Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 11 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Tja Tony als ik moet opnoemen wat je als dialyse patiënt niet meer mag eten en drinken dan zijn we eventjes bezig hoor. Maar al wat je als gezonde mens werd aanbevolen vergeet dat als dialyse patiënt maar. Zo mag ik als dialyse patiënt slechts 0,75 l vocht gebruiken geen of amper fruit en ga zo maar een tijdje door.
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Tony, ook echt van je filmpjes en fotos genoten. Heb je soms een overzichtbeeld van de hele club-baan?
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Citaat van: Johnnytrein op zaterdag 20 november 2021, 05:57:15
Tja Tony als ik moet opnoemen wat je als dialyse patiënt niet meer mag eten en drinken dan zijn we eventjes bezig hoor. Maar al wat je als gezonde mens werd aanbevolen vergeet dat als dialyse patiënt maar. Zo mag ik als dialyse patiënt slechts 0,75 l vocht gebruiken geen of amper fruit en ga zo maar een tijdje door.
Dat is balen zeg... :O
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Hoi Wim,

Een overzichtsfoto van de hele baan heb ik niet, want deze baan loopt helemaal langs de wand van een garage.
De foto van het railplan kan ik ( nog steeds  :? ) niet meer vinden, maar ik heb 2 links die je meer zullen laten zien  ;)

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1200826#msg1200826

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1298680#msg1298680

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen............kleine klupdate met 2 fillumpies..........
Hallo Tony,

Wel fijn dat de volledige klup in deze tijden toch in grote getalen aanwezig mag zijn bij de zeldzame rijdagen.  O:-D

Weer een mooie update, was weer genieten van lange treinen. Ik ben benieuwd wat jullie er weer allemaal bij gaan bedenken en wat jullie er van gaan maken. Daar heb ik trouwens het volledige vertrouwen in dat dat goed komt.  ;)

Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !

Hedenmorgen stond om 9 uur Inspektor Herbert bij Carl op de stoep.
Die zat net samen met de Twins te genieten van een copieus ontbijt, dat Layla bereid had. Dit alles ter ere van de verjaardag van Tina Turner, waar de dames groot fan van zijn.
Er klonk luid Proud Mary door het huis en het aanbellen van Herbert werd niet gehoord...pas toen hij flink op het kamerraam bonkte, merkte Ludmilla hem op en liet hem binnen.
"Carl, Carl ! Je moet direct meekomen!!! De Oberhauptinspektor en zijn gevolg komen over een half uur het nieuwe baanstuk van Bahnhofshausen beoordelen !!!! Matz is al onderweg, maar zonder jouw Unterschrift op het Kontrolzettel van de Heren vervalt de geldigheid van WOSA-Inspektionsendurteil !!!!!!"
"Momentje", zei Carl, nadat hij een lepel goulashsoep weg slikte. Toen stond hij op, ontdeed zich al rennend van zijn badjas en vloog zijn slaapkamer in. Even later kwam hij aangekleed en wel weer naar buiten en samen spoedden ze zich naar de auto van Herbert. De motor liep nog en de Twins zagen ze nog net door het raam weg scheuren.........
Na een dolle rit bereikten ze Bahnhofshausen, waar Matz al stond te wachten en het was geen seconde te vroeg, want daar verscheen het WOSA-gezelschap al ! Ze waren met de nieuwe oldtimerbus gekomen.

"Ik hoop niet, dat ze rancuneus zijn", zei Carl tegen Herbert. Onze laatste ontmoeting was wel doorslaand, maar geen succes. ( https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1380598#msg1380598 )
"Maak je maar niet druk", zei deze. "Ze zijn vorig jaar aan de Mittelrhein danig met corona besmet geraakt, hebben heel lang in het Bundeswehr Zentralkrankenhaus Koblenz vertoefd en zijn allang blij, dat ze weer in Limbabwe zijn en aan het werk kunnen."

En zo gebeurde het, dat de inspectie zonder noemenswaardige strubbelingen of anderszins verliep. Al had Carl het koude zweet wel op zijn rug staan.........
En op de vraag, wanneer de Markt voltooid zou zijn, antwoordde hij kalm; "Dat hangt helemaal van Tony af !"

