Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Hallo,

@ Erik; dat is wel te regelen ! Ook voor minder dan een grachtenpand is er wel een stulpje voor je te regelen  :P

@ Dirk-Jan; ja, een echte Weinkeller en room for a large trainlayout zijn internationaal zeer gewild bij niet onbemiddelde pensionado's  O:-D

@ Roel; recycle-kunst dan maar . Ben er al best trots op. En inderdaad, nu je het zegt; het zouden ook André en Corrie kunnen zijn  :D

Carl heeft vandaag niet lang stil gezeten..........


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Nou moe  8o

1e bericht kwam niet door; gateway timeout
Toen foto's weggehaald en opnieuw tekst proberen te plaatsen. Dat Lukte  ;)
Toen de foto's met "verander" erbij proberen te plaatsen. Lukte ook  :thumbup:
Daarna bleek, dat er opeens 2 berichten met foto's waren geplaatst  :?
Vult wel lekker snel de pagina  :D
(2e bericht toch maar verwijderd)
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
 :) Ja, leuk, leuk, leuk. :thumbup: B)
Het enigste wat niet Old-Skool is zijn die twee locs from dhe Keniedian Reelwees, maar geinig zijn ze wel, dat dan weer wel. O:-D
:o) En die gateway timeout is speciaal zo ingesteld, ben je lekker lang bezig op het forum. >:-D
Verder mag je toch niks met deze lockdown en mevrouw Tony wil ook niet de hele dag tegen je aankijken, dus zodoende lekker traag forum. :mrgreen: :-)

Dirk-Jan

N.B. wat nog wel mag is wc papier kopen, ook een leuke bezigheid voor sommige. >:-D
:o) Maar misschien heb je nog genoeg tempex. :-) :D
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Tempex absorbeert niet zo goed, Dirk-Jan  :?
Maar het blijft er wel goed aan plakken, net als verf  ;)
Ook kan ik je vertellen, dat H+F Tony samen de PC moeten delen, dus mijn tijd is gelimiteerd  :(
Die loc's zijn we trouwens wel zelf in Canada op gaan halen en daar net uit de tunnel is momenteel wel een superdeluxe genietplekkie  :P

Ik ben trouwens ook eens gaan goegele op queries vanwege de downloadtime-perikelen, maar ontdekte meteen dat mijn digibetes type 1 me ernstig parten speelt. Ksnapdergeen reetvan  8o
Dan maar rotsbergen knutsen, dat lukt nog net  B)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............ik vertrek....(2b).......
Citaat van: Tony op dinsdag 15 december 2020, 21:09:19
Tempex absorbeert niet zo goed, Dirk-Jan  :? Maar het blijft er wel goed aan plakken, net als verf  ;)
:-) :D :-)

Citaat van: Tony op dinsdag 15 december 2020, 21:09:19
Ksnapdergeen reetvan  8o
:o) Ik ook helemaal niet, maar ik doe net alsof, ik ben tenslotte modderaar. >:-D

Suc6 verder met rotsbergen knutsen, daar ben je goed in. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !

"Tony, Tony ! Koek maal was ich teroeg gefunden habe ! Stop mit Berge machen dort !"
"Lass mich in ruhe, Carl, ich bin gerade dabei ein Prikkerchen im Piepschoim zu stechen. Sonst geht es in die Finger !"
"Genau darum, Tony ! Nicht tun ! Sonst past was ich wil probieren gleich nicht....."

En toen zag ik, wat Carl gevonden had  :O
En waar ik dus 3 dagen vergeefs naar gezocht had...........de rest van de Villa in Tessin !
Die was nu dus niet meer te gebruiken, dacht ik.
Maar dacht Carl dus anders over !

Uiteindelijk samen lang gepuzzeld.
Met dit resultaat ( pijltje omlaag ).
Nu het zaakje nog goed in- en aanpassen  ;)

Grtz Tony & Carl

( die voor de zekerheid eerst deze tekst post en later de foto's gaat toevoegen )





Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Dag Tony.

Da's goed bedacht en zeker ook zo uitgevoerd!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Dank je, Erik !
Ben er ook heel blij mee  ;)
En het leuke is, in de oorspronkelijke vorm zou de villa veel te breed geweest zijn en lastig in de rotsen te krijgen, maar zo gaat het dus wel !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Tony und Carl,

Prachtige uitbreiding van de mooie villa. :P :thumbup:
Het geheel wordt mooier en sfeervoller. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Misschien niet volgens het origineel maar dan wel weer origineel opgelost  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
 :) Het origineel, maar dan nog mooier, ik ben bijna ontroerd zo mooi vind ik het. B) :thumbup:
Die Carl is toch maar een top plastic ventje en jij Tony als zijn hulpje bent ook goed op weg.
Hermann Faller zou tevreden zijn geweest, hij had je ongetwijfeld een schouderklopje gegeven. O:-D
8) En hier nog maar even voor de onwetenden wat info over de villa alhier op het forum;
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=42544.msg772101#msg772101

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.............The Real Tessin Villa......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............The Real Tessin Villa......

