Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen.......vervulde wensjes voor kleine "mensjes"......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........

Märklin fahren-ärger sparen

Hoi  ;)

@ Wim; die tijd heb ik al 10 jaar achter me gelaten, die Limbopinten smaakten me veel te goed  :P

@ Kees; jaja, het was een echte plaknacht voor die drie  :D

@ Wico; wees niet bevreesd hoor, de hele ontsmelt-procedure is  volgens het EHBO-handboek van de WOSA  O:-D (ingebracht door de WOSA afdeling Death Valley in 1964 na een desastreuse meltdown op 16 augustus aldaar)

@ Tom; het begin klonk alsof ze teveel (wiskey?) cola op hadden. Later klonk het weer heel vertrouwd  :thumbup:

@ Erik; dit is zo heerlijk om te doen ( als er iets van een script is, tenminste ). Het Echte Werk staat ook op de planning trouwens. Just wait and see. Dank ook voor het spotten van mijn leesknutsbril  :thumbup:

Grtz Tony

( die vandaag weer oppas-opa is, dus dringender zaken aan het handje als lid van het animatieteam )
Citaat van: Tony op woensdag 19 augustus 2020, 11:25:07

@ Wico; wees niet bevreesd hoor, de hele ontsmelt-procedure is  volgens het EHBO-handboek van de WOSA  O:-D (ingebracht door de WOSA afdeling Death Valley in 1964 na een desastreuse meltdown op 16 augustus aldaar)

Dat van die meltdown geloof ik graag, want toen ik in 2017 door Death Valley ben gereden, heb ik er geen preisertje gezien :O.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........is het geen plaatje ?........

Is het geen plaatje ?
Dat dacht ik toch van wel ! En sterker nog; het is hetzelfde tempexplaatje dat op de laatste foto in dit topic te zien was/is !
Maar dan nu geprepareerd en bijna klaar, om ingezet te worden voor de opnames van Carl's vakantie-avontuur.
Heel belangrijk, want zonder een stabiele, gedegen en multifunctionele bodem kan het verhaal zomaar op los zand komen te staan.
Net als de bodem van een pizza en die maak je ook niet van zanddeeg  :P
Vanaf morgen kunnen dus de opnames gestart worden, want de spanning is ook hier te snijden.
Ook Carl blijft maar vragen wanneer hij eindelijk van wal kan steken, om te zien of wat de herder hem verteld heeft wel klopt.
Hij is er klaar voor !
En Tony ook  B)

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Ik ben zeer benieuwd wat er met deze prachtige plaat gaat gebeuren.

Groet Michel
Die plaat is inderdaad een plaatje  :)

BLIJ dat ik analoog RIJ

Ai ai ai de spanning wordt opgevoerd :O

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Ik wacht ongeduldig af ... :roll:

Groeten,

Erik.

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: Tony op donderdag 20 augustus 2020, 19:14:58
Net als de bodem van een pizza en die maak je ook niet van zanddeeg  :P
Je gaat nu toch niet beweren dat een pizzabodem ten grondslag ligt aan Carl's bakkunsten?  :?
 :roll: Hhhmm.... kan van alles zijn en worden.
Een modderpoel met drijzand waar de WOSA Inspector zo ingezogen wordt. >:-D
Een hele platte grijze Alien na een te harde landing. :o)
Een poel des verderfs, voelt Carl zich wel thuis. :-)
Het begin van een visvijver of recreatieplasje. :)
Kortom, het kan vele kanten op met dit begin, ik wacht het wel ongeduldig af. 8)

Dirk-Jan

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Mensen, mensen, modelbouw is een kwestie van doen maar ook van geduld.
We wachten het gewoon rustig af. :)
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

We zijn nu een dag verder en veel tekst maar nog geen foto's  ;)

Ik ben er wel klaar voor zo langzamerhand.

Mvg,

Peter Degeluidsman
Ik wacht rustig af hoe Carl reageert op wat hem te wachten staat.  >:-D
Re: Tony's simpele banen...........de zoektocht is eindelijk begonnen !........

Ten langen leste is het dan toch zo ver en zijn ze aan hun zoektocht begonnen !

