Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........Carl vaart voor wat afwisseling de Lahn op ......
Prachtige foto's van de bootreis laat je ons zien Tony.
Kom maar op met de rest van het reis verslag.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........Carl vaart voor wat afwisseling de Lahn op ......
 @citaat @citaat en door naar Dausenau :)
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......


Ons trio vaart door een heel oud stuk landschap. Dit stuk van de Lahn is bij zeer weinigen bekend.
"Zo zag het er 60 jaar geleden zowat overal uit, dames ! Op iedere treinzolder en onder bijna alle kerstbomen was dit kartonnen gesteente wel te zien. Het heeft een bijzondere uitstraling en...................."

Terwijl Carl maar door blijft leuteren, wordt hij plots onderbroken !

"Koek dort maal, Carl !", roept Layla opgetogen. "Daar staat Herbert met nog een stel van die WOSA-koekenbakkers !"
Carl gluurt even vanuit het zijraam van de kajuit, schrikt zich het leplazerus en geeft prompt vol gas.
De Twins kukelen zo achterover en Ludmilla vraagt, of dat nou wel nodig was.
"Sorry, maar in de WOSA heb ik absoluut geen zin, meiden. We zijn zijn op vakantie en daar wil ik geen bekenden tegenkomen !"

Pas een heel eind verderop mindert Carl vaart en leggen ze aan bij een uitspanning, alwaar ze een heerlijk maal tot zich nemen  :P
"Je hebt gelijk, Carl ! Dit is pas echt vakantie !", zeggen Ludmilla en Layla tegelijk en ze geven hem een welgemeende knuffel...........



Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Ah, ein richtiges WOSA-Zusammenkomst am CamperKampf aufm OstUfer :? !
Groot gelijk Carl; gas op die lollie en wegwezen!
Gelukkig sloegen de Twins niet overboord :O !
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Ja die WOSA gasten wil je op je vakantie niet tegenkomen.......  :P
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
 8o  Wegens vakantierust kijk ik niet dagelijks op het forum, maar ach, effe kijken is toch af en toe leuk. :? Of toch niet?
Nou, zie ik daar een hele verzameling van die WOSA druiloren, ik geef Carl groot gelijk. O:-D
Gaan met die banaan boot en wegweze daar, lekker dat Carl en de meiden een rustig plekkie hebben gevonden. :) :thumbup:
Van die aanblik van zoveel druiloren bij elkaar wordt een mens en een Preiser niet echt gelukkig van. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......

Beste Hans, Wim en Dirk-Jan  @citaat ,

Je moet er inderdaad niet aan denken, dat je op vakantie je collega's of familie ( en vul maar in......) tegenkomt  :?
Of nog erger, zoals Carl de WOSA-boys  8o

Alleen al het waarnemen ervan, kan enorme stress met zich meebrengen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Die WOSA koekebakkers dat zijn zeker echte Duitsers.  ;)
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Citaat van: Tony op dinsdag 04 augustus 2020, 13:00:17
Alleen al het waarnemen ervan, kan enorme stress met zich meebrengen  :D
:o) Gelukkig heb ik de foto maar heel kort aanschouwd, het staat net niet op mijn netvlies gebrand en ik droom er gelukkig ook niet over. :-)

Dirk-Jan


Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Citaat van: iTom op dinsdag 04 augustus 2020, 13:08:04
Die WOSA koekebakkers dat zijn zeker echte Duitsers.  ;)

Een echte Duitser is geen koekebakker hoor. Het zou een Keksebäcker kunnen zijn, eventueel misschien.  >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
De reacties zijn begrijpelijk maar leest de WOSA niet mee?
Tenslotte hebben ze wel hele lange armen en ze duiken overal op.
Dan kan het later nog vervelende gevolgen krijgen, extra onaangekondigde controles, muggeziften enz. 8o
Nieten zahlen heet dat in het duits.
Pas op je tellen Tony!!
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Ik hoop dat die WOSA figuren volgende week zijn opgehoepeld. Richting Limburg an der Lahn mag, de Rijn moeten ze van wegblijven.
Mijn vakantie is al bijna verpest voor die begint.   :?
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Citaat van: Baanloos op dinsdag 04 augustus 2020, 18:26:30
De reacties zijn begrijpelijk maar leest de WOSA niet mee?
Tenslotte hebben ze wel hele lange armen en ze duiken overal op.
Dan kan het later nog vervelende gevolgen krijgen, extra onaangekondigde controles, muggeziften enz. 8o
Nieten zahlen heet dat in het duits.
Pas op je tellen Tony!!
Ach ze moeten zeker niet vervelend gaan doen, want zonder ons -treinbaanbouwers- heeft die hele WOSA geen enkel bestaansrecht; dat weten ze dondersgoed!
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Citaat van: Baanloos op dinsdag 04 augustus 2020, 18:26:30
Tenslotte hebben ze wel hele lange armen en ze duiken overal op.
:o) Hhhmmmm... valt reuze mee, armpies zijn maar enkele millimeters lang. :mrgreen:

