Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 8 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; project Unterbahnhof ; perrongeluk !
Pagina 301!
Je gaat als een speer Tony.
Ben je niet bang dat de overhellende wand een keer omvalt als er een zware kolentrein langskomt?
Want kolen blijven natuurlijk nog lang in gebruik.
Ik geniet van al je werk. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; Unterbahnhof ; Preiser-perrongeluk !
Hallo,

@ Leon; ik hoop op heel veel WOSA-punten en op een plaatsje in de WOSA-jaarkroniek  :P

@ Wiggert; ik geniet er (gelukkig ook weer) van  :thumbup: En ter geruststelling; deze baan is uitsluitend gemaakt voor personenvervoer en de kolen komen per LKW  O:-D


Vandaag is het perrongeluk compleet !
Want het perron is verder aangekleed en de eerste Preisigers zijn een nieuwsgierige blik komen werpen.
Nu leeft het zaakje pas echt  ;)
Ik moet wel nog op zoek naar wat vuilnisbakken.
Die zijn er wel, maar kweeniemeerwaar  :D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; fillumpie ! "Travelling Trains"

Hallo volgelaars !

Sinds het het railpoetswerk ben ik regelmatig met de treintjes in Bahnhofshausen aan het knarren.
Vandaag - zo goed en zo kwaad als dat kan en kon - een filmpje gemaakt  :P

Grtz Tony



       
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; fillumpie ! "Travelling Trains"
 B) Nou, ouwe knar, de treintjes knarren leuk heen en weer en zo, uw railpoetswerk werkt prima. :D :thumbup:

Dirk-Jan, die niet elke trein WOSA waardig vind, maar ja, u vind het nou eenmaal leuk om ook andersoortige treintjes te hebben rijden.
Dat heb ik eigenlijk ook, dus deze opmerking had beter achterwege kunnen blijven, maar ja, staat er nu al. :D
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; fillumpie ! "Travelling Trains"
Mooie korte film Tony. :thumbup:
Zeker het overzicht gedeelte is zeer leuk om naar te kijken.
En lekker he rijden met de treintjes. :)
Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; fillumpie ! "Travelling Trains"
Tony het loopt gesmeerd en gepoetst, ziet er gezellig uit :favorite: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; fillumpie ! "Travelling Trains"
Leuk filmpje Tony!
En mooi materiaal.
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !

Hallo Leute !

Carl is weer terug van zijn herfstvakantie en is samen met Matz de gepimpte Unterbahnhof gaan bekijken.
Nu lopen ze 20 centimeter hoger over de markt van de Altstadt..........

"Das hat der Tony fein voor mekaar gefahrrad, Carl !"  :thumbup:
"Kanste schon sagen, Matz ! Aber hier auf den Markt ist es Tote Hose. Lere Marktstände und viel zu wenig volk..."
"Dan sorgen wir doch dafür, Carl. Wird uns fast und sicher gelingen. An die Arbeit also !"
"Hoho, Matz. Wir können Donnerstag pas anfangen und zuerst müssen wir Pläne machen und sehen was an Material vorhanden ist."
"Du hast recht, Carl ! Kom, dan gehen wird dort af die Terrasse brainsturmen mit ein Bierchen dabei. "  :P
"Gute Idee !"
"Nicht immer, aber immer öfter, Carl !"  :D

Nou, dat maakt ook mij nieuwsgierig, leesteraars !
De markt ligt er inderdaad bijna verlaten en halfklaar bij.
Komt ook goed uit, want drukdrukdruk en morgen moet er ook weer opgepast op de kleinkoters.....
Ik ga donderdag maar eens spieken...............ik houd jullie op de hoogte  O:-D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
Ben ook zeer benieuwd hoe de jongens de markt gaan aanpakken.
De jongens kennende zal dit weer een fraai stuk(je) scenery gaan worden Tony.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
De anderhalve meter is er bij het plastic volk inmiddels ook wel af 😀
Dus vullen die markt
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
Dat is toch wel handig hoor, twee van die handige jongens in huis. Met die korte armpjes komen die natuurlijk veel makkelijker in die kleine 1:87 hoekjes om ze te vullen. Je bent er maar verguld mee. Ben benieuwd wat er nu weer voor resultaat uitkomt. Voller erwartung schlegt unseres Herz. (Steinkohlen Deutsch spreche ich auch so du siehst).
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
Die Buben sollen ja wiederumm eine supergeile Marktplatz davon machen nah!
Ich freue mich auf die photographierbilderchen!
Re: Tony's simpele banen...Bahnhofshausen; Carl & Matz zijn van alle markten thuis !
Als die 2 er zich mee gaan bemoeien wordt het vast wat... 8o
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Aan alle  @citaat  @citaat : het werd inderdaad hoog tijd dat die 2 er zich tegenaan gingen bemoeien ! Uiteindelijk moest ik ook nog ingrijpen  8o

Lees (ook onder de plaatjes) en kijk maar !


