Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
De laatste foto is zeker erg mooi. :thumbup:
Een plezier om naar te kijken.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
@ Nero & Mies; jullie zijn kenners en hebben een goede smaak  :thumbup:  :D

Kvin t zelluf ook erg mooi   O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Dat is een prachtig hoekje aan het worden Tony  :thumbup:

Er gebeurt ook veel in die omgeving waardoor er veel te zien is.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Wauw ik zou onmiddellijk dat stukje meenemen zo mooi.  :)
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Ik doe ook mee met Ohhh en Ahhh. Je maakt wel erg veel werk van de diorama's.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Ik heb eigenlijk niets toe te voegen aan alle complimenten, ik vind het zelf ook errug mooi. Zeker de foto met het totaaloverzicht laat zoveel fraais zien.

Alleen de auto in de uiterste rechterbovenhoek lijkt me niet helemaal op schaal 8o (dat is het nadeel als je alle prachtige details probeert op te zuigen O:-D).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Hoi,

@ Dick; dank je ! Dit baanstuk moet de kers op de taart worden  ;)

@ Johnny; mooi compliment  :thumbup:

@ Wim; dank ! Ik neem er alle tijd voor en die is ruim voorradig  :P

@ Wico; thnx ! Die auto heb je scherp opgemerkt, is een Austin A60 van Minix. Helemaal Engels en in schaal OO (1/76). Die staat daar eigenlijk fout geparkeerd en heeft al een Parkzettel te pakken  :D

Waar ik met het maken van de beekbedding achter gekomen ben, is dat wanneer alles nog wit is, je erg lastig de hoogtes in kunt schatten.
Zodra er een kleurtje op zit, zie opeens de te lage stukken, die nog opgevuld moeten worden.


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Ziet er weer pikobello uit!! Ik kijk uit naar de vorderingen, leuk om inspiratie op te doen!

Gegroet,

Mart
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.....Carl houdt het niet droog....(2)...
Dank je, Mart  ;)

De transpiratie krijgen we er met dit weer gratis bij  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...

Met de oppaspeuters plat in bed,
hier snel een updeet neergezet.
Want jullie moeten weten,
wij hebben gister echt niet stil gezeten  ;)

Grtz Carl & Matz & Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Mooi die nieuwe verharding, nu zie je nog beter hoe mooi de watermolen is. Petje af >:-D
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Dat zand was al heel lang de bedoeling, Wiggert.
Ik zag er naar uit om dat uiteindelijk te doen, maar dat kan/kon pas op het allerlaatst.

Ps. vergeet je petje niet weer op te zetten, want zonkracht 12  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
De hele boel hangt nu met löss zand aan elkaar. Errug mooi hoor :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
Het zand ligt als een dekentje over de onderlaag,
wat het effect van een grindweg heeft :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek.........zand erover !!!...
 :roll: Ik verval misschien een beetje in herhaling, maar je diorama wordt echt per updeet mooier en mooier. B) :thumbup:
Je begint het zo ondertussen op je ouwe dag aardig onder de knie te krijgen, een echte profi modelknuselfrutselaar. :D
Met dat zand erover kunnen de Preisers zonder hun kop in het zand te steken en zonder de hakken in het zand te zetten
en zonder elkaar zand in de ogen te strooien op het gemak naar boven kuieren. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Hoi,

@ Wico; löss is een eolische afzetting en zo ook hier, het kwam zó uit het zeefje aanwaaien  O:-D

@ Erik; tis intussen wel een hard dekentje geworden  :P

@ Dirk-Jan; of zoals ze in de Hoek plegen te zeggen; zonder zand, geen strand. En da's ook mooi  :o)


Tot mijn verrassing hoefde er niet nog meer zand gestrooid. Het was in één keer oké  ;)
Aldus en daarom grepen Carl en Matz hun kans, om eens even een stukje met het groen te stoeien.
Van mij mogen ze morgen gerust nog een keer komen !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Zeer smaakvol Carl, Matz en -last but not least- Tony!!!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Weer een mooi stekkie zo
Maar toch weer ,geen hek
Als carl eens dronken is of iets beneveld,of het is mistig door de nabije beek, kan hij zo van tafel lopen ,en misschien wel een kruiwagen breken
Of een haag laten plaatsen
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Tony,

