Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
:thumbup: Goed dat het klaar is. Niet omdat het vervelend was om te volgen. Alleen ik las echt de hele tijd 'schilderdrama', maar dat is het zeker niet geworden.
Zoals het nu hangt is het net of je door een raam naar buiten kijkt. En ook meteen of buiten naar binnenkomt door het 3d effect. Met wat ik zo inschat best een geringe diepte weet je toch een heel mooi diepte effect te bereiken.
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Inderdaad Joepie!
Het schilderama heefy een mooie  plek gekregen  :thumbup:
Mooi stukje kunst met alle kenmerken van een echte Tony  ;)
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Topwerk! De musea zullen in de rij staan om dit werk aan hun collectie toe te voegen.
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Mooi kunstwerk geworden. Heeft terecht een prominente plek gekregen in je kunstgalerij  :thumbup: :)
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
 8) Me Too vind het errug mooi geworden en errug mooie hangen.  B):thumbup:O:-D
:) En die AlmeloseScratchBuildingOldSkool Piaggio past er helemaal bij. B)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Dank voor de waardering, Heren  :thumbup:

Van het museum zijn ze intussen langs geweest  ;)
De interesse was helaas groter dan de meegebrachte geldbuidel  :?
Schilderama blijft voorlopig dus mooi hangen en in waarde stijgen  O:-D
Komt ook goed uit, want ik geniet er iedere dag met volle teugen van  :P
Ook moet Herbert nog komen om de WOSA-punten te bepalen en toe te kennen......

Er wordt ondertussentijds even geen nieuw project gestart, want er wordt hier weer geruimd en gepoetst en vooral; datgene doen, waarvoor mijn treinbanen in eerste aanleg gemaakt zijn, namelijk met de treintjes spelen !


Grtz Tony
Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Hallo Tony,

Wederom weer een geslaagd project. Ben benieuwd wat je volgende project zal zijn.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Én van dat "met de treintjes spelen" zien we graag weer mooie plaatjes :D.
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
@ Erwin en Hans; ik denk dat het van tweeën een gaat worden.
Blijven rijden en spelen én op de andere treinkamer  toch een nieuw project(je) starten  :D
Er begon opeens wéér iets nieuws te borrelen, maar ik moet eerst gaan kijken of het wel mogelijk is wat ik bedacht had.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Tony,

Het eindresultaat is schitterend zeker als het schilderama buiten in de tuin staat met het natuurlijke licht erop schijnend.
Ik zie dat het schilderama in goed gezelschap aan de muur hangt. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Hallo Tony,

Is weer een mooi artistiek hoogstandje! :favorite:

Ik ben benieuwd waarop jouw creatieve brein op dit moment zit te broeden en waar je ons de komende tijd mee gaat onderhouden! Er speelt in jouw achterhoofd vast wel een nieuw projectje..... totdat: :idea:

Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Mooi geworden Tony!! :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
@ Ernst en Marcel; dank voor de waardering  :thumbup: Ben er zelfs trots op  :D

Hallo,

Het "oud" hangt nog steeds - tot volle tevredenheid - aan de muur te pronken. Als de zon schijnt, is het een feest om naar te kijken en door het wandlampje hoger te hangen en van de juiste peertjes te voorzien, is er 's avonds ook nog optimaal van te genieten  ;)
Van het daglichtfeest nog 2 laatste plaatjes. De avondstemming krijg ik niet goed op de ongevoelige pixels van mijn ouwe tablet.

Na het blijven borrelen en broeden en onderzoeken of het mogelijk was, kwam het nieuw(s) !
Dat voltrekt zich op de andere treinkamer op de bovenbaan.
Daar kan/moet nog het een en ander gebeuren en terwijl ik aan het kijken was, waarmee te beginnen, kwam er een nieuw idee.
Een soort uitbreiding van de baan, die het (noodzakelijke) blauwe achtergrond-gordijntje minder prominent aanwezig laat zijn en meer body en diepte aan de baan moet geven.
Die plek bij het raam moet ruim genoeg zijn om mijn kont nog te kunnen keren, wanneer er gepoetst of geschilderd moet worden. Ik moet er op een stoel kunnen staan en daar ook probleemloos op kunnen klimmen.
Het proberen waard !