Hallo,

Dit is de tweede keer dat Carl zich met de villa in Tessin bezig houdt.
Toen hij nog maar pas in mijn leven en op het forum was, mocht hij op baan Lindental achter de net geplaatste villa een complete beeldentuin aanleggen.
Naar zo'n villa had ik lang op beurzen gezocht, want op onze treinbaan uit mijn kindertijd stond er ook zo eentje.
Bijna alle gebouwen en treinen uit die tijd heb ik verzameld.
De 2e villa kwam - weliswaar gehavend - met een onverwachte erfenis in mijn bezit.
Die krijgt nu eindelijk - dankzij Carl wel gemodificeerd - een ereplaats  ;)
"Laat die andere villa nog maar eens op het forum zien, Tony !", zei Carl vanmorgen. "Dan ga ik in de tussentijd deze voorzien van gordijnen en de delen op elkaar plakken."

En als Carl wat vraagt.......

Grtz, fijne dag nog en blijf coronavrij    Tony

Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Tegenwoordig is het anders, Carl ontwikkelt en Tony bouwt.  :D
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Ik heb ergens in een doos onder mijn treinbaan ook nog zo'n bungalow staan.
Ik weet niet of het exact dezelfde is.
Als ik ooit aan scenery begin dan wil ik een hoekje met maken waarin ik deze bungalow wil plaatsen.
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Citaat van: Tony op zondag 20 december 2020, 11:15:03
Dan ga ik in de tussentijd deze voorzien van gordijnen
:) Heel goed, we hoeven tenslotte niet te zien wat Dirk en Dora in huis allemaal uitspoken. O:-D

Citaat van: Tony op zondag 20 december 2020, 11:15:03
treinbaan uit mijn kindertijd stond er ook zo eentje.
:o) Dat ze in jouw kindertijd al treintjes hadden, heel bijzonder dat dat toen al was uitgevonden. >:-D :D

B) Die beeldentuin is beeldig, u had dat natuurlijk al eerder vertoond, maar altijd leuk om weer effe te zien. 8) :thumbup:
Die Carl is een Profi Old-Skool modelbaanbouwarchitectbouwmeester.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Hoi,

@ Kees; klopt ! Zolang Carl niet teveel praatjes krijgt, laat ik het zo  O:-D

@ Henk; grote kans, dat het dezelfde is. Ben benieuwd, hoe dat er t.z.t. bij jou uit gaat zien  ;)

@ Dirk-Jan; ik kan je wel effe vertellen wat Dirk en Dora doen hoor !
Dirk is druk met zijn nieuwe treintafel en op aan het meten hoeveel hout en plaatmateriaal hij moet bestellen en Dora hangt de hele dag bij de Twins op de klep. Zo gezellie heeft ze het allang niet meer gehad  :P
Dat er in mijn kindertijd al speelgoedtreintjes waren verbaast mij ook; de stoommachine was nog maar net uitgevonden  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Lekkere update weer vanuit Limbabwe en ik heb met veel plezier en interesse de link van Dirk-Jan gelezen. Nooit gedacht dat deze villa gebouwd is naar een originele kopie van de heer Faller himself. En dat daar dan weer een kopie van in Paramaribo staat dat verzin je toch niet. Soms is de echte wereld nog verrassender en leuker dan onze modelbanen :P. Ik heb er weer heel wat nutteloze (maar o zo leuke) feitjes bij gekregen vandaag :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Een update over de Tessiner villa is te vinden op https://forum.3rail.nl/index.php?topic=42544.msg1397325#msg1397325
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Als ik Carl's Baukunsten met De Villa zo bekijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat onze kleine vriend ooit ferien gemacht hat op Resort Wunderbare Sechziger Jahre en daar de nodige inspiration hat aufgetaucht!
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
Schitterende update weer Tony. :thumbup:
Ja de plaatjes van de beeldentuin staan nog in mijn herinneringen maar blijft leuk om naar te kijken. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............Carl doet en heeft een gouden vondst !
En te zien aan de bovenleidingportalen is het nog ergens in Nederland ook, mooi zo.
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Hallo volgelaars;

@ Wico; tja, wat is nutteloos ? Maar als; dan liever feitjes dan levens  :D En de villa brengt ook nog eens veel plezier en reuring hiero  ;)

@ Dick; bedankt voor de link  :thumbup:

@ Hans; leuk !!! En ook verbouwd, zo te zien ! Maar die van Carl wordt leukerder  O:-D

@ Mies; als je dat maar weet  :P

@ Fokko; u heeft er verstand van  :thumbup: Dat zou ik niet weten  8)

Wantvanwege de pc nu voor andere doeleinden gebruikt moet worden, volgt de voor nu geplande updeet later vandaag !
Nog even geduld aub dus.....

