Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

stephan en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Nu zal ik ook maar schuld bekennen, ook bij mij lopen preisers zonder benen rond (oeps verkeerde woordkeuze  8o )

Ik heb er nooit bij nagedacht welke impact dit op het leven van de preisers heeft (ook al is het merendeel afkomstig uit China).
Het dieptepunt is wel de machinist van de V200, die is bij zijn middel doorgezaagd.

Ik schaam me dus diep  :-(
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
 @citaat Tony
Waar haal je het toch allemaal vandaan....🤭😅😂
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Als  ze goed vast gelijmd zitten hebben ze nergens last van  :D      O:-D
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Aan mijn geplaatste foto te zien zal ik wel nooit meer WOSA punten scoren denk ik. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........Het neusje van de zalm......(2)...........
Ik kan niet anders dan mijn standpunt herhalen. De WOSA zoekt preisers op laag water.


Citaat van: Schienenbus2012 op dinsdag 29 september 2020, 20:01:28
Die WOSA figuren moeten zich niet bemoeien met de chirurgische ingrepen die plaatsvinden. Dit wordt met vlijmscherpe instrumenten uitgevoerd, de preisers voelen niets.
Er is ook niets mis met het feit dat een triootje preisers in de diepvries af moest koelen. Zonder enige pijn waren ze van elkaar verlost.  >:-D
Laat de WOSA zich bezighouden met de kalender voor volgend jaar. Daar hoor je ze niet over.

Ik sta achter Tony en Carl (vangen die de eerste klappen op).  :D
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 02 oktober 2020, 18:51:24
Aan mijn geplaatste foto te zien zal ik wel nooit meer WOSA punten scoren denk ik. :D

Groet Michel

Au au au :O :O :O
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Je moet in die preiser snijden ,niet in je vingers  ;)
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Oei, oei, oei... ik heb nog geprobeerd die inspektor even buiten de deur te houden door te stellen dat ik wegens C...D-19 de hulptroepen niet kan inschakelen en daarom de bouwaktiviteiten tijdelijk gestopt heb.

Maar niet verteld hoe ik mijn Preisers ondertussen in de wagons heb gekregen... ik hoop niet dat hij door het raam heeft staan koekeloeren.... wacht met angst en beven mijn jaarlijkse rapport af!

Groet,
Roel
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Schokkend en walgwekkend dit soort praktijken. Ik kon haast niet geloven dat dit écht gebeurt, maar de foto's zeggen genoeg; op grote schaal zelfs. Door tekortkomingen in het ontwerp van treinbanken en machinistencabines worden de Preisers rücksichtslos verminkt. En dan ben ik zeker een sukkel die als er eens een voetje of beentje afbreekt het er weer aan lijmt...
Goed dat de WOSA dit aan de orde stelt, hopelijk is het nog niet te laat; het is bij sommige bevolkingsgroepen al zo ingeburgerd dat het bijna normaal geworden is. In wat voor wereld leven wij??? :-(
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Blijkbaar helpt het bij het punten scoren om een interieur te bouwen waar Preisers wel gewoon plek genoeg hebben:


En ja, deze bleekneusjes moeten nog wel even verplicht langs de verfkwast.....

Zelfs Bolle Jan, toch niet de kleinste Preiser op deze aardbol, kan goed zitten:
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
@citaat hulde aan Frank!!! :D
Het kán dus wel; hiermee wordt zoveel onnodig leed voorkomen.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
En daar ben ik het helemaal mee eens: humaan (of beter: preiseraan) meubilair is de oplossing voor het tranentrekkende Preiserleed.
Een nadeel is echter dat dergelijk realistisch interieur de kans loopt op fors WOSA-puntverlies. Old Skool interieurs zijn niet werkelijk bedoeld om te gebruiken.
Het is dus een flink dilemma: Preisers verminken zorgt voor behoud van de originaliteit van klassieke interieurs. Bruut, zeker! Maar anders strafpunten voor te realistisch uitgevoerde en moderne interieurs. Dan toch maar met lege treinen rijden.

Groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
@citaat in den beginne waren er helemaal geen interieurs en was dit probleem er dus niet.
De vraag is of écht Old Skool überhaupt interieurs kent; ik ben van mening van wel, maar waar ligt de grens? :roll:.
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Citaat van: h0_miessie op vrijdag 02 oktober 2020, 18:51:24
Aan mijn geplaatste foto te zien zal ik wel nooit meer WOSA punten scoren denk ik. :D

Groet Michel

Ja en Nee, Michel.
Ondanks dat ook jij je te buiten gaat aan dramatische verminkingen aan het modelbaanvolk (het betreft natuurlijk niet alleen Preisers) heb jij nog wel het fatsoen om de geamputeerde ledematen netjes te bewaren zodat het aangedane leed ooit ongedaan gemaakt kan worden. Lichamelijk dan, want vlak de psychische schade ook niet uit!
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Hmmm, gaan we straks ook een instituut in het leven roepen. PLM (Preiser Lives Matter) of wordt het massaal de door mij in het leven geroepen no lives matter beweging.  B)
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
@ Hanzi
De eerste interieurs zagen zo rond 1960 het levenslicht, eerst als bouwpakket om rijtuigen zonder interieur om te bouwen, later standaard in bepaalde modellen.
Deze rijtuigen hadden de in die tijd revolutionaire lengte van 24 centimeter en waren van blik. (Om deze reden ben ik nog steeds een grote fan van 24 centimeter blikken rijtuigen. )

Dit is precies in de hoogtijdagen van wat we nu beschouwen als het ultieme oldskool treintjes rijden.
Dus interieurs geen probleem!

Tip:
China preisertjes in deze wagons passen doorgaans prima zonder amputatie! Dat scheelt weer een hoop ziekenhuis opnames en uitkeringen  :P

Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Ben met je eens dat interieurs moeten kunnen qua WOSA-rules. En die blikken 24cm rijtuigen zijn inderdaad top, Wim. Ik heb er hier dan ook zat rondrijden. Veruit de meeste overigens zónder, maar inderdaad ook sommige mét interieur.
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat


Het maakt nogal wat los hier !

Om maar meteen met de achterdeur in huis te vallen; ik heb me aan deze praktijken ook schuldig gemaakt  :(
Reizigers in rijtuigen en auto's ( zelfs een halve stand-in Carl  8o ), zwemmers en machinisten bijvoorbeeld...........

MEA CULPA !

En ik heb ze zowat allemaal op het forum gezet  :? en er nooit commentaar op gekregen  O:-D
Die op de foto hieronder was nog een lastig klusje om hem ook nog zelfstandig te laten staan  :D

Grtz Tony

( die geen eerste - en ook geen zesde - steen werpt, want niet vrij van zonden )

Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Dus als ik het goed begrijp zijn jouw machinisten ook zwemmers of jouw zwemmers zijn ook machinist  :?
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Ai, ook hier is Horst op pad gestuurd om misstanden aan het licht te brengen :O
Meer bijzonderheden:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg1384319#msg1384319
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Tja... Het is een lastige discussie. Preisers zijn op aarde om de modelbaan te verlevendigen met hun aanwezigheid. Ze vervullen allerhande functies doordat hun genetisch materiaal in de grote Preiserfabriek in elke denkbare vorm gegoten wordt. Van meet af aan zijn ze echter gedoemd eeuwig en altijd zittende reiziger, machinist, stationschef, wegwerker te zijn... Geen enkel carrièreperspectief of persoonlijke ontwikkeling lijkt mogelijk. Totdat een Modelleisenbahnbastler hun talenten ontdekt! Acteur, stand-in voor de acteur, zwemmer: u zegt het maar. Ja, het kost misschien een stukje plastic lijf, maar er staat wel iets tegenover.
In plaats van eeuwig wachten op een bankje op het station, kan er meegereisd worden, kunnen verhalen verteld worden. Misschien zonder benen, maar ja: je gaat wat van de wereld zien! Of de wereld gaat jou zien, verbouwde Preisert!!!
Dus laten we het niet zo zwaarmoedig zien, deze 4e oktober. Eet vandaag geen dier, verwen je hond of kat met een extra stukje... Eh... vlees  :? En pluk de dag!

Groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Wat een amputatie van enkele ledematen toch teweeg brengt 8o
Geweldige verhalen komen hier voorbij, menig modelbouwer heeft toch een geweldige fantasie.
Grappige verhalen.... ;)

Ik heb me zelf ook schuldig gemaakt aan deze praktijken, maar zal er maar geen beelden van vertonen,
kwestie van mensenleed te besparen >:-D

Grts Freddy
Re: Tony's simpele banen.............de WOSA luidt de noodklok !..........
Niet alleen mensenleed ook Preiserleed
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!

Beste volgelaars !

Deze week is er iets ongelooflijks gebeurd !
Iets dat ik nooit had kunnen bevroeden.

Een korte inleiding; sinds Carl hier (als geintje) in dit topic zijn intrede deed, is hij zijn eigen leven gaan leiden.
Net als een stripfiguur. Er kwamen als vanzelf steeds meer spelers bij en net als in de strips werden en worden ze bijvoorbeeld ook nooit ouder.
Zo ontstond ook de WOSA en ook het idee van de WOSA-kalender, die nooit zou/zal verschijnen.
Dat idee van onbereikbaarheid is opgedaan in de strips van De Generaal. Die zal daarin nooit de macht grijpen en ook motoragent Dreutel zal nooit de roodkoperen Fluit van Verdienste bemachtigen.

