Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 5 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Goedemorgen aan eenieder en dank voor de reacties en waardering  :thumbup:  ;)


Na wat graafwerk in mijn foto-archief en dit topic, kwam ik erachter dat er aan deze baan ongeveer een jaar geknutseld is.
Tussentijds zijn er ook nog wat minidiorama's gemaakt, is er aan de klupbaan gewerkt en hebben Carl & Co nog een zooi avontuurtjes beleefd.
De plannen begonnen in december 2015 en de kerstmis erna was het grootste deel van het zaakje gebakken. In de volgende jaren is er telkens wat bij gekomen.
Wie dat graag nog eens van voor af aan wil lezen en scrollen, kan op deze link klikken;  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1036993#msg1036993

Ondertussen is de baan ook helemaal rijklaar gepoetst, hetgeen bij de "verborgen" stukken wel wat moeite kostte.
Daar kan ik van onderuit net bij en in noodgevallen kunnen er een paar delen scenery weggehaald worden, zodat er van bovenaf gerommeld kan worden.

De laatste jaren geniet ik ook steeds meer van de charmes van het ouderwetse bouwspul (huisjes/scenery) en combineer dat graag met de modelbouwkennis, -materialen en -kunde van nu.
Ik voel me een soort van bevrijd en maak gewoon waar ik zin in heb en het meeste plezier aan heb. En dat kan van alles zijn  ;)




@ Tom; klopt en ik kan je zeggen, dat het een mooi bouw-avontuur met aardig wat planwisselingen was  ;)

@ Dirk-Jan; ik ga lekker tóch rijden en er zelfs een nieuwe filmpoging aan wagen  O:-D

@ Hans; zo zie je maar, dat er niet altijd gips o.i.d. aan te pas hoeft te komen. Ook kale en bewerkte tempex kan werken  :P

@ Marcel; een plek op de WOSA-kalender zou de kers op de taart zijn ! Ben zelf ook wel benieuwd, hoe de rest van de baan nog verder gepimpt gaat worden  :D

@ Wim; ik had het je beloofd en het is je blijkbaar goed bevallen O:-D

@ Erik; dat zijn mooie woorden  :favorite:

@ Henk; vreemd, dat je de muziek niet hoort  :? Het verschil in schaal valt inderdaad nauwelijks op. Het HO station Neustadt op de voorgrond is een soort van laagbouw, het N-gebouw (ook Neustadt) is in het echt een grote stationshal en lijkt dus groter en de oude hardboard-gebouwen ernaast in TT (1/120) van Auhagen verschillen nauwelijks met het eigenlijk te kleine station op de voorgrond. Was wat puzzelwerk, maar dan heb je ook wat  ;)

@ Roel; ja, dat is het voordeel van een film. Zoiets lukt anders alleen een beetje met een super groothoeklens  ;)

@ Mart; het muziekwerkje is zo'n 140 jaar geleden voltooid, maar schitter en parelt nog steeds. Kom daar maar eens om bij de top 2000  :o)

@ Mies; met alle plezier gedaan en hopelijk een aanzet tot wat scenerybouw in Michelstadt  :wink:

@ Wiggert; ja inderdaad ook hier veel fijne herinneringen ( en nu nog steeds, als ik de watertoren zie   :smile:) en ook hier werkt niet alles meer naar behoren, al zijn mijn oren gelukkig altijd jong gebleven. Ondanks dat ik veel met mijn kop voor mijn 100 Watt gitaarversterker heb gehangen.