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Citaat van: Tony op maandag 21 december 2020, 10:46:18
Wantvanwege de pc nu voor andere doeleinden gebruikt moet worden
:o) Frau Tony moet effe wat posten en bijlezen op het vlaaienforum, dat is ook belangrijk. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
 @citaat hoe raad je het :-)


Nu de vlaaien in de oven staan, mag ik weer even peeceën  :P
Er zijn gisteren namelijk weer de nodige uurtjes doorgebracht op de treinkamer.
Het grote middendeel begint er steeds meer op te lijken, al ligt er nog behoorlijk wat denk-, puzzel- en knutswerk in het verschiet.
Wat ik voor ogen heb, moet straks wel allemaal passen en er goed uitzien.
Hopelijk heb ik straks nog genoeg plaats over voor de watermolen.
Dat wordt nog een dingetje.
Die wil ik wel de ruimte geven.

We gaan het zien  ;)

Grtz Tony

( die weer dadelijk pas de foto's erbij probeert te zetten )

Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Tony,

De laatste foto (80T) mag van mij in de WOSA kalender 2022 komen hoor wat een schoonheid van een foto is dat zeg. :favorite:
Gelukkig zit ik wat verder van mijn toetsenbord anders kon ik door het kwijl uit mijn mondhoeken een andere toetsenbord kopen. :D
Ik zeg schreef Tony bedankt voor dit heerlijke kijkplezier. :P :thumbup: :thumbup:


Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Citaat van: Tony op maandag 21 december 2020, 11:42:32
plaats over voor de watermolen.
:o) Gelukkig is het geen watermeloen, tis maar 1 lettertje meer, maar veel groter. :D

En leuk dat Dirk zo voortvarend bezig is met zijn modelbaanbouw, ik mag die plastic gozer wel. :thumbup: :thumbup:
Het zal wel aan de naam liggen, klinkt al meteen sympathiek O:-D

Citaat van: Tony op maandag 21 december 2020, 11:42:32
We gaan het zien  ;)
:o) Als jij lekker updates blijft plaatsen, traag of niet, zien wij het wel hier verschijnen en zien het ook. :)


Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Ik weet niet of jullie het ook hebben gezien, maar op de foto's 80Q en 80S krijg ik toch sterk het idee dat er nog een (geheim) ondergronds bouwdeel onder de villa aanwezig is. Dat deed me opeens heel erg denken aan een andere old skool familie en hun villa :D.

Weten doe ik het niet, maar misschien dat de scenarioschrijver ons nog trakteert op een spannend kerstverhaal :idea:.

Groeten,
Wico

N.B. fotobron: Frederick Barr (via Flickr).

Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
 @citaat
Gaaf stukje scenery. :thumbup: B) Waar heb je die foto gevonden, daar wil ik wel eens effe rond kijken. :roll:

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
@citaat

Dirk-Jan,

Dan kun je hier je ogen uitkijken (check ook zijn andere albums!). Heerlijke eye-candy uit onze jeugd :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
 @citaat

B) Gaaf, echt een kunstenaar :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Net als wij eigenlijk. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............villa klaar en ingebed !
 @citaat @citaat @citaat  @citaat

WOW !!!!
Wat een foto's zeg  :thumbup:
Die met de huiskamer-raket slaat alles  :D

Ter geruststelling/info; Dirk gebruikt de ruimte onder de villa voor zijn schaduwstations  O:-D

Grtz Tony

Ps. voor Mies; ik snap wel, dat foto 80T je zo aanspreekt. Zo wonen en dan ook nog een Märklinbussie voor de deur waar wat hoognodige spullen mee worden gebracht  :P
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............


Hoi,

En toen was het weer eens tijd om uitgebreid te gaan kijken, hoe ik het nieuwe baanstuk verder vorm wil geven.
Eerst geprobeerd, om meer rotswonigen te maken; was niks..........
Toen de toren op verschillende hoogtes weer geplaatst; zou kunnen  ;)
Toen het Loreley-huis geplaatst; zou ook kunnen  ;)
Of alleen berg met autotunnel kan ook nog.........