En dat is ook zo ! Ze komen maar terug, als dat klaar is !  O:-D

Grtzzzzzzzzzzzzzzz

Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Als de heren inspecteurs vervoerd worden in zo een mooie open bus dan zit het met de punten zeker goed Tony. :thumbup
Prachtige update weer.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Het busje komt zo & Carl regelt alles wel . Prachtig weeral Tony  ;) ;) ;)
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Zo, da's lekker zo aan het eind van het jaar nog ff flink WOSA-punten scoren! Maar wat een Überaschungsbesuch zeg, goed dat Herbert dat in de smiezen had. Ben benieuwd naar het eindrapport, wellicht ontvang je zelfs het felbegeerde Gütesziegel!
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Dat zijn weer fraaie foto's Tony, met die punten zit het wel goed, wie weet krijg jij wel een bonus ( 13e maand )  :)

Nog gefeliciteerd met Tina, die doet het tegenwoordig wat rustiger aan.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Super dat de Wosa inspectie zo goed is verlopen, nu die Duitse inspecteurs met snor van de Wosa toch opvallend één arm gestrekt houden moet je extra oppassen! Heel hachelijk?
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
@citaat

Die gestrekte arm eindigt in dit geval in de WOSA Zeigefinger waarmee de herren Inspectoren de onderdelen aanduiden die extra WOSA punten opleveren. Gezien het aantal Zeigefinger op de foto's moet dat dus wel goed komen. Bij een negatieve beoordeling zie je trouwens de WOSA Mittelfinger, maar die zie je gelukkig nooit op de foto's.

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
ziet er weer super uit!
ik ben de laatste tijd wat bezig geweest met mijn dexta, dus ik was wat minder online, en zodoende heb ik nu de klupdeet, de fisscher technik treintjes en de update van Karl in 1 keer gelezen.

moet er toch altijd weer mee lachen en het was zoals gewoonlijk een genot.

bedankt!
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
 8o Ppfff... da's best vroeg dat die WOSA druiloortjes voor de deur stonden en ook nog onaangekondigd. :thumbdown:
Ze zullen het best koud gehad hebben in die open badkuipbus, dat is dan wel weer grappig natuurlijk. >:-D
Nou ja, gelukkig liep het dus weer af met een sisser, alles wieder in Ordnung. :thumbup: 8)

Citaat van: Tony op zaterdag 27 november 2021, 00:12:54
Momentje", zei Carl, nadat hij een lepel goulashsoep weg slikte.
8o je moet er maar trek in hebben bij je ontbijt. :o) :P

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Ha! Staat die WOSA gabber nou met zijn kakkies midden in de beek? Moet niet gekker worden hier hé. Beschermd natuurgebied vervuilen met die pvzweetpoten. Foei.
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
 @citaat
Gelukkig stond hij op z'n voetstuk en is daarmee een milieuramp voorkomen.
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Ha Tony.

Mooi verhaal en een hele mooie bus.
Zoiets zoek ik ook nog. Dus als je een oldtimer shop weet.... :D

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Hallo en bedankt voor de respons  ;)

@ Mies; ja, die bus is een juweeltje  :favorite: Gevonden op de beurs laatst. Met de WOSA-punten zit het wel snor hier  ;)

@ Wim P; zonder Carl ben ik niks  :D

@ Hans; ik ben ook benieuwd naar het WOSA-rapport ! De heren waren wel ietwat ontstemd, omdat het nieuwe baanstuk - zonder hun medeweten (!) - al op de nieuwe WOSA-kalender te zien is  8o

@ Peter; heel mijn werkzame leven heb ik op een 13e maand gehoopt, maar daarvan was en is nooit iets van gekomen  :? Gelukkig compenseert de WOSA mij in ruime mate   :thumbup: :P

@ Frank; tja, die Inspektoren gaan er met gestrekte arm in  :? Net als de grote wereld verhardt ook de kleine zienderogen..... zéér hachelijk  :D

@ Wico;  ..     ,,      ,,              ..    ,,    ,,       ,,          ,,   ,,  , maar het levert wel fijn WOSA-punten op  ;)  En dat van die middelvinger is maar goed ook !