Lege en onbemande kramen en bijna geen publiek. De markt maakte op Carl en Matz een troosteloze indruk.......
Toen Carl een gesprek met de orgelman aanknoopte, werd al snel duidelijk hoe de vork in de steel stak.
"De wekelijkse markt was eerst groter en trok veel volk, maar sinds enkele maanden is er op de zelfde dag en hier net om de hoek een Zwarte Markt.
Daar gaan de meeste mensen nu naartoe en hier wordt bijna niets meer gekocht en uitgegeven", zei de orgelman beteuterd. "En de politie en het stadsbestuur doen er niks aan.
Daarvoor was het telkens zowat een volksfeest hier en waren er dagen dat er op straat voor mijn orgel op straat gedanst werd. Iedereen verdiende een goed belegde boterham en had het goed !
Als dit zo doorgaat, is er volgend jaar op deze plek geen markt meer."
"Dat klinkt als oneerlijke concurrentie en falend bestuur. ", zei Carl.
"Die lui spelen misschien wel onder één hoedje !", vulde Matz hem aan. "We zullen eens kijken, wat we daaraan kunnen doen !"

En zo geschiede !

Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Nou Tony,

Jij neemt "ingrijpen" wel erg letterlijk!  :D

Weer een nieuw avontuur om te volgen. Straks komt er ook nog een cliffhanger die je ook nog letterlijk neemt.  >:-D

Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Mit der Tony ist das Leben einfach nah. :)

Goed ingegrepen, hopelijk hebben alle zwartkijkers zich naar links begeven en niet vanwege de hand van Damocles alle kanten opgerend.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Keihard optreden tegen die zwarte markten.
In het verleden als marktkoopman zelf ook aan protesten tegen de zwarte markt meegedaan, iedere zwarte markt in de regio werd in de vroege ochtend bezocht door de marktkooplieden welke wekelijks hun brood moesten verdienen en netjes (nou ja, bijna netjes) hun BTW en belasting betaalde.
Dan was het snel opgelost en zo niet dan kwamen er wel een paar boeren uit de omgeving een beetje helpen met de mestkar.
Dan hing er een luchtje aan de illegale zwarte markt.
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
 @citaat @citaat
Of was het de hand van God? (volgens Diego Maradona)
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
Mooi verhaal en mooi opgelost Tony. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....Carl & Matz ontdekken onoorbare marktwerking en .......
 :-) :-) :-)

:o) Zuks ken ook alleen gebeure in Limbabwe, Preisers die zwarte handel bedreven. :o)
Gelukkig heb je ingegrepen, letterlijk wel te verstaan, en de koe bij de horens gevat, de eerlijk hardwerkende Preisers zullen tevreden zijn. O:-D
Nou, dan kunnen Carl en Matz verder met de marktopbouw, ook weer opgelost. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Aan alle  @citaat ; het gaat hier weer eens helemaal op zijn Carl's en ouderwets alle kanten op  :D

Intussen zijn we hier marktmateriaal en stoepen aan het zoeken en daarbij heb ik en passant de vuilnisbakken voor het Unterbahnhof gevonden  ;)

Maar....vandaag was er iets heel anders aan de orde; de eerste treinbeurs na de lockdown  :thumbup:
Hieperdepiep en leuk !
En ook leuk; een paar leuke dingen gevonden en gekocht !!
Niet al te veel en zeker niet duur en zodoende ook leuk voor mijn eigen beurs !!!