"Zeg Carl, ben jij niet wat vergeten ?"
"Ik zou niet weten wat."
"Je kruiwagen."
"O, die ! Nee hoor, die heb ik bewust thuis gelaten, want het moet geen werkvakantie worden. Een tuinman wil zijn handen ook wel eens vrij hebben."

Ze varen al een uurtje stroomopwaarts en daar ziet Carl de aanlegsteiger waarover de herder het had.

"Kijk dames ! Dat is een goed teken ! Daar bij die steiger moeten we aanmeren en dan volgt een hele lange tippel landinwaarts. Ik hoop, dat jullie dat aankunnen."
"Wij zijn in de Taiga wel wat gewend hoor ! Ik hoop wel, dat we de echte Loreley daadwerkelijk gaan ontmoeten."
"Dat hoop ik ook ! Maar ik heb het volste vertrouwen in die herder. Mijn Preiserkennis laat me zelden in de steek."

En dan begint een hele lange voettocht voor ons trio.............

Altijd handig zo'n restaurantje in de buurt! Nu nog afwachten of de rest van de tocht net zo vredig gaat verlopen  :)

En toch al lid sinds 19 maart 2012, hoe kan dat.

Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 21 augustus 2020, 08:53:20
We zijn nu een dag verder en veel tekst maar nog geen foto's  ;)

Ik ben er wel klaar voor zo langzamerhand.

Mvg,

Peter Degeluidsman

Herkenbaar toch  :) :) :)
 :) Gezellig uitstapje, sfeervolle beelden.  B) En de Ape is ingezet als biertransporter. :thumbup:
Met een vol buikje een mooie wandeling tegemoet samen met de Twins, die Carl is toch maar een bofferd. :P
:o) En blaren zullen ze niet krijgen, plastic preiservoetjes zijn daar ongevoelig voor. :D

Dirk-Jan
Waar zal deze voettocht eindigen ?
Mogen er op het terras geen bloten bovenarmen van de Twins zichtbaar zijn omdat ze hun vest aangetrokken hebben want even later lopen de dames weer met bloten armen rond. 8o
Kom maar op met de volgende update Tony ik zit klaar voor en vele andere forumleden zo te lezen ook. ;)

Groet Michel
Ik ben zo blij dat ze hier op de camping goede wifi hebben want je moet er toch niet aan denken dat je een episode van dit verhaal moet missen :D.

Groeten, Wico

Goedemorgen en dank voor de reacties en belangstelling, Heren  ;)

Als alles goed gaat, wordt het uiterlijk morgen ná de hoogmis van 11 uur duidelijk hoe dat nou zit met die Loreley.
Het kost toch allemaal behoorlijk wat tijd, om de updates voor elkaar te krijgen.
Net zoals een draaidag op een filmset misschien 5 minuten bruikbare film oplevert, zo gaat dat met het maken van het beeldverhaal ook.
De update van gisteren kostte me zo'n 3 uur.
En veroorzaakt (tussen haakjes) ook nog eens een enorme hoeveelheid rommel, die daarna weer opgeruimd moet worden.
Hetgeen niet altijd direct gebeurt  :D

Dan moeten er ook nog attributen en decors gemaakt en Preisers aangepast/geschminkt.
Dat doe ik met veel plezier hoor, maar er zijn ook nog andere bezigheden/taken hier in en om huize Tony die op mijn schouders rusten.
En nu ik het toch over rusten heb, daar besteed ik ook de nodige tijd aan  O:-D

Bovendien is het - net zoals vroeger de wekelijkse Donald Duck halen - best spannend, om niet in één keer het hele verhaal te kennen.
Zo blijft er nog wat over om naar uit te kijken  :P

Grtz Tony

Die lange mouwen van de Twins op het terras zijn geheel waarheidsgetrouw en als volgt te verklaren:
In het Rijndal / Rijnvallei regelmatig een vlagerige wind op. (werkt de vallei als een soort trechter voor de wind?)
Zeker uit de zon is het dan zonder meer fris.
Komt die dan weer tussen de wolken door dan is het weer warm.
Zelf ervaren paar jaar geleden op de rondvaart langs de Loreley. 
En de Twins zijn niet van gisteren, voor zo ver we dat al niet wisten :D

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Ja, dat heb je in de Rhonevallei ook. Die wind heet dan Mistral. Heeft dat briesje over de Rijn ook een naam?

