetje doorwerken, krijg je t vanzelf warm  :cool:
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Toch wel leuk hoor al die klassiekers aan bouwpakketten. Van Lindental heb ik alleen nog wat losse stukjes plastiek. Evenzo van het "helvetia hotel", slechts 1 paneel. Ooit, ik denk 50 jaar terug, stonden die in volle glorie op de treintafel van mijn broer.
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier in Lindental......
Effe wa trug typen  O:-D

@ Wico; fijn dat jij ( en indirect de WOSA ) die ruimte ook ziet, al ga ik met het aanpassen van de overgang wel punten inleveren  O:-D

@ Dirk-Jan; van die luifel werd ik ook blij; er misten wat gevelplaten en wat gezelligheid op die plek. Dat is nu lekker ouderwets en simpel opgelost. En ja, WOSA-technisch verlies ik punten met het aanpassen van de overgang, maar de Wikings verliezen zoals het nu is ook.; namelijk hun knalpijpen  :? En wat die warme kleding betreft; die heb ik, maar met wanten is het lastig knutselen en kan ik ook de wissels niet bedienen ( als ze al niet vastgevroren zijn )  :D

@ Mies; dank voor de waardering en treinkamer 2 mis ik even helemaal niet  :P

@ Henk L.; ik heb nog foto's van die winter van '63. We hadden een enorme sneeuwpop gemaakt en zaten 's avonds dicht bij de kachel aan de warme chocomel  O:-D
Maar dat je 's ochtends op je slaapkamer ijsbloemen op de ramen had, was wat minder gezellig  :? Met schaatsen hadden we trouwens niets ( en nog niet )  B)

@ Johan; ja, een kouwe kamer is niks voor onze hobby. Nou hebben we eindelijk sinds een paar jaar centrale verwarming en hoef ik niet meer elektrisch te verwarmen ( was duur ) en dan gaat het gas 3x over de kop  8o Gelukkig heb jij genoeg keukentafel-projectjes en het voorjaar komt er snel aan  ;)

@ Hans; ik was eigenlijk al vet blij, dat ik niet meer hoef te werken. Laat staan dóórwerken  :D

@ Henk J.; ik ben de laatste jaren helemaal verliefd geworden op die oude klassiekers  :favorite: En alle resten van die bouwsels zijn/worden hier bewaard en hergebruikt  :P


Wij wonen in een mooi groot oud huis met hoge plafonds ( 3,65 mtr met rozetten ! ) en dat is doorgaans heerlijk wonen. Alleen zijn ook wij onaangenaam verrast door de plotselinge en enorme verhoging van de energieprijzen  :?
We spelen nu dus maar kasteelheer en -vrouwe en verwarmen 's winters niet (meer) alle ruimtes  O:-D
Gelukkig heb ik een goedkope tuinman  :D

Grtz Tony

( die zeker niet op een elfstedentocht zit te hopen !!!!! )




Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........

Klein bier = klein bierviltje vandaag  ;)
Onder begeleiding van de zweverige violen van Mantovani verder met de overweg  O:-D
Rustig prutsen tot het past.
En dat deed het uiteindelijk  :thumbup:
Morgen een uitstapje naar Zuid-Limbabwe en zondag voorspelt een regenknutseldag te worden.
Fijne vooruitzichten dus !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Je was nog laat aan de knutsel Tony  :)
Dat bierviltje wordt mooi hergebruikt  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier vandaag in Zuid-Limbabwe.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Tony,

Mooie oplossing gevonden zo! En het bierviltje is volledig WOSA waardig want Lindeboom bierbrouwerij sinds 1870 :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
 :) Hoewel ik het totaal niet nodig vond heb je een mooie helling gemaakt bij de overweg. :thumbup: B)
Zo'n viltje van bier geeft veel knutselplezier. O:-D
:? Maar inderdaad helaas dus wel WOSA punten verlies met deze ingreep,
maar je puntentotaal is dermate hoog dat dat geen invloed zal hebben op wel of niet plaatsing op de WOSA kalender 2023. :)

Citaat van: Degeluidsman op zaterdag 05 februari 2022, 07:57:06
Je was nog laat aan de knutsel Tony  :)
:o) Tony moest eerst nog die fles bier opdrinken die op het viltje stond.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......overwegse tussenstand.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......overwegse tussenstand.......
Dank voor de reacties, Peter, Wico en Dirk-Jan !  ;)

Op deze regenknutseldag alvast een blik op de tussenstand van de vorderingen bij de overweg.
Na 2x plamuren en schuren en daarna verven en drogen, ben ik de verschillende mogelijkheden voor de verdere afwerking aan het bedenken, uit proberen en overwegen.
De bedoeling is, om eerst de kant met het seinhuis aan te pakken; daar ligt nog een dikke meter scenery, die al jaren om afwerking schreeuwt.

Het plan is, om dit op TT-snelheid te doen !
Tergend Traag dus  :D
Dan kan het alleen maar meevallen  O:-D

Grtz Tony

( onder het motto; alleen rennen als er brand is )
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
 8) De tussenstand oogt al prima, dus u kunt lekker tergend traag u zelf erover buigen hoe dit baandeel verder aan te kleden. :roll:
En aangezien u spreekt schrijft over een dikke meter scenery bent u voorlopig nog wel effe onder de pannen, zowel letterlijk als figuurlijk.
Tis toch nog lang geen BBQ weer, dus veel plezier met traag doen binnen onder de dakpannen. O:-D

Citaat van: Tony op zondag 06 februari 2022, 13:35:41
onder het motto; alleen rennen als er brand is
:o) Of als de vlaaien in de aanbieding zijn. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Het bierviltje is goed verwerkt in de omgeving en vormt een prachtige toevoeging aan de spoorwegovergang Tony.
Doe maar lekker rustig aan want TT snelheid is snel genoeg. ;) :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Citaat van: Dirk-Jan op zaterdag 05 februari 2022, 09:15:51
:) Hoewel ik het totaal niet nodig vond heb je een mooie helling gemaakt bij de overweg. :thumbup: B)
Zo'n viltje van bier geeft veel knutselplezier. O:-D
:? Maar inderdaad helaas dus wel WOSA punten verlies met deze ingreep,

Ik ben van mening dat de WOSA halve punten moet toekennen voor de originaliteit door een bierviltje te recyleren!  B)
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
mooie overweg Tony  :favorite: ; en straten in modelspoorgrijs  :D , zal vast extra wosapunten opleveren;


wat ligt er tussen de sporen bij die overweg?


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen.......klein bier.....een nog laat updeetje..........
Tony,

Keurige oplossing zo! Verder geen tips of advies want ik heb het al druk genoeg met mijn eigen baan ;). Maar ik heb er alle vertrouwen in dat je er wat moois van maakt.

Groeten,
Wico