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Fraaie aanwinsten Tony.
De Zwitserse sleep is wel heel erg mooi  geworden met de bijgekochte rijtuig erbij. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Mooie aanwinst, Tony.
Was weer ouderwets gezellig op de beurs.
Heb je helaas niet gezien.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Altijd leuk een beurs die ook nog een goed is voor je beurs  :)

Van die rode Railion wagons kun je er nooit genoeg hebben, die passen in vele stammen.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Jammer zo dichtbij en weer gemist, ik moet toch echt eens beter op de agenda gaan letten.
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Lid sinds: 2008

hoge bergen, het liefst zwitsers

offline
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Word er op zo'n beurs een beetje afstand gehouden?
Ik durf er nog niet heen te gaan.
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
.
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Hoi,

@ Mies; vind ik ook ! Die ouwe Fleischmanners zijn erg fraai. Het begon met de bagagewagen en 1 rijtuig en na lang zoeken dus 2x1 erbij  ;) Langer mag die sleep ook niet zijn, want anders krijg ik parkeerproblemen op het station  ;)

@ Roel; de slechte aanwinsten laat ik altijd liggen  :D en inderdaad weer ouderwets gezellig !

@ Peter; ik heb eigenlijk al veel te veel spullen en hoef er niet zo nodig meer wat bij. Er zijn nog maar een paar zaken waar ik echt naar zoek en die rooie rakkers horen daar altijd bij  ;)

@ Johan; ja jammer. De volgende beurs (en kans) is op 2 april   :P

@ Hans; ik begrijp je zorgen, want echt afstand houden doet -helaas- haast niemand meer  :? Ik had voor de zekerheid wel mijn mondkapje bij me. Heb ik eigenlijk altijd.  ;)

@ Wim; jij dacht zeker, dat de loc de struiken in zou vliegen  :-) Doch schijn bedriegt; ik heb een plaatje vanuit de andere kant geschoten, de trein stond daar toch nog stil vanwege de fotoshoot  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
 :) Hee Tonyman, da's een mooie Fleischmann, het maakt de sleep helemaal af. :thumbup: B)
:o) Ik zie wel dat de deuren van de bagagewagon open staan tijdens het rijden, is dat om te luchten? :roll:
Vieze Preisersokken tussen de bagage zeker? :D
En ook andere mooie aankopen gedaan, jij hebt weer een goeie dag gehad daar op de beurs, altijd leuk. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
 @citaat Ze hadden per ongeluk een paar dozen Limburgse kaas vergeten uit te laden........
Een paar dagen op het rangeerterrein in de volle zon deed de rest  :?
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet

Hallodiadijee !

Afgelopen weekend was ik in beide treinkamers actief; beetje rijden met de nieuwe aanwinsten en samen met Carl en Matz aan de markt werken.
Dat was allebei vruchtbaar; het rijden en rangeren met de verlengde bananensleep en de samenwerking met mijn kleine vrienden.
Het gaat de goede kant op  :P

Grtz Tony

( die op de foto's weer eens  pijnlijk duidelijk zag, hoezeer het wegdek in Lindental er aan toe is  :O.....daar ligt nog heeel veeel werk in het verschiet, waar ik nog steeds niet zo'n zin in heb  :? )

Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Ziet er weer gelikt uit en de nieuwe bestrating heeft geen haast :P
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Dat hebben Carl en Matz toch mooi voor elkaar gebokst. :thumbup:
Hopelijk hebben zij niet gelijk een deel van de vrouwelijke bevolking op hun dak.
Met die bloembakken overdwars worden zij verplicht om met naaldhakken over het slechte wegdek te lopen ergo een naaldhakken killer.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Citaat van: Tony op maandag 25 oktober 2021, 15:45:31
die op de foto's weer eens  pijnlijk duidelijk zag, hoezeer het wegdek in Lindental er aan toe is
:o) Niks aan doen, gaatjes vullen zich vanzelf met stof. :P
En gewoon er geen foto's meer van nemen, zie je het ook niet. :-)

:roll: Dat zijn flink wat banaantjes die uit die wagons komen, kunnen mooi in de aanbieding op de markt. :o)
Bananen zijn goed voor groot en klein. O:-D

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Ik zie een bananen overschot aankomen....
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
En nu maar hopen dat die bananen snel gelost worden en deugdelijk opgeslagen. Anders vergaat het ze net als de Limburgse kazen.
Re: Tony's simpele banen.....nieuws van de beurs.................
Citaat van: pinkf op zondag 24 oktober 2021, 09:50:21
Word er op zo'n beurs een beetje afstand gehouden?
Ik durf er nog niet heen te gaan.

Toen ik er was, rond 11:15 u waren er al weer veel mensen vertrokken. Het was er gezellig druk, beslist niet té druk, voldoende ruimte om afstand te houden.

Ik weet niet hoe het op de grote beurzen is.