The meaning of life is to give life meaning!

Hallo Tony,

Ja, jij hebt het maar druk als schrijver, regisseur, impresario, grimeur, decorbouwer, technicus en cameraman om ons te vermaken! :D

Toch kunnen wij dit soort spannende avonturen goed gebruiken tijdens deze zware tijden!

Hoe zou dit toch aflopen........... :?

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

Dag Tony.

Wederom een erg leuk beeldverhaal, met daar precies de boeiende scene's bij uitgebeeld :thumbup: :thumbup:
Het doet mij denken aan de verhalen van Tom Poes, die ook van enkele plaatjes per deel voorzien zijn.
Het deed mij deugd om Nummero Quattro in volle glorie te mogen zien in één van deze scene's :wink:

Ehhm ... om mijn nieuwsgierigheid ietwat te bevredigen: worden we op nog meer behind-the-scene's
foto's tussendoor getrakteerd of moeten daarop wachten tot er weer een writer's block optreedt? :roll: :lol:

Groeten,

Erik.

P.S.: heeft Carl toevallig een filmpje op YouTube gezet?
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 22 augustus 2020, 12:14:16
Ja, dat heb je in de Rhonevallei ook. Die wind heet dan Mistral. Heeft dat briesje over de Rijn ook een naam?

Föhn wellicht?!

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

Nee, de Föhn waait aan de Alpen en dat is niet aan de Rijn bij de Lorelei.
Zoals ik vorige week heb mogen ervaren, was er geen of weinig wind in de buurt van de Loreley. Zelfs bovenop de rots geen zuchtje wind. Ik kreeg even de schrik van mijn leven. Er voer een bootje op de Rijn en ik dacht dat het de CD1 was. Gelukkig realiseerde ik me al snel dat het niet het geval kon zijn. Het bootje zag er klein uit vanaf de rots, maar natuurlijk kon het geen 1:87 bootje zijn. Mijn hartslag werd snel weer gewoon.
Citaat van: Lobomotion69 op zaterdag 22 augustus 2020, 17:23:25
Nee, de Föhn waait aan de Alpen en dat is niet aan de Rijn bij de Lorelei.
De föhn komt zelfs wel eens in Nederland voor: https://wetenschap.infonu.nl/weer/181701-fohnwind-en-fohn-of-lenswolken-in-nederland.html
Hoi,

Om niet in herhalingen te vervallen, even wat antwoorden aan/voor alle reageerders en zij, die nieuwsgierig zijn; 
- de Twins passen zich snel aan de weersomstandigheden aan  :D
- Carl's bootje is nog niet bij de Loreley-rots en kan dus nog niet gespot zijn daar
- door de relatieve diepte van het Rijndal kunnen er soms valwinden ontstaan en door het meanderen van de rivier staat de wind soms dwars op, of even verderop juist in het verlengde van het dal
- de rode Ape Piaggio van Erik is de kers op de taart van de terras-scene en gelokaliseerd op een van mijn minidio's. Het duurde trouwens een hele poos, voordat de Twins eindelijk stil op hun stoeltje bleven zitten   :?
- Miessie had het goed gezien laatst met de kleding van de Twins en zodoende heb ik gisteren alle dames/stand-ins voorzien van de juiste kleding en schoeisel

Hopelijk lukt het me vandaag nog de beloofde update te realiseren, want gisteren zijn we naar het tuincentrum geweest, om wat door de hitte ontstane gaten in de tuin op te vullen. Hetgeen  - mede door de uitverkoopkortingen en daardoor opgewekte kooplust - leidde tot een overvolle auto en thuis tot een nieuwe oase op het plaveisel  8o Dat spul moet nog allemaal de grond in.........
De hoogmis heb ik om tijd te winnen wel alvast overgeslagen.......ik bid wel extra tijdens het poten  O:-D

Als - eventueel en hopelijk - goedmakertje wél een plaatje van achter de schermen van de update van gisteren  ;)

Grtz Tony

( die jullie - en zichzelf - graag en met alle liefde vermaakt met Carl's wederwaardigheden )
Tony , ik bewonder jouw vindingrijkheid, het is geweldig wat je ons voor tovert  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Dank je, Wiggert   :thumbup:

Nog snel een oude situatie-foto geschoten en nu weer verder in de tuin  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........een bijzondere ontmoeting.......