Rustig laten bezinken allemaal dus. Ik wil het maar één keer maken  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Persoonlijk vind ik de foto met het torentje wel errug geslaagd, maar ik ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt, want meestal trekken Tony en Carl toch hun eigen plan... gelukkig is het duo goed in het bedenken en uitvoeren, maar zoals gezegd; dat torentje staat daar heel leuk zo.
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Ook ik ben voor het torentje maar dan wel in combinatie met de tunnel uit de tweede optie.
Zo krijgt de berg lekker veel groen zonder weggetje wat weer veel bomen en struiken op gaat leveren op de bergwand.
Uiteraard ben ik benieuwd naar de uitkomst die Tony und Carl voor ons bedenken / uitvoeren.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
ik ga ook voor het torentje in combinatie met de tunnel O:-D
wat je ook doet, je tovert vast wel iets moois tevoorschijn,


mvg,
Michel
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Dag Tony.

De tunnel komt daar best geloofwaardig over, het zou mij niets verbazen als deze op de Strada Provinciala in Monte Vecchio uitkomt ... :roll:
De toren, daar ben ik niet zeker van: ik vind de Old Skool Faller villa ook wel wat hebben, zo bij de andere villa's.
Ik moet wel zeggen dat, ondanks dat je jezelf als digibeet betiteld, je hele goede impressies weet te maken door foto's met Paint te bewerken!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Hallo Tony,

Altijd spannend zo'n Tony bouwavonuur! Uiteraard volg ik dit ook! Zelfs de mooie oude watermolen krijgt haar verdiende hoofdrol op de voorgrond? :favorite:

Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
 8) U kunt verder bouwen zoals op foto 80V, dat bevalt me wel. :thumbup:
De situatie op foto 80U is voor Dirk en Dora niet zo leuk, gaan ze effe een blokje om met de plastic hond,
zien ze gelijk allemaal van die rare appelgroene kriebelstreepjes op de berg. >:-D
En dan daar bovenop nog eens een magische toren, het is net of TiTa tovenaar daar woont. 8o

Dus tunnel erin, Loreleyhuisje en de watermolen, dan wordt het heel mooi. B) :thumbup:
:o) Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Ik zeg tunnel met daar bovenop het Loreley-huis. Vervolgens de beek wat breder maken met een smalle molenbeek (aftakking) naar de watermolen. Als dan die beek wat breder is, een rivier(tje) zeg maar, dan rechtvaardigt dat weer een toltoren uit vervlogen tijden ergens onder de brug.
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Hoi Tony, foto 80V vind ik goed passen maar dan wel met een breder water, woest stromend.
Die groene kriebelstreepjes verdwijnen wel >:-D
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Dank voor alle reacties en voorstellen/meningen, Jongens  :thumbup:

Ik ga eerst maar eens een tunnel(ingang) fabriceren en kijken hoe de wegen aangelegd kunnen.
De weg bij de villa gaat in ieder geval dood lopen.
Wilde die oorspronkelijk om de berg "ins blaue" laten lopen, maar ik kom plaats te kort en met proberen bleek het ook geen porem te zijn  :?
Wanneer dat gelukt is, ga ik nog eens goed kijken of het naturel berg, toren, of Loreleyhuisje wordt.
(Op een of andere manier rijmt het huisje niet zo met de grotwoningen en bij de toren denk ik telkens; leuk, maar ben er toch niet echt kapot van.)
Ik heb ook nog de Faller 130225 HO watermolen met pomp liggen en er over gedacht, om 2 watermolens achter elkaar te maken  :D
Maar; geen plaats en teveel van het goede.

De Jouef molen komt er zeker en zal door een bescheiden beek gevoed worden. Meer ruimte is er niet.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Citaat van: Tony op woensdag 23 december 2020, 15:19:35
ga ik nog eens goed kijken
8) Gewoon effe de bril poetsen, goed kijken en er een nachtje over slapen, desnoods meerdere nachtjes. O:-D
Op een gegeven moment zie je het licht en is de oplossing nabij. :roll:
:o) Het is  überhaupt handig als je het licht ziet, dat betekent dat het aan staat en dan zie je het beter. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
 @citaat Dat  :idea: heb ik zeker hard nodig voor een donkere tunnel  :o)
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Tony, ik wens jou en al je volgers mooie en gezonde kerstdagen
ik hoop je nog lang te volgen, blijf gezond met allen die je lief zijn.
Wiggert.
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten............
Dank je, Wiggert  :thumbup:

Ik hoop ook, dat we nog lang van elkaar mogen genieten hier op ons forum  ;)  :thumbup:
En uiteraard wens ik jullie ook fijne feestdagen en goede gezondheid toe !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten en gekozen !

