Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

harm78, jeroen62, kodros en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
 8o Pppffff.... De CMCS (Carl & Matz Construction Solutions) boys hebben een mooie vrachtauto, je verwend ze maar, maar ja, met al dat werk wat ze jou uit handen nemen is dat ook wel nodig. O:-D :thumbup:
We gaan de updates wel zien, het word vast errug mooi. B)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Er is weer een prachtige loc bij jou afgeleverd Tony, zo te zien voelt hij zich al helemaal thuis op jou baan  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Tony,
Door mijn drukke werkzaamheden gewoon vergeten in je topic te kijken foei foei foei Miessie. :-(
Maar wat een prachtige aanwinst heb je erbij gekregen en zo te zien op de foto's voelt hij zich al helemaal thuis. :P
En Carl und Mats pakken de zaken goed aan met hun reclame op de oplegger mochten ze een chauffeur zoeken dan mogen de jongens mij altijd bellen hoor. ;)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Goed bezig Tony, die eenheidslokomotieven (110) zijn inderdaad heel degelijk, nauwelijks kapot te krijgen. Eigenlijk kan je er ook niet genoeg hebben...  ;-)
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Tony,
vandaag weer eens de vele verhalen, reacties, e.d. van je topic gelezen. Ik ben nu weer bij, denk ik.
Mooi schilderama heb je gemaakt, zoals de meeste dingen die je maakt. Zo op die manier bezig zijn is natuurlijk super.
Je verveelt je geen dag zo te lezen.
Ik ben erg benieuwd naar wat allemaal nog komen gaat.
:thumbup:  Michel
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Hoi Tony,

Ook hier een inhaalslag mbt je topic. Ik vermaak me opperbest met alles wat jij en die dekselse Carl & Matsz voor elkaar krijgen  :thumbup:
Ga zelf weer snel door met allerlei klusjes die niets met modeltreinen te maken hebben, zoals o.a. dia's inscannen. Hoewel, in de flinke hoeveelheid dia's zal wellicht nog een aantal (model)treinen op beeld zijn vastgelegd.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Hoi,

@ Marten; jip, die LKW is een dotje  :favorite: Hoe het met de bergen gaat, wordt afwachten.......ik heb het helemaal uit handen gegeven  O:-D

@ Kees; dat dacht ik al. Venlo is nu alleen nog maar leuk met carnaval ( in de zoepkoel ). Mooie extra foto van de loc  :thumbup:

@ Dirk-Jan; die metalen truck was een mazzeltje op een beurs  :P Carl en Matz hebben jouw topic doorgestruind en zich laten inspireren door jouw fabuleuze Spitzbergen  :D

@ Peter; de verzameling nieuwerwetse loc's wordt stiekem steeds groter. Dat zou ik 10 jaar geleden nooit gedacht hebben. Hoger dan tijdperk 4 kwam ik nooit ;)

@ Mies; ook zonder bovenleiding rijdt de loc hier graag rond ! Lijkt me een hele omschakeling en ervaring, om in zo'n oud beestje te rijden, maar dat zal je vast goed af gaan  ;)

@ Frank; klopt helemaal ! Meestal zoeken de modelspoorders zoveel mogelijk varianten en types, maar eigenlijk zou het meer van het zelfde moeten zijn.......hachelijk  :D
    Dat is me met 4 x V200 en 2 x BR 86 maar zeer ten dele gelukt.

@ Michel; dank je ! Is nog best een hele kluif, topics bijhouden. Zeker, wanneer je hier al een paar jaartjes rond hangt. Ik heb het woord vervelen eens opgezocht; kende ik nog niet. Blijkt ook nog eens een werkwoord te zijn  8o Er liggen nog heel wat plannen op de plank  :P

@ Dick; ja, het modelspoorleven is een feest, je moet alleen zelf de banen bouwen  O:-D Aan dia-avonden heb ik nog wisselende herinneringen.....van oersaai tot gillen van het lachen. Het was wel een hele belevenis met zo'n groot scherm. Net als super-8. Ben je meteen ook aan het selecteren, of scan je ze allemaal ?


