Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
Dag Tony.

Het is een erg mooie creatie  in wording :thumbup:
Aan de rand van Tivoli ..., zou de titel van een sixties roman
kunnen zijn, met dit plaatje op de cover!
De juiste indeling in de scenery maken, is een kunst op zich.
Ééntje die jij goed verstaat in combinatie met de beschikbare ruimte :wink:

Ik vind alleen die 3 Lego-boompjes naast de spoortunnel, wat afbreuk doen aan het gehele plaatje.
Ze zijn welliswaar Old Skool, maar wijken zo af van de rest van de scenery... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
De laatste foto is van grote schoonheid en WOSA kalender 2022 waardig.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
 @citaat @citaat
Tivoli? Je zult Kappadokia bedoelen. Daar groeien de huizen ook direct uit de berg. Of eigenlijk groeien ze erin. Hoewel die bergen daar niet zo mooi begroeid zijn. Meer een kale bedoening. Terrasjes hebben ze dan weer wel.

Hoe dan ook, over één ding kunnen we het eens zijn. Het is weer van ongekende schoonheid.
Re: Tony's simpele banen...........verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)
Die rotsen met dat groen, perfect! Het stenen bouwwerk bovenop mag wel wat wheatering krijgen vind ik. Je blijft wel kijken naar dit totale plaatje. Er valt veel te ontdekken. Goed gelukt!
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Dank voor de reacties en waardering, jongens  ;)

Ik doe een poging om een allesomvattend antwoord te geven. Samen met een Carlupdeetje.

Als het mogelijk is / zo uitkomt, piept er bij iedere updeet telkens een ander stuk trein uit de tunnel.
Het contrast tussen het nieuwe deel en het oorspronkelijke stuk baan met kluizenaarsberg begint inderdaad steeds groter te worden.
Dat viel mij ook al op en daar ga ik nog naar kijken en waar nodig aanpassen.

Ondertussentijds heeft Carl niet alleen op het terras gezeten, hij is ook een paar keer van zijn stoel gekomen.
En niet alleen om af te wateren  O:-D
Al werd het wel een natte boel  :o)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
 :) Als morgen of overmorgen de lijm is opgedroogd dan is de derde foto, nr. 83 V, Wallpaper waardig, een erg sfeervol stukje scenery is het geworden. :thumbup:
:o) En dank u voor de verhelderende foto van de Chevy, ik heb ondertussen de bril gepoetst, ik zie inderdaad dat ik het nogal mis had. :oops: :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Die stijve bomen vind ik wel grappig want er zijn hier in de buurt mensen die hun bomen zo snoeien en die van jou doen het daar goed :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Foto 83V is inderdaad een prachtige compositie. De schaduwval onder de boom maakt helemaal af. Kleine kritische noot,  mag het, mag het? Ja vooruit dan, de schaduw van de parasol valt aan de kant van de fotograaf maar de tafel en stoelen staan erachter. Dat is niet effecctief. Zal er wel aan liggen dat de Preisers die daar zitten volle zongenieters zijn. Vast geen Thais want die willen in de schaduw zitten, net als ik.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Carl is a busy bee he, maar heeft kennelijk dorst: op de laatste foto met kruiwagen op weg naar t terrasje , naar de dames en het bier!!! :-)
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Het zijn weer mooie opnames Tony, heerlijk om naar te kijken  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Hallo Tony,

Je hebt de ouwe struikrover mooi aan het werk gekregen! :D Het ziet er mooi uit maar ik zal maar niet vragen waar Carl zijn groenvoorziening vandaan haalt.... B)

Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)....
Dank voor de rea's, lotgenoten  :thumbup:
Dat kunnen we in deze barre tijden wel gebruiken  ;)

Er is weer een klein stapje gezet en dat willen Carl en ik graag laten zien !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Tony,

Goed werk verricht en dat levert weer een lekker beeld op hoor :thumbup:. Kennen er niet een paar lichies op het plein? Lijkt me ook 's avonds een enorm mooi sfeerplaatje :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Wel lantaarns, maar geen brandende lampjes, Wico.
Ik rijd altijd bij daglicht  :D