Na wat pb's en mailtjes van volgelaars, over hoe het nou definitief gaat worden en dat ze er niet van kunnen slapen, ben ik maar weer eens aan het proberen gegaan.
Veel tijd was daar niet voor, want het kerstkonijn moest nog geslacht en in het zuur gelegd, er lagen nog 700 kerstlampjes die aan de buitengevels geknoopt moesten, maar het is gelukt !
De kogel is achter de kerk, de knoop afgehakt en het definitieve besluit genomen  :thumbup:
Dit alles na overleg en goedkeuring met en door Carl en Herbert.

De toren heeft nu dus pech met kans op geen enkele baanplaatsing. Jammer, maar helaas.
Loreley heeft meer geluk, haar stulpje wordt niet gebruikt, maar ik heb haar beloofd, om speciaal voor haar (huisje) een schitterend  minidio te maken. Daar was ze erg blij mee !

Hopelijk kan nu iedereen (inclusief mijzelve) met een gerust en zorgeloos hart genieten van een gezonde en welverdiende nachtrust genieten  O:-D

Grtz, geniet van de nachtmis en Kerstdis,
Tony

Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten en gekozen !
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 22 december 2020, 20:05:10
Dus tunnel erin, Loreleyhuisje en de watermolen, dan wordt het heel mooi. B) :thumbup:
:o) Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen. :mrgreen:
Nou, blijkbaar doet u het er niet helemaal mee, u heeft een eigen mening, lekker dan! :D
Maar vooruit, dit is ook leuk en dat Loreleyhuisje krijgt vast een leuk plekje, dus u kunt verder gaan. O:-D

8) En genieten van die Kerstdis gaan we dit jaar dus niet doen. :thumbdown:
De betekenis van het woord Kerstdis is "het Kerstdiner waar de hele familie komt eten".
Maar het voordeel van dit is dat je koelkast niet wordt leeg gevreten en er de volgende dag ook nog wat in ligt, wel zo leuk voor de 2e Kerstdag. :P

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten en gekozen !
Oei Tony,  je moet dat konijn wel ff laten besterven, nu slachten en morgen eten is geen goed plan. Dusss, laat Flappie nog maar lekker een jaartje rondhupsen en "aanspekken", des te meer heb je volgend jaar als je hopelijk weer met de hele familie van de kerstdis mag genieten.
Én uiteindelijk volg je dus niemands tip op qua indeling van je maxi-dio, en ga je weer lekker je eigen gang :D.
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten en gekozen !
Mooie opstelling is er uit je gedachtengang gekomen Tony. :)  :thumbup:
De tunnel is leuk en zal een mooie diepte geven aan het geheel.
Zoals altijd kijk ik weer uit naar de verdere vorderingen.

Prettige kerstdagen toegewenst.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.............staren, proef-proberen en painten en gekozen !
Happy Xmas  :P

@ Dirk-Jan; de adviezen/aanwijzingen worden hier goed gewogen hoor ! Wat ik altijd ook doe en mee weeg, is even kijken, wat de raadgever er zelf van bakt op zijn eigen treinbaan  :D
Ben wel blij, dat er groen licht is voor de verdere bouw  :thumbup:
Wat die kerstdis betreft; ik heb nog maar een héél kleine familiekring  :o)

@ Hans; het beesie is maandag al afgeknald en wordt pas derde kerstdag gegeten. Kerst duurt altijd lang hier in Limbabwe !
De tips worden wel degelijk ter harte genomen, maar zoals je zelf ook wel weet; de werkelijkheid op de baan heeft zijn eigen wetmatigheden en bij twijfel...niet doen ! B)

@ Mies; gaat vast goed komen hier, ik neem er alleen flink de tijd voor. Moet er -hopelijk- nog lang tegenaan kijken  ;)

Lockdown hier, lockdown daar,
de feestverlichting komt niet klaar  :?
Want verlengkabel te kort,
dat is wat er aan schort  :(
En de Gamma is niet open,
daar hoef ik dus niet heen te lopen :cry:
De gevel blijft dus onverlicht,
wat enkel blijft, is dit gedicht  O:-D

Maar ook Jezus in zijn stal,
had geen lampjes overal.
Toch zag eenieder hem van ver,
dankzij een helverlichte ster !

Grtz Tony