Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........

Hallo maar weer en de stand van zaken nu ;)

# Ramen-verf-project is afgesloten  :thumbup:

# Fischertechnik is uit gesorteerd en in de juiste vakjes in de opbergbakken gestopt  :P

# Toren voor het nieuwe stuk baan is ook geschilderd en ziet er nu veel beter uit  O:-D

# De berg is langzaam aan het groeien en staat weer te drogen  B)

# Vandaag en in de toekomst gaat alles een tandje minder, want vanmorgen moest er een stoute kies getrokken  :?

# Donderdag ga ik verder  :D (voortanden staan er gelukkig nog allemaal)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........
Leuke update Tony. :) :thumbup:
Mooie vorderingen kijk uit naar de volgende update. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........
Tony,

Je laat weer mooie vorderingen zien. Lekker om je zo te zien stoeien met de scenery :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........
 :) Lekker bezig, het gaat vast en zeker errug mooi worden. B) :thumbup:

Citaat van: Tony op dinsdag 17 november 2020, 18:36:23
# Ramen-verf-project is afgesloten  :thumbup:
:O Wat vind Mevrouw Tony daarvan? Je zou toch de kozijnen schilderen en niet de ramen? >:-D

:o) Enne heb je wel de schoenen uit de doos gehaald voordat je de boel onder de tempex verbergt?

Dirk-Jan

N.B. En ook sterkte met je zere bekkie, leg die kies maar onder je kussen, misschien levert het wat op. :D
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit .........
Nee de schoenen zitten er nog in dan is het lekker zwaar en ze zaten toch al niet zo lekker >:-D
Met een kies had ik het zelfde, ben ook onder behandeling voor een opvuller :-(
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit ...(2)......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de nieuwe scenery groeit ...(2)......
Hoi,

@ Mies; dank je en hieronder is de de next update te zien  ;)

@ Wico; dat stoeien bevalt me uitstekend en ieder klein ogenschijnlijk stapje smaakt als een bonbon  :P

@ Dirk-Jan; Frau Tony is erg blij met de beschilderde ramen; mooi diffuus licht en er hoeven geen gordijnen meer gewassen  :o)
    In de luchtdicht gelijmde schoendoos zitten gebruikte geurvreters, die moesten anders bij het chemisch afval en dat is hier in Limbabwe erg kostbaar  :D

@ Wiggert; eerste deel van het antwoord staat hierboven  O:-D en ik hoop dat dat ik in de toekomst geen opvullers nodig ga hebben. Al moeten er niet teveel meer uit  :?

Het hele piepschuim-bouwproces lijkt erg op het boetseren van een beeld; grote en kleine stukken/brokken worden aan elkaar geprikplakt en daar wordt weer aan geknabbeld totdat de vorm me bevalt.
Veel stukken zijn delen van verpakkingen en hebben van zichzelf allerlei inspirerende vormen. Dat maakt het een stuk omslachtiger, maar ook spannend en verrassend   :P
Het geheel bestaat straks uit 3 stukken die tegen/in elkaar geschoven worden en dan tot één geheel moeten versmelten.
Gaat niet snel, maar time is on my side en mijn beste bondgenoot en gereedschap.
Bovendien blijft mijn ecologische voetafdruk het kleinst op deze manier. Ik had al het "afval" ook weg kunnen gooien en een pak nieuwe schuimplaten kunnen kopen.
Maar dit is veel leuker en met een therapeutisch wegdroom-barokmuziekje erbij is het ook nog eens heerlijk ontspannend.

Genoeg geleuterd, hier zijn de plaatjes !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........

Na de vorige en mislukte poging van de Twins om de nieuwe villa samen te voegen met hun andere 2 onderkomens, zijn ze - net als Sinterklaas in coronatijd - niet bij de pakjes neer gaan zitten.
"We gaan Tony heel lief aankijken en vragen of die CD's boven het nieuwe baanstuk niet ergens anders kunnen staan, zodat het plankje waarop ze staan als basis kunnen gebruiken voor onze wens.
Is voor hem een kleine moeite", zei Layla.
"Ja en in de schuur ligt nog een mooie strook Trespa die daar wel op past. Kan die er zo op maken", vulde Ludmilla haar aan.
"Goed idee Ludmilla ! En als hij dan de nieuwe villa samen met de 2 minidio's met onze buitenhuizen daar nog even op zet, dan schilderen wij de eerste laag lucht."
"Daarna laten we Carl en Matz komen en gaan we er een paradijsje van maken !"
"Als je dat maar weet ! Ik verheug me nu al op de kerstdagen."  :P


