Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Kom Tony, laat ons eens meegenieten van jouw muziek...
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Dag Tony.

Fraaie poëzie hoor! Gefeliciteerd met de nieuwe CD-speler :thumbup:
En zie ik daar nu de voorbereidingen voor een portaalopening in de rotswand?

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Issikweer
met zonnig weer  B)

@ Wico; de buren zijn wel wat gewend hier. Zeker als de elektrische gitaar ingeplugd wordt. Dat gaat per kuub verplaatste lucht per seconde  :D
    Een relatief zacht klassiek muziekje is dan heeeel relaxed voor ze  O:-D

@ Johnny; een beetje oude cultuur kan geen kwaad hoor  ;)

@ Dirk-Jan; de nootjes sprankelen hier nu door het inpandige zwerk  :P

@ Mies; muziek is goed voor de geest én voor de rotswand  ;)

@ Jan Willem; G-groot is erg geliefd bij muzikanten en zeker bij gitaristen  ;)

@ Wim; nog wat geduld en je zult muzikaal beloond worden  O:-D

@ Erik; de inspiratie werd getriggerd, dus ik kon niet anders...... en nee, het wordt geen portaal  ;)


De welopgevoede gulle gever van de CD-speler was niemand minder dan mijn eigenste zoon  O:-D
Die heeft de CD-tijd al lang achter zich gelaten en was blij dat hij me hiermee kon verrassen.

Ondertussentijds heb ik vanmorgen de rotswand bij de horens gevat en hem na een stevige verfbeurt buiten te drogen gelegd.
Dat gaat lekker rap nu, want een lekker briesje en 28 graden op de thermometer in de stadstuin doen wonderen  :thumbup:
Met wat geluk kan ik er straks aan poederen en struikelen en misschien wel een boom op zetten.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Is aan mij niet besteed hoor maar wat wordt er bedoelt met knutsen?
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
 @citaat Dat is een samenvoeging van knutselen en rusten  :o)
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Gelukkig een slotakkoord in G groot en niet in D mineur....  ;)
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(2)... in G-groot
Bedankt voor deze info  :D
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(3)...nu in C-Ma......

Een akkoord in C-Ma ????
Ja, een klein ondersteunend tussen-akkoord door Carl en Matz  :P
Ik moest de rotswand stevig aan de rest van het baanstuk bevestigen en daarna zijn die twee doerakken met het groen begonnen  :thumbup:
Dat ziet er al aardig "af" uit !

Grtz Tony

(eerste foto vervangen voor een kleiner formaat)
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(3)...nu in C-Ma......
Tony het is weer helemaal AF, op naar de volgende klus. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(3)...nu in C-Ma......
Bijna af, Wiggert  ;)

Zitten nog wel wat uurtjes werk aan......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(3)...nu in C-Ma......
Gelukkig maar hè, stel dat je klaar zou zijn :O
Re: Tony's simpele banen.....de eerste slotakkoorden...(3)...nu in C-Ma......
Ja, dan heb heb ik een probleem  :?..........
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !

Glückspilz !

Want vandaag kon ik bij de plaatselijke boekhandel het Faller-jubileumboek ophalen  ;)
Want Carl had dat voor me besteld  :thumbup:
Wel op voorwaarde, dat hij ermee op de foto mocht.
Kleine moeite, graag gedaan.
Vele kijk- en leesplezieruurtjes liggen in het verschiet !

Jaja, ik is een bofkont.

Grtz Tony & Carl

( Wie wil weten of het boek de moeite waard is, moet het maar aan die Dekselse Dirk-Jan vragen. Die heeft het al uit  :o) )
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
 @citaat Mooie aanwinst Tony, jij verwend jezelf toch maar weer flink :thumbup:
Ik ben trouwens benieuwd of dat boek nog toegevoegde waarde voor dit topic heeft ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !


Dat boek is hoe dan ook verplichte kost voor de echte oldskool-adepten, Erik  ;)
Maar de inhoud ken ik nog niet en ik ga er met kleine beetjes van snoepen  O:-D
Zolang mogelijk van genieten !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Veel lees en kijkplezier toegewenst Tony.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.............Glückspilz !
Dat is een mooi boekwerk Tony, lekker in de tuin genieten van het mooie weer en je nieuwe boek.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !

Met een langzaam wegstervend slotakkoord in A grote terts is het het nieuwe baanstuk voltooid !
Al leek het er wel even op, dat het Die Unvollendete zou worden   8)
Ook mooi, maar je blijft toch altijd benieuwd naar hoe het er in het hoofd van de scheppert uit had moeten zien.
Na mijn poederactie ( gesponsord door The Weather Foundation ) zijn Carl & Matz de rotswand op geklommen en hebben het finale groen geplaatst.
Dat was vooral voor Carl een heidense en slopende bezigheid, want hij moest telkens naar beneden om te kijken waar de oldskool sparren precies geplaatst moesten worden.
Gelukkig heeft mijn alter ego een ijzeren conditie  :thumbup:

Het voornemen is, om de gehele baan in stapjes verder af te werken.
Ook moet er duchtig gepoetst en opgeruimd worden, want zelfs analoog kan er alleen haperend gereden worden.
Het is ook de bedoeling om een filmpje van de gehele baan te maken.

Maar voor nu is het lekker genieten van het eindresultaat  :P

Grtz Tony & Carl & Matz

Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
 B) B) B) Nou, daar heeft u een bijzonder mooi stukje modelspoorbaanbouwknutselfrutselwerk afeleverd. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
En dat "eindelijk" mag wel achterwege blijven, tis gewoon opgeleverd.
Tis tenslotte geen aangenomen werk. O:-D
U heeft hiermee wel de lat wat hoger gelegd voor uzelf, dit is PROFI modelbouw. B)
Dus een volgend baandeel afraffelen kan dan natuurlijk niet meer. >:-D
:o) Of gewoon daarvan geen updates plaatsen, dan zien we het niet. :-)

Veel plezier met het genieten van het eindresultaat. :)

Dirk-Jan

N.B.
:o) Ik heb nog even opgezocht wat terts betekent;
(The European Road Transport Show) De internationale benaming voor de BedrijfsautoRAI te Amsterdam

Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Tony,

Het was al genieten van de tussenresultaten, maar het eindresultaat is "summa cum laude". Dat wordt weer strooien met WOSA bonuspunten voor moeilijkheidsgraad, techniek, expressie en uitvoering :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Het eindresultaat mag er zeker zijn Tony.
Wat een schitterende maar vooral rustgevende geheel is het geworden.
Zoveel details zijn er te zien dat je bijna ogen te kort komt.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Kanshebber voor de WOSA kalender 2022 lijkt me  :)
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Smaakvol, heel smaakvol! :D :thumbup:
Zijn Herbert en consorten al langs geweest? Dit moet toch wel de nodige punten opleveren verwacht ik!
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Heel mooi, Tony.

Heb je al een nieuw project in gedachten? Stilzitten lijkt me niets voor jou  ;)

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Dit is kunst.
als ik me bedenk dat het allemaal tempex en van die roze schuim delen zijn en ik zie hoe het er nu uit ziet... kan niet anders dan een beetje jaloers zijn op zoveel talent.

Super gedaan, het was weer genieten!
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Dag Tony.

Excuses voor de late reactie, maar ik was gisteren de gehele avond druk met dweilen ten gevolge van het kwijlen ...
Een prachtig stuk modelbouw is het geworden, om bij weg te dromen en eventueel nog meer inspiratie op te doen!
Hoe gaat het nu met je, na het afmaken van dit fraaie huzarenstukje, waar een modelbouw-dip aan vooraf ging?

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Wat voor iets is die fraaie groene scooter 🛵
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Euhm... Ik denk gewoon een fraaie groene scooter :mrgreen:
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Goedemorgen !

Hopelijk allemaal in de vroegmis geestelijke inspiratie opgedaan en klaar voor de nieuwe dag  O:-D
Carl en Matz waren er vandaag niet bij, want na het bergop-zware-bomen-poten liggen ze nog steeds uitgeteld bij het zwembad.
Morgen praat ik ze wel bij  ;)
En dan nu mijn reacties op jullie reacties.........

