Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

lefilondor en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Zeker leuk, Stefan !

Vooral die van 500 stukjes, dat gaat nog net op de keukentafel  ;)
Zo'n wasgij-puzzel heb ik maar één keer gekocht; kreeg er helemaal de zenuwen van  :?

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
 :offtopic: Puzzels.....

Daar kon ik mijn moeder en broer altijd mee stangen. Die waren daar altijd hele avonden mee bezig en mij boeide het niet zo. Alleen ik kwam dan na verloop van tijd langslopen legde gauw 2 à 3 stukjes aan en liep snel weer weg. Vonden ze niet leuk, want zij deden vaak de hele avond over een paar stukjes.   :D
:offtopic:

edit mezelf spelfoutje eruit gehaald
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Zo'n broer loopt er in ieder gezin wel rond, Marco  :D
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen.............nie bouwe maar rije............
 @citaat @citaat @citaat
Wij leggen eigenlijk altijd die van 1.000 stukjes, past op onze eettafel makkelijk omdat we er een ondervloer plaatje van xps onder hebben liggen. maar desalniettemin zijn die van 500 ook leuk, en wat makkelijker in 1 avondje te doen
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !

Zoals reeds eerder vermeld, wordt hier niet vaak gereden,
omdat er vaak geknutseld wordt, dat is de ware reden.
Maar nu heb ik besloten, dat moet ik toch veel vaker doen,
want daar zijn toch mijn baantjes voor en tijd genoeg, want ik ben met pensioen  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Tony,

Van harte gefeliciteerd met je pensioen. :P :thumbup:
Nu lekker meer rijden met je prachtige materiaal over de fraaie banen heen geniet er lekker van. ;)
Ik weet niet of de buiten BBQ's aankwamen of klaar staan voor verzenden maar die zijn wel heel erg leuk zo op het laad en los stukje. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Tony,

Met pensioen, dat lijkt me pas echt genieten, en alle tijd om mooie plaatjes te schieten :P. Knutselen is hartstikke leuk en fijn, maar uiteindelijk zien we toch graag een rijdende trein. Oud of nieuw spul dat kan ons niet schelen, als je al dat moois maar met ons blijft delen :thumbup:. Hartelijk dank voor het fraais wat je weer hebt vastgelegd, dat kan niet vaak genoeg gezegd ...

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Hallo Tony,

Leuk dat je (nu ook) met pensioen bent  :D
Ik inmiddels sinds september 2017 en geloof mij: het went snel!
Het enige nadeel van met pensioen zijn, is dat je altijd tijd tekort komt omdat je vanalles tegelijk wil doen

Geniet er van !
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Join The Club Tony & zet m op 💪🏻🤙
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Klinkt goed Tony, met pensioen.
Dat lijkt mij ook wel wat, maar ze hebben hier bedacht dat ik nog 10 jaar mag deelnemen aan de arbeidsmarkt.

Maar goed je hebt nu alle tijd om lekker met je baan bezig te zijn en lekker te rijden, geniet ervan  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Tony van harte welkom bij de club van pensionados. Heb je al een goede agenda aangeschaft? Het is toch bekend dat mensen die met pensioen zijn altijd tijd te kort komen. Dan is een goede planning noodzakelijk.

Geniet er van (doe ik ook). En als je tijd over hebt, kom gerust eens langs voor een hapje en een drankje. 😉
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
mooie mijlpaal Tony.  :thumbup:

@citaat @citaat
Ik moet nog 5,5 jaar...
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Citaat van: Tony op vrijdag 19 februari 2021, 13:22:16

Zoals reeds eerder vermeld, wordt hier niet vaak gereden,
omdat er vaak geknutseld wordt, dat is de ware reden.
Maar nu heb ik besloten, dat moet ik toch veel vaker doen,
want daar zijn toch mijn baantjes voor en tijd genoeg, want ik ben met pensioen  :P

Grtz Tony


Oei, oei, Tony, ik wil de sfeer niet te veel bederven, hoor.
Daarom maar allereerst welkom in de club van pensionado's. Geniet er van, na zoveel arbeidsvolle jaren.

Maar  "tijd genoeg".... sinds ik met pensioen ben ben ik drukker dan ooit met allerlei dingen en komen de treintjes niet altijd voldoende tot zijn recht  :( . Voordeel is wel dat je meestal meer je tijd kunt indelen  :)

Geniet van deze fase in je leven. En ik hoop van harte dat je desondanks héééél veel tijd voor je treintjes zult hebben.

hartelijke groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Gefeliciteerd Tony! Eindelijk afsluiting van een periode  :thumbup:
Het grote genieten kan beginnen Opa!
Misschien toeval, maar de komende uitzending van Eisenbahn Romantik is welliswaar een herhaling, begint heerlijk Old Skool: klik

Groeten en proficiat,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !

Dank voor de reacties en goede wensen, Heren  :thumbup: :thumbup: :thumbup
Maar ik hoef al bijna 5 jaar niet meer te werken  O:-D
Ik schreef ook niet dat ik nu met pensioen ben gegaan, het was als metafoor bedoeld en het rijmde mooi :-)
Blijkbaar heb ik jullie toch (onbedoeld) op het verkeerde been gezet.............

Drukker heb ik het niet gekregen trouwens, al vraag ik me weleens af, waar ik vroeger de tijd voor alles vandaan haalde.
Doe alles op mijn gemakje en sneller lukt ook niet meer.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
 8) Wat zie ik daar op bijgaande foto voor een Preiser/Nochie Dame, lijkt me een apart geval.
Misschien heb je er elders in je topic al foto's van staan, maar ik heb dus geen tijd om dat allemaal door te spitten, ik werk nog. :mrgreen:

Dirk-Jan

N.B. ik verwacht voor dinsdag 10.00 uur antwoord, dan ga ik weer betaald koffie drinken. :-)
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
@citaat @citaat ik vroeg me al af "is er wat veranderd dan" want jij geniet volgens mij al jaren van je vrijheid zonder werkdruk :thumbup:.
Waar zou Tony anders de tijd vandaan halen met meerdere treinbanen, mooie scenery, complete oldskool steden en natuurlijk de fantastische avonturen met Carl & Co ?
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
@ Dirk-Jan; die dames staan daar al heel lang te kletsen ! Ben effe aan het speuren geweest en vond bijvoorbeeld deze; https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg995969#msg995969   
En ze zijn nog steeds niet uit gezanikt  :D

@ Hans; niks veranderd dus. Ben vanaf 1993 tot nu vrijwel iedere dag met de hobby bezig geweest. Eigenlijk daar altijd gewoon de tijd voor genomen  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........

Hallo,

Er wordt hier nog steeds volop gereden, maar Carl verveelde zich en vroeg of hij alvast wat aan de watermolen voor het nieuwe baanstuk kon knutsen.
Daar missen bijvoorbeeld wat ramen of luiken boven het waterrad, dacht hij. Dan mocht natuurlijk gerust van mij.
Toen zijn we samen eens flink gaan goegelen en vonden meer dan we verwacht hadden, maar wel geen echt uitsluitsel over de ramen.
Dat wordt dus (weer eens) vrije inspiratie-inbreng  :P
Bovendien ontdekten we zelfs een joetjoepie en jullie dadelijk ook  :thumbup:

Carl blij, dat hij wat te doen heeft en Tony blij,dat hij weer kan rijen  ;)

Grtz Tony









[/i]
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Nou dan zal Carl zich de komende dagen niet gaan vervelen. Ondanks dat het prachtstuk er redelijk gaaf en heel uitziet valt er genoeg aan te verbouwen en andere ver'ren voordat het eenbeetje realistisch natuurlijk uit gaat zien. Maar dat kunnen we wel aan Carl (en Tony) overlaten. Toch.
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Carl heerlijk aan het klussen aan de watermolen dat gaat zeker goed komen met het upgraden hiervan. :thumbup:
En Tony heerlijk aan het rijden met zijn prachtige materiaal op één van zijn banen wat kan het leven soms mooi zijn. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Tony,

Het fillempie biedt genoeg inspiratie (als je dat al nodig hebt) voor een fraai eindresultaat :thumbup:. Ik ben benieuwd wat Carl er van maakt.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
 :roll: Nou, ik heb er wat naar gekeken, over nagedacht en naar mijn bescheiden mening zitten er voldoende ramen in. O:-D
De watermolen dateert uit een tijd dat de winters nog echt koud waren en de zomers net als nu te warm.
Stenen isoleren beter, in de winter om de koude buiten te houden en zomers idem voor de warmte.
Grotere of meer ramen was niet functioneel/werk op niks af/luxe van de elite/en weet ik veel, ik bestond toen nog niet. :D
Dus Carl, jij fijne kleine plastic snuiter, gewoon lekker verouderen met verf en groen aangroeisel of zo, dan komt het wel goed.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Hoi,