Totdat ik begin deze week een PB van Wico kreeg  ;)
Hij had op het Zwitserse WOSA-Hoofdkantoor in Bern met behulp van overredingskracht en wat steekpenningen iets bijzonders geregeld !
En dat ik maar goed de brievenbus in de gaten moest houden...........
Vrijdag was het zover !
Een zachte plof op de deurmat, het nieuwsgierig openen van een briefpakket, de inhoud bekijken, even van de emoties gaan zitten en bekomen en gauw naar boven rennen om Carl trots de inhoud te laten zien !

"Kijk eens, Carl ! De WOSA-kalender 2021 !"
"Wow, Tony ! Hoe is dat nou mogelijk ? Te gek, man !", stamelde die.
Nadat ik hem uitgelegd had, hoe de vork in de gehaktbal stak, stelde hij meteen voor om dit nieuws modelwereldkundig te maken en vroeg, of hij ook daar bij op de foto mocht.
"Gaan we doen, Carl !"
"En vergeet niet Wico te bedanken voor deze schitterende verassing !"
"Doe ik zeker, Carl ! Hij heeft een schijnbaar onbereikbare droom toch werkelijkheid laten worden !"
"Da's een topgozert  :thumbup:

Zo, leesteraars,

Kijk, huiver, bewonder en geniet,
want een wonder is geschied !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Tony,

Hé goed om te horen dat het eindelijk gelukt is. Na al die jaren vond ik het hard nodig om in actie te komen. Gelukkig dat de WOSA dit keer wel heeft geluisterd, ook al kostte dat de nodige moeite en overredingskracht. :thumbup:.

Een welverdiende blijk van waardering voor al die jaren dat je ons voorziet van WOSA waardige banen en beelden. En niet te vergeten alle avonturen van die kleine rakker!

Ik denk dat ik voor velen spreek op dit forum dat we nog lang van je schrijfsels en knutsels hopen te mogen genieten.

Veel plezier met deze unieke kalender :D

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Wat een prachtige WOSA kalender heb Wico voor je geregeld Tony. :thumbup: :favorite:
Van mij mag je de hele kalender wel laten zien hoor en ja ik zou er ook wel één willen bestellen want wie wil nu niet zo een prachtige WOSA kalender in zijn treinenkamer hebben.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Klein gebaar, groot geluk  :P :P :P.

Als Tony zijn geluk ook met anderen wil delen, wil ik best contact opnemen met het WOSA hoofdkantoor in Bern om te kijken of een extra exemplaar mogelijk is.   

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Dat zou ik erg waarderen Wico nu maar hopen dat Tony zijn goedkeuring geeft. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Geweldig! Dit is toch prachtig!?

De enige echte WOSA-kalender...

Ik ben er verder heel stil van. Hij is dubbel dwars verdiend, Tony!

Groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 @citaat @citaat @citaat @citaat
Ik word er bijna verlegen van, heren  :oops:
Ik beleef veel plezier aan het forum, aan de interactie met jullie, de modelbaanhobby en natuurlijk ook aan de avonturen van Carl & Co !
Dit alles heeft mijn leven een stuk rijker gemaakt  :thumbup:

Uiteraard geef ik graag toestemming tot het uitgeven van extra WOSA-kalenders  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
OOOOEEEEEHHHH!!!
als er een linkje geplaatst wordt waar die kalender te koop is ga ik ook even kijken, want hoewel ik niks met kalenders heb en normaal gesproken ook vergeet de pagina's om te slaan wil ook ik deze wel op de treinkamer hebben!

Ben benieuwd!

echt leuk dit!
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 :thumbup:
Prachtig deze kalender! Natuurlijk wil ik er ook één  :)
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Gefeliciteerd met deze eerste echte originele WOSA-kalender, Tony. Je hebt hem verdiend en het is je van harte gegund!
Top-idee Wico, en een idee is één, maar dat idee dan ook daadwerkelijk uitvoeren is twee. Heel goed en leuk  :thumbup: :thumbup: :thumbup: !
Ik voorzie een tweede en mogelijk derde druk; is er al een intekenlijst?
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 :) Wico is een enorme topgozer, dat is hier wel duidelijk. :thumbup: B) :thumbup: B) :thumbup: B)
En voor alle volgelaars;
jullie zullen toch eerst een WOSA waardige modelspoorbaan moeten hebben om überhaupt in aanmerking te komen voor zo'n kalender.
:o) Die prutswerk baantjes van jullie lijken daar nog helemaal niet op, dus helaas pindakaas. :-) >:-D