@ Wico; ja, hier kwamen ook allerlei mooie herinneringen tevoorschijn. Hopelijk kan ik er met Carl & Co nog heel wat aan toevoegen  ;)

Grtz Tony

Bijgaand een paar foto's van de vroege bouw van Bahnhofshausen..........
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Citaat van: Tony op maandag 20 september 2021, 14:02:38
De laatste jaren geniet ik ook steeds meer van de charmes van het ouderwetse bouwspul (huisjes/scenery) en combineer dat graag met de modelbouwkennis, -materialen en -kunde van nu.
Ik voel me een soort van bevrijd en maak gewoon waar ik zin in heb en het meeste plezier aan heb. En dat kan van alles zijn  ;)
Mooi dat je je soort van bevrijd voelt, steeds meer mensen gaan te veel mee met de flow en maken/doen daardoor dingen zonder te weten waarom ze dat op die manier doen:
"Omdat het zo moet", "omdat anderen het zo doen", "omdat het zo gebruikelijk is", "omdat ....."
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 :)
Blijft genieten die banen
Ook na eenpoosje niet gezien
Hoe is het met de club baan
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
@ Hans; zo is dat ! Niets moet, alles mag  :P

@ Nero; dank je !  :thumbup: De klupbaan ligt/hangt al een hele tijd stil te wachten op bedrijvigheid, terwijl en omdat het bestuur zich met andere dingen bezig houdt  :?

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Was het nog iemand opgevallen dat inmiddels pagina 300 van dit draadje gevuld wordt?
F.
Re: Tony's simpele banen...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...............
  @citaat Nou je het zegt/schrijft/typt wel, Fokko  ;)

Het begint al een dik boek te worden zo,
dat had ik nooit gedacht toen ik hier begon.
Ook niet, hoe het een deel van mijn leven werd.
Mede dankzij alle volgelaars/leesteraars en reageerders..........dank daarvoor  :thumbup:

Dan maar gauw een updeet geplaatst van standje nu.
Geen Bahnhofshausen, want momenteel ben ik -wat kleine treintjes enzo betreft- in het nieuwe Grote Faller Boek aan het lezen.
Een lekkere duik in de geschiedenis, al is het wel op een roze wolk geschreven.

Ben bijna halverwege of zo.

En omdat een updeet om een foto vraagt, heb ik laatst de bladzijdes gekiekt waar de boekenleggert zat  O:-D
Op naar pagina 400  :P

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Leuk boek hè, ik heb er al wel doorheen gebladerd maar moet nog ff tijd vinden/maken om het te gaan lezen. Tot die tijd staat het op de boekenplank boven Altenstein. In het boek zijn o.a. weer leuke bouwdozen en het voorbeeld terug te vinden!
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 @citaat Wat een heerlijk plaatje is dat, Hans  :P
De blauwe locdoosjes ( nee, niet voor mieren ), Het Boek, de blauwe Fallerlucht en dan je oldskoolbaan  :thumbup:
Het totaal lijkt wel een Märklin-altaar !

Met het boek heb ik me weten te bedwingen; niet vooraf gebladerd, maar ik laat me blad na blad verrassen  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Ik zie een WOSA kalender 2022 voorblad :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 @citaat # me too  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 @citaat @citaat
# me too   :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 @citaat @citaat @citaat

:o) Ik zie 8) helemaal niks, is dat voorblad 2022 al geprint dan? :o) >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Lid sinds: 2020

Er is altijd een oplossing. Koffie staat klaar.

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Heel erg mooi dat Oldskool :thumbup:
Groetjes Egidius
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 28 september 2021, 12:32:53
@citaat @citaat @citaat

:o) Ik zie 8) helemaal niks, is dat voorblad 2022 al geprint dan? :o) >:-D

Dirk-Jan

Natuurlijk niet, je mag toch niet zomaar een foto van het forum plukken en die gebruiken voor een kalender? Ken jij de regels niet of so ...  :?.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
  @citaat Die dekselse Dirk-Jan is nog niet zo lang modderetor, hij moet nog (veel) leren, Wico  8)
Maar binnenkort hoort hij wel bij de oude wijze mannenclub, dan wordt ie 60 !
Dan krijgen we een heel andere, rijpere Dirk-Jan te lezen  B)

WOSA kalender 2022
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
WOSA kalender 2022
Hij komt, hij komt :P. Vandaag mail gekregen over de WOSA kalender 2022. Lees er alles over in dit topic.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Toppie, Wico  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 :) Wico, helemaal toppie, errug leuk dat je het weer oppakt en zet mij alvast maar in je lijssie voor een kalender.

