Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Citaat van: Johnnytrein op dinsdag 15 juni 2021, 18:41:40
Zeg mannen bij het woord pieleman heb ik een ***** idee hoor
Johnnyyyyy...... :O :D :P >:-D
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
 :D :D :D :D :?
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
@citaat @citaat @citaat Dank voor het compliment, Peter  ;)

@ Johnny; een - helaas overleden - beroemde landgenoot met zijn Magische Mondorgel heeft zelfs zo'n naam ; Poets Pielemans ! Niks vreemds dus  O:-D

Grtz Tony

( die hopelijk vandaag weer kan uppiedeten )
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
 @citaat Is de hoofdletter "T" buiten gebruik?
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Soms, Wim  O:-D

Grtz Pony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
dat is dus eigenlijk T T die u bedoelt  :)
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Jip !

Die heeft onvergetelijk prachtige muziek gemaakt  :favorite:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Inderdaad geweldig muzikant  :(
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Onvergetelijk

Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Ook op gitaar niet onverdienstelijk  ;)

Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
 @citaat Ik ken hem eigenlijk alleen van de koffie, de rookworst en Dick & de Cock :roll:

Groeten,

Erik
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....

Ondanks de hitte stonden er vanmiddag opeens 4 WOSA-Inspektoren bij de beek.
Eentje bekeek het verval, een ander testte de hardheid van het water, weer een ander de helderheid en de laatste de kleur.
Daarna werd er driftig overlegd, nog eens gekeken, tabellen erbij gehaald, gewikt en gewogen.................................................het duurde maar en duurde maar.......... :?................
Totdat de gewichtigste van het kwartet ( die met de gouden knopen ) naar voren trad en zijn fiat gaf  :thumbup:
Aan het water hoeft niets meer te gebeuren en ze komen pas terug, wanneer het gehele project voltooid is.

Een hele opluchting !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Zozo, 4 man maar liefst! Maar, waar zijn hun koffers gebleven die ze altijd bij zich hebben hadden?
Koffers vol met... Ja met wat eigenlijk???Handboeken? Leidraden? Voorschriften? Of een paar schone handgebreide sokken met dito onderbroek?

Wel een hele opluchting voor jullie dat de waterloop en ook het water zelf das Guteszegel vom Rheinheitsgebot undsoweiter heeft gekregen!
Gratuliere!
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
 @citaat Tony : hoe verzin je het toch allemaal Tony.... 👌👌👌
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
 :) Mooi dat die plastic wijsneussies het ook in orde hebben bevonden. :thumbup:
Nou ja, kon ook eigenlijk niet anders, het geheel is en ziet er gelikt uit, staaltje van Profi bouwknutselfrutselkunde. 8)

Citaat van: Tony op vrijdag 18 juni 2021, 00:02:47
en zijn fiat gaf
:o) Gaat ie dan lopend naar huis of zo? En voor wie is die Fiat dan, voor Carl? :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Dirk-Jan pikte mijn tekst over die Fiat, dus nu heb ik niks grappigs meer te melden :O. Maar ik ben blij voor jou en Carl dat deze eerste goedkeuring binnen is. Het is toch altijd weer een spannend moment,  maar gelukkig hebben ze hun hoofd voeten koel gehouden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
 @citaat

:P :-) Lekker puh  :D
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
@ Hans; de koffers lagen in de auto van de Oberinspektor, ze hadden Brieftaschen bij zich. Het geheim van de inhoud van de koffers zal wel nooit ontrafeld worden. Potdicht en massief  :?
    En ja, de goedkeuring is een hele opluchting; nu kan ik zorgeloos aan de oevers en verdere afwerking beginnen  ;)

@ Wim; niet zo moeilijk; dikke duim en zuigen maar  :D

@ Dirk-Jan; de Fiat is achter gelaten en het kwartet is met de Mercedes van de Oberinspektor vertrokken  O:-D

@ Wico; die Fiat was een intikkertje en D-J was er het eerste bij (maar die zit als modderaar ook gans de dag op het forum te koekeloeren). Het was zeker spannend, maar Herbert had me wel getipt, dat er vanwege de WOSA tenminste 20 lagen verf en vernis vereist zijn. Dus met 23 lagen was ik vrij zeker van de zaak  ;)