Nou, beste leesteraars !
Ze hebben hun zin gekregen hoor !
Het werd zooo lief gevraagd en eigenlijk was het ook een prima idee en weinig moeite en voor mij ook leuk.
Dussssssssssss

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Ze zullen wel in de wolken zijn met zo'n mooie plek met prachtig uitzicht op de baan. :thumbup: :thumbup:
Het zal moeilijk worden om af te dalen naar de realiteit, ik zie geen lift. >:-D
Wat denk je, zal Carl tevreden zijn met het stekkie?
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Die wolken hangen een heel stuk hoger en uit het zicht, Wiggert  :D
Carl heeft net op het forum gekeken en is als de wiedeweerga met Matz onderweg naar de meiden!
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Ludmila & Layla.....😳😁 Hoe kom je er op Tony....😊👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Dat is met recht "a room with a view". De ladies kunnen tevreden zijn :thumbup:.

Nu maar hopen dat het Internationaler Verbund der Klassischen CD Ausführungen (IVKCA) geen problemen schopt over de manier waarop de kostbare muziekdragers achteloos zijn hingesmiezen.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Ja alles leuk en aardig, maar omdat je je laat inpalmen door die innemende twins, spring je van de hak op de plank samen met je minidio's waardoor wij weer langer moeten wachten op de ontwikkelingen uit het lager gelegen dal :?

Maar de dio's staan daar trouwens best mooi, stiekum dus eigenlijk gewoon een goed idee van L&L ;)
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Die Twins gaan toch niet langzaam de dienst uitmaken hé. :D
Hopelijk treden Tony und Carl hier snel tegenop uiteraard op gepaste manier want net wat Hans schreef nu moeten wij langer wachten op een mooie update van de ontwikkelingen uit het lager gelegen dal en daar had ik mij net op verheugd op de ontwikkelingen.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Mooi bedacht, Tony!  :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Hallo,

@ Wim; Layla; mooie naam ook in mooie liedjes (Eric Clapton en van Bruno Majcherek) en Ludmilla; (woonde vroeger bij mij in de straat en ook een bekende dieselloc) en ze moesten uit de Taiga komen vanwege de alliteratie; Taiga Twins  :P

@ Wico; De Ladies weten van wanten ! En  het werd even een nog groter rommeltje hier met de cd's  :D Enne, Corelli's doosje is leeg, want cd zit in de speler  O:-D

@ Hans; tja, ze zijn onweerstaanbaar en in het lager gelegen dal wordt volop geëxperimenteerd en naar mogelijkheden gezocht.  ;)

@ Mies; dames maken over de hele wereld de dienst uit. Ook hier  O:-D De voortgang in het dal heeft voor mij geen haast. Je zult dus geduld moeten betrachten  :o)

@ Erik; dacht ik ook  :important:  ;)


Ik ben/was tussendoor van alles aan het uitproberen........
Het zaakje boven het nieuwe baanstuk was eigenlijk werkplek achter de coulissen en alles zo en snelsnel in elkaar geflanst, want toch uit het zicht.
Oorspronkelijk zat de deur ook op een andere plek, die heb ik verzet om meer treinkamer te krijgen en een werkplek te maken.

Bijgaand nog een plaatje waar de oude situatie nog te zien is.
Ben nu nog bezig om het zootje nog wat toonbaarder te maken.

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
De afbeelding van de diesels op uw pc waar heb je die gevonden?
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Geen idee, Johnny.
Ergens op internet.
Als het me een keer lukt, om hem van die pc af te halen, zal ik hem hier plaatsen als je wil  ;)

Grtz Tony

Gevonden en gelukt, Johnny  O:-D
Tis men lievelingsdiesel  :favorite:


Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Dank u Tony ik zie verder naar achter ook enkele stomers of vergis ik mij?
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
Dat zie je goed Johnny. :) :thumbup:
Volgens mij zijn het 2 stomers.


Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
3 mag ook en wellicht ook nog een vierde  ;)
Re: Tony's simpele banen.........de Twins slaan alsnog toe..........
 8) En tussen de stomers lijkt wel een diesel te rijden.
Kortom, tis een mengelmoesjestrein langs de Rijn (of wat voor water dan ook, maar dat rijmt niet :o))

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........