Citaat van: Wico op dinsdag 28 september 2021, 13:03:45
Natuurlijk niet, je mag toch niet zomaar een foto van het forum plukken en die gebruiken voor een kalender? Ken jij de regels niet of so ...  :?.
:-) :o) Op mijn leeftijd vergeet je wel eens wat. :D

Citaat van: Tony op dinsdag 28 september 2021, 13:37:49
Dan krijgen we een heel andere, rijpere Dirk-Jan te lezen  B)
:o) Nou, dach et nie, tis hoe ouwer hoe gekker bij mij, niet hoe ouwer hoe rijper.:mrgreen:

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Zet mij ook maar vast op de lijst Wico. :P
Hopelijk wordt deze kalender van 2022 net zo mooi als het eerst exemplaar wat trouwens een collectors item is hoor ik in de Zwitserse wandelgangen. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 @citaat @citaatHohohoho, Dirk-Jan  :warning:

Om nog het predicaat nóg gekker te verkrijgen, zal je in jouw geval toch extra cursussen moeten volgen  :D
Onder andere aan de Academy of Fools in Boston, om maar wat te noemen..........

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT

Hallo,

De trouwe leesteraar zal denken; is die Tony onderhand al met het verder Pimpen van Bahnhofshauen ?
Nou, daar kan ik kort over zijn; nee !
Al ben ik wel aan het inventariseren wat er aangepakt gaat/moet/kan worden.
In de ondertussentijd ben ik in deze treinkamer nog steeds aan het ruimen en reorganiseren, hetgeen geen sinecure is  :?

Wel heb ik enkele foto's gemaakt van station Neustadtneustadt en omgeving, die eventueel kans maken om een plekje in de WOSA-kalender  :P

Dus; Wico kijk extra goed deze keer ! ( Vraagje; hield je nou het het meest van Ierse of Schotse Whisky ? Ben het effe kwijt )

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
 B) Dat zijn hele mooie WOSA Kalender waardige foto's. O:-D :thumbup:

Citaat van: Tony op donderdag 30 september 2021, 15:51:03
Vraagje; hield je nou het het meest van Ierse of Schotse Whisky ?
:o) Dat zal wel Zeeuwse whisky zijn, niet te zuipen, doe je heel lang mee, lekker zuinig. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Even  :offtopic: inhaken op de Whisky vraag: bei Bratwurst muss es immer Bier sein  :P >:-D
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Citaat van: Tony op donderdag 30 september 2021, 15:51:03
Ierse of Schotse Whisky ?

Whiskey of whisky?

Eigenlijk is de uitleg heel simpel. In Ierland schrijven ze whiskey, denk aan Jameson, en in Schotland whisky, denk aan Glenfiddich. Het verschil in spelling is ontstaan toen de Ieren een duidelijk onderscheid in de soorten whisky's wilden maken. Om hun kwalitatief hoogwaardige whiskey te onderscheiden van Schotse whisky, voegden ze de letter –e toe. Als je whiskey tegenkomt, dan weet je dus dat het om de Ierse variant gaat!

Bron ===> klik
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
@ Tony,

Dit jaar is de concurrentie voor een plek op de WOSA 2022 kalender moordend, en ik kan het weten. Helaas zitten er maar 12 maanden in een jaar. Maar ik geef toe, deze platen zijn wel aardig O:-D.

En whisky of whiskey, beide zijn niet aan mij besteed. Dan liever een goed Belgisch biertje (niet zo stille hint) :P.