Nu de vernissage succesvol is afgesloten, kan ik het nieuwe baandeel eindelijk helemaal afwerken  :thumbup:
Er is nog best veel werk aan en ik zie en ook steeds meer die nog zouden kunnen.
Helaas is intussen de klamme warmte ook in mijn relatief koele huis binnen geslopen ( 27 graden boven....behalve de gekoelde slaapkamer ) en gaat alles in slow motion........, maar wel door  B)



Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......hoog bezoek.....
Toch altijd een fijn gevoel Tony als de WOSA boys hun goedkeuring geven aan wat nog in aanbouw is geeft meteen weer motivatie om verder te gaan.

Heb weer genoten van de prachtige foto. :P :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Zeer zeker, Mies !
En die motivatie heb ik vanmiddag meteen ( met ventilator ) gebruikt  :P
Moest ook wel zelf en alleenig , want Carl, Matz en de Twins leggen heerlijk in en bij het zwembad van een van hun luxe villa's  B)
Kijk maar !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
dat gedeelte komt mooi tot leven met al dat groen  :favorite:


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Als de Wosa het goedkeurt, wat kunnen wij dan nog zeggen? Al zou een visser met een net gevangen blauwe vinvis niet misstaan!

Of een witte haai?

Goed bezig Tony en Carl!
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Het is weer een feestje om naar te kijken, Tony!
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Hebben jullie geen noodweer gehad in Limbabwe?!? Ik was benieuwd of het kolkende water nog een partijtje raften kon opleveren voor De Broeders van het Rechte spoor!  >:-D Overigens heb ik De Broeders al enige tijd niet meer gezien?  :O  Zijn ze op een zijspoor gerangeerd?  :-(
De molenhoek ziet er overigens fraai uit!

Gegroet, Mart
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Sjoon Tony, prachtig Limbabwaans heuvelland met vliedende beken. Krijg er bijna heimwee van, bijna hoor.

Citaat van: Tony op vrijdag 18 juni 2021, 17:39:00
want Carl, Matz en de Twins leggen heerlijk in en bij het zwembad van een van hun luxe villa's  B)
Kijk maar !

Grtz Tony

En ik kijken en zoeken maar nergens een zwembad te vinden. Zou er ook graag in duiken.

Citaat van: frank-103 op vrijdag 18 juni 2021, 20:22:35
Al zou een visser met een net gevangen blauwe vinvis niet misstaan!


Of een net gevangen snoek. Die heeft Tony wel ergens liggen, maar of die in een netje past?

@ Mart
Zie net je onderschrift "De wispeltuurder van het forum". Vraag mij nu af of dat meer (k)wispel is of meer tuurder.  :D
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Hallo,

@ Michel; ja, da's altijd feest als het groen aangebracht wordt. De kers op de taart  ;)

@ Frank; in dit geval zou het een jonge mosasaurus kunnen zijn.....maar ja, visverbod op deze plek  O:-D

@ Hans; was ook een feestje om te maken  :P

@ Mart; het echte noodweer trekt bijna altijd nét langs ons voorbij. Raften is er voor de broeders niet bij, ruften des te meer  :D

@ Henk; speciaal voor jou de gezochte foto geschoten  O:-D

Bijgaand een shot van Carl & Matz en de Twins die even belangrijker zaken aan hun hoofd hebben.......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
 @citaat Tony, heb je nu ook al met je 'foudationkwastje' bij de Twins gezeten?  :roll: :mrgreen: :mrgreen:

Groeten en fijne (Groot-) Vaderdag :wink:

Erik.
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Ik zou niet durven, Erik  :oops:
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Oeeii  Tony,  speciaal voor mij  één foto gemaakt.  Dat is te veel eer hoor.  En dan nog zoveel naakt plastic.  Naja daar gaat een echte FKK'=ler niet van blozen.
Heb het onderschrift van de foto gelezen.  Een echte Preiser is toch niet van ijzer?
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Klopt, Henk.
Matz is een oude metalen ( zink denk ik) Märklin-figuur uit set 0203.
Die verzamel ik en kom je soms nog leuk geprijsd op beurzen tegen.
Die sets worden soms tegen waanzinnige prijzen aangeboden en verkocht.
De bijna complete set zat bij de resten van een baan die ik als "erfenis" van iemand kreeg.
Die foto maken was erg leuk om te doen hoor en om te plaatsen ook  :P

Grtz Tony

(met bonusplaatje !)
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
@citaat in die set zit dus ook zo'n WOSA-knakker :D, vandaar dat er een paar bij je molenhoekinspectie zonder koffer stonden maar mét Brieftaschen!
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen....de molenhoek...hoog bezoek...en weer door......
Goed gezien, Hans  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....