Afijn, de foto's en de onder- en bijschriften zeggen meer dan het geleuter hierboven  O:-D
Intussen kan ik op baan Lindental lekker blijven spelen met de treintjes.

Grtz, alaaf en prettig weekend !

Tony
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
 :)
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
 :roll: Heel leuk dat je weer een heel leuk plan hebt om weer heel leuk bezig te zijn, maar ik vind het ook heel leuk om me er dan weer heel leuk tegen aan bemoeien. :D
Ik vind de rotspartij een beetje te vlak aan de bovenkant, daar kan her en der nog wel een leuk stukkie puntig tempexrots bovenop.
En ja, ik weet het, je begint net, maar ik wil het toch effe benoemd hebben. O:-D
Dan ga ik nu weer achteroverleunen en wacht in alle rust af op het vervolg. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Tony, je weet toch dat de meeste ongelukken IN HUIS gebeuren, door op een stoel te klimmen voor een raam schoon te maken roep je de ellende op. PAS OP!!! >:-D
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Sluit me aan bij Dirk-Jan en leun lekker achterover mee, wachtend op wat komen gaat  ;)
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Ik sluit mij bij Dirk-Jan en Dick aan ik ben erg benieuwd naar de verdere vorderingen die vriend Tony met behulp van Carl en Mats ons laten zien.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Hallo Tony,

Zie je wel! Ik had weer eens gelijk. Het schilderama hangt nog maar net of die Tony was alweer nieuwe snode plannen aan het smeden! Deze keer probeert hij dat door Carl und Matz achter de kruiwagen te spannen. Uiteraard moet je die mannen wel flink bezig houden anders halen ze toch alleen maar rottigheid uit. :D

Het begin is er. Een biertje voor onze kleine zwoegers zit er natuurlijk pas in als er echt iets is afgeleverd anders schiet het niet op!


Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Helau und alaaf !

@ Dirk-Jan, Mies en Dick; tis zeker leuk om weer een nieuw leuk project te starten en ook leuk dat je je er weer gezellig achteraan gaat bemoeien  :thumbup:
Het leukste is, dat het nog alle kanten op kan muteren. Dat is kenmerkend voor ons leuke treinenvirus  ;)
De nu nog platte vorm van de rotswand kan zeker nog leuke pieken en dalen krijgen middels tempex, doch ook door bomen en ander groen.
Zelf leun ik tijdens deze fase - zij het met minder rust- ook achterover, om alle zich voordoende mogelijkheden te bezien en te proberen  O:-D

@ Wiggert; ik gebruik tegenwoordig opstapjes om op een stoel te klimmen, dus de veiligheid IN HUIS is grotendeels gewaarborgd. Het gevaar schuilt meer BUITENSHUIS, namelijk bij het uit het raam hangen om de kozijnen te poetsen cq te verven. Daarvoor leg ik uit voorzorg oude kranten op de stoep voor de eventuele bloedspetters  :o)

@ Marcel; jij schreef het, ik dacht het  :D Was wel blij en net op tijd met het inschakelen van de hulp van die kleine donderstenen, want sinds gisteravond hebben ze zich met volle overgave in het carnavalsgeweld gestort. Dat wordt pas op zijn vroegst donderdag, want op woensdag is het hier altijd haringhappen en doorspoelen met veel drank. Benieuwd hoe brak ze zullen zijn....


Ook dit project zal - net als het vorige - niet in de turbostand aangevlogen worden.
Ik ga er weer alle tijd voor nemen, dat bevalt me prima !
Er zullen ook weer veel droogtijden van lijm- en verfactiviteiten in acht genomen moeten worden.

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
👏🏻👏🏻👏🏻 Terug op stap met Tony en Carl&Matz, maar eerst 🎉🕺🏻👯🍻voor carnaval
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Ik ben benieuwd wat Carl & Matz per uur vragen. Met zo'n dure naam voor hun bedrijf zal het wel schuiven worden. Mede gezien de regelmatige uitspattingen van de heren.
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Dag Tony.