@ Dirk-Jan,

Hou eens op met dat populaire roeptoeteren over forumleden in de periferie >:-D. Waarschijnlijk heeft meneer nog nooit een "Eylandt Blend Zeeuwse Whisky" geproefd. Vast te duur :o).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Citaat van: Wico op donderdag 30 september 2021, 18:33:26
Helaas zitten er maar 12 maanden in een jaar.

Mochten er heel veel aanmeldingen zijn dan is een week / jaar kalender misschien de oplossing kunnen 52 plaatjes in verwerkt worden. :P  :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
@citaat

Het is een interessante gedachte, maar de WOSA is zeer strikt in deze. Navraag bij frau Lisa leert dat alleen de crème de la crème een plaatsje op de kalender verdient, en dus is er een absolute restrictie op 12 maanden in een jaar. Maar Wico heeft een slimme truc bedacht dus dat gaat helemaal goed komen :D. Overigens sluit vanavond om 20.00 uur het selectieproces, want ik wil de vaart er wel inhouden. Dus Tony was maar net op tijd met zijn "inzendingen" 8o.

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Citaat van: Wico op donderdag 30 september 2021, 18:33:26
Waarschijnlijk heeft meneer nog nooit een "Eylandt Blend Zeeuwse Whisky" geproefd. Vast te duur :o).
:o) U hoeft geen meneer te typen, gewoon Dirk-Jan voldoet. :D
Maar ik had inderdaad nog niet gehoord van Eylandt Blend Zeeuwse Whisky, ik was zomaar wat aan het roeptoeteren. :-)
Ik zal gaan sparen, kan ik me misschien ook ooit eens zo'n mooie fles whisky veroorloven. :P

Dirk-Jan

N.B. die een liefhebber is van Zeeuwse mosselen.
(kom ik hiermee weer een beetje in een goed blaadje bij je?) :o)
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
@citaat

Eindelijk wat zinnige opmerkingen :D. En Zeeuwse mosselen zijn de beste :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Is deze worst van Koninklijke huize  :D

Vrgr,
Wilko
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Kunnen we er geen dagkalender van maken, hangen we deze op het toilet kunnen we er iedere dag van genieten.
En van Zeeuwse wiskie (iedere regio zijn eigen schrijfwijze) heb ik ook nog nooit wat
van gehoord maar het is inderdaad een mooi fles.

Groet Peter
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Citaat van: nobody op donderdag 30 september 2021, 17:41:23
Citaat van: Tony op donderdag 30 september 2021, 15:51:03
Ierse of Schotse Whisky ?

Whiskey of whisky?

Eigenlijk is de uitleg heel simpel. In Ierland schrijven ze whiskey, denk aan Jameson, en in Schotland whisky, denk aan Glenfiddich. Het verschil in spelling is ontstaan toen de Ieren een duidelijk onderscheid in de soorten whisky's wilden maken. Om hun kwalitatief hoogwaardige whiskey te onderscheiden van Schotse whisky, voegden ze de letter –e toe. Als je whiskey tegenkomt, dan weet je dus dat het om de Ierse variant gaat!

Bron ===> klik

moet je wel compleet zijn Wim ;):

Whiskey: wordt gebruikt in Ierland en Amerika.
Whisky: is de aanduiding van Schotse, Japanse, Canadese en Indiase whisky.


Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
 @citaat (enzzzzzzz) Tis me wat, hiero  :-)
Ben ooit in Glenfiddich geweest en heb boven de grote whiskeyketel gehangen ( wat een lucht  :? ) en heb in de proeverij een colaatje gedronken ( want ik vind whiskey smerig spul  :D ).......
Ben ook erg blij, dat het selectieproces al gesloten is, dat scheelt weer fotoshoots  O:-D ( voor deze 4 plaatjes had ik al 25 kiekjes met allerlei be/verlichting gemaakt )

Ik wacht geduldig af.............