En Tony, helemaal leuk, leuk en leuk, veel plezier met deze unieke kalender. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 @citaat
Dirk-Jan, voor geld is alles te koop ook een WOSA kalender. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Citaat van: h0_miessie op zondag 04 oktober 2020, 16:40:24
voor geld is alles te koop
:o) Da's helegaar niet waar. De liefde van :-* Karin voor jou heb je toch niet gekocht? >:-D :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Allen,

Goed nieuws vanuit Bern! Per persoonlijke mail heeft het WOSA hoofdkantoor mij laten weten dat ze nog vanmiddag een digitale spoedvergadering hebben belegd. Daarin is mijn verzoek tot het mogen drukken van extra exemplaren van de WOSA 2021 kalender besproken. Dat had nog heel wat voeten in de aarde, aangezien deze kalender als uniek exemplaar voor het oeuvre van Tony aus die Niederlanden was voorzien. Gelukkig had ik in mijn verzoek vermeld dat Tony zijn geluk graag met anderen wil delen (we kennen hem niet anders :)). Derhalve heeft het bestuur om 16.38 uur hedenmiddag unaniem ingestemd met het drukken van maximaal 10 (tien) extra exemplaren van deze kalender. Mij is verzocht de uitvoering daarvan op me te nemen, wat ik uiteraard van harte doe.

Hoe kom je aan deze werkelijk prachtige kalender: stuur mij een e-mail (via het enveloppie onder m'n foto) met je naam en adres. Stuur ik een mailtje terug met de kosten (inclusief rechtstreeks verzenden) en m'n rekeningnummer. Ik doe dit uiteraard belangeloos, maar betalen vooraf, zonder prijsacties, enige aansprakelijkheid of andere ongein. Ik hou het graag simpel :P.

Voor alle duidelijkheid: alleen hier melden dat je een kalender wilt telt dus niet, en een inkijk exemplaar is niet beschikbaar (het moet wel een beetje spannend/exclusief blijven voor de echte liefhebbers)  :O.

Groeten,
Wico   
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
OH, nu moet ik wel reageren.

de vaste schrijvers gaan natuurlijk voor bij het verdelen van de kalenders, maar ik wil toch even laten weten dat ik als 'stille meelezer' altijd ontzettend veel plezier beleef aan die hele WOSA toestand.

Dus ik hoop dat ik door deze wazige foto van mijn vloerbaantje-met-gloeilampjes-verlichte-blikken-beginnerstreintje, een beetje kans maak....

ga zo door Tony en alle volgelaars!

Jeroen
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 @citaat
Genomen met een polaroid?  ;)
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
 @citaat

Levert dat dan ook nog extra WOSA punten op dan?

Maaruh, dat is een hele chique kalender. Jammer dat hij in Thailand niet te verkrijgen is.
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
@citaat hebben ze daar geen postbodes dan?
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Och jawel hoor, maar dat zijn allemaal Thais. Voordat de post uit Nederland hier bezorgd wordt is het jaar om.  >:-D
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Dan moet je dus nu de 2022 editie bestellen, dan heb je hem volgend jaar mooi op tijd binnen O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Citaat van: Lobomotion69 op maandag 05 oktober 2020, 16:58:12
@citaat

Levert dat dan ook nog extra WOSA punten op dan?

Tuurlijk !  :D
Re: Tony's simpele banen..........Wico's choice..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........Wico's choice..........

Goeiemorgen,

Ik had nog een kalenderblad op de pixels gezet, maar nog even bewaard voor later.
Nu dus  :P
Want eigenlijk niet helemaal WOSA-gecertificeerd eigenlijk, want een moderne loc op de M-rails (mét oldskool bovenleiding !)............
Een Zwitserse loc, om precies te zijn en daar is Wico helemaal tuk op !
En Tony op deze ook ! (anders had ik die ook nie)

Denk dat Wico een aardige vinger in de pap te brokkelen had bij de WOSA en deze keuze erdoor gedrukt heeft.
En terecht !

Nogmaals bedankt Wico  :thumbup:
Dat wordt een mooie zomer  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Wat een leuk en origineel cadeau Tony, veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Erg leuk!
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Tony ik beloof je dat ik niet jaloers zal worden op zo'n mooie kalender maar dat kost mij wel moeite, geniet er het hele komende jaar van :favorite: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Zolang ik leef, gaat die kalender niet weg  :important:
Kan hem na volgend jaar ook nog als verjaardagskalender gebruiken  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........een onbereikbare droom werd werkelijkheid !!!
Heren, hij is gewoon te koop hoor, wees er snel bij want op = op!

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1384540#msg1384540