@ Dirk-Jan; bestaat het begrip oldskoolmodelbaanprofi ook ? Lijkt me passender  O:-D Uw korte verhandeling over de grote terts bezie ik maar als kleine scherts  :o)
    Over het afraffelen beraad ik mij nog  :D

@ Wico; het doet me deugd dat je grote WOSA-kwaliteiten in het geheel bespeurt  :thumbup: Ik kijk vol verwachting en vertrouwen uit naar de eindbeoordeling van de WOSA  ;)

@ Mies; dat rustgevende beeld is een heerlijk compliment  :thumbup:

@ Wim; ik hoop inderdaad weer in de volgende WOSA-kalender te verschijnen en ook in de 3-rail-kalender  :P

@ Hans; ik wacht met spanning het bezoek van de Inspektore af ! Je weet het nooit met die snuiters.......onvoorspelbaar !  :O

@ Roel; stil zitten lukt me ook prima hoor  O:-D Over iets heel nieuws heb ik wel ideeën, maar voorlopig blijft het bij ver afwerken van deze en de andere banen. Ook het Mittelrheindiorama moet nog afgebouwd  ;)

@ Stefan; dank voor het compliment  :thumbup: Hopelijk laat ik met mijn bouwwijze zien , hoe het ook anders kan en dat afval goed bouwmateriaal kan zijn  ;)

@ Erik; dank voor de waardering  :thumbup: De modelbouw-dip is grotendeels verdwenen, de startproblemen (nog) niet helemaal.

@ Barry; dat is antiek spul, ik heb er een duidelijker foto van gemaakt voor je  ;)

Grtz Tony

( Die de treinkamer van de tempexbolletjes en -resten aan het ontdoen is en voor de liefhebbers nog een paar bonusplaatjes heeft geschoten )

Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Tony,

Deze smalle scooters zijn in de vijftiger jaren ontwikkeld door Piaggio naar aanleiding van een aantal vervelende ongelukken met tegenliggers in de smalle en donkere tunnels in Italië. Ook in andere bergachtige streken werden ze snel populair. Helaas was het succes kortstondig. Het aantal botsingen met tegenliggers daalde weliswaar aanzienlijk, maar het achteropkomend verkeer zag nu de scooters vaak over het hoofd. De gevolgen laten zich makkelijk raden :O.

Groeten en fijne zondag,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
 @citaat    :thumbup:  :-)
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Weer wat geleerd  :) :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Fraai geheel geworden, Tony
De eigenaar van de Renault (??) heeft de auto fanatiek gepoetst.
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
 @citaat Morris Minor.

Tony, mocht ik ooit zo ver komen dan hoop ik van ganser harte dat het resultaat enigzins op deze kwaliteit gaat lijken.

Probleem bij die smalle scooters was ook om ze in een rechte lijn te houden, waren nogal slinger gevoelig. En dat is leuk op een feestje maar niet in het verkeer.
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Hoi,

@ Barry; we hebben hier dan ook te doen met een zeer leerzaam forum  :D

@ Piet; dank voor de waardering en je hebt het goed gezien. Het is een Renault 4cv  ;)

@ Henk; dank voor het compliment en jou gaat dat ook vast lukken. Die auto had zomaar een Morris Minor kunnen zijn, maar is toch een Renault 4 cv  :P
    Veel van die begin-50er jaren-auto's hadden zulke vormen. En tijd voor een nieuw begrip; slingerscooters  :-)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
@citaat

Een nieuw fenomeen/probleem: de slingerscooter.

Omwonenden in het centrum die zomaar ineens een groene Go Sharing scooter voor hun deur krijgen zijn het zat. De groene scooters worden omver gegooid of worden op de kop gezet waarmee men de onvrede over de tientalen lukraak achtergelaten Go Sharing scooters kenbaar maakt. © Jan van Eijndhoven / Brabants Dagblad

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...............het nieuwe baanstuk is eindelijk opgeleverd !
Zo'n oldskool-mini-slingerscooter kun je zonder stuur niet op zijn kop zetten, Wico
Jij hebt het nu over een rondslingerscooter  :D
Misschien is het ook wel tijd voor een nieuwe sport; scooterslingeren  B)

Lokaal hier in Limbabwe kennen we bijvoorbeeld ook het tuinkabouterwerpen ( tot 15 kilo ).

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....

Hallo liebe Leute !