Dirk-Jan


Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........vakantie=vakantie, dus geen bekenden ontmoeten......
 @citaat

PVC is heel plastisch hoor, zeker als het een beetje warm wordt. Dan hebben ze ineens hele lange armen. Dus.
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !

Na een bezoek aan fraaie Limburg an der Lahn en een bezoek aan de Dom aldaar, is ons trio terug naar de Rhein aan't koersen.
Carl ziet op tegen het moment, dat ze weer langs de het strand met de WOSA-Inspektors moeten...... :?
Als ze maar niet gezien worden en aan land moeten.........

Als ze daar aankomen is de verrassing compleet !
Carl wil aanleggen, maar de Twins willen dat pertinent en uitdrukkelijk niet  O:-D
Door naar de Mittelrhein dus.........

Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Dit heeft weinig om het lijf allemaal!
Of is dit de WOSA-strandmiddag?
De Twins zie ik toch liever in hun rode jurkjes, dan blijft er wat te fantaseren over. :favorite:
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
'k weet niet wat ik van die gestrekte armpjes van de WOSA behörden moet denken... ;)
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Gelukkig zijn het beide armpjes in die vreemde houding. Misschien geheime WOSA gebarentaal?  >:-D
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
 @citaat

Valt mee hoor; gewoon een priemend vingertje  O:-D

Ons allen wel bekend  :D
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
............en zolang ze geen klein snorretje en een zwarte haarlok hebben gaat het wel meevallen.  B)
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Don't mention the war !



Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen...een hele opluchting en het vakantiegevoel is weer terug !
Ongelovelijk hoe je het elke keer laat kriebelen! zoveel inspiratie en zoveel zin om zelf te beginnen, kan niet wachten tot mijn nieuwe BR10 (van trix, dus toch een beetje marklin) en mijn BR39 van fleischmann op de nieuwe  baan kan laten rijden en na aanleiding  van onder andere dit topic een hele hoop  mooie scenery te fabrieken!

merci
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
@ Tom en Wico; gelukkig hebben de Inspektoren hun arm in een hoek van 90 graden. Recht vooruit en recht door zee. Bovendien is het dragen van snorren bij de WOSA verboden ! ( Ook als ze incognito zijn )  :o)

@ Stefan; da's weer een fijne opsteker  ;) De stomers van Fleischmann gaan je zeker extra blij maken ! Die zijn altijd fraai gedetailleerd  :thumbup:




"Carl ?"
"Ja, Ludmilla ?"
"Dat varen is erg leuk, maar Layla en ik willen wel eens even aan wal om onze onderdanen wat beweging te gunnen. Daar is dit bootje veels te klein voor."
"Goed idee ! Ik zal daar bij die herder aanmeren. Kunnen we vanavond misschien wel een schapenbout op de BBQ gooien  :P "
"Carl ! Ik hoop dat je een kwinkslag maakt, want schapen eten wij niet. Die zijn voor de wol !"
"Geintje, meiden  :D "

Als de boot voor anker ligt en ze een stuk gelopen hebben, raakt Carl met de herder aan de praat en amuseren de Twins zich met de schapen.
Carl vertelt, dat ze op vakantie zijn en dat de dames dolgraag de loreley willen zien.
"De rots of Loreley zelf ?", vraagt de herder.
Carl kijkt hem verbaasd aan.
"De rots natuurlijk ! Wat anders ?"
Dan begint de herder Carl in zijn oor te fluisteren en die kijkt iedere minuut verbaasder  8o
Na een uurtje nemen ze afscheid van elkaar en terug aan boord vertelt Carl alles aan de Twins.
Die kunnen hun oren niet geloven.........
"Dat zou wel heel apart zijn, Carl ! En hij heeft je ook verteld waar het is ?"
"Jazeker, Layla !"
"Er op af, dan maar ! Maar ik geloof het pas, wanneer ik het met mijn eigen ogen zie !"
"Anders ik wel !"