De Twins zaten vol ongeduld op Carl en Matz te wachten, maar vandaag waren ze er dan toch !
Het eerste deel van de klus is geklaard en nu zitten ze heerlijk te dineren, want na gedane arbeid is het goed kauwen  :P
Vanavond gaan ze plannen maken om de nieuwe villa in te passen.

Maar das voor een andere updeet  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
 B) Het is een heel idyllisch plekje geworden. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
:o) In mijn volgende leven kom ik terug als Preiser en wil er ook graag wonen. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Als ik zo klein herboren wordt, wil ik er ook wel wonen, Dirk-Jan  :P
Ben ik nog steeds bij Carl én je buurman  :D
Kenne we samen de kleinste modelbaan ter wereld knutsen  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
 @citaat @citaat Mooie update. Niet geheel old skool/WOSA dat Construction Solutions, foei toch. Dat wordt puntenaftrek, tenzij de tekst aangepast wordt in bijv. Praktische Baulösungen oid  ;)
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Klopt helemaal, Dick !

Maar ja, die jongens zien hier allerlei busjes en vrachtwagens voorbij rijden met de meest bizarre leuzen op de zijkant  :-)
Dus zij dachten; doen we ook maar, trekt vast klanten  :D

Zelfs in die Heimat dringt het Engels (helaas) door in de reclame  :?

Zelf verbaas en ik me al jaren over die onbenullige teksten.

En ach, over die puntenaftrek maak ik me geen zorgen meer. Er zijn in 2021 twee kalenders met ons werk een heel jaar lang te bewonderen  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Wauw, wat een mooie updates weer.
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Dank je, Dick  ;)
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Meer heb je eigenlijk niet nodig als 1 plank aan de muur om je uit te leven. Weer erg goed om te zien Tony :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........de Twins krijgen eindelijk hulp..........
Tony,

Net als vele volgers heb ik ook weer genoten van de vorderingen die Carl en Matz verricht hebben bij de villa van de Twins. :) :thumbup:
Ik wordt altijd zo blij van je update's zeker als mijn petekind Carl erbij betrokken is. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !

Vandaag is een heuglijke dag voor de Twins   ;) ;)
Carl & Matz zijn aan het inpassen van de nieuwe villa begonnen  :thumbup:
Geen formule 1 voor Tony, want die moest ook helpen.
Niet erg, want die vindt dat dodelijk saai  :D
Was effe prutsen met resten tempex, proefplaatsen van de villa en wachten op groen licht van de Twins.
Die waren direct in hun nopjes, dus er kon gestart worden !

Het spul staat nu voor de ventilator te drogen.
Morgen weer verder  :P
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Deftige villa voor de dames hoor :thumbup:. Ook mooi: het zichtbare interieur met jaren 70 design lamp :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
 B) Mooie villa, u is goed bezig. :thumbup:
Ik zie wel dat op de begane grond de papieren bakstenen omkrullen, daar moet nog effe de hand van de meester (Tony) ingrijpen.
Enne die formule 1 was niet dodelijk saai, het was zeer spectaculair en gelukkig niet dodelijk. O:-D

Dirk-Jan

:o) N.B. ik zie nergens dat groene licht. :roll: :D
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
De villa is zowel van buiten maar ook de binnenkant zeer sfeervol.
De Twins zullen dik tevreden zijn met dit optrekje als het klaar is.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Dat was een flinke regenbui.  ;) Als de stenen maar aan de muur blijven plakken (is allemaal papier) en de laatste foto bij de struik lijkt het wel of de stenen loskomen van de muur.
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Die losse stenen komen doordat dit huis eerst in Groningen heeft gestaan en de reparatie zo lang duurde omdat de verantwoordelijken geen beslissing konden nemen, schandelijk!! Maar nu komt het goed :favorite: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Citaat van: Dirk-Jan op maandag 30 november 2020, 09:04:49
:o) N.B. ik zie nergens dat groene licht. :roll: :D
Dan heb jij zeker jouw roze bril niet op ... :roll:

O ja, :wink: anders kan het wel eens verkeerd vallen -zucht-

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........daar bij die molen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........daar bij die molen.......
Hoi,

@ Wico; de dames weten wel wat ze willen; veel ruimte, op stand en vooral een echt interieur  ;)