Eindelijk maar eens reageren - geveld door een longontsteking had ik daar de afgelopen tijd geen puf voor :eek:

Het schilderama is een waar 3D-kunststuk geworden, waar men bij het bekijken zich nieuwsgierig afvraagt hoe het landschap buiten de lijst verder verloopt ...
De afbakening van de weg langs het diepe ravijn is mooi gevonden en geeft een zuidelijk tintje aan het landschap, evenals de Ape Piaggio :wink:

Het aanstaande project met de "zwevende rotswand" voor de achtergrond bij het station van de bovenbaan lijkt enigszins door het schilderama geïnspireerd.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dit proces zich gaat voltrekken en wat het eindresultaat ervan zal zijn! :cool:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........."oud"en nieuw.........
Hoi,

@ Wim; carnaval vier ik niet meer, maar de 3 musketiers zijn weer vertrokken  :D

@ Kees; ja, die naam Construction-Solutions deed het ergste vrezen, maar na wat onderhandelen, potten bier en wat getoonde bankafschriften mijnerzijds, waren ze toch bereid, om zich per behaalde target te laten betalen. Waarvan een gedeelte in natura   O:-D

@ Erik; oei ! Daar kun je vet beroerd van worden ( ken het ook, helaas )  :? Hopelijk word je snel weer helemaal de oude  ;)
    Die rode Piaggio mocht niet ontbreken, die heeft al die tijd voor de finale klaar gestaan  :P
    Ik ben erg blij, dat wat ik voor ogen had met het schiderama, gelukt is. Het laat veel aan de verbeelding over.
    Die inspiratie voor de zwevende rotswand was een bijna logisch gevolg. Ik wilde op de ene kamer blijven rijden en op de andere wat dingen verder afwerken, keek letterlijk rond daar, om te bepalen
    waar ik aan ging beginnen en toen stoorde ik me weer eens aan het daglicht dat door het gordijntje schijnt dat achter het station hangt. Toen was opeens 1+1 twee  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Hallo volgelaars !


Na nog wat pas-puzzel-stapel-boompoot-werk en het met door de kerkramen vastgeprikte kerkje aan de achterkant van de rotswand, ziet het zaakje er voor mij heel acceptabel uit.
De rest van de nog ontbrekende tempexrotsen heb ik er even bij gedacht en nu heeft dit project groen licht gekregen  ;)

Carl & Matz Construction Solutions zal gedeeltes van het project uitvoeren en/of ondersteunen. Zij leven en verkeren tegenwoordig in 2 tijdperken tegelijk; het huidige en het tijdperk van de baan (of dio) waaraan ze op dat moment werken. Volgens de Counselor in Business vereist het huidige Financial Climate een 2.0- Attitude.
Deel van de gesloten deal is, dat ze zowel in harde euries, alswel in natura betaald zullen worden. Ook krijgen ze opties op toekomstige projecten.

Vandaar, dat er naast de ruim voorhanden oude Oldskool Resources er een ruim Investment Capital van € 5,- vrijgemaakt is  :thumbup:
Dat moet ruim voldoende zijn, want het schilderama kostte uiteindelijk 87 eurocent.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !

Gat weer lekker tony
Gaat dat gordijn weg of komt er een ander stuk achtergrond(op een reep plaat mat)
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Mooi ook hoe dat kerkje bij wijze van kiekeboe zegt  :thumbup:
Je moet er maar opkomen. Hier leer ik weer wijze lessen van  ;)
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Tony wat gebruik je veel moeilijke woorden, voor mij niet te volgen >:-D
Het gaat weer bijzonder worden :thumbup:
Je was is droog die kan nu gestreken worden O:-D
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Zie je wel, je neemt een bedrijf met dure naam aan en gelijk moet het een groot budget worden.
We zullen wat C&M gaan doen.
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Ziet er mooi uit, Tony.

