Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

casevw2 en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Iedereen heeft goed werk verricht. Het ziet er schitterend uit.
Wasknijper of geen wasknijper, spanlaken of geen spanlaken.  >:-D
De Taskforce zal nog wel eens terugkomen, hoop ik.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Dag Tony.

Det höbs gij zeer sjoen gemaak :thumbup: :thumbup:

Het vooraf gewenste effect is geheel behaald,
de kerktoren zorgt voor de dieptewerking en
het geheel draagt bij aan een fraai uitzicht!

Zowel het resultaat als het inspireren van
anderen is zeker iets om trots op te zijn :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Tony,

het is weer een prachtig stuk kunst geworden. Mooi geheel, mooie diepte werking, echt heel heel mooi.
In mijn beleving heb je mooi werk geleverd.
En dat bedoel ik met dat jouw banen niet zo simpel zijn als jezelf zegt. Ik denk dat het niet zo simpel is om zulks resultaat te krijgen. Ik zie het mij nog niet doen.

Ja, dat laken. Ik begrijp de functie van dat laken. Wel vind ik persoonlijk, dat het teveel aanwezig is. Volgens mij met jouw ervaring op dit gebied moet het best wat meer te camoufleren zijn. Ik denk zelfs dat het al veel minder zou opvallen als je een laken tot aan het plafond maakt en verft in dezelfde kleur als de muren.

Ik zie uit naar nieuwe ontwikkelingen die ongetwijfeld zullen volgen.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Hoi Tony,

het ziet er mooi uit. Jammer dat er zoveel mensen vallen over "dat laken" of "die wasknijper".
Mij stoort het niet, doet me een beetje denken aan Dappere Dodo  :D :D uit onze jeugdjaren.

Maar als je er wat aan zou willen doen, zou je een groot stuk hardboard kunnen nemen en hier een achtergrond of lucht (al dan niet met wolken) op kunnen schilderen. En die zet je dan gewoon voor dat gordijn.

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Tip  :idea: , Laken weg, en een harmonicadeur plaatsen  ;)

Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Tip: gewoon laten zoals het is.  :D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Mooi gedaan Tony, nu wachten op de verdere avonturen van C&M...
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Allemaal bedankt voor de complimenten en reacties, Jongens  :thumbup:  ;)
Over de bezorgde/adviserende reacties omtrent de flexibele stoffen ondergrond; ik vlieg er bijna van in de gordijnen  :D
Met een staaltje blauw van de muur heb ik na lang zoeken voering-stof gevonden die overeen kwam. Dat moest dun zijn, want een eerder gordijntje leek wel dun, maar niet dun genoeg en te stroef en was dus amper opzij te schuiven. Voering-stof is wel lekker glad, maar ook wat glanzend en dat lijkt met (veel voor de foto's) kunstlicht een stuk meer dan in het echie. Ik stoor me er niet aan en de baan is nu zo mooi op deze plek, dat daar alle aandacht naar uit gaat  O:-D
Blijft dus lekker hangen, want het meest praktisch ook en laat - in tegenstelling van een geverfde plaat - nog extra daglicht door............

O ja ?
Ja !

En het vervolg van de activiteiten op deze plek ?
Dat zien jullie hieronder !
In woord met beeld  :P

Grtz Tony

( wordt ook weer vervolgd......hetgeen na het volgende vervolg - bij wijze van traditie - vervolgens telkens voor de volgers vervolgd wordt  :o) )
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Prachtig deze redding van het gebouwtje  :thumbup:
Heeft het lokpersoneel ook weer een onderkomen.
En wat betreft het gordijntje, ik heb er geen moeite mee  ;)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Tony,

niet in het gordijntje klimmen, want ik denk niet dat het dan blijft hangen. Als er toch in geklommen moet worden laat dan die 2 knechten van jou, Carl en Mats, dat maar doen.  :D :D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Tony,
heb je voor Carl en Mats al mondkapjes en desinfecterend middel voor hun handen gekocht?

Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Tony dat gordijntje heeft wat losgemaakt, maar zo zie je dat iedereen oplet en zich er mee bemoeid maar we vinden het allemaal prachtig wat jij bedenkt en maakt, ga lekker zo door :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :favorite:
Re: Tony's simpele banen.......voor de forum-thuisblijvers en forum-gasten......
Hallo volgelaars  ;)

@ Wim; dat gehavende bouwwerkje stond voor een paar duppies op een beurs op mij te wachten en ik dacht meteen, dat dat nog best bruikbaar zou kunnen zijn en daar heb ik geen spijt van  ;)

@ Michel; Carl en Matz durven niet in het gordijntje te klimmen.....veels te glad ! Gelukkig maar, want voor je het weet, moeten ze in het hospitaal gelijmd worden. Mondkapjes zijn trouwens niet nodig; een pas gegoten Preiser heeft voor de rest van zijn kleine leventje genoeg antistoffen aan boord om alle voorkomende calamiteiten het hoofd te bieden. Lijmdampen, naast de asbak staan waar een sigaar in ligt te smeulen en een griepje van de eigenaar-modelbouwer kan ze niet deren  :P

@ Wiggert; het gordijntje kan zelf (gelukkig !) ook losgemaakt  O:-D en ik vind het wel leuk, dat er zo meegedacht wordt  :thumbup: En van de waardering voor mijn "werk" word ik zelf ook blij  ;)
Ik zou liegen, wanneer ik dat ontkende/bagatelliseerde  B)


Wij als modeltrein-liefhebbers en als dragers van het treinenvirus mogen ons best gelukkig prijzen  ;)
Tegen mensen die klagen over de aanhoudende regen en het feit, dat ze daarom (buiten) niks kunnen doen, zeg ik altijd, dat het mij niks uitmaakt. Want lekker lekker binnen met de treintjes bezig  :P
En nu het C-virus de halve wereld plat aan het leggen is en ik tot de risico-groepen behoor, prijs ik me extra gelukkig met deze hobby  :thumbup:
Zo ook met dit heerlijke forum !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat Tony, bedankt voor het heerlijke plaatje van de Edelweiss in haar natuurlijke habitat!  :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Graag gedaan, Erik !
Had aan je gedacht  :P
Deze foto is volgens mij nog nooit geplaatst hier.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 8) Die foto met die snuiter op dat trappetje ziet er ook leuk uit. :-)
Een trappetje om op het plateau te komen en op dat plateau weer een trappetje met de pootjes vlak naast de randen. 8o
Meestal is er ook sprake van biergebruik tijdens jullie clubavonden voor zover mij bekend. :razz:
Eigenlijk moeten jullie dan zo'n gele veiligheidshelm op. :D

Die RAm TEE foto is inderdaad een plaatje van een plaatje. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Het zware en gevaarlijke werk laat ik graag aan mijn vriend over, Dirk-Jan  :D
En ik ben gelukkig groot genoeg om (bijna) overal goed bij te kunnen  O:-D
De klupkas laat de aanschaf van veiligheidshelmen helaas niet toe  :(
Wantvanwege regelmatige kasgrepen door (on)bekenden........

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......voor de forum-thuisblijvers en forum-gasten......
Citaat van: Tony op vrijdag 13 maart 2020, 12:02:37
En nu het C-virus de halve wereld plat aan het leggen is en ik tot de risico-groepen behoor, prijs ik me extra gelukkig met deze hobby  :thumbup:
Zo ook met dit heerlijke forum !
Dido. Helemaal mee eens.
Het is geen enkel probleem om binnen te blijven, nergens op visite gegaan, bezoek netjes moeten afwimpelen, enz. Ik vermaak mij wel.
En gezien het feit dat ik momenteel nog tot 23-03 een "open" verbinding heb met mijn ruggenwervel kanaal en ik dus beter geen infecties kan oplopen, komt het allemaal prima uit. De puzzelstukjes vallen keurig op hun plaats. :D :D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)

Trein virus
B virus
Zouden die virussen mekaar ook om zeep helpen
Kan je weer de handen wassen voor weing
Afdrogen met wc papier
En weer fraaie resultaten te zien
:thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Misschien ben ik niet de slimste of heb ik gewoon een dom moment, maar B-virus ? 8o 8o
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat
Ik snap het ook niet, en ben best wel slim. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Batman virus  >:-D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Nero heeft meer kennis dan je denkt; er zijn waren twee typen influenzavirussen A en B  :P
En ik had het over het C-virus  O:-D

Zie hier; https://www.rivm.nl/griep-griepprik/griep en lees de tekst bij het plaatje wat is griep ?