"Carl, we lopen nu al 2 uur zonder ook maar een huis of enig teken van civilisatie te zien. Weet je zeker, dat we op de goede weg zijn ?"
"Ja, en ik vind het opmerkelijk stil hier ook. Je hoort zelfs geen vogels meer fluiten hier. Een beetje unheimisch." Vult Layla haar zusje aan.
"Daar achter dat bosje moet het zijn meiden. Nog even volhouden."

Ook Carl vindt het vreemd, maar laat dat niet merken.
Wanneer ze dichter bij het bosje komen, horen ze een zacht, vreemd en nogal akelig valsig geluid en als ze het bosje voorbij zijn, zien ze ook waar dat vandaan komt.
Er staat een alleraardigst huisje en op een bank in de tuin zit een oud vrouwtje jammerlijk geluid te maken, dat enigermate op zingen lijkt.

"Dat moet het huis van Loreley zijn !", roept Carl verrast. "Het ziet er precies zo uit, als de herder het beschreef !"
"Dan is dat oude besje zeker Loreley !", schampert Ludmilla.
"Het zal vast de huishoudster zijn, want de echte Loreley zingt de sterren van de hemel. Kom, we gaan vragen of Loreley thuis is.", antwoordt Carl.
En ze stappen op het vrouwtje af.

Het blijkt Loreley zélf te zijn  :O en binnen de kortste keren hangt ons trio ademloos aan haar lippen........

Ze vertelt, dat ze als mythisch figuur het eeuwige leven heeft en hier al zo'n 200 jaar woont.
Verbannen van de rots waar ze zo graag zat en naar de voorbij varende schepen keek en zong.
Als 18-jarige schoonheid met lange goudblonde haren was ze met haar ouders naar St. Goar verhuisd.
Ze vond het er heerlijk wonen en als ze ook maar even vrij had, ging ze naar de rots aan het water en zong voor de schippers.
Later bleek, dat dat desastreus voor die jongens af kon lopen  :?
Op haar 35ste werd ze daarom door de burgemeester verbannen naar dit huis. Ver weg van de Rhein.
Onderzoek door beroemde professoren had uitgewezen, dat de klank van stromend water haar zo verleidelijk deed zingen.

"Dat wil ik wel eens meemaken !", zei Carl en hij liep meteen naar de pomp in de tuin. Na een paar krachtige halen stroomde het water en gebeurde er iets wonderlijks  8o

Toen alles voorbij was, zei Loreley dat ze nu moesten gaan, omdat dit op haar leeftijd veel te vermoeiend was.
De Twins vonden het een uitstekend idee, want ze waren bang dat ze Carl misschien wel niet meer mee zouden kunnen krijgen.
Een hele ervaring rijker en een illusie armer, liep het stel weer terug naar de boot.....

Jaja, tiswat   O:-D

Grtz Tony
Tony,

Het is een mysterieuze mirakelse muzikale metamorfose :P. Blij dat ook dit avontuur weer goed afloopt, of ... (wordt vervolgd :help:).

Groeten,
Wico
eeuwig zonde dus dat ze haar bij het stromende water van de Rijn hebben weggehaald :-(.
Wacht rustig af, het kon nog wel eens meevallen.  :)
De auto staat klaar om haar terug te brengen >:-D

Hoi,

@ Wico; wees gerust, dit avontuur/deze vakantie is nog niet ten einde hoor en krijgt ook nog een staartje  O:-D

@ Hans; voor de scheepvaart is het beter zo én er staat een mooi bronzen beeld aan het water en nog een fraai oudje op de rots  ;)
    Het echte euvel daar waren de rotsen onder water en die zijn opgeblazen.