Maar eerlijk gezegd gaat mijn belangstelling ook wel uit naar wat er voor dat gordijn gebeurt  :P

Dat locje, dat voor dat witte gebouw staat, wat is dat voor een loc? En de locloods, die helemaal links staat? Als je van deze mooie spullen een gedetailleerdere foto hebt, zou ik heel blij zijn.

Succes verder.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Citaat van: Tony op maandag 24 februari 2020, 11:09:21
Toen was opeens 1+1 twee
:o) Opeens???..... Dat is altijd al zo geweest. 8)

Citaat van: wiggert prosper op dinsdag 25 februari 2020, 00:10:21
Tony wat gebruik je veel moeilijke woorden, voor mij niet te volgen >:-D
8o Nou, inderdaad, ik heb Goegel Trensleet er al over heen gegooid. :o)

Citaat van: Tony op maandag 24 februari 2020, 15:49:13
alswel in natura betaald zullen worden
:roll: Wat mag dat dan wel weer wezen? Nieuwe kruiwagen, bier of de Taiga Twins? :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Helau !

@ Nero; gordijn blijft hangen, antwoord staat straks hieronder  ;)

@ Wim; oud trucje met dat kerkje; heb ik op onze klupbaan ook gedaan. Geeft snel en makkelijk veel extra diepte  ;)

@ Wiggert; tja, tis de moderne tijd. Ik heb er zelf ook moeite mee  :? Ik heb moeders naar de strijkplank gedirigeerd  :D

@ Kees; ja, het zijn zorgelijke ontwikkelingen, wat mij betreft. Gelukkig had ik wel gespaard ! Hopelijk genoeg  O:-D

@ Roel; hieronder alvast 2 plaatjes  ;) en hier 2 links https://www.google.com/search?q=lokschuppen+vollmer+h0+45750&tbm=isch&ved=2ahUKEwixubnhvOznAhWGD-wKHd8XBDUQ2-cCegQIABAA&oq=lokschuppen+vollmer+h0+45750&gs_l=img.3...3946778.3950561..3954443...0.0..0.58.268.6......0....1..gws-wiz-img.......0i8i30.AJGTMFrcQF4&ei=Q_RUXvGLLIafsAffr5CoAw&bih=947&biw=1920  en nog een https://www.google.com/search?q=liliput+ho+dampflokomotiven+tigerli&tbm=isch&ved=2ahUKEwiQhOLhvuznAhUlo7QKHdNuAcEQ2-cCegQIABAA&oq=liliput+ho+dampflokomotiven+tigerli&gs_l=img.3...132082.134984..135642...0.0..0.101.386.7j1......0....1..gws-wiz-img.LXMgDo6TObc&ei=XfZUXtDhD6XG0gXT3YWIDA&bih=947&biw=1920&hl=nl   

Letters en tekens genoeg  :-)

@ Dirk-Jan; normaal is het 1+1=2 Dus dit was het vermelden wel waard, dacht ik zo  :o)
                - ik moest het ook al vertalen  :?
                - Matz dacht eerst, dat ik in mijn blote nixi geld zou geven  8o Maar er wordt meer gedacht aan onroerend goed  B)


Bijgaand 2 plaatjes op aanvraag van Roel.

Het eerste plaatje laat tamelijk goed zien, waarom daar een baanachtergrond-gordijntje daar hangt. Is dun en - indien nodig - makkelijk opzij te schuiven.
Wanneer daar een plaat zit, scheelt dat enorm veel daglicht. Vroeger zat er onder de bovenbaan op deze plek wel een plaat die bij de voormalige onderbaan hoorde. Toen was de kamer veel donkerder.
Overdag houd ik van zoveel mogelijk daglicht; ik heet geen Damocles  B)
Extra voordeel; ik kan er zo met mijn hoofd voor, zonder kans op stoten  ;)

Grtz Tony





Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lief lokje :-*! Het lokloodsje staat bij mij ook op de baan en iTom maakt er ook iets moois van (variant met iets hoger dak).
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=35893.msg1344888#msg1344888
en
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=35893.msg1335785#msg1335785

Het aanbouwtje is op diverse lokaties tegen het loodje aan te bouwen.
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Een nabrander over de engelsachtige managerstermen: met mijn collega's doen we al sinds jaar en dag de BS bingo hiermee.