@ Dirk-Jan; die muren zijn Carl's pakkie an, hij kan er ook beter bij  :D
Dat groene licht was zelfs bij de F1 te zien; hadden ze beter op rood kunnen laten  O:-D

@ Mies; de Twins worden graag verwend  :D

@ Johan; ja, het spetterde flink hier ! De muren waren al slecht beplakt bij aanschaf. Als alles weer droog is, wordt het zaakje nog zo goed mogelijk opgelapt  ;)

@ Wiggert; dank voor de info  :thumbup: Nou weet ik, dat die villa op een baan in Groningen gestaan heeft  :D

@ Erik; hier kan en mag (bijna) alles geschreven en geroepen worden  O:-D Vallen gaat trouwens nooit verkeerd; altijd omlaag  :D

(1) Wat betreft de villa; 2e handsje en het verwondert me nog steeds het meest, dat er huisjesplakkers zijn die nogal wat gietbramen laten zitten  8o  :-)
De papieren opplakstenen zijn in dit geval blijkbaar ook maar sporadisch van lijm voorzien. Benieuwd, hoe die mensen thuis behangen  :D

(2) Vijftig centimeter onder de villa ben ik de laatste tijd ook af en toe bezig geweest met het nieuwe stuk baan. Vooral kijken en bedenken hoe ik berg en dal in ga vullen. Ik wil het zo mooi mogelijk maken.
Zoals reeds vermeld, ben ik het geheel in 3 deelstukken aan het maken; 2x bergstuk en dal met bergwand. Eerste plan was, om in het dal een flinke parkeerplaats te maken voor toeristen, zodat ik daar mooie bussen en auto's kon stallen. Maar opeens bedacht ik, dat ik nog een fraaie watermolen had, waar ik ooit een diorama mee wilde maken. Dat kon hier ook dus  :P
Dus; dal moet dieper en de molen zo, dat het zicht op de berg behouden blijft. Dan moet er nog een beek met aftakking naar de molen komen en ook de bergwand moet zicht op het (grootste) geheel overlaten.

Al met al gaat dit dus alsnog een flink project worden, maar ik ga er alle tijd (en rust !) voor nemen  O:-D
Moet ook wel, want er staan ook nog heel veel klusjes in huis op mijn lijstje. Daar is de winter de beste tijd voor. Scheelt veel zweet !

Grtz Tony
Die van het nieuwe baanstuk vanaf mijn opgeschoven werkplek (hopelijk) nog jaren wil genieten.






Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Citaat van: Tony op maandag 30 november 2020, 12:28:07
@ Erik; hier kan en mag (bijna) alles geschreven en geroepen worden  O:-D Vallen gaat trouwens nooit verkeerd; altijd omlaag  :D

Oh, gelukkig maar Tony :favorite:
Naar het schijnt overdrijf ik soms enorm ... :roll:
Hier mag dat gelukkig en da's DIK in orde!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Poeh Tony,

Iedere keer dat jij weer wat doet denk ik: maar hij heeft al zijn treinkamers en ruimtes helemaal volgebouwd! En toch vind je steeds weer een hoekje waar je fantastische creatieve kunstwerken kwijt kunt. Eigen bouw of uitbesteed aan dat listige duo! :D

Tijdens het bouwen alles bijstellen. Gek he, dat je veel te doen hebt? Ik begrijp het trouwens volkomen: Parkeerplaats (grote grijze fantasieloze plaat) of een geweldig leuke "Efteling" watermolen? Lijkt mij ook duidelijk.

Voor deze klussen is het in ieder geval de juiste tijd van het jaar: Het Modelbaan seizoen! :thumbup:

Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
@ Erik; zolang die Dekselse-Dirk-Jan-De Modderaar hier niet ingrijpt, is er niks achter het handje  :o)

@ Marcel; het verbaast mezelf ook weleens, dat er toch nog braakliggend terrein op mijn treinkamers te ontdekken is  ;)
De toeristen-parkeerplaats zou wel bankjes en zo gekregen hebben. En.....beter ten halve gekeerd, dan.........
Wat dat modelbaan seizoen betreft; dat is hier het hele jaar door en ik knutsel 's zomers vaak nog meer dan 's winters, want ik kan erg slecht tegen de hitte en de zon  ;)+ :?
Vandaar dat de zwaardere arbeid hier vooral in  de winter gepland staat.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Citaat van: Tony op maandag 30 november 2020, 12:28:07
Daar is de winter de beste tijd voor. Scheelt veel zweet !
:o) Dan wel natuurlijk je pas vernieuwde cv installatie op een laag pitje zetten en bij voorkeur in de treinenkamers helemaal uit, bespaart geld. :D

