Hallo en bedankt voor de respons
@ Mies; ja, die bus is een juweeltje
Gevonden op de beurs laatst. Met de WOSA-punten zit het wel snor hier
@ Wim P; zonder Carl ben ik niks
@ Hans; ik ben ook benieuwd naar het WOSA-rapport ! De heren waren wel ietwat ontstemd, omdat het nieuwe baanstuk - zonder hun medeweten (!) - al op de nieuwe WOSA-kalender te zien is
@ Peter; heel mijn werkzame leven heb ik op een 13e maand gehoopt, maar daarvan was en is nooit iets van gekomen
Gelukkig compenseert de WOSA mij in ruime mate
@ Frank; tja, die Inspektoren gaan er met gestrekte arm in
Net als de grote wereld verhardt ook de kleine zienderogen..... zéér hachelijk
@ Wico; .. ,, ,, .. ,, ,, ,, ,, ,, , maar het levert wel fijn WOSA-punten op
En dat van die middelvinger is maar goed ook !
@ Stefan; zo'n echte ouwe ( oldskool
) tractor als hobby zal zeker flink wat lekkere knutseltijd opslorpen. Fijn, dat je weer van de updeets genoten hebt
@ Dirk-Jan; tja, het dak moest van de bus, want die WOSAïsten willen (en kunnen) alleen maar rechtop staan. Ze hadden wel allemaal een borstrok en lange onderbroek aangetrokken, al hielp dat niet echt........en wat Carl en de soep betreft; dit was al zijn derde bord en daarvoor had hij al 5 spekpannekoeken op
@ Henk; de WOSA-Inspektor wast zijn voeten in onschuld
@ Wim D; klopt ! Die snuitert heeft zijn laarzen namelijk nog nooit uit gehad
@ Roel; na 10 minuten op de laatste beurs zat die oldtimerbus al in mijn tas
Zo'n winkeltje weet ik wel, trouwens
Wat de markt betreft, zit ik al een tijd in dubio; zal ik de tempexstraat nou wel of niet gatenvrij maken ? Eigenlijk valt het alleen bij de foto's op en is het ook nog eens heel erg WOSA. Anderzijds heb ik een paar ideetjes die ik wil uitproberen, om de zaak wat strakker te maken. Voorlopig doe ik daar dus nog steeds niks aan. Ben wel met de vulling van de kraampjes bezig.
Het heeft ook allemaal geen haast en er zijn nog zoveel projecten en projectjes die ik nog kan/moet/mag (af)maken.
Wat modeltrein-gerelateerd zeker vermeldenswaard is, is dat ik de laatste tijd veel met de treintjes aan het rijden/spelen ben !
Meestal is en was het toch overwegend knutselen.
En toen hield van de week opeens mijn dikke oldskool Zwitser er mee op
Schakelde nog wel hoorbaar, maar rijden homaar
Dus die moest gisteren naar de garage. Motorkap er vanaf, op de rails gezet en kijken wat er aan het handje is.
Toen op de werkbank, de ver versleten koolborstels eruit, motor schoongemaakt, nieuwe borstels erin, meteen ook maar een nieuw schakelveertje erin, terug op het spoor en....reed nog niet..........Scheisse !
Uiteindelijk - na lang kijken wat het dán kon zijn - als laatste poging de contactpuntjes van het schakelrelais opgeschuurd.
En ziedaar ! De loc rijdt weer feilloos En nog beter, weer wat belangrijks geleerd !
Er zit dus 1 beweegbaar puntje onder en er zitten er 2 boven (vooruit/achteruit) en die moeten natuurlijk wel goed schoon zijn.
Goed om te weten voor mijn andere analoge loc's !
Ik was de rest van de dag extra blij (en de loc ook !)
Grtz Tony
PS. Vraagje aan Wico; is deze loc nou breder dan de nieuwe versies, of zijn ze allemaal zo breed ? De Zwitserse Fleischmann rijtuigen zijn trouwens ook zo breed.