Wederom met een grote glimlach de vorderingen van Carl en Matz bekeken.
Het ziet er weer prachtig uit wat de boys aan het doen zijn.
Mijn dag kan al niet meer stuk na het lezen van deze leuke update.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Tony,

Dat fijne zand is dus weer een idee om te onthouden. Hebben we hier in Zeeland ook genoeg van liggen :P. Heb je wel eens overwogen om het (leien) dak van de voorste watermolen donkerder te maken? Ik denk dat dat een mooi(er) contrast geeft met het lichte zand. En met jouw ervaring moet dat ... van een leien dakje gaan :o).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Hallo,

@ Hans; dank je ! We hebben er weer zin an  ;)

@ Nero; niks geen afzetting aan de rand, ze kijken maar uit  :D

@ Mies; nou kan mijn dag ook niet meer stuk  :P

@ Wico; dat zand moet in jouw woonplaats zeker ruim voorradig zijn  O:-D Het dak is al flink donkerder dan op de foto, ik heb deze keer sterkere lampen gebruikt voor de foto. Vandaar.

Hopelijk blijft het koel genoeg boven ( tot nu toe zo'n 22 graden ), want we popelen hier om verder te gaan !
Gaat wel nog flink wat tijd en werk in zitten, voordat het door de WOSA-keurmeesters ter beoordeling voorgedragen gaat worden.

Grtz and keep cool,

Tony


Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
zet er dan wel een lampie neer in ut donker
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek...zand erover en groen erbij...........
Doe ik, Nero !
Wel een nachtlampje natuurlijk  :idea:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......

Hallo,

Met de aankomende hitte alvast maar met het verkwikkende bergbeekwater aan de slag gegaan.
In de tussentijdse verdampingsdroogtijd ben en was ik bezig met de bosjes in de achterhoede, toch het dak van de molen nog donkerder maken ( thnx Wico ! ) en het gestrooide zand met verschillende kleurtjes aan het bepoederen.
Dat poederen met foundation gaat heel voorzichtig aan, om te kijken wat het beste effect geeft.
Het zaakje wordt er veel levendiger en natuurlijker van.
Het moet geen net aangelegd grindpad worden.

Grtz Tony
( die onderknutseltussentijds vrolijke operettemusik aan het draaien is  :P )
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Mooi op tijd voor de hitte! Donderdag buiten zetten, want dan komen er onweersbuien en waarschijnlijk veel regen, dan kan de beek gevuld worden en de molen zijn werk doen!  O:-D >:-D >:-D


Gegroet, Mart
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
 @citaat  :-)
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Mooi mooi mooi, Tony! Ga je ook nog meer golfjes/stroming en wat witte schuimaccenten in het water maken?
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Citaat van: Hanzi op maandag 14 juni 2021, 16:28:59
en wat witte schuimaccenten in het water maken?


Ha de eerste bier beek ooit :thumbup:
ziet er goed uit al tony/carl/matz
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Tja, ze moeten toch wát met al dat gerst dat in die molens gemalen wordt?!? 🍺
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
 B)
Mag je daarook zwemmen :?:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Het wordt een zacht stromend watertje zonder bubbels of schuim.......
Een Zenbeek  O:-D
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Citaat van: Tony op maandag 14 juni 2021, 17:17:56
Het wordt een zacht stromend watertje zonder bubbels of schuim.......
:o) Mijn verwachting is dat er uiteindelijk helemaal niks stroomt, het wordt een stilstaand diorama met een stilstaande beek. :roll:
Dan wordt het heel erg zen, totale rust zal het uitstralen en ook geven. O:-D
En op uw leeftijd is dat natuurlijk helemaal prima. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Je verwoordt mijn gedachten perfect, Dirk-Jan  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Jaja, heel zen allemaal... en dan komen er zeker ook geen gierende elektromotoren in de watermolens om de schepraderen aan te drijven waardoor er een feeëriek bewegend diorama zou kunnen ontstaan? Maar hoe gaat de gerst benodigd voor de biertjes van Carl en Matz -en niet te vergeten De Broeders- dán gemalen worden???
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
De molens zijn en blijven motorloos, Hans.
Het enige dat beweegt op mijn banen zijn de treinen.
En dan ook nog maar 1 tegelijk..........
Meer beweging kan ik niet aan  B)
Ik vind bewegende scenery en ook verlichte huisjes altijd maar héél even leuk.