"Twennievorzevven, Tony", mompelde Carl. "Wij gaan altijd door, want dat brengt deze tijd wel met zich mee. Er moeten Targets gesteld en gehaald worden. Onze shareholders willen omzet zien."
"En onze accountmanager zegt, dat we ons moeten profileren en dat kan alleen met een can-do-mentaliteit. Aanpakken dus !'', vulde Matz hem aan...........
Ik wist niet wat ik hoorde  :O Die jongens werken zich nog over de kop  :?
Ik hoefde de bergwand alleen maar proef te passen.
Maar ik ga me er niet tegenaan bemoeien. Afspraak is afspraak en het schiet wel lekker op zo  ;)
Dus; hier komt de update !

Grtz Tony






Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Hoi Tony,

De dia' s  worden eerst geselecteerd en daarna gescand.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Dat wordt weer smullen met de nieuwe avonturen van Carl&Matz
Dank aan "auteur-regisseur" Tony
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Wat zijn de mannen klein op foto 69I, onvoorstelbaar dat ze al die werkzaamheden voor elkaar krijgen, mogen de broeders van de ongelijke bergen niet komen helpen, dan redden ze het wel :)
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Heerlijk! Net terug uit Oostenrijk met heimwee naar de witte bergen word ik hier getrakteerd op... witte bergen! Ik zeg: niks meer aan doen; hooguit een paar dennen, kabelbaantje, paar skiërs, berghutje.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
 @citaat
Hans ik begrijp je reactie maar ben bang dat gezien de zomerse omstandigheden in het dal wat onrealistisch wordt  >:-D

Tony,
Die Carl en Matz daar heb je maar geluk mee. Zulke mannetjesputters kan ik ook wel gebruiken. Letterlijk bergen verzetten, wat een team  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
@citaat Het dal ligt nét onder de sneeuwgrens, vandaar dat daar niks ligt >:-D.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 (1).......
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
 :o) Als je een sneeuwlandschap wil maken haal dan effe een pot latex Ral 9010, kwassie erbij en gaan. :-)
Blijft ook prima zitten op plastic daken, treintjes, rails en alles wat je aanraakt met het kwassie. :o)
8) Mijn winterlandschap is er prima mee gelukt. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
 @citaat Dank voor de reacties, aanvullingen en ideeën , Heren  :P  @citaat

Er is nieuws, want het bergwand-project heeft een verrassende wending genomen.............helemaal tijdperk VI  8o

"Carl ?"
"Ja Matz ?"
"Dat nieuwerwetse gedoe is allemaal mooi en aardig, maar het sloopt me wel......"
"Mij ook, Matz ! We doen misschien wel goede zaken en krijgen zo veel naamsbekendheid, maar of dit zo lang volhouden ?"
"Klopt, Carl ! Maar de afspraak met Tony staat ! Als we nu even flink door schilderen hebben we straks tijd om even bij de Taiga Twins aan te wippen. Dat drogen gaat wel een middag duren."
"Goed idee ! Even een paar kwastjes bij schakelen, de oplegger los koppelen en dan als de brandweer naar de Twins !"

Dat gaf ze vleugels en in een ommezien was de klus geklaard. Een stief kwartiertje later parkeerden ze de LKW - met hete banden - bij de Twins  ;)
Die waren blij verrast, maar ook hoogst verbaasd, toen het tweetal voor hun neus stond......En nog verbaasder, toen ze hoorden waar ze allemaal mee bezig waren. ( Layla :O en Ludmilla :? )

"Jullie zijn modern bezig, maar denken nog ouderwets !", sprak Layla. "Op deze manier ga je helemaal naar de gallemiezen. Zoiets moet je heel anders aanpakken."
"Terwijl wij hier wat zitten te verpieteren.", voegde Ludmilla er aan toe.
Bedremmeld en beschaamd staarden Carl en Matz naar hun schoenen...... Carl schraapte zijn keel en vroeg; "Maar hoe dan?"

"Simpel ! Outsourcen !"
"Outwattes ?????"
"Delegeren, uit handen geven, groot en modern denken en vooral aan jezelf !"
"Layla zal het jullie uitleggen, terwijl ik mijn neef Vladimir even bel. Die heeft een uitzendbureau en regelt mensen die zulke varkentjes voor een habbekrats voor jullie wassen."