@ Stefan; zo'n echte ouwe ( oldskool  :thumbup: ) tractor als hobby zal zeker flink wat lekkere knutseltijd opslorpen. Fijn, dat je weer van de updeets genoten hebt  ;)

@ Dirk-Jan; tja, het dak moest van de bus, want die WOSAïsten willen (en kunnen) alleen maar rechtop staan. Ze hadden wel allemaal een borstrok en lange onderbroek aangetrokken, al hielp dat niet echt........en wat Carl en de soep betreft; dit was al zijn derde bord en daarvoor had hij al 5 spekpannekoeken op  :D

@ Henk; de WOSA-Inspektor wast zijn voeten in onschuld  O:-D

@ Wim D; klopt ! Die snuitert heeft zijn laarzen namelijk nog nooit uit gehad  :O

@ Roel; na 10 minuten op de laatste beurs zat die oldtimerbus al in mijn tas  O:-D Zo'n winkeltje weet ik wel, trouwens  B)


Wat de markt betreft, zit ik al een tijd in dubio; zal ik de tempexstraat nou wel of niet gatenvrij maken ? Eigenlijk valt het alleen bij de foto's op en is het ook nog eens heel erg WOSA. Anderzijds heb ik een paar ideetjes die ik wil uitproberen, om de zaak wat strakker te maken. Voorlopig doe ik daar dus nog steeds niks aan. Ben wel met de vulling van de kraampjes bezig.
Het heeft ook allemaal geen haast en er zijn nog zoveel projecten en projectjes die ik nog kan/moet/mag (af)maken.

Wat modeltrein-gerelateerd zeker vermeldenswaard is, is dat ik de laatste tijd veel met de treintjes aan het rijden/spelen ben !  :P
Meestal is en was het toch overwegend knutselen.

En toen hield van de week opeens mijn dikke oldskool Zwitser er mee op  :?
Schakelde nog wel hoorbaar, maar rijden homaar  :(
Dus die moest gisteren naar de garage. Motorkap er vanaf, op de rails gezet en kijken wat er aan het handje is.
Toen op de werkbank, de ver versleten koolborstels eruit, motor schoongemaakt, nieuwe borstels erin, meteen ook maar een nieuw schakelveertje erin, terug op het spoor en....reed nog niet..........Scheisse !
Uiteindelijk - na lang kijken wat het dán kon zijn - als laatste poging de contactpuntjes van het schakelrelais opgeschuurd.
En ziedaar ! De loc rijdt weer feilloos  :thumbup: En nog beter, weer wat belangrijks geleerd !
Er zit dus 1 beweegbaar puntje onder en er zitten er 2 boven (vooruit/achteruit) en die moeten natuurlijk wel goed schoon zijn.
Goed om te weten voor mijn andere analoge loc's !

Ik was de rest van de dag extra blij (en de loc ook !) O:-D

Grtz Tony

PS. Vraagje aan Wico; is deze loc nou breder dan de nieuwe versies, of zijn ze allemaal zo breed ? De Zwitserse Fleischmann rijtuigen zijn trouwens ook zo breed.



Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Ik ben Wico dan wel niet  maar volgens mij is deze loc breder dan soortgenoten. Ik gebruik m iig voor het vaststellen van het profiel van vrije ruimte: als deze loc past, dan past alles :D!
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Je hebt denk ik helemaal gelijk, Hans.
Ik ben eens wat gaan speuren naar de maten van echte locomotieven en vind dan bij de SBB Ae 6/6 een breedte van 2970 mm en bijvoorbeeld bij een DB BR 150 een breedte van 3130 mm.
Daarna bij ik eens met de schuifmaat deze modellen gaan meten. Dat scheelt zo'n 2,5 mm.
Heeft misschien/waarschijnlijk te maken met de dikke motor van de Zwitser. Die heeft anders te weinig speelruimte.
Die motoren (en tandwielen ) lopen trouwens super soepel; toen ik die via de wielen en met zonder koolborstels liet draaien, liep die na de zwiepert nog even door  :thumbup:
Zo maken ze ze niet meer !

Grtz en WOSA Forever,
Tony
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Ik ben Wico wel en kan jullie melden dat de eerste uitgegeven Ae 6/6 modellen (3050 / 3350 / 3650) niet op schaal 1:87 waren. Deze wijken dus af van de later uitgegeven modellen. Uitzondering hierop is de set 30501. Deze set van twee retro locs is uitgegeven in 2015 ter gelegenheid van het 60 jarig bestaan van de SBB Ae 6/6 locs. Een loc uit periode III (groen) en een loc uit periode IV (rood). Beide in de oude (brede) maatvoering.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Thnx, Wico !