(Kan er trouwens ook niet meer bij, als ik het al zou willen)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
 :) Tja, ik besteed hier niet teveel tekst aan, tis gewoon helemaal  B) B) B) en  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Dnk j Di-J   ;)

G T
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Mooi, mooi, mooi ,mooi en mooi, Volgens mij zet Carl altijd wel de bloemetjes buiten, niet dan.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Zeker weten, Henk !
En hij houdt het zaakje vervolgens altijd goed nat  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Tony, ik ben helemaal je voorjaarsfeest vergeten, bij deze dan. Zat met heel andere dingen in mijn hoofd, alles gaat goed hier, een luxe probleem. >:-D
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg (en Carl eindelijk ook)......(2)
Dat maakt het lentefeest extra mooi, Wiggert  ;)
Dank daarvoor  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Hallo,

Vandaag een schuiverd gemaakt !
Rijtje knullige borstelbomen en seinhuisje weggehaald en vervangen door groen met achterkant fabriek.
Tegel de gevel van die fabriek komt later nog groen eventueel.

Verder de rotsberg nog verder lichter gepoederd en de kluizenaarsberg donkerder.
Links ook een groepje bomen gepoot.
Dat kijk ik zo een poosje aan of me dat bevalt.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Tony, jij mag uiteraard lang (of kort) kijken of het bevalt maar ik vind het een hele beste verbetering.  :thumbup:
Op alle fronten.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Ik moet er aan wennen Tony het oogt mij wat te druk moet ik eerlijke bekennen.
Misschien als de fabriek wat lichter van kleur zou zijn dat het dan beter aanvoelt.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Tony,

Niet elke verandering is een verbetering. Mijn advies: even een nachtje over slapen en dan gauw oude situatie herstellen :D.

Meer groen, altijd doen :thumbup:. Nog even los van het verstoren van mijn "WOSA momentje", omdat bij mijn vader op de baan precies zo'n seinhuisje stond :favorite:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Ben het met Wico eens, die fabriek staat daar niet mooi :-*
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Dag Tony.

Ik vind het fabriekspand langs het spoor best geloofwaardig overkomen :thumbup:
Het italiaantje lijkt niet uit Göppingen te komen en mag daarom best wel eens in de close-up!
En ik denk dat Wiggert & Wico een 1-aprilgrapje maken ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Ik vind de fabriek niet echt in de omgeving passen. Deels door de kleur van de fabriek en doordat hij vrij groot is voor de ruimte, maar ook door wat er verder in de omgeving staat. Het eerste idee met het seinhuis beviel mij beter.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
ik vind de oude situatie ook beter  :D , met de fabriek wordt het te druk;


minder is meer O:-D ,


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
 8) Ik heb gekeken, en ik heb nagedacht, ik vind die fabriek niet zo passen in het plaatje.
Het seinhuis past beter bij de huisjes, het oogt dan meer als één geheel. B)
En dan een paar iewat mooiere bomen of wat begroeiing tegen de muur.
Maar ik heb eigenlijk geen idee of dit nou serieus is of een 1 april grap. :roll:
En het is uw creatie, dus mijn op en aanmerkingen kunt u natuurlijk meteen negeren, u ziet maar. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..............een schertsvertoning............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..............een schertsvertoning............

Halluitjes !

Carl hier  :P
"Maak jij het maar even, dan updaten we dat vandaag nog", zei Tony vanmiddag. "Ik ga naar het debat kijken. We hebben wel genoeg gezien."
Dat was ook zo. De fabriek met de pluk IJslands mos was een dubbel probeersel; het zou kunnen dat het goed stond, maar tegelijkertijd konden we zo door de vorm ook het effect zien, wanneer de fabriek een stuk rotsberg zou zijn.
Omdat het 1 april is en wij weleens wilden weten wat er van het probeersel gevonden word, zette Tony dit alvast op het forum  O:-D
Want net als een stel van jullie, vonden we de fabriek ook niet mooi staan, maar het seinhuis moest wel blijven.

De klus was vrij rap geklaard en omdat Tony nog steeds naar het Haags Gekrakeel aan het kijken is, uppiedeet ik dus maar.
Missie geslaagd, dacht ik zo. Tony zal opkijken, als hij dit ziet  :D
Nu snel naar de Twins, want die zitten op me te smachten  B)

Grtz, Carl

Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Beturrrrrrr  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Da's veel meer een geheel zo, Tony eh Carl  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Seinhuis terug, me happy :D.