Altijd mooi die getailleerde naaldboompjes. Ze doen mij altijd denken aan de naaldbomen die Bob Ross schilderde. Wat er eenvoudig uitziet hoeft niet altijd eenvoudig te zijn.

Groeten,

Fokko

Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Dank je wel, Tony.

Ik ben mij een beetje aan het oriënteren op een kleine locloods en een klein locje, type T3, vandaar mijn belangstelling.

Die locloods had ik inderdaad ook al bij iTom en bij Hanzi gezien. Het lijkt er wel een beetje op dat de deur nogal hoog is voor een kleine stoomloc. Bij Hans zie ik er zelfs een e-loc in staan. Bij Tom is het wat moeilijk in te schatten zonder een loc. Misschien is de loods een tot anderhalve cm te verlagen....

Grappig locje, inderdaad. Moet toch maar eens kijken op de beurs... het is al gauw 4 april  :P.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Verlagen zou wel iets zijn want deze locloodsjes zijn denk ik nog berekend op de hoogte van de M-rails.
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
@citaat Da's mooi, want die gebruikt Roel ;).
Maar dan nog kan het loodsje wel wat verlaagd denk ik. Sluit ook gelijk de aanbouw mooier aan (zonder dat de ramen van de loods boven het dak uitkomen).
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
@ Roel, Tom en Hans; de loods lager maken is inderdaad een goede optie !

Het Liliput-locje is technisch geen aanrader; der mijne is/was een 2-railer, die het een jaartje zelf rijdend op mijn Fleischmannbaan  volgehouden heeft. Af en toe bleef een van de drijfstangen haken/haperen, de laatste keer blijkbaar iets te lang en toen brandde meteen het (pruts)motortje door.  :? Nergens te krijgen en uiteindelijk verwijderd. Nu mag hij soms achter de Märklin T3 als dubbeltractie mee rijden en wonderlijk genoeg nooit meer last met het drijfwerk gehad  ;)

Ps. Auhagen heeft ook heel aantrekkelijke kleine loodsen. Het kan zelfs zijn, dat de TT-versies bruikbaar zijn.

@ Fokko; dat moet dolle pret zijn met die bullshit-bingo  :D

De meeste proefopstelling-boompjes zullen straks niet meer op deze baan te zien zijn; ik wil het zo realistisch mogelijk houden en krijgen.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Ik zag dat Märklin een T3 gaat uitbrengen in 2020. Best wel aan de prijs.

Ik heb dat locloodsje inderdaad gespot bij Vollmer. Ook Auhagen heb ik bij TT gekeken. Er staat wel een leuk loodsje, maar de doorrijdhoogte is dan maar 40 mm, dus ook voor een klein lokje te klein. Er is er nog wel een, erg lang,  maar in te korten. Maar misschien is een verlaagde Vollmer loods toch wel de oplossing. Ondanks dat ik M- rails gebruik lijkt me de hoogte boven de rails te groot.

Groet, Roel
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........het nieuwe feestje kan beginnen !
Zeker aan de prijs, Roel  :?

Tweedehands zijn ze soms sporadisch voor rond de €150,- te vinden, kwestie van geluk en geduld dus.
Zo blijft er wel wat te wensen  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !

Vandaag was ik in blijde verwachting en de postman speelde voor ooievaar  :P
De nieuwe telg voelde zich meteen helemaal thuis en reed blij verrast als een naaimachientje door Lindental  :thumbup:
Daarna volgde er nog een kleine fotoshoot voor het familie-album  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Tony,

Dat is inderdaad een leuk lokje en bij jou helemaal op zijn plek. Ik snap dat hij het gelijk helemaal naar zijn zin heeft :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Mooie loc. Zo te zien is niet alleen de dakopbouw verschillend, maar ook de lengte. Maar ja, dat kwam wel vaker voor met de oude types. Geeft in ieder geval extra WOSA punten :P

Veel plezier er mee, we zullen hem wel vaker zien, denk ik.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Dag Tony.

Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst!  :thumbup:
Fijn dat jij daar blij mee bent en gelukkig is de kleur wel mooi :eek:
Het geeft weer wat meer ruimte om de was te laten drogen ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Hoi,

@ Wico; af en toe een uitstapje naar de moderne tijd is wel leuk en zoals jij ook wel weet; sommige slepen moeten zo optimaal mogelijk kloppen. Ook zonder bovenleiding  :D

@ Roel; dat van die lengte heb je scherp gezien ! Ik heb ze nog eens precies naast elkaar op de foto gezet. Honderd WOSA-punten per ontbrekende millimeter trouwens  :-)

@ Erik; een pak tomatensap is weer eens wat anders dan een pak melk, dacht ik zo. Een kind kan de was doen  O:-D

Zoals altijd, volgt er na de aanschaf van een loc ( en soms een wagon ) een uitgebreide zoektocht naar info op google en in voorhanden boekjes. ( Ook de 3-rail-wiki de moeite waard  :thumbup: )
Dat had ik vooraf ook al gedaan, toen ik zocht naar duw- en trekkracht voor de dubbeldekkers.
Wat meteen opviel, was dat de deurstangen van de meeste loc's niet rood waren.
Maar toen ik BR 110 217-7 googelde, bleken die toch echt rood geweest te zijn. Echt geweest, want de loc is op de schroothoop beland.

Wat ik ook erg leuk van deze eenheids-E-loc's vind, is dat ze het zo lang volhouden.


Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
Mooi rood is niet lelijk  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........een nieuwe telg in de locfamilie !
En nog een in Venlo, 11-09-1990.
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Hallo,

@ Wim; zeker wanneer het een loc betreft  :D

@ Kees; fraaie plaat ! Uit jouw archief ? Die loc heeft al aardig wat meegemaakt, als ik naar de butsen op de cabine kijk  ;)


Wegens drukte in het huishouden, op de kleinkinderen passen, veel klusjes in huis en tuin, maar vooral op aandringen van Carl en Matz, hebben we afgesproken dat ze de bergwand helemaal voor hun rekening nemen.
"We gaan je ontzorgen, Tony", zeiden ze eensgezind."Dan kun jij je richten op de klussen in schaal 1/1 en nemen wij die in schaal 1/87 van je over !"
Daar had ik wel oren naar, want de kluslijst is lang en zo houd ik ook nog tijd over om op de andere treinkamer met de treintjes te spelen  ;)
"Jullie weten toch wel precies wat ik voor ogen heb, jongens ?"
"Wees maar gerust, Tony. En met onze jarenlange ervaring en samenwerking kun je er van op aan, dat alles uit de kannen in de kruiken komt !"
"Jij hoeft alleen maar de foto's te schieten en te updaten. Hebben we een deal ?"
"Oké, deal !"
Er werd nog een boks, shake en hug op gegeven en we gingen ieder ons weegs...........
Het lijkt erop, dat ze de zaken groots aanpakken  :O

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Die vrachtwagen!!!!  :favorite: :favorite: :favorite: :favorite: :favorite:

Ben inmiddels weer helemaal bij gelezen, schitterend schilderama geworden Tony! Dat is echt een pronkstukje. Ook leuk die wisseldiorama's. Dat diorama met die locs in de lelijkste kleuren ooit vindt ik ook erg fraai! Ben benieuwd naar de bergen die je nog moet verzetten voor je gebergte, maar helaas passen de Alpen in geen enkele doos, dus moeten we ze maar lekker laten staan  >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen...........project bergwand 2.0 helemaal uit handen gegeven
Citaat van: Tony op vrijdag 28 februari 2020, 12:26:14
Hallo,


@ Kees; fraaie plaat ! Uit jouw archief ? Die loc heeft al aardig wat meegemaakt, als ik naar de butsen op de cabine kijk  ;)

Grtz Tony


Ja, uit mijn archief. Vroeger was het in Venlo nog leuk. Ik heb daar leuke plaatjes geschoten.