Was eigenlijk ook benieuwd, of die foute schaal alleen in de breedte was, want ik heb geen vergelijkingsloc's.....
Jij wel, dacht ik zo  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Erg mooie locs! Ik heb zo'n groene gehad en die reed erg mooi, ook de frontverlichting is erg mooi.
mvgr Eeg
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Citaat van: Tony op dinsdag 30 november 2021, 14:11:17
Thnx, Wico !

Was eigenlijk ook benieuwd, of die foute schaal alleen in de breedte was, want ik heb geen vergelijkingsloc's.....
Jij wel, dacht ik zo  :D

Grtz Tony

Ik heb er wel een paar, dus gelijk maar wat foto's gemaakt voor het overtuigende bewijs dat de oude (boven c.q. rechts) korter, breder en hoger is dan dan de latere uitvoeringen.

Op de foto's de stamvader (3050 kantonwapen Bern, met bedrijfsnummer 11414) en de laatste uitgifte van Märklin van dit model (39364 kantonwapen "Aargau", met bedrijfsnummer 11407).

De productie van de stamvader startte al in 1964 en liep door tot 1985! Daarna verschenen ook de 3350 en 3650. De meest recente versie is uitgegeven in 2018.

Voor de liefhebber: zie de link in mijn onderschrift naar de complete Märklin collectie Ae 6/6 modellen :).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Sorry Tony, maar jij begon over de Ae 6/6 en dan kan ik het niet laten O:-D. De 11407 Aargau in volle gerestaureerde glorie :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
 @citaat
Bedankt voor het kijkplezier van de mooie doos de 2 prachtige locs en de foto van het gerestaureerde Ae 6/6. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............onverwacht verlaat bezoek !
Nix sorry, Wico !  ;)

Een uiterst leerzame, verhelderende, aanschouwelijke en aangename aanvulling op het antwoord over de vraag van het hoe en wat van deze Zwitserse krachtpatser in Märklin- en grootformaat  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Waarvoor grote dank !

Grtz Tony

Die er bijna van ging jodelen  O:-D
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......

Voor eenieder die dit leest
een koude kaart voor het naderend feest.
Mijn lievelingsloc in wintertooi
na al die tijd nog even mooi  O:-D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Dank Tony en voor jou en allen die je lief zijn, ook de allerbeste wensen.
En natuurlijk een geweldig bouwjaar.
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Ook vanaf deze kant van de wereld alvast hele fijne feestdagen toegewenst voor jou en je familie.
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
 B) Mooie lok op een mooi winters plaatje. :thumbup:
Jij, Vrouw Tony, je kinders en kleinkinders, Carl, de Twins en Matz en ook Co mooie feestdagen toegewenst en een mooi 2022. O:-D
( :o) wie is die Co eigenlijk, ken ik die?)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Tony,

Bedankt weer voor alle avonturen, knutsels en frutsels, foto's en video's in het afgelopen jaar. Hele fijne feestdagen toegewenst.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Bedankt voor de goede wensen Tony.
Jij en Carl en uiteraard de familie ook de aller beste wensen voor het aankomende jaar 2022.
En bedankt voor de vele prachtige update's met de vele mooie foto's en leuke verhalen ik heb er weer heel erg van genoten en laat dat genieten vooral doorgaan volgend jaar want ik en vele andere kijken er naar uit.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Hallo Tony Carl en Co en verdere familie,

Ook prettige feestdagen en een goed en gezond 2022 en hopelijk weer leuke avonturen.
Wel een mooie foto. :thumbup: :thumbup: :thumbup: (Lijkt wel of hij onder een kraan heb gestaan.) :D

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Ook van hier voor ieder die dit kan lezen
Fijne feest dagen , en een gezond 2022
En hopen dat we gewoon bij elkaar op bezoek mogen
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Schitterende foto van een bevroren V200  :thumbup:

Tony, Carl en de rest,
Fijne feestdagen en een gezond en spoors nieuwjaar!
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
fijne feestdagen en weer vele (modelspoor)avonturen in 2022;


mvg,

Michel
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
Aan alle  @citaat  ; dank voor de retourwensen en reacties  :thumbup:  ;)  :thumbup:
Momenteel liggen de treinknutselactiviteiten al een poosje stil en wordt er hier alleen wat met de treintjes gespeeld/gereden.