Carl en Matz luisterden aandachtig naar Layla en zagen de voordelen van het outsourcen al spoedig in !
"Zo snijdt het mes aan twee kanten; jullie hebben veel meer tijd en inkomsten en die arme ex-oostbloksloebers kunnen fijn een centje bij verdienen. Is ook nog eens heel sociaal !"

Daar kwam Ludmilla terug van haar telefoontje.
"Het is geregeld, jongens ! Over 3 uur wordt de werkploeg op de bouwplaats afgeleverd en gaan ze aan de slag. De voorman weet van de hoed en de rand. Jullie hoeven er nog maar een keer per dag naar toe om instructies te geven."
"En dan begint nu het grote genieten en ontstressen, jongens !", zei Layla.

Na een heerlijk maal en wat lekkere drankje zaten ze twee uurtjes later lekker uit te buiken in de zon  O:-D



Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
 :o) Als dat maar goed blijft gaan met die ingehuurde klussers. Voor je het weet heb je de concurrentie uit het verdere oosten op bezoek en is het oppassen voor de Vier Russen, een duistere organisatie die in veelvuldig wisselende samenstelling mondiaal opereert en flink weet huis te houden op wat voor (bouw)terrein dan ook.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
he, toch geen winterlandschap... het worden weer rode bergen, ook mooi :).
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
@ Dick; die Russen en andere ex-oostblokkers maken geen schijn van kans bij de Taiga Twins; die zijn uit nog veel harder hout gesneden en hebben overal connecties  :D

@ Hans; dat had je kunnen weten; die pot verf moet op en er is nog een ruime voorraad lichtbruine make-up  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
Altijd mooi als er hulptroepen worden in geroepen in dit geval door de Taiga Twins. :P :thumbup:
Zo blijft er meer tijd over voor Carl und Mats om lekker te kletsen met de meiden want dat is toch veel leuker als werken aan een berg. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
Allemaal van die Oost-Europese zzp-ers. Ik wist dat het niet lang goed kon gaan. C&M treden toe tot de groep van uitbuiters.
Ik vind ze opeens een stuk minder sympathiek.  :D
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0......The Twins' Solution !!!
wat een verhalen weer bij jou Tony;
Ik reageer niet zo veel omdat de arm op het burau leggen gaat maar daarna heb ik pijn als ik hem weer even laat hangen.  :-(
verder lees ik mee kijk ik mee hier op het forum
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......The Twins' Solution ( tussenstand )
Hoi,

@ Mies; je petekind en zijn vriend hebben de quality time met de Twins meer dan verdiend. Die hebben elkaar al erg lang gemist  :P

@ Kees; wat je zegt; dat kon nog wel eens vervelend eindigen  :?

@ Peter; alles als vanouds hier  :D Misschien is het slimmer voor je, om niet te typen, maar een duimpje te zetten. Zal je arm ook blij mee zijn  ;)


Carl en Matz heb ik niet meer gezien  O:-D
De hulptroepen zijn intussen flink tekeer gegaan  :thumbup:
De bergwand is ver genoeg klaar om begroend te worden !
Daarna komt er nog een stukje berg-om-de-hoek bij en dan wordt de rest van het stationsgebied nog verder gepimpt.
Ook het kerkje -en misschien nog een huisje- moet nog aan/achter de bergwand gemonteerd worden.

Ik heb er geen spijt van, dat ik hier aan begonnen ben.
Het hele zaakje krijgt flink meer smoel  :thumbup:

Wordt -zoals gewoonlijk - vervolgd  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......The Twins' Solution ( tussenstand )
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 03 maart 2020, 18:00:05
Zo blijft er meer tijd over voor Carl und Mats om lekker te kletsen met de meiden
8) Waar lees jij dat ze er heen gaan om te kletsen? :o)
Je moet tussen de regels door lezen en een aantal woorden weglaten, dan staat er het volgende;

Citaat van: Tony op dinsdag 03 maart 2020, 13:27:47
hebben we straks tijd om ....... de Taiga Twins ...... te wippen. ........ gaat wel een middag duren."
hete......Twins
Zoiets moet je ........ aanpakken."
"Layla zal ..... leggen, terwijl ik .....jullie wassen."
"En dan begint nu het grote genieten en ontstressen, jongens !"
heerlijk... en .... lekker . Carl en Matz ......zijn intussen flink tekeer gegaan :thumbup:  geen spijt.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......The Twins' Solution ( tussenstand )
 @citaat  :o)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......The Twins' Solution ( tussenstand )
Tony, het lijkt wel een Australisch landschap met die rood-bruine basistinten. Het landschap ziet hier ook roodbruin (roest) door het vele ijzer in de grond.