@ Kees; ik wacht hier ook rustig af  :P

@ Wiggert; die auto is van Loreley zelf, want slecht ter been en ver weg van de winkels. Ze heeft hem al een tijdje  :o)

Grtz Tony

En een plaatje van het beeld op de rots  ;)
En het bronzen beeld dat op het eind van de strekdam staat: https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1376379#msg1376379
Een wat beter zicht op het bronzen beeld.  :P
Citaat van: Tony op maandag 24 augustus 2020, 00:48:21
Jaja, tiswat   O:-D
8o Nou, ik kreeg tijdens het lezen een unheimlich gevoel, ik vond het best een eng verhaal worden. :O
Ik begon te denken dat Carl in de ban zou raken van die ouwe badmuts, maar nee, gelukkig viel het mee. :)
Nou kan ik weer een beetje geruster slapen. O:-D

Dirk-Jan
Citaat van: Schienenbus2012 link=topic=49787.msg1378695#msg1378695 date=1598374u171
Een wat beter zicht op het bronzen beeld.  :P
Die is inderdaad wat minder unheimisch als mijn foto. Door de felle zon/tegenlicht kon ik m alleen uit deze wat vreemde hoek van onderaf nemen.
" ik m alleen uit deze wat vreemde hoek van onderaf nemen. " Is dit dubbel zinnig bedoelt?  :offtopic: :D :D
Voor jou een vraag
Voor mij een weet, Johnny
Straks krijgt dit topic nog een leeftijdsgrens :D
Nou ja de WOSA is op vakantie en de forum moderators ook. B)

Het is nog geen Facebook hier.  >:-D

@citaat Ik houd het op feestboek  O:-D
Re: Tony's simpele banen...........met de Twins valt niet te spotten !!!......

Carl en de Taiga Twins varen op het laatste stukje van de Lahn, voordat deze in de Rhein uitmondt.
Nog even en ze kunnen linksaf stroomopwaarts richting Bingen.
Het mooiste stuk van deze machtige rivier ligt nog voor hen  :thumbup:
Carl amuseert zich nu al kostelijk, want er komen regelmatig treinen voorbij.
Vanaf de boot treinen spotten is super, vindt hij.
Maar de dames denken daar anders over, er wordt maar lauwtjes gereageerd op zijn opgewonden kreetjes.
De enige respons die hij krijgt, is "wat een herrie" of "wat een vieze dieselstank"  :?

"Maar ach", denkt hij. "Ik zal niet de enige zijn met een partner - en in mijn geval twee ! - die heel andere interesses heeft."

Hi Tony,

Dat is een mooi tochtje met de boot.

Gr,
Arnold
Citaat van: Tony op donderdag 27 augustus 2020, 16:43:15

Carl en de Taiga Twins varen op het laatste stukje van de Lahn, voordat deze in de Rhein uitmondt.
Nog even en ze kunnen linksaf stroomopwaarts richting Bingen.
Het mooiste stuk van deze machtige rivier ligt nog voor hen  :thumbup:
Carl amuseert zich nu al kostelijk, want er komen regelmatig treinen voorbij.
Vanaf de boot treinen spotten is super, vindt hij.
Maar de dames denken daar anders over, er wordt maar lauwtjes gereageerd op zijn opgewonden kreetjes.
De enige respons die hij krijgt, is "wat een herrie" of "wat een vieze dieselstank"  :?

"Maar ach", denkt hij. "Ik zal niet de enige zijn met een partner - en in mijn geval twee ! - die heel andere interesses heeft."

Heel herkenbaar. Maar Carl is slim en zal zeker zo af en toe ergens aanleggen zodat de dames kunnen shoppen. Carl kan dan rustig spotten.  :D
Ik heb een paar tips voor Carl: Boppard, Oberwesel, Bacharach en Bingen zijn de moeite waard. Aan de rechterkant hebben we Kaub en Rüdesheim.

Tony,

Daar droom ik dus van: spelevaren met een boot en twee mooie vrouwen, en dan zo'n prachtige containertrein die voorbij komt :P. Ik ben begonnen met verzamelen en heb al één vrouw en een containertrein, dus het begin is er :D.

Groeten,
Wico