@ Henk; Carl gaat zich zeker niet vervelen ( en ik ook niet  :D ), maar we willen ons toch eerst eens goed oriënteren  O:-D

@ Mies; Carl wilde ook wel rijden, maar deze keer was het mijn beurt  :D

@ Wico; inderdaad genoeg inspiratie van de film en ook de vele gevonden foto's geven genoeg extra info, maar goed ook, want Carl wil er een meesterwerk van maken  ;)

@ Dirk-Jan; ik moet van Carl nog forensisch onderzoek naar echt bestaande oude watermolens plegen, want hij wil het geheel historisch kloppend maken. Zoekwerk aan de winkel dus  8)

De wanden van het gebouw zijn in één stuk gegoten, inclusief de vensters. De gaten intrigeren ons; wat voor functie hebben die ? Moeten/kunnen er luiken voor, ramen in en of zijn de kleine openingen luchtgaten om het graan en meel droog te houden ?
In hoeverre er geweatherd gaat worden, hangt ook nog af van het oordeel van Herbert. Moet het WOSA-waardig blijven of niet ?
Ook moet het bij de rest van het ensemble en de reeds aanwezige bebouwing passen.
Maar eerst zijn de ramen/gaten aan de beurt en als tweede gaan we op de - straks - niet zichtbare gevel de verdere afwerking uitproberen.

Vandaag nog niet, want oppasdag  :P

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Citaat van: Tony op woensdag 24 februari 2021, 11:30:13

Vandaag nog niet, want oppasdag  :P


#metoo (voor de minder argeloze lezer: hier dus ook oppasdag :D).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
 @citaat @citaat

Is het inderdaad een meelmolen? Dan dienen die gaten voor ventilatie om de concentratie van meelstof zo laag mogelijk te houden en ontploffingsgevaar te voorkomen.
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Dag Tony.

Citaat van: Tony op dinsdag 23 februari 2021, 14:33:52
Toen zijn we samen eens flink gaan goegelen en vonden meer dan we verwacht hadden, maar wel geen echt uitsluitsel over de ramen.
Dat wordt dus (weer eens) vrije inspiratie-inbreng

Mocht het je nog aan inspiratie voor het pimpwerk ontbreken: deze voormalige watermolen lijkt er wel wat op :idea:
En mocht je Limbabwe willen verruilen voor Baugette-land: het is te koop voor iets minder dan een half miljoentje! :roll:
Veel plezier met het pimpwerk :thumbup:

Groeten,

Erik.

Edit : grotere afbeelding gevonden: klik
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Citaat van: Lobomotion69 op woensdag 24 februari 2021, 12:06:31
Is het inderdaad een meelmolen? Dan dienen die gaten voor ventilatie om de concentratie van meelstof zo laag mogelijk te houden en ontploffingsgevaar te voorkomen.

Oppassen dus, anders krijg je een klap van de molen  >:-D
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
 @citaat

:o) dat oppassen doet Tony dus maar 1 dag, morgen past hij niet op, overmorgen bericht hij dan hier dat hij gisteren geen update kon plaatsen.
Hij begint dan met dat hij niet hoefde op te passen, want dat had hij de dag voor gisteren gedaan, maar gisteren een klap van de molen had gekregen. 8o
Terwijl jij en ik er dus voor waarschuwen dat hij moet oppassen. O:-D >:-D
En dan komt Wico er ook nog effe bij, die moet oppassen, maar bij mijn weten heeft hij geen molen, dus dat komt wel goed. :roll:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
 @citaat  :o) :o) :o) Opa's passen wel op, want die weten alles (kijk rond 5.07)  :D >:-D :mrgreen:

Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
Wat een prachtig bouwwerk is die molen. Ik ben benieuwd wat je er van gaat maken. Met de research van de forumgenoten lukt dat zeker.
Re: Tony's simpele banen...........aan de keerzijde van de molen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........aan de keerzijde van de molen........

Bedankt voor de input, welgemeende waarschuwingen, goedbedoelde raadgevingen en pimpadviezen, Heren  :thumbup:
Daar wordt een mens vrolijk van !!!
En Carl ook, dacht ik, want ik hoorde allerlei vrolijke geluiden aan de andere kant van de molen.
"Die snuitert is goed bezig en hij heeft zo te horen ook nog hulp ingeschakeld om het karwei te klaren", zei ik nog tegen mezelf.
Dus keek ik goedgemutst eens om het hoekie, om eens poolshoogte te nemen  ;)

Maar ik geloof nu, dat het pimpen nog wel even gaat duren  8o
Carl had me niet eens in de gaten en ik hoorde een van zijn kompanen nog "een molenaar heeft altijd dorst" lallen.........