Alle verdere activiteiten staan in het teken van het huishouden, de Kerst en de kleinkidTwins.
Na het samen versieren van de boom, zette ik de stal neer en vertelde ze wat daar te zien was..........de blijde boodschap was goed begrepen  :-)
Kijk maar !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............het kaartje van dit jaartje......
De kleinkids hebben dat "komt allen tezamen" wel erg letterlijk genomen :D. Het is met recht een vrolijk kerstfeest :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster

Aangezien de Twins dit jaar hadden besloten om het kerstfeest bij opa Vladimir in de Taiga te vieren en omdat Carl en Matz daar geen been in zagen, besloten die laatste twee om deze keer dan maar lekker los te gaan in het klooster.
Ook leuk en zo hoefden ze ook niet mee te gaan kerstshoppen  ;)
Matz verheugde zich al op de speciale Trappisten en Carl keek uit naar het weerzien met zijn Broeders van Het Rechte Spoor, want die had hij al een veel te lange tijd niet gezien.
Toen hij Broeder Overste opbelde om te zeggen dat ze er aan kwamen, was die hoorbaar ontroerd en opgetogen !
"O Carl, wat fijn dat jullie komen ! Ik laat meteen de gastenkamers op orde brengen en zorg voor extra gebraad, want we kennen de eetlust van jou en Matz. Wanneer komen jullie precies ?"
"Hopelijk zaterdagmiddag, Overste. We gaan eerst te voet naar Neu Ulm en nemen daar de trein naar Lindental. Dat zou moeten lukken."
"Maar waarom te voet, Carl ?"
"We hebben te lang op ons kont gezeten, want er was niks meer te doen hier. Tony is de hele tijd met zijn treinen aan het spelen en heeft geen werk voor ons. Wat extra beweging zal ons goed doen !"
"Dat begrijp ik, Carl. Afijn, we gaan het vanzelf wel zien. Het belangrijkste is, dát jullie komen. Eindelijk weer eens wat brouwerij in het leven !"

Niet veel later vertrokken onze vrienden en al spoedig weerklonk het vertrouwde geluid van hun kruiwagens over heinde en verre.........tot aan de einder aan toe !

Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Een begrafenisstoet en een ambulance in beeld ! Als dat maar geen hint is naar wat komen gaat  >:-D

Nog fijne kerstdagen en de beste wensen voor het komende jaar
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Ha ik ben zeer benieuwd wat de mannen dit keer (nog meer) gaan beleven. Met de twins op pad had ik verwacht dat ze het gerst wel even in zouden duiken O:-D.

Nu gauw naar bed en morgen hopelijk het vervolg :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Citaat van: Tony op donderdag 23 december 2021, 22:13:40

Aangezien de Twins dit jaar hadden besloten om het kerstfeest bij opa Vladimir in de Taiga te vieren en omdat Carl en Matz daar geen been in zagen, besloten die laatste twee om deze keer dan maar lekker los te gaan in het klooster.


Ze zagen er juist wel een been in  ;)
https://onzetaal.nl/taaladvies/ergens-geen-been-in-zien
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Prachtig verhaal en foto's weer Tony.
Laat the boys maar lekker plezier hebben in het klooster met hun welverdiende natje en doogje komt het zeker goed bij de Broeders van het Rechte spoor. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Carl en Matz zijn weer lekker bezig geweest. Tijd voor hun om een zalige kerst te gaan vieren.

Tony, jij ook fijne feestdagen.
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
 B) U heeft dat weer bijzonder sfeervol weergegeven, ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. :roll:
Het zal wel uitlopen op een Kerstbachanaal samen met de broeders. :-)
:o) Gelukkig dat Carl en Matz een plastic koppie hebben, kunnen ze geen houten kop krijgen van al die drank. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Hallo Tony,

Wel een mooie foto, met het voertuig op de eerste foto op de rails.