:-) Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Ik heb al jaren last van het C-rail virus >:-D. Dat gaat ook gepaard met ernstig hamster gedrag :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat  :-)  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat @citaat

Heel herkenbaar, daar heb ik al jaren last van  :D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Zijn daar ook injecties tegen of gaat het vanzelf over. :P

Kun je daar zelf nog wat tegen doen behalve gewoon accepteren dat je het hebt en er aan toegeven. :lol: :lol:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat Toen hier nog alles vol lag met rails, die het gevolg was van het M-virus en de treinen met een heerlijke blikken sound voorbij denderden, werd ook ik besmet door het c-virus  :?
Niets hielp; injecties, praatgroepen en afkickpillen..........het werd inderdaad aanvaarden dat het C-virus niet tegen te houden was...........
Dit alles tot groot verdriet van de WOSA.
Dat werd alleen maar erger, toen Faller en Co besloten, om hun huisjes ook nog eens op schaal te produceren  8o
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Ik ben toch nog steeds benieuwd naar het B-virus.
Weet nog steeds niet wat het is.
Als door dit virus maar niet onze banen gesloten moeten worden.
Hoeveel Preisers mogen eigenlijk nog samen komen?  :lol: :lol:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
 @citaat Kijk voor het echte B-virus maar eens op de link in reactie 13172 hierboven.
In de sprookjeswereld van onze preisers komen dit soort calamiteiten gelukkig niet voor  ;)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Bij mij zijn de preisertjes uit voorzorg in elk geval in quarantaine gegaan om verspreiding van het virus te voorkomen O:-D. Sommigen zijn daar behoorlijk ondersteboven van ;).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Heel goed, Wico  :thumbup:
Je weet maar nooit.......
Hopelijk heb je na de foto snel de deksel weer gesloten !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Citaat van: Wico op zondag 15 maart 2020, 10:50:19
Bij mij zijn de preisertjes uit voorzorg in elk geval in quarantaine gegaan
Wél een fraaie multi culti verzameling. ;)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Het virus raakt ons allemaal ... >:-D. En a.u.b. geen flauwe grappen dat de Chinezen ontbreken, die zitten in een apart doosje O:-D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar ! (2)
Maar goed dat ze allemaal apart in isolatie zitten, want zo te zien zitten er veel bij die in de risico groep vallen. :D
Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........

Halliootjes  :P

Bij de aanleg van de rondom-langs-de wand-baan-op-ooghoogte lag er eerst bij het station een wissel naar het locloodsje. Met aftakking naar de kolen, het zand en het water voor de loc's.
Want tijdperk II baan.
Oorspronkelijk was het de bedoeling, om hier één C-rail baan op twee niveaus te maken; boven rijden, aftakking naar onder en daar een rangeerterrein(tje) en bestuurd met een MS-1.
Die aftakking is er nooit gekomen, want de centrale directie had door onvoorziene omstandigheden besloten dat er op het onderste niveau een analoge gelijkstroombaan moest verrijzen.

Al Märklin-spelenderwijs kwam ik erachter, dat ik die wissels naar loods & co nooit gebruikte. Dus wissels en rails eruit en een mooie vloeiende bocht aan de slanke wissel gelegd.
De rails werd op een andere baan hergebruikt en daarvoor in de plaats werd er oude gelijkstroomrail gelegd.
Voor het plaatje maakte dat niks uit, want van deze baan zie ik alleen maar de railstaven  ;)

Maar omdat ik nu toch in deze hoek aan het rotzooien was/ben, heb ik het zaakje voorzien van ouwe M-rail en wat veranderd. Da's voor de C-rail ook leuker  :P

Wordt - door en voor de thuisblijvers - vervolgd  O:-D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........
Tony,

ik begrijp je volkomen, ik heb ook locloodsen en draaischijft voor 6 locs, gebruik het nooit ! , alles is wel aangesloten, maar dient eigenlijk meer als digitale scenery. :D

Mvg Gert
Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........
Dag Tony,

Met je draadje volgen (lees het 3-rail forum) ben ik gestopt vanaf het moment dat we wisten dat we gingen verhuizen (oktober 2017) .
De afgelopen maanden weer zitten lezen en het is mij gelukt. Ik ben weer bij!!! Want je bent wel effe bezig.......
Wat hebben jij en Carl allemaal veel meegemaakt in die 2 jaar.
Een dieptepunt met je gezondheid maar daarbij als mooiste hoogtepunt de geboorte van jullie kleinkinderen.
En natuurlijk alle mooie dingen die je op die "simpele" banen en de diorama's geknutst hebt. Daarvan vind ik het leukste en bijzondere de komst van Matz als ondersteuning van Carl. Hun avonturen zijn onnavolgbaar: een heel bijzondere scenarioschrijver heb jij  :D, beter dan bij GTST. (Kijk ik niet hoor, zonde van de tijd, mijn vrouw wel, zie alleen stukjes als ik in de huiskamer kom).