Hallo,

Toen het eindelijk kon en mocht, een reisje naar de Mittelrhein gemaakt.
Was niet eenvoudig, want bijna alle Ferienhauser aan de Grote Treinbaan waren al vol geboekt. Ook mijn vertrouwde en pretige plekje in Oberwesel  :?
( Veel Duitsers die veilig in de Heimat Urlaub wilden machen )
Na lang en vaak vergeefs zoeken toch wat gevonden in Hirzenach  ;)
Het weer was gelukkig meestal prima en het was zalig om er weer eens echt uit te zijn !
Net terug, maar alvast wat eerste impressies  :P

De rest volgt vanaf donderdag, want morgen weer op de kleinkoters passen.............

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Helemaal goed Tony, lekker er op uit trekken als het kan :thumbup:.
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Tony,

Dat zal jullie goed gedaan hebben na zolang gedwongen "binnen" zitten :thumbup:. Je nieuwe vakantieadres levert ook een prima spotplek, dus laat maar komen al die mooie vakantie en treinfoto's :D.

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
 @citaat en  @citaat @citaat

Was zeker fijn  :P
Na de eerste foto's nog snel even wat eerste filmpies !
Kreeg ze niet aan elkaar geplakt  :? (digibetes type 12  :D)

Grtz Tony





   



   
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
 B) Dat was een leuke urlaub in Bratwurstenheimat zo te zien, mooi op je stoeltje langs het spoor aan de Mittelrhein en wat van die treinpixels schieten.:thumbup:
En het Opeltje ook weer even zu hause, ook leuk natuurlijk.
Die Busch Robar Garant is een mooie souvenir, die zal zich bij Carl en de rest op de baan wel thuis voelen. O:-D B)
Heeft vrouw Tony ook een beetje genoten? Ik kan me zo voorstellen dat die suffe treintjes vrouw Tony niet boeien. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Briljant camerawerk Tony! Zo'n 101 met tandpastarijtuigen levert toch hele smaakvolle beelden op!
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Hoi Tony,

Altijd leuk om er op uit te trekken, je bent in een mooie omgeving geweest en hebt aan ons gedacht door leuke foto's en filmpjes te maken  :thumbup: :thumbup:

Zelf heb ik de afgelopen twee dagen in Maastricht gezeten voor mijn werk en ook daar kan ik heerlijk genieten van het niet vlakke land  :)

Bedankt voor het delen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Dag Tony.

Mooie beelden, bedankt voor het plaatsen  :thumbup:
De weerspiegeling in de rijtuigen lijkt wel een andere dimensie!  :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht.....
Vielen dank. Ganz Toll! Ik miste wel de commentaarstem :) Maar lekker om er weer even uit te kunnen. Wij hopen dat binnenkort ook te kunnen doen. Tjuuuus.
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
Wunderbar, Herr Tony 😊.

Warum ist es am Rhein so schön? Darum!

Roel
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
Hallo;

@ Hans; gelukkig was Nederland "corona-groen", anders was het feest niet doorgegaan  ;)

@ Wico; dat deed zeker goed, goeie (avond)spotplek, maar ik hoop volgend jaar toch weer op mijn oude stekkie te zitten, want in het piepkleine Hirzenach is het verder vooral "Tote Hose". Oftewel "nichts los da"  :D

@ Dirk-Jan; het Opeltje begint altijd spontaan 130 of harder te rijden in zijn oude Heimat, al moet hij het wel afleggen tegen de vele snelle Karossen aldaar.......Het van oorsprong Oostduitse-LKW-souvenir heeft een zo karakteristieke neus, dat die wel mee móest. Maak je geen zorgen over Frau Tony, ik spotte voor en na de uitstapjes, terwijl zij zich met het achterstallig breiwerk bezig hield  O:-D