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Citaat van: Tony op maandag 25 oktober 2021, 15:45:31
( die op de foto's weer eens  pijnlijk duidelijk zag, hoezeer het wegdek in Lindental er aan toe is  :O.....daar ligt nog heeel veeel werk in het verschiet, waar ik nog steeds niet zo'n zin in heb  :? )

Is dat dan geen zeer open asfaltbeton (zoab)?
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Tony, Toby, die fantasie.... waar blijf je het vandaan halen...👌🤗😂
Re: Tony's simpele banen.........fruitige, fleurige en vegetarische marrktupdeet
Hallo,

Even wat antwoorden  B)

@ Wiggert; goed, dat je me er op wijst ! Haastige spoed is zelden goed  :D

@ Wilko; Carl en Matz hebben graag dames op hun dak ! ( en liever nog eronder )  :P

@ Dirk-Jan; ik zit al jaren op het gatvulstof te wachten, maar het schiet niet op  :? Helaas moet ik van de WOSA foto's plaatsen  O:-D

@ Wim; misschien wordt dit wel het tweede bananenavontuur. Je weet het maar nooit hiero  :o)

@ Henk; dat zou inderdaad niet best zijn en dan heb ik het nog niet eens over het uitglijgevaar  8o

@ Roel; als ik dat zo lees, zijn we ongemerkt langs elkaar geschoven...ik was er van 10.15u tot 12.15u  B)

@ Johan; dit is ZOAP; Zeer Open Asfalt Piepschuim. Scheelt bijna nix  :D

@ Wim; ik ben met 2 heel grote duimen geboren !  O:-D

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Gisteren en vandaag een beetje servies op terrastafels geplaatst..........
Leuk werk, soms slecht voor de senuwe en het gemoed, want 6 koffiekopjes kwijt geraakt ( uit pincet gefloept en foetsie ), maar door volharding toch gelukt  O:-D

De oogst; 3 vrouwelijke terrastijgers, 3 koffie, 2 bier en 1 fanta  :P

Grtz en prettig weekend,
Tony
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
mooi detailwerk Tony, :favorite: , die andere zes zal je ooit wel eens terugvinden (soms komen ze op de gekste plaatsen terecht)
straks kunnen we allemaal eens koffie komen drinken :P ;


mvg,
Michel



Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
 :) Gezellig, lekker op het terras met een bakkie leut.
Beetje priegelen 8), maar het resultaat is wel toppie. :thumbup:
En je hebt gelukkig nog wat plastic voor de breek, hoewel breken zal het niet snel, wegspringen wel.:D
Nou, suc6 met verder knutselen. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Dat priegel werk gaat je ondanks de wegspringende onderdeeltjes goed af Tony. :P
Het ziet er meteen sfeervoller uit de gevulde tafeltjes waar de gasten bezig zijn aan hun drankjes.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Prachtig toch deze hobby, wanneer je met simpele materialen een scène kan volmaken.

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Tony,

Wat een heerlijk gepriegel op de vierkante millimeter. En zo herkenbaar die wegspringende mini onderdeeltjes die je nooit meer terugvindt (vooral veertjes waarvan je er dan meestal maar één hebt) 8o.

En had ik al gezegd hoe blij ik ben om met regelmaat weer dit soort updates bij je te lezen :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Kijk eens aan wat een leven in de brouwerij  :)
Het weer is gelukkig wel wat beter als in de buitenwereld dus laat maar doorkomen die koffie, bier en fanta!
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Lekker bezig, Tony :thumbup:. Wel een gepriegel maar het maakt het terras wel een stuk gezelliger!
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Tony, Weer even bijgelezen in de avonturen van TCM. Soms zie ik wel overeenkomsten tussen jou en een andere Linburger die overigens ook Toon heette (weet niet of hij thuis ook Tony werd genoemd). Die man had ook een affiniteit met gitaren en schilderen en veel onzin verzinnen (en uitkramen). Is dat specifiek Limburgs? Buutredner. Nou ja, hij verdiende er zijn brood mee, dat wel.
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.........priegelprutsen voor de horeca..........
Hallo Tony,

Tja, mysterieus verdwijnende mini-onderdeeltjes.... wie kent dat niet?  :-( Ik mis zo ook nog wel een paar onderdeeltjes en staat er zelfs een loc op stil!

Het is weer een heerlijk rustig straattafereeltje. Maar toch, dat linker tafeltje, waar staat daar nu op? Ik kreeg de indruk van ero...speeltjes?  8o Het zal waarschijnlijk meer aan mij liggen!  >:-D