Vanaf nu weer bijna dagelijks volgen, maar ondertussen nog een paar andere draadjes oppakken: Dirk-Jan, Frank, Alex, Tom, Eric, en en..... .
Dus ik ben nog even bezig.
De herbouw werkzaamheden aan mijn baan liggen even stil, problemen met de maag/darmen en daardoor slaap ik heel slecht, maar dat dat zal over een paar weken over zijn hoop ik.

ik ga je weer volgen.....


grtjs

Wil
Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......M- en C-rail gebroederlijk samen..........
Hoi,

@ Gert; ik denk dat er op heel wat banen ongebruikte depots en dergelijke te vinden zullen zijn. Mijn draaischijf met loods is na 2 jaar omgeruild tegen een mooie loc  :D

@ Wil; dank voor je mooie reactie  :thumbup: En ja, alle clichés over kleinkinderen kloppen en wat ga je veel van dat spul houden. Dat had ik niet verwacht.
Hopelijk laat de gezondheid het spoedig toe, om eindelijk aan je baan te kunnen beginnen.
Speciale groetjes van Carl ( en Matz ! ) aan je vrouw, trouwens. Die was ik de vorige keer vergeten en daar was Carl niksnieblijmee  :? Bij deze dus  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....

Hallo,

Laatstelijk stond er een enorm en prachtig boeket bloemen binnen.
Tegen de tijd dat zo'n bos binnen niet meer mooi is, is het hier de gewoonte om het zaakje buiten op de tuintafel te zetten.
Fleurt de tuin toch nog wat van op  ;)
Toen het tijd was, om het zaakje in de kliko te kieperen, ontdekte ik opeens 3 bruikbare schermbloemen.
Hiephiep en leuk om uit te proberen  :thumbup:

En dat ( en meer ) is gebeurd !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Tony,

Je scherpe oog voor hergebruik komt je weer eens van pas! De bomen zijn mooi geworden en passen prima op die plek. De laatste foto is weer een plaatje van een plaatje :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Citaat van: Wico op dinsdag 17 maart 2020, 17:38:14
De laatste foto is weer een plaatje van een plaatje :thumbup:.

Helemaal mee eens. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Ha Tony,

Het zijn weer mooie plaatjes. Jammer dat dat torentje weg moest. Kan die niet een paar cm naar rechts verschoven worden, zodat hij nog net een beetje uitsteekt rechts van die hoge boom, die op zijn oorspronkelijke plaats staat? Zou naar mijn bescheiden mening een stukje extra diepte geven, want torens zie je vaak van verre al staan.

Mooie trein op die onderste foto. Loc om van te smullen  :P :P

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Jij weet van het coronavirus nog iets moois te maken. Klasse gedaan.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Citaat van: Tony op dinsdag 17 maart 2020, 14:48:20
Laatstelijk stond er een enorm en prachtig boeket bloemen binnen.
:o) Had je weer wat goed te maken bij Vrommes Tony? :-)
Maar wel goed bezig dan, eerst zij blij, en nou jij blij met dat stukkie groen erbij. O:-D :thumbup:
Dat het je weer leuk geknutseld. B)
Dat torentje vind vast wel weer een ander plekkie, hoewel het daar ook niet misstond. :roll:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Lief Torentje Tony.
Het had iets weg van een vuurtoren, maar dat komt wel weer ergens terug.
En weer een idee om bomen te maken voor de baan.


grtjs
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
De petitie "Het torentje moet ergens weer terugkomen" is reeds vele malen ondertekend.  ;)
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Ja, je hebt nou wel mooie bomen gemaakt van dat uitgebloeide bossie Coronia's, maar ik vond dat aparte torentje toch ook wel apart...
Heb de petitie dan ook direct getekend!
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
 @citaat en  @citaat @citaat

:o) Waar staat die petitie?

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......even de bloemetjes binnen gezet.....
Bij deze meld ik me aan voor de petitie.
Het torentje moet weer ergens haan verschijnen in al haar schoonheid  :important:
(Is ook maar een mening  ;) )