De Broeders brouwen hun bieren volgens geheim recept en hebben daarvoor geheime leveranciers.
Zelfs het water komt uit een geheime bron  O:-D

Komt nog bij, dat de meeste molens de meeste tijd niet draaien.

Enne, ik laat me in deze niet verleiden  :D
Als er al iets draaiends/draaibaars geknutseld wordt, is het van en met Fischertechnik. Ter lering ende vermaeck van de tweeling  :P

Grtz Tony

( Die vandaag alweer 5 lagen verf en vernis heeft gesmeerd en geforceerd -middels een draaiende ventilator- heeft laten drogen. )
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Citaat van: Tony op maandag 14 juni 2021, 19:23:31
Grtz Tony

( Die vandaag alweer 5 lagen verf en vernis heeft gesmeerd en geforceerd -middels een draaiende ventilator- heeft laten drogen. )

Dát lijkt mij met dit weer toch wel meer dan voldoende beweging ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Wist ik eigenlijk wel hoor Tony, net als dat t met de PreiserPils wel goed staat in huize Tony :P.
En de vernis zal wel lekker snel drogen met dit weer!
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
@ Erik; twas eigenlijk al bijna teveel beweging  :D

@ Hans; een uurtje drogen is al genoeg, al meng ik ook vernis met verdunde verf. Dat duurt iets langer  B)

Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Tony,

Het dakkie van de watermolen ziet er een stuk toffer uit zo :thumbup:. En de foundation in combinatie met het zand werkt ook prima. Weer een idee om te onthouden :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......groen erbij en nattigheid.......
Dacht ik ook, Wico.
Had je goed gezien  :thumbup:
Tegen de tijd dat je het idee vergeet, herinner ik je er wel aan  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......

Jaja, volgelaars !

Dat was zeker pielen  :? Manmanman.......
Er moest vanwege de WOSA een hekje komen bij de bovenmolen, maar wat denk je ?
Honderd hekjes in voorraad, maar niks passends wat echt beviel  :?
Dan maar zelf maken.
Van heel dun hout uit de hobbywinkel.
De staanders ging nog prima, maar de dwarse latjes ertegen maken was geen sinecure........
Weegt niks, je kunt er niet goed bij, er mag niet gebibberd worden en vooral rustig blijven.
Gelukkig kwam Carl even kijken en stak twee handjes toe  ;)
Voor hem een koud kunstje !
Hij is een echte kleine pieleman  :thumbup:

Grtz Tony ( met dank aan Carlchen )
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Waar zouden we zijn zonder Carl en zijn 2 rechterhandjes?
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Carl " schaft ,, es immer 💪🏻
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
@ Frank; dat vraag ik me ook wel eens af. En ook; hoe deed ik dat vroeger zonder hem ?  :D

@ Wim; nicht immer, aber immer öfter  O:-D
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
 B) Nou, dat hebt die kleine pieleman lekker gepield, met een hekje is een stuk veiliger. :thumbup:
Je zou nog kunnen overwegen om als het droog is er nog een stukkie hout tussen te plakken, op kniehoogte zeg maar. :roll:
Is het nog veiliger. O:-D. Maar ja, wordt wel weer effe pielen natuurlijk. :?

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
hIER ZIE JE WIE DE VAKMAN IS :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Zeg mannen bij het woord pieleman heb ik een ***** idee hoor
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
@ Dirk-Jan; het blijft bij één plankie, ze moeten maar uitkijken, opletten en alert wezen   :o)

@ Wiggert; zo is dat ! Er is maar één Carl  :P

@ Johnny; jij denkt natuurlijk aan de bieleman  O:-D Klinkt ook bijna hetzelfde en ze hakken graag in hout. Kep der een plaatje van voor je  :P
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Pieleman, Debiele man...

Tony, het wordt er niet veel beter op!

De scenery daarentegen: supermooi!

Groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen........de molenhoek......pieleman......
 :-) :-) :-)