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...........aan de slag met de molen........
@citaat daar is niks aan gelogen, van dat meel krijg je maar een droge strot!
En wat het gebouw betreft, het heeft op zich een hele mooie vorm, alleen de plasticlook is natuurlijk geen pretje. Nadat Carl z'n keel heeft nat gemaakt kan hij ook zijn borst natmaken voor deze klus! Gaat vast mooi worden; in die open gaten zou ik geen kozijnen zetten, hooguit een hekje of wat tralies of misschien een houten luik. Ben benieuwd hoe Carl t aan gaat pakken, maar het gebouw heeft de potentie om een "plaatje" te worden dus dat gaat zeker goed komen!

Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
@ Hans; de benevelde geest van Carl heeft omtrent de gaten nog geen enkel besluit genomen  :? Het wordt uitproberen wat mooi en aannemelijk oogt  ;)


Terwijl Carl aan het uitwasemen was, stond ook Matz zich een lelijk potje te vervelen.
Totdat Herbert opdook, die de vorderingen op het nieuwe baanstuk kwam aanschouwen.
"Hier zou toch een watermolen komen ?", vroeg hij aan Matz.
"Ja, klopt ! Dat zou Carl regelen, maar van allebei geen spoor hier......"
"Dan regelen wij dat, Matz ! Ik weet nog een leuke watermolen van 1000 WOSA-punten te staan, die hier uitstekend zou passen !"
"Ja maar........"
"Niks te maren ! Help liever maar een handje !"

Totaal overrompeld hielp Matz een handje mee en gaandeweg begon hij er steeds meer plezier in te krijgen  ;)
"We noemen het de Frats van Matz", zei Herbert opgetogen. "Als jij hier nog even wat voorlopig groen poot, ga ik die andere watermolen halen en dan zien we later wel, wat Tony er van vindt."
En zo geschiede !
En toen Tony op deze treinkamer wat treinen kwam halen en de proefopstelling zag, was hij in zijn nopjes !
Herbert en Matz kregen allebei zachte schouderklopjes en werden geprezen om hun creativiteit.
Want met één waterloopje kun je natuurlijk ook twéé molens laten draaien.
Ook zo dicht bij elkaar ? Tuurlik ! Wie maalt erom !

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Matz heeft er maling aan  :P
Maar waarom ook niet, twee watermolens?  Zou gewoon moeten werken volgens de geldende wetten van de zwaartekracht.
Al met al wordt het een leuk plaatje zo  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Leuk dat die Françoise ook even om de hoek komt kijken! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
 8) Ik heb gekeken en ik heb nagedacht, ik vind het een grote pracht. B)
U kunt verder op deze weg, en niet alleen omdat ik het zeg. :roll:
De schoonheid ervan wordt erg mooi, maar eerst nog even een grote klerezooi. 8o
Pak de lijm, verf, groeisel en wat al niet meer en geef het geheel een grote smeer. :o)
Dan met een dag of wat bent u het ongetwijfeld zat, maar dan is het klaar en kunt u gaan zitten genieten op uw gat. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Tja tja tja... dat kleine molentje krijgt zijn water via een houten gootje, maar is dat ook genoeg om de grote watermolen in beweging te krijgen... (?) of komt er ook nog ergens anders water vandaan?
De opstelling van de grote molen is :thumbup:.
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Dat houten gootje krijgt ook maar net genoeg water uit de beek om het schoeperad aan te drijven. De rest van de beek stroomt er langs en komt zo bij de andere molen. Zoals de Fransen zeggen, pas de problem.
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Mooie opstelling wat Matz heeft gemaakt Tony.
Niet meer veranderen staat erg sfeervol en maakt het hoekje helemaal af.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Klopt helemaal deze opstelling! Nog wel een rivier/beek knutselen en heel gauw die plastic onderbak besmucken herr Matz.

Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Hoi,

@ Wim; dat dacht ik ook ! Hoofdzaak is, dat het past/kan en er goed uitziet  ;)

@ Erik; die Fransoos stond daar speciaal voor jou ( na jouw Italiaanse verovering ) al een tijdje op de volgende fotoshoot te wachten  :P
Ik zet er bij iedere update telkens wat anders neer. Is een mooi spotplekje.