En prettige feestdagen en en goed en gezond 2022

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Carl en Matz vieren Kerst in het klooster
Jaja, de boys are back in town !
Geen idee, wat de scenarioschrijver nu weer heeft uitgedacht. Hij had helemaal geen opdracht van mij gekregen, want voor je het weet, moet ik weer voor de decors en rekwisieten zorgen  :?
Terwijl ik net lekker de smaak te pakken heb van het met de kleine treintjes spelen en me effe nergens anders mee bezig wil houden !
Maar als de nood aan de mannen is ( Carl & Matz in dit geval ), dan kan ik natuurlijk niets anders dan bijspringen waar dat nodig is.
Als ze maar niet in zeven sloten tegelijk lopen.......

Er moet hier trouwens ook nog gekerstkookt worden, al kost dat dit jaar minder moeite. Want ik heb op internet een slimme voedselgoeroe ontdekt, die stelt dat je op onze leeftijd zoveel mogelijk spul moet nuttigen waar zoveel  mogelijk conserveringsmiddelen in zitten. Zo blijf je zelf ook langer goed !
Dat wordt dus goed op de E-nummers letten en het voordeel is, dat het meeste spul alleen maar in de magnetron opgewarmd hoeft te worden  :thumbup:

@ Dick; als dat inderdaad de voortekenen zijn, ziet Kerst 2021 er beroerd uit  :D

@ Wico; ze zullen zeker de gerst in duiken, maar dan wel de natte versie. De boerendeernes blijven op het droge  O:-D

@ Jos; je hebt gelijk, al wordt het toch regelmatig omgekeerd gebruikt wordt. Maar goed, dat ik geen les meer geef  :P

@ Mies; ik hoop heel erg dat je gelijk krijgt  :important:

@ Dickie; ja, die jongens hebben wel een mooie Kerst verdiend  :thumbup:

@ Dirk-Jan; die plastic kop heeft hun al voor heel wat katers behoed ! Er kan ongebreideld geslempt en ingenomen worden  :thumbup:

@ Erwin; het is een Schi-stra-bus van Brekina en inderdaad erg fraai ! Ook de beste wensen voor jullie !  ;)


Ik vermoed dat de onverwachte actie van de scenarioschrijver corona-gerelateerd is. Veel producties gingen en gaan niet door en misschien zit hij wel op zwart zaad ( ze zitten liever op wit zaad ).
Hij krijgt voor zijn inbreng in mijn topic een vergoeding voor het aantal duimpies en het aantal letters van de reacties.
Ik zal hem alvast maar een groot Kerstpakket brengen om de ergste nood te lenigen. Ik ben Scrooge niet  O:-D

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen...........haastige spoed is zelden.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........haastige spoed is zelden.......

Tevreden zitten Carl en Matz in de trein. Dat viel nog niet mee, om met een kruiwagen in een vertrekkende trein te springen  :?
Ze genieten van het uitzicht en op de bank tegenover ze, zit een mollig vrouwtje met smaak een appel te eten. Als ze dat op heeft, vraagt ze aan Matz of die Frankfurt ook zo'n mooie stad vindt.
"Frankfurt ?", vraagt die verbaasd. "Wij gaan naar Lindental."
"Dan zitten jullie in de verkeerde trein, want deze rijdt non-stop naar Frankfurt. Over 3 uurtjes zijn we er."
"Scheisse, Carl ! Hoor je dat ? We gaan helemaal de verkeerde kant op en er wordt onderweg niet gestopt om nog uit te stappen !"
Carl hoort het gelaten aan, denkt even na, staat dan op, trekt aan de noodrem, pakt zijn kruiwagen en sist tegen Matz "Snel eruit hier, voordat we de conducteur aan onze broek hebben hangen. Kom !"
Het stomverbaasde appelvrouwtje ziet ze even later door het raam voorbij stuiven..........

Na een paar honderd meter begint ons onfortuinlijke duo wat rustiger te lopen en volgen ze het spoor. In de hoop, om spoedig een station tegen te komen en een trein terug naar Neu Ulm te nemen.
Dat vinden ze tenslotte, maar van snel terug is geen sprake volgens de stationschef. Ze zullen lang moeten wachten..........Carl belt met het klooster, om te zeggen dat ze veel later zullen komen..........
Al gloort er na een uurtje hoop !!!

Re: Tony's simpele banen...........haastige spoed is zelden.......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen...........haastige spoed is zelden.......
Die missen op zeker het kerstdiner :sad:...