Vandaag een algehele filmische impressie van Bahnhofshausen, alwaar het nieuwe baanstuk deel van uitmaakt :P
Geen rijdende treinen ( dat weet iedereen wel, hoe dat eruit ziet ), maar wel bewegend beeld !
Met voor de liefhebbers ook nog eens begeleidende muziek van de heer Borodin uit Rusland, die 2 jaar aan dit werkje gesleuteld heeft alvorens het als voltooid te beschouwen.
Het heet "In de steppen van Centraal Azië"

Ook bijgevoegd het baanplan van deze weldoordachte oldskool modelbaan  :o)
Er staan een hele zooi HO-stations op, maar ook een in TT en een in N. Samen gebroederlijk bij elkaar  :thumbup:

Aan deze baan ga ik de komende tijd verder; er moeten nog wat zaken afgewerkt en gemaakt.
Ook gaat er weer eens op gereden worden, dat is ook met deze baan lang niet meer gebeurd.

Grtz Tony

     


[/i]
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Leuke film.
Aan deze baan is toch heel veel jaren aan creativiteit en tijd vooraf gegaan.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
 B) Da's een heel mooi filmpie, u is een ware hobbymodelbaanamateurfilmer. 8) :thumbup:
En die plattegrond maakt het geheel helemaal duidelijk, best een klus om te maken denk ik zo. 8o

Citaat van: Tony op vrijdag 17 september 2021, 13:01:35
Geen rijdende treinen ( dat weet iedereen wel, hoe dat eruit ziet )
...
Ook gaat er weer eens op gereden worden, dat is ook met deze baan lang niet meer gebeurd.
:o) Nou, dat hoeft dan ook niet, je weet toch hoe dat eruit ziet. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Heerlijk rustgevend filmpje om de werkweek mee af te sluiten en weekend te beginnen :).
De rotsen en het groen op het nieuwe deel zijn fenominaal en ook de rest is leuk om weer eens te zien!
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Hallo Tony,

Heerlijk, dit filmpje! Hét bewijs dat treinen op een modelspoorbaan niet echt hoeven te rijden. Geweldig om eens al die kunstzinnige bouwsels te zien van de manier hoe jij al die vrije ruimte weet te benutten!  :favorite:

Het laatst gebouwde deel (komt vast op voorpagina van de 2022 WOSA kalender) beloofd dan ook heel veel om naar uit te kijken als je met de rest van Bahnhofshausen aan de slag gaat.

Dan hebben we het komende winterseizoen een mooie serie om te volgen!



Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Leuk filmpje EN begeleid door een mooi muziekstukje  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Ha Tony

Mooi filmpje.Dank voor het delen.
Je brengt heerlijk rustig deze baan in beeld.
Mooi begin van mn dag.

Groet, Erik
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Als ik dit filmpje zo bekijk dan komt mij de gedachte, er is een groot regisseur verloren gegaan. Helaas hoor ik geen noot van het muziekje, zal wel aan mij liggen. En ja, het volume staat op 100%.

dat zijn aardig wat stationnetjes op een dergelijk baantje. dat op zich is al een vermelding waard. Een N-schaal Bahnhof heb ik trouwens niet opgemerkt. Zal wel zijn omdat er geen treintjes rijden. Dan valt het niet uit de toon, die ik toch niet hoor.  8o
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Hallo Tony,

Een mooi overzicht! Veel herkenbare avonturen, maar nu ook als samenhang! Prachtig werk.

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Ja mooi gefilmd Tony, rustiek! Geeft goeie inspiratie voor mijn modelbaan; de muziek lijkt wel jaren '50 tot jaren '70 filmmuziek uit de oorlogsfilms die ik af en toe eens kijk en gemaakt zijn in de periode jaren '50,'60,'70

Gegroet;

Geïnspireerde - oldskoolmuziekjes-Mart  :o)
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Bedankt Tony voor 9,24 minuten kijkplezier. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Mooi Tony, er kwamen mooie herinneringen naar boven, wat een rust. Bij mij kwam de muziek ook niet goed door maar dat komt vast door mijn leeftijd, er werkt meer niet meer zoals ik zou willen >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen...............Bahnhofshausen; plattegrond + the movie.....
Hoi Tony,

Leuke film heb je daar gemaakt :thumbup:. Mooi om al dat fraais weer eens in alle rust voorbij te zien komen. Grappig ook hoeveel (bouw)verhalen daardoor weer in gedachten komen bovendrijven. Daar zitten heel wat knutseluurtjes plezier in.

Groeten,
Wico