Ze gingen direct op weg...........
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Nou, ben ook reuze benieuwd wat Tony ons nu weer voor avontuur laat beleven.
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Spannend, een nieuwe Loreley sage!
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Oei, oei, dat loopt niet goed af... Als de legendes kloppen tenminste! Cliffhanger bij de Loreleirots...
Het enige voordeel is dat schipbreuk lijden bij deze hitte bijna leuk is.

Nagelbijtend wacht ik op het vervolg....

Peter
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Ook hier wordt met spanning uitgekeken naar de volgende update van de avonturen van Carl en de Twins.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
 8o Ook ik wacht af, best wel spannend, ik zal er vast slecht van slapen. (of dat komt door de warmte :-))

Dirk-Jan

N.B.
Citaat van: Tony op vrijdag 07 augustus 2020, 17:01:22
"Carl ! Ik hoop dat je een kwinkslag maakt, want schapen eten wij niet. Die zijn voor de wol !"
:o) Mag lamsvlees dan wel? >:-D
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Ooohhhhh. Dat wordt spannend. Ik heb een vermoeden waar de herder ze heen stuurt. Dan is het maar goed dat ze met de boot zijn, want lopen is niet echt prettig, hoewel het uitzicht veel goed maakt.  >:-D
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
 @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Nou, ik kan jullie zeggen, dat het hier ook erg spannend is; ik heb wat losse flodders aan aantekeningen, steekwoorden en ideetjes van de scenarioschrijver, hele en halve decorstukken, die her en der verspreid/verstopt staan en daarbij nog temperaturen die het denkproces erg belemmeren.........
Wat ik wel zeker weet, is dat Carl de WOSA-boys uiteindelijk tóch weer tegen gaat komen  :D

Grtz and stay cool,

Tony



Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Tony,

Pas je wel een beetje op jezelf? De spanning samen met de hoge temperaturen is misschien niet de beste combinatie. Dus kallempies aan en het hoofd koel en de keel gesmeerd houden :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Ai ai ai laat Carl alsjeblieft uitkijken, die Loreley zwerft daar nog steeds rond...
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
Als Carl en de twins dit getal zien, wordt het erg gevaarlijk.  8o
Re: Tony's simpele banen........de Twins willen even aan wal de mooie benen strekken
 @citaat
Mooie foto van het kilometerbord en op de achtergrond de Loreleytunnel!
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........

Goeiehetedag volgelaars :-(

Vandaag nog een berichtje van achter de schermen hier  ;)
Buiten het feit, dat ik alle losse eindjes vakantieperikelen aan elkaar moet knopen en enkele belangrijke decorstukken gewoonweg spoorloos zijn (waar is Derk Bolt als je hem nodig hebt ?), is het in beeld brengen van Carl's Rheinreise nog een hele klus.......
Normaal gesproken gaat de locatiescout erop uit, om eventuele geschikte plekken voor de fotoshoot te spotten.
Maja, ook ZZPreiser en ook de laan uitgestuurd vanwege de corona  :?

Ik kom er nu pas achter, hoe belangrijk zijn werk eigenlijk is.

Gelukkig heb alle banen zelf gebouwd en weet ik dus precies, welke losstaande scenerydelen probleemloos weg te halen zijn, om plaats te maken voor de decorstukken   O:-D
Ik kom er nu ook achter, dat dat erg leuk is om te doen ! Ook scherpt het de geest en wordt het improvisatietalent gekieteld.

Carl vindt het allemaal prima, hij heeft de vakantie van zijn leven !
Al weet hij nog niet, hoe die vakantie gaat eindigen..........en ik wel  :D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Ongelooflijk... Zoveel groter het lijkt, dan het in echt is, hè? Dat heb je ook met de tv studio's... Of vroeger met Loekie de Leeuw. Da's ook maar een klein beestje. Zeker vergeleken met een echte leeuw. Dat had je vroeger ook nooit door.... ;)
Goh, dus nooit geweten dat Carl en de twins maar zo'n klein stukje rivier hebben en daar al zoveel avonturen konden beleven.
Maar nog steeds ben ik nerveus over het vervolg.
Die Lorelei, het zint me niks Tony.