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz Tony
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
 :offtopic:
Whisky Tony, Glennfiddich is Schots dus Whisky.
Terug on topic maar weer!
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
 :-) Goed gezien, Hans   :thumbup:
Was benieuwd, wie het op zou vallen  :D
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
@citaat  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Citaat van: Tony op vrijdag 01 oktober 2021, 09:53:34
:-) Goed gezien, Hans   :thumbup:
Was benieuwd, wie het op zou vallen  :D
Tevens Whiskie Tony , en nog wel uit NL-Limbabwe:

https://www.gerlachuswiskie.nl/gerlachuswiskie.nl/wiskie/
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
 :offtopic:
Wiskie Wimpietje, Gerlachus is Limburgs dus Wiskie zonder h.
Terug on topic maar weer!
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT

:-)  Lekkere Borrelpraat

Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; BAHNHOF NEUSTADTNEUSTADT
Een goede whisky zoals bv Glennfiddich kan ik wel waarderen, een goede whisky is een malted whisky. Al die blended zooi is alleen goed voor in de cola. In Thailand hebben ze ook een whisky stokerij, Hong Thong heet dat spul, en daar zijn ze apetrots op. Smaakt ook niet slecht in de cola, puur is het nauwelijks te drinken. Dan heb ik liever de Thai rum.

Wat de Thais echter Thai whisky noemen is helemaal geen whisky, maar een soort jenever. Goedkoper dan een fles bier en echt niet te zuipen. De Thais doen er echter alles voor.
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.


Hallo,

Ondanks het feit dat de treinkamer nog niet helemaal opgeruimd is, vandaag toch maar eens begonnen met het pimpen van Bahnhofshausen.
Preciezelijker; een van de  2 Unterbahnhöfe.
De achterwand ( gemaakt van tempex-verpakkingsmateriaal ) hiervan is tijdens het aanbrengen van de bovenbouw met station en stadje wat ingedrukt en schuin naar voren komen te staan.
Met als gevolg dat de bouwsels die ik daarvoor gemaakt had niet meer naadloos tegen de wand pasten en ook te hoog waren.
Hoogte toen nog aangepast, maar de rest was voor "doe ik nog wel eens".
Later nog LEDverlichting gemonteerd, met als gevolg dat de bouwsels er niet meer uitgeschoven konden worden zonder kapot te gaan :(  :D
Nog meer reden, om er (nog) niet aan verder te werken.
En andere klusjes/projecten waren veel leuker en dringender om te doen  O:-D

Maar nu dan toch er aan begonnen en omdat dit een oldskool treinbaan is, mag alles en mag het er hier en daar best klungelachtig uitzien.
Dusssssssssss........

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
 8) Het ziet er misschien klungelachtig uit, maar u gaat dat vast oplossen met wat modelspoorbaanknutselfrutselingrepen.

:o) Citaat uit mijn topic over mezelf;
Door bouwkundig falend inzicht van mij was de grondplaat gaan kromtrekken

Gelukkig gaat het dus niet alleen bij mij wel eens mis. :-) :mrgreen:

Maar nogmaals, u gaat u fouten uit het verleden vast oplossen en u heeft weer leuk wat om handen. O:-D
Mevrouw Tony ziet u ook graag op één van de treinenkamers, heeft zij ook wat tijd voor der zelf. :D

Dirk-Jan


Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
Citaat van: Tony op vrijdag 08 oktober 2021, 13:48:13

Maar nu dan toch er aan begonnen en omdat dit een oldskool treinbaan is, mag alles en mag het er hier en daar best klungelachtig uitzien.
Dusssssssssss........

Grtz Tony



Nee, nee, nee Tony.
Dit kan echt niet.
Dit gaat je WOSA-strafpunten opleveren.

Even rustig de tijd voor nemen en dan wordt het weer heel erg mooi.

Over de huisjes; kun je die niet aan de onderkant naar voren trekken als je ze wilt verplaatsen?