Citaat van: Tony op maandag 30 november 2020, 14:27:25
@ Erik; zolang die Dekselse-Dirk-Jan-De Modderaar hier niet ingrijpt, is er niks achter het handje  :o)
:-) :-) :-)

Citaat van: Tony op maandag 30 november 2020, 14:27:25
het verbaast mezelf ook weleens, dat er toch nog braakliggend terrein op mijn treinkamers te ontdekken is  ;)
En je plafond dan? Is dat al bebouwd? Daar kenne Australische Preisers gaan wonen, die wonen toch al onderstebove. :mrgreen:


Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Die dekselse Dirk-Jan,

Dat duurde nog geen twee minuten............ :D

Tony, dat lijkt wel stalken! Al aangifte overwogen? >:-D

Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Citaat van: narwal op maandag 30 november 2020, 16:54:01
Tony, dat lijkt wel stalken! Al aangifte overwogen? >:-D
:o) Heeft geen nut, komt het bij het het forumbeheer terecht, dus ook bij mij. :-) >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Goh, Dirk-Jan,

Nou, een stalker én corrupt? Tja. dan houdt het allemaal snel op... :D

Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Dit keer heb ik een vreemd voorgevoel: sneeuw en vorst nog helemaal niet waargenomen in de omgeving va Carl, Mats en de Twins.
Advent is al begonnen en daar loopt en werkt men nog in luchtige kledij. Klimaatverandering?
Het gaat ook allemaal (te) makkelijk? Geen WOSA inspecteur in velden of wegen te bekennen.
Als dat maar goed blijft gaan tot het eind van de bouw.
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Zijn weer heerlijke plannen voor een prachtig project. En terecht dat je die mooie (zeldzame?) watermolen een mooi plekje gaat geven. Is weer eens wat anders dan dat standaard Faller-ding die zo ongeveer iedereen heeft (had?), behalve ik :D.
Viel vergnügen mit freudehaft basteln!
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
 @citaat Hans, de watermolen van Jouef kom je nog wel eens tegen,
maar deze is onderdeel van drie bij elkaar horende bouwdozen
en die andere twee kom je, vreemd genoeg, zelden of nooit tegen!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Citaat van: Baanloos op maandag 30 november 2020, 21:43:33
Dit keer heb ik een vreemd voorgevoel: sneeuw en vorst nog helemaal niet waargenomen in de omgeving va Carl, Mats en de Twins.
Advent is al begonnen en daar loopt en werkt men nog in luchtige kledij. Klimaatverandering?

Er is toch genoeg wit landschap tijdens de bouw te zien?  ;)
Re: Tony's simpele banen.........aan de nieuwe villa voor de Twins wordt gewerkt !
Hoi,

@ Dirk-Jan; cv juist lekker warm en rustig aan knutsen  O:-D Die plafondbaan is meer iets voor jou, trouwens; de kangeroes heb je al  :D

@ Marcel; wat vrijwel zeker is; Dirk-Jan reageerde zo snel, omdat hij op zijn werk zat te multitasken. Hij benut daar iedere vrije minuut  O:-D
Verder moet je je niet teveel zorgen om hem maken, maar wel goed in de snot houden  :D

@ Leon; dankzij de verwarming binnenshuis is alles hier klimaatneutraal  B) De WOSA heeft even geen tijd, want bezig met de verspreiding van de kalenders voor 2021 !
Maak je verder maar geen zorgen; het loopt hier altijd goed af  ;)

@ Hans; die watermolen was eigenlijk gepland in een los diorama boven op de vitriniorama-kast in de gang. Voor ooit in de (verre) toekomst. Het kwartje om dat hier in te passen viel een paar dagen geleden.
Het was nog een hele toer om dat ding terug te vinden, want ver weggestopt en diep opgeborgen in een treinkamer die bezaaid ligt met tempexbrokken en anderszins vanwege de bergbouw :D

@ Erik; ik snap wel, waarom je die andere delen van de watermolen niet tegen komt; niet echt noodzakelijk en nog lastiger in te passen op een kleine ruimte  ;)

@ Johan; scherp gezien !  :-)

Vandaag ga ik Carl en Matz helpen met de villa. Die is mooi opgedroogd na de plensbui.


Grtz Tony