Wico
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Carl heeft een goede leermeester gehad, zoveel is duidelijk.
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
 Ja, gelukkig is het weer mooi geworden, bijna perfect. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Blij om te lezen en te zien dat alles weer het oude is. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Citaat van: wiggert prosper op vrijdag 02 april 2021, 00:21:45
Ja, gelukkig is het weer mooi geworden, bijna perfect. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Hoezo bijna;)
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
@citaat

De kale muren van de "burcht" kunnen nog wel wat extra groen gebruiken. Maar dat weer Tony al langer, dus dat zal hij wel aanpassen O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Met bijna perfect zijn Carl en ik al zeer tevreden  :thumbup:
Al zal de WOSA daar misschien wel heel anders over oordelen  :?
Of er nog meer begroeiing op de kluizenaarsberg komt, mag Carl bepalen.
Zelf vind ik hem vrij "kaal" nog steeds het best tot zijn recht komen.
De muren ervan heb ik ooit op een beurs voor een prikkie gekocht. In de veronderstelling, dat dat het rechte muren waren.
Was niet zo. Zelfs de bogen liepen van klein naar groot. Dat werd uiteindelijk dus mijn eigen kleine Toren van Babel  ;)

Er zullen nog heel wat stappen en stapjes gezet gaan worden, voordat deze hoek van de baan gereed genoeg zal zijn.
Aan de rest ervan is ook nog een heleboel (af)werk te doen.
Ik kan hier nog jaaaaren vooruit en daar ben ik blij om, want banen afbreken voor een andere ga ik zeker niet meer doen; daar is scenery-technisch en railplanmatig weinig tot niks te winnen.

Ook ben ik - eindelijk - meer aan het rijden en spelen met de treintjes. Daar is en was het in beginsel toch om te doen  :D

Grtz, dank voor de waardering en het meedenken en blij dat het weer binnenzitweer is,

Tony

( die t.z.t. nog een verrassinkje in petto heeft.....  :o) )




Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Bijna omdat de steenmassa nog wat afgewerkt moet worden, de overgang naar de wand is zo plotseling maar de rest is heel perfect. :P :P
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
Dat moet van de WOSA, Wiggert  O:-D
Ik heb ook erg weinig diepte daar, ook omdat daar de TEE RAm in één keer op de rails gezet moet worden.
Daarom staat op de boogbrug los op het hout.
Er komt wel nog meer groen, trouwens.
Nog vergeten te zeggen, dat ik blij ben, dat het bij jullie goed gaat  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....verder met de rotsberg ( effe schuiven en poederen )
mooie updates weer Tony  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........

In afwachting van het Paasfeest en het middagmaal staan broeder Filosofus en broeder Rustus in de tuin van het klooster..............


Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Dacht toch echt dat Carl daar wat leven in de brouwerij brengt. Mja, de brouwerij is niet het klooster, zullen we maar zeggen.
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Rustig plekje.
Een plekje om je terug te trekken en in rust te mediteren. Je kunt (bijna) geen kant op  :D
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Die bollen boompjes zijn wel leuk haha  :thumbup:
Nooit eerder gezien, heb je die zelf gemaakt?
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen..........
Hoi,

@ Henk; dacht ik ook, maar hij is - na het bergverzetten - naar de Twins vertrokken. Duty calls  :D

@ Piet; de Broeders van het Rechte Spoor voelen zich overal thuis. Vooral in de brouwkelder  O:-D

@ Barry; jazeker ! Kijk maar  ;)
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg910862#msg910862     

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen........(2)........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen........(2)........

Na het Paasontbijt met veel eieren en spek stonden Filosofus en Rustus weer in de tuin de wereld te beschouwen........

Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen........(2)........
 :-) :-) :-)

U daar in Limbabwe bent een erg grappige modelspoorbaanknutselfrutselscenarioschrijver.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........mijmeringen........(2)........
Worden verwacht: sneltrein, flitstrein, (aan de)boemeltrein enz...... ;)