Mooi werk heb je geleverd met die hulptroepen...

mvrgr

Luc
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......The Twins' Solution ( tussenstand )
Ik geloof dat ik mijn woorden terug moet trekken. Er wordt prima werk geleverd. Ik geloof weer in C&M. :)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Hallo volgelaars  ;)

@ Luc; dankje ! De bergwand gaat wel nog lichter van kleur worden. Het meeste roodbruin gaat verdwijnen  ;)

@ Kees; je eerste gedachtegang was - helaas - toch juist  :? Maar Carl heeft dat vandaag gelukkig opgelost  :P


Terwijl Matz en de Twins vanmorgen nog lekker lagen uit te slapen, besloot Carl om eens poolshoogte bij de werkzaamheden aan de bergwand te gaan nemen.
Daar aangekomen was hij onder de indruk van het geleverde werk en sprak met de ploegbaas. Die was als laatste van de taskforce net op weg naar hun kampement dat even verderop lag , want ze hadden lunchpauze. Carl liep met hem mee en daar aangekomen, wist hij niet wat hij zag en hoorde  8o
Wat bleek; de hele kluit "logeerde" in een paar caravans van het uitzendbureau. Met vier man in een caravan.  Daar moesten ze per man huur en servicekosten voor betalen, die meteen van hun schamele loon ingehouden werd.
De stoom kwam uit zijn oren en hij zei tegen de voorman dat hij deze misstanden direct op ging lossen.

En dat deed hij grondig; hij nam de hele ploeg bij hem in dienst tegen een riant loon en regelde een nieuw ( gratis ! ) onderkomen en gaf ze voor de rest van de dag betaald verlof.
Iedereen blij !!!
Iedereen ?
Nee, niet iedereen, want als laatste werd regelneef Vladimir van Ludmilla verblijd met een telefoontje. Carl was kort en duidelijk; voor zonsondergang wegwezen en je hier nooit meer laten zien ! Gevolgd door enkele krachttermen en niet mis te verstane dreigementen........

Daarna ging Carl weer terug naar de Twins, sprak daar nog wat hartige woordjes en verklaarde het hele gebeurde als afgedaan.
"Eerst maar eens lekker samen weekend vieren en maandag gaan Matz en ik die jongens gezellig meehelpen  :P We zullen die Tony eens laten zien wat we kunnen !"


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
 8o Ppfff.... gelukkig heeft Carl ingegrepen, ik zag dit al aankomen. :roll:
Het zijn natuurlijk wel plastic medewerkers, maar ook die mogen niet uitgebuit worden.O:-D
Maar nou mot Carl natuurlijk ook weer niet gaan overdrijven, een riant loon en een gratis 5***** hotel is weer teveel van het goede.
Dat hotel is :thumbup:, maar dan kan het schamele loon gewoon aangehouden worden. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Gelukkig ging het fout door een Russische regelneef. Carl treft geen blaam, hij heeft het perfect opgelost.
Zo zie je maar ...... Ik wilde hier iets schrijven dat waarschijnlijk niet door de censuur zou komen. Het is net Facebook hier.  >:-D
Voorlopig gedogen we de 2ling nog.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Nou nou Carl feest wat af zeg....🕺🏻🍾💃🏽🥂🍻
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Tony,
even een paar dagen niet naar jouw baan omkijken en direct lijkt het alsof ik weken ben weg geweest. De bergen helemaal "aangekleed".  :thumbup:
Mooi hoor.. Ik kan steeds meer begrijpen waarom je geen schaduw station hebt gemaakt. Daar kruipt veel tijd in en de zichtbaan maken is vele malen leuker.
Het enige wat ik niet begrijp is je titel "Tony's simpele banen".
Wat is er simpel aan? Het lijkt mij helemaal niet zo simpel om zo een baan als de jouwe te maken.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
Zoals mijn grote held vroeger altijd zei:

Voetballen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.