@ Dirk-Jan; dank u voor dit mooie rijm, ik viel meteen in zachte zwijm  O:-D

@ Hans; gaat goed komen ! Ik dacht aan een water-aftakking overdwars  B)

@ Henk L. ; dat had ik ook in gedachten. U heeft er kijk op :thumbup:

@ Mies; dat had Matz inderdaad erg goed gezien ! Ben er ook blij mee  ;)

@ Henk J.; gaat zeker goed komen, gaat alleen wat langer duren dan bij jou  :D


Er lagen hier nog een paar watermolens in de bewaarvoorraad-dozen. Deze had ik al een paar keer in mijn handen gehad, maar gisteren zag ik pas het LICHT  :idea:
Eerst volgde er een gigantische knokpartij met het complete ensemble, want het zaakje zat van binnenuit vast geschroefd aan een half uitgebroken/gezaagde plaat multiplex, die ooit onderdeel van een treinbaan was. Die moést eraf, want veel te groot. Op een zwaar beschadigde onderkant van de waterbak na heb ik de molen er heelhuids af gekregen.
En toen passen en kijken maar. Ik had de rotsberg aan deze kant al groter gemaakt en dat kwam mooi uit.

Het idee is, dat er een niet zichtbaar watervalletje is, waar het water naar believen afgetapt kan worden en dat het riviertje om deze molen heen naar de andere molen loopt.
Het gaat allemaal wel heel op mijn gemakkie en naar Lust und Laune.
Bovendien moeten eerst het linker- en middendeel van baanstuk ver genoeg klaar én aan elkaar gekoppeld zijn, voordat ik aan het molenstuk kan beginnen.

En zoals reeds eerder getypt; doel is ook, om meer met mijn treintjes te knarren en ik heb (hopelijk) nog jaren knutseltijd/projecten voor de boeg.

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Dag Tony.

Citaat van: Tony op zondag 28 februari 2021, 13:58:12
Het idee is, dat er een niet zichtbaar watervalletje is, waar het water naar believen afgetapt kan worden en dat het riviertje om deze molen heen naar de andere molen loopt.

Zou het niet logischer zijn dat iedere watermolen een eigen beekje uit de bergen gebruikt, die samen komen in één grotere beek? :roll:
Ooit zoekende naar Faller-originelen kwam ik dat namelijk op dergelijke wijze in het Schwartzwald tegen ...

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Zou ook kunnen, Erik.
Maar maakt weinig uit, want je gaat er uiteindelijk toch niks van zien.
Het ligt achter de baan  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........nie bouwe maar rije, ook dan blijf je een blije !
Citaat van: Tony op zaterdag 20 februari 2021, 22:19:00

Dank voor de reacties en goede wensen,
Ik schreef ook niet dat ik nu met pensioen ben gegaan, het was als metafoor bedoeld en het rijmde mooi
Doe alles op mijn gemakje en sneller lukt ook niet meer.

Grtz Tony


Grappig, ik zie t nu pas.
Geniet van de grappige verhalen.
Zelf zit ik tegen de pensioenleeftijd aan en zal me straks zeker niet vervelen met de modelspoorhobby op de achtergrond.
Elke dag weekend !
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Dankjewel, Rob ! ;)

En aanhakend op je laatste woorden; elke dag lang weekend  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Dan heb je het goed voor elkaar, Tony. Ik geniet sinds 15 december van mijn pensioen.
Ik werk nog want ze kunnen me niet missen.  :D
Voor mij betekent dat 2,5 dagen werken. Ik vind het nog steeds leuk. Mijn lange weekend duurt van woensdagmiddag tm maandagochten 8.45.
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
 @citaat
Kom ik aan met m'n (sinds kort) 4 dagen in de week werken.....
Kan ik alvast wennen voor wat me over 16 jaar te wachten staat  >:-D
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Citaat van: Tony op maandag 01 maart 2021, 01:41:48
Dankjewel, Rob ! ;)

En aanhakend op je laatste woorden; elke dag lang weekend  :D

Grtz Tony

I know the feeling.... :P
Re: Tony's simpele banen...........2 maal 1 kan ook ! (een frats van Matz).......
Vanaf mijn 55ste hoefde/kon/mocht ik nog maar 4 dagen van 6 uur te werken en bouwde tevens extra uren op, hetgeen resulteerde in extra lange schoolvakanties.
Zal maar niet schrijven hoe (erg) lang die waren  :D
Uiteindelijk op mijn 60ste gestopt.

Mijn bescheiden bijdrage aan het lerarentekort  O:-D
Dat zoeken ze zelf maar uit daar  :-)

Grtz Tony