Henk
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
Ik weet niet wat de waarde van de Wosa punten is maar ik vind het erg leuk eruit zien Tony
Die oldskool opzet is toch prachtig om te zien en doet mij terug denken aan met eerste treinbaan ervaringen lang lang lang geleden  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
Peter,

Je kunt er nog voor kiezen zelf een oldskool baan te bouwen, dan stromen de WOSA punten binnen! en wie weet verdien je een plekje op de WOSA 2023 kalender. Vers bloed is welkom :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
De stukken die onder handen worden genomen Tony gaan zeker bijdrage aan meer speel en rijplezier.
Ik heb er alle vertrouwen in dat het mooi gaat worden kijk daarom al uit naar het bouwverslag.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
 @citaat
Ja als peetoom van Carl heb je natuurlijk alle vertrouwen  :P
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; project Unterbahnhof gestart.
Hallo,

@ Dirk-Jan; gelukkig is niets menselijks mij vreemd en pakken ook hier zaken anders uit dan voorzien  O:-D In dit geval is Frau Tony hier inderdaad erg blij mee, want het schept meer rust en ruimte in de woonkamer. Maar.....wel uit het zicht, doch niet uit het  :favorite:

@ Henk; strafpunten horen - helaas - ook bij het leven, ook al doe ik mijn uiterste best en nee, ik krijg de bouwsels er echt niet uit zonder de zaak te mollen  :?

@ Peter; de eerste modelbaanbouwsels in het leven zijn misschien wel de mooiste van al ! Je weg vinden in een compleet nieuwe ( kleine ) wereld  :thumbup:

@ Wico; da's ook weer waar ! Al zijn er in het baanbouwhoekje met wat ( veel dus ) nog heel wat verborgen WOSA-schatten te vinden  :P
    Deze bijvoorbeeld : https://forum.3rail.nl/index.php?topic=24964.0   
    Was voor mij een eye-opener en het ultieme vrije bouwen. Bekijk dat maar eens goed en oordeel zelf !

@ Mies; een geestelijk steuntje in de rug kan ik in dit geval wel gebruiken  :thumbup:

@ Wim; die vlieger gaat hier helaas niet op, want Carl heeft zich bij het aanschouwen van deze klus spoorslags uit de voeten gemaakt en is met de Twins ( en de caravan ) op "herfstvakantie" gegaan  8o


Intussen ben ik driftig aan het repareren/aanpassen/verven en aan het bedenken hoever ik wil gaan.
Perfect gaat zeker niet lukken en hoeft ook niet. ( Als medewerker bij MiWuLa zou ik op het matje moeten komen en een veeg uit de pan of een schrobbering krijgen, maar die zijn ook geen WOSA-baan aan het knutsen  B) )
Als straks het totaalplaatje van het Unterbahnhof enigszins klopt, vind ik het best.
En als de WOSA langs komt, kan ik altijd nog Carl de schuld geven  O:-D, want die is toen hij de klus zag, er met de Twins + caravan  tussenuit geknepen........."effe Ferien feiern, Tony"..........

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; project Unterbahnhof ; perrongeluk !

Een zondagse updeet !

Voor mij géén F1 met Max, maar wel net nog geknutst en strakkies een heerlijke boswandeling  :P
De eerste hobbels zijn genomen en dat heeft deze keer tot onvervalst perrongeluk geleid !
Dat geeft de modelburger moed en motivatie om deze baan verder te pimpen  :thumbup:

Grtz en dat Limbomax glorieus mag zegevieren,

Tony

Re: Tony's simpele banen......Bahnhofshausen; project Unterbahnhof ; perrongeluk !
Zware lasten en zware kost geplaatst zie ik.
Het feit dat voor dit doel Eisenbahnjournal en de MIBA worden gebruikt kan je onverwachts zo maar een extra WOSA-puntje opleveren.
Slim bezig Tony! :thumbup:

groeten, Leon