Dat is is volgens mij ook met modelbanen bouwen.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......Carl grijpt in !.......
 @citaat
Mee eens. Met simpele middelen grootse resultaten bereiken is een ware kunst. Dat kun je aan Tony (en Carl en Matz) prima over laten  :)
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Hallo,

@ Dirk-Jan; ik zag het ook al aankomen  :D Maar.......een schamel loon levert uiteindelijk ook schamele resultaten op ( Confusius ), dus op geld wordt niet beknibbeld. Is toch al maar 1/87 van een grote mensensalaris  O:-D

@ Kees; de Twins zijn ook maar een afspiegeling van het echte leven. Het zij ze vergeven. Ik weet nu wel tot wie ik me kan wenden, wanneer de scenarioschrijver geen inspiratie heeft  :D

@ Wim P. ; met Carl is het bijna altijd feest  :P

@ Michel, Marco en Wim D. ; een uitgebreide reactie staat hieronder  ;)


Waar het Simpele Banen vandaan komt.

In de maanden vóórdat ik me op het forum aanmeldde, heb ik alle draadjes/topics bij modelbaanbouw doorgespit.
De hoeveelheid schaduwstations, spiralen, de berg rails op de eigenlijke baan zelf en ook de complexe automatische digitale/computer besturing was voor mij overweldigend  :O
Dat heeft me in eerste instantie lang doen twijfelen, of ik hier wel thuis hoorde.
Ik houd het meest van tamelijk weinig spoor, veel groen en scenery, maar ook van eenvoudige handmatige besturing (ook de wissels !) en eenvoudige baanplannen.
Erg simpel dus in verhouding tot veel van wat ik hier voorbij zag komen.
Vandaar de topictitel;  Tony's simpele banen  ;) Ook als een beetje tegengas bedoeld, dat niet alles in treintjesland ingewikkeld hoeft te zijn, om er toch veel lol aan te beleven.

Het knutselen zelf en de gebruikte materialen zijn in mijn ogen niet zo speciaal of moeilijk; het is vooral weten wat je wil/voor ogen hebt, veel (rond)kijken, proberen, steeds meer ervaring opdoen, je eigen beperkingen kennen en tijd als gereedschap beschouwen.

Met de update van vandaag bijvoorbeeld, ben ik heel wat uurtjes zoet geweest; struikje hier, nee beter daar, poosje kijken van alle kanten, nee toch daar en wat groter of kleiner en zo ook met boompje, grasje en in dit geval ook kerkje. Uiteindelijk lijkt het dan een klusje van een kwartiertje  :D
Ben ook drie nachten op rij -voor het slapen- nog gaan kijken hoe het geprutste oogde en hoe ik verder wil gaan.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Over je keuze voor kleine banen: zo denk ik er ook over. Ik vind landschappen maken leuk en wil tafereeltjes maken waar een trein zo mooi mogelijk doorheen glijdt. Ik sluit me dus helemaal aan bij je kleine banen principe!
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Tony,

Het is weer een smaakvol geheel geworden. De truc met de kerktoren voor de dieptewerking moet ik onthouden. Het geeft de suggestie dat er nog een heel dorp achter de bergen ligt. Slim :idea:. Hoe herkenbaar ook de vele (onzichtbare) uren werk om een perfect plaatje te creëren. En met perfect bedoel ik dan het beeld wat in je hoofd zit zo goed mogelijk vertalen naar de baan. Momenteel werk ik niet aan de scenery, maar ook bij de samenstelling van treinen kan ik me al lekker uitleven. De volgorde van de wagons, de samenstelling van de containers, de bijpassende loc. Ook dat is proberen, proberen, proberen en de volgende ochtend nog een checken en toch weer wat aanpassen. Vrij vertaald voor de buitenstaander: hij zit de hele avond boven, maar er komt niets uit zijn handen :D.