Gespannen groet,

Peter
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
 Ik hoop dat door dit spannende verhaal de ontknoping niet tegen valt. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Is het niet te warm op de treinkamer of is je dakisolatie zo goed? >:-D >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
 @citaat en  @citaat @citaat

Er staan nog wat (hopelijk) verrassende wendingen op het programma en zoals altijd komt alles uiteindelijk weer op zijn pootjes terecht.
Kan wel alvast verklappen, dat de WOSA zich nog zal laten gelden  :D
Het is trouwens knap warm boven ( op de slaapkamer - en nu ook leeskamer - met airco na ), maar wees gerust; ik neem royaal de tijd en doe heeeel kalm aan  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Ik wil die WOSA gasten niet zien tijdens mijn vakantie, streep die maar uit het script.  :D
Carl liever ook niet, maar als hij ook uit script moet is het verhaal over en uit. Dan heb ik problemen op het forum.  8o
Nu maar hopen dat die kleine rakker niet op mijn vakantiefoto's te zien is.  :P
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........nog een boekje open achter de pixels........
Wie zal het zeggen, Kees !
Het leven komt, zoals het komt en sommige zaken zijn onvermijdelijk. Maar hij heeft voor heter vuren gestaan hoor !

Wat de foto's betreft; laat de marcrolens gewoon voor de veiligheid in je fototas  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........

Hallo,

Ik weet niet hoe het bij jullie was, maar hier kroop de afgelopen tijd de heatwave langzaam doch gestaag het huis binnen  :?
Twas stilaan om te ploffen en er werd hier zo weinig mogelijk bewogen :-(
Ook door Carl en de Twins........
Tot overmaat van rampspoed had ik - op Carl's verzoek - het bootje met het trio voor het raam gezet, zodat ze een fijn uitzicht hadden in de tijd dat ze niet voor het verhaal in actie hoefden te komen....
Zodoende vond ik ze afgelopen zaterdag bijna gesmolten en aan elkaar geplakt in de kajuit  8o
Ik kreeg ze niet zonder te beschadigen los getrokken, dus hup de diepvries in met die Preiserklont !
Vanmorgen eruit gehaald en toen lukte dat gelukkig wel  ;)
Ze liggen nu levend en wel te ontdooien  :thumbup:

Ondertussen is de werktemperatuur weer oké en ben ik begonnen aan de volgende akte.
De gezochte decorplaat is ook eindelijk terug gevonden, maar die heb ik dus versneden en in het grote diorama gebruikt  :D
Daar moet dus een nieuwe voor gemaakt.
Dat moet ik helaas allemaal alleen doen, want de jongens van decorbouw zijn wel terug van vakantie, maar zitten in quarantaine......
Wantvanwege naar Barcelona geweest......

Het vervolg van het verhaal laat dus nog even op zich wachten !
Wel zo spannend  >:-D

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Ik zie dat je gelijk alles netjes hebt opgeruimd.
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Niks zo fijn als een geordende werkplek, Tom  :-)
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Koud pilsje is óók wel fijn. Vind ik...
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2020

Eine Kuh macht muh, Kühe machen mühe :D

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
ooooeeeh kan niet wachten tot er weer een nieuw avontuur te  lezen/bekijken  valt! :D

enneh...  hier gaat een  (ijskoud) pilsje er ook met liefde in hoor!
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Kouwe cola dan toch, het bier is nog maar heeeel af en toe  O:-D
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
 @citaat kouwe cola, moest ineens aan lauwe cola en oude platen denken

www.youtube.com/watch?v=ztKmi6jNI_E
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Oei, dat was een heet triootje.  >:-D
Ze zullen nu wel wat rustiger aan gaan doen op de CD1.
Re: Tony's simpele banen...........komkommer en kwelnieuws........
Tony.

Oei oei oei, ik weet niet of de WOSA ook let op de (zorgvuldige) behandeling van preisertjes en aanverwanten want dit is toch wel erg. Pas maar op want het kan je zomaar een plekje op de 2021 kalender kosten. Eerst roosteren en braden in de zon om vervolgens via diepvries de boel weer langzaam te laten ontdooien. Klinkt allemaal niet erg preiser-vriendelijk, dit had zelfs de scenario schrijver niet kunnen bedenken. Zo zie je maar dat de werkelijkheid soms de fantasie overstijgt. Hopelijk komt het allemaal goed met Carl, Taiga Twins en de dubbelgangers :).

Groeten,
Wico