@ Frank; dank ! Die treinen noemen ze hier Signal-Züge ( naar de dito Zahnpaste )  :D Ik heb zelfs aan je gedacht daar en dat moment op de gevoelige pixels vastgelegd  :P

@ Peter; graag gedaan en het klopt, dat heuvels en bergen net dat speciale vakantie-extraatje brengen  ;)

@ Wim; ja leuk hè  :-)

@ Erik; die weerspiegeling noemen ze hier de Loreley-Dimension  O:-D

@ Henk; deze keer wilde ik alleen het geluid van de treinen vangen, al moest ik me wel vaak inhouden, om niet toch verslag te doen  O:-D Ook aan jou moest ik daar regelmatig denken, want vaak langs de camping/camper-Platzen gereden  ;) Die waren goed gevuld.


Eigenlijk ga ik vooral voor de oude stadjes, dorpen, de rotsen met groen en de machtige rivier naar deze plek. Als kind kwam ik er al vaak. De treinen zijn mooi meegenomen en het geheel motiveert telkens weer tot de verdere baanbouw thuis.
Deze keer weinig treinfoto's gemaakt, maar wel een hele zwik filmpjes.
Maak normaal sowieso weinig vakantiekiekjes, neem alles liever naturel in me op.
Had heel graag een van de erg lange (soms lege) autotreinen gefilmd, doch telkens te laat de GSM paraat en/of een slechte camerapositie  :(
Dieptepunt was het moment, dat ik klaar zat, er op de andere oever een ouwe blauwe E40/140 met 6 goederenwagens aankwam, ik wilde filmen (wat niet lukte) en ik eigenlijk gewoon een foto had moeten knippen  :? Zo'n fossiel in deze tijd nog in functie te zien rijden, is wel heel apart.

Vandaag wat plaatjes.
Volgende updeet(s) volgen nog met tussenpozen, want Frau Tony heeft Ferien en er staan nog allerlei uitstapjes op het programma.
Weinig forumtijd dus voorlopig.

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
Tony het doet mij veel genoegen dat je weer op je eigen plekje zit en wij allemaal mogen meegenieten van jouw mooie vakantie. Voor ons duurt het nog even maar we gaan!!!!!!!!!
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
@ Roel; oepsie ! Onze berichten kruisten elkaar........maar inderdaad, darum ist es am Rhein so schön  ;)

@ Wiggert; dank je ! Ik hoop dat jullie ook een mooie reis zullen hebben. Verplicht veel thuis zitten is te doen, maar het verlangen naar er echt even uit zijn wordt wel steeds groter ! Komt vast goed  ;)
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
Geweldige rapportage Tony, ik ben zelf een paar keer naar camping Loreleyblick geweest in st Goar, een waar mekka voor de treinenliefhebber! Wat je beschrijft mbt de 140 herken ik direct, ik had net de camera in de kofferbak van de auto opgeborgen toen ik een helikopter door het dal aan hoorde komen, dat was dus een vt11.5 en dat ik die niet meer op de foto kon zetten, daar lig ik nog wel eens wakker van.
Gelukkig werkt zo'n currywurst wel mee, die blijft doorgaans stil liggen tot de foto gemaakt is. Heel smaakvol!
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(2)
Mooie reportage Tony, geniet er van en smakelijk.. B)
Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(3)
Hallo,

@ Frank; ik had wel moeite om de camera stil te houden met die currywurst; mijn rechterhand wilde telkens de eerste hap pikken  :D

@ Wim; de (bewegende)plaatjes delen is leuk en de worst was heerlijk  :P

Vandaag de laatste 2 foto's en nog 3 filmpies.
De rest van de bewegende beelden moet nog op joetjoep gezet.

Grtz Tony

Eerste filmpje laat zien, dat er langs de Mittelrhein ook volop toeristisch gefietst wordt. Vooral bij mooi weer   :o)






 



Re: Tony's simpele banen.....een weldadig poosje in de buitenlandse buitenlucht..(3)
Tony,

Jammer dat de vakantiereeks alweer voorbij is. De bewegende beelden van al dat moderne goederenvervoer zijn spek voor mijn bekkie :thumbup:. Feest der herkenning van materieel wat hier ook op mijn baan rondrijdt (maar nu even niet ;)).

Groeten,
Wico