Groeten,
Wico     
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Hoi,

@ Doef; de banen zijn net zo groot als mijn mijn treinkamers hoor  O:-D Helaas zijn die niet supergroot, maar met telkens 2 banen boven elkaar haal ik in totaal toch zo'n dikke 30 meter rij- en scenerylengte  :P

@ Wico; wij begrijpen elkaar uitstekend  :thumbup: Op onze clubbaan had ik zoiets al eens gedaan en het extra leuke is, dat dat bijna geen scheet hoeft te kosten; 2e hands "rommel"  ;)

Sinds gisteren bezig met de opvulling van de hoek bij de rotswand, daarna kan dan het groen verder aangebracht.
Speciaal voor Wico en ter inspiratie voor wie maar wil, een plaatje van een stukje kerk en wat stukjes huizen op onze clubbaan.
( Aan de clubbaan zelf wordt al een tijd niet meer gewerkt wantvanwege verbouwings/opruimings- en andere werkzaamheden in ons clublokaal. Zijnde de garage van mijn geliefde vriend de voorzittert.
Het is onze club, maar zijn garage  :D We willen wel, maar er zijn voorlopig andere prioriteiten. )

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
 8) De functie van de wasknijper begrijp ik, maar kunt u die even luchtblauw schilderen?
Dan valt het knijpertje wat meer weg in het geheel, nu stoort het me. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
 @citaat Die houten wasknijper ( Sorbo 1997 ) knijpt daar maar tijdelijk, Dirk-Jan.
Soms ook aan de andere kant om het gordijn opzij te houden, want er wordt veel gegordijnschuifd de laatste dagen.
Normaal zit er op deze plek een rijgspeld door het gordijn en het touwtje. Bijna onzichtbaar  O:-D

U is wel van de details zeg  8o Eerst een regenpijp en nu een waspinke, zoals ze dat hier zeggen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
In de tijd van wasdrogers is de wasknijper een mooie oldskool toevoeging  >:-D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
 @citaat Klopt Wim, maar deze baan is en wordt geen oldskool. Dus als het klaar is, komt het rijgspeldje weer in actie  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0......ondertussenstand.......
Citaat van: Tony op zondag 08 maart 2020, 12:14:02
Ik houd het meest van tamelijk weinig spoor, veel groen en scenery, maar ook van eenvoudige handmatige besturing (ook de wissels !) en eenvoudige baanplannen.
Erg simpel dus in verhouding tot veel van wat ik hier voorbij zag komen.
[/i]

Dat is precies waarom ik jou topic zo waardeer en jij heb mij eigenlijk tot inzicht gebracht dat ik ook een 'simpele' baan wil en gewoon te kunnen rijden. Wel toch met een uitdaging want ik wil wel in modules bouwen.
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
 @citaat Dat is mooi om te lezen, Marco  ;) Modules zou ook moeten kunnen, lijkt me. Zal wel de nodige planning en heel wat denkwerk vergen. Ben benieuwd  :P


De taskforce is vanmiddag met een goed gevulde beurs richting oosten vertrokken, want hun werk zit er op.
En het mag gezegd, ze hebben fraaie prestatie geleverd  :thumbup:
Het is een soort decorbouw geworden; plat station en platte berg en met een heel ruimtelijk effect !
De verdere afwerking van deze baan rust nu weer op mijn schouders en dat is niet erg, omdat mijn handen jeuken  ;)
Wordt vervolgd dus............

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
 O:-D
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
 :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
 :) De Taskforce heeft erg mooi werk verricht. O:-D :thumbup:
Ik ga al achteroverleunend of liggend slapende een afwachte houding aannemen en wacht rustig op dat "wordt vervolgd dus....."

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Tony het is weer prachtig geworden maar dat spanlaken haalt het mooie ervan weg en dat is jammer. :help: :idea: :|
Ook dat laken moet natuurlijk wegneembaar zijn om bij je raam te komen , lastig hoor. :favorite:
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
Het eindresultaat mag er zijn Tony het ziet er geweldig mooi maar vooral sfeervol uit. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...... bergwand 2.0.....eindstand, want klaar !
 :favorite: weeral een prachtig resultaat Tony


mvg,
Michel