Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Een sjoene devotieplaats.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......twee plaatjes van een plaatje (en een praatje).......
Citaat van: Tony op donderdag 06 februari 2020, 11:54:35
Hallo  :P

@ Hans, Barry en Rob; vroeger had je alleen Led Zeppelin. Tegenwoordig knipperen mijn ogen ervan  8o

En niet te vergeten: vroeger had je ook AC/DC! Of dat goed samengaat met Led Zeppelin, weet ik niet. Ik luisterde graag naar allebei, maar niet tegelijkertijd.
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
@ Erik, Dirk-Jan, Wiggert, Dick en Rob ; dank voor de reacties en waardering  ;)
    Twee muziekjes door elkaar is trouwens nog erger dan een klas met 41 leerlingen  :D


Het schilderama vordert langzaam maar gestaag. Ben er iedere dag 2 à 3 keer een uurtje of wat mee bezig.
Zou je niet zeggen, als je de vorderingen ziet.
Kijkend naar vissers, heb ik dat gevoel ook  :D

Ik wilde geen muurtje, hoge vangrails of rotsen aan de voorkant (zichtkant) langs de weg. Dan zie je de preisers of voertuigen daar niet goed.
Zodoende van harde schuim kleine blokjes gesneden en van wat dikkere bloembinddraad stangen geknipt. Dunnere, die meer op schaal zouden zijn, zouden nauwelijks te zien zijn. Vandaar.
Voor het plaatsen/houtlijmen en vastprikken van de blikjes eerst met de stang alvast gaatjes op de goede plaats geprikt. Daarna was het kinderspel.
Na droging zijn de - nu opeens gemetselde kolommen - met cement bezet.

Uiteraard hielpen Carl en Matz weer mee  :thumbup:

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Dag Tony.

@citaat Het lijkt nu alsof de weg rechts van het chalet, met overigens zeer chique hekwerk, verder gaat ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
  @citaat

:o) Daar zong Mieke vroeger al over; Waarheen leidt de weg.
Die wist het toen al niet en jou vertellen we het niet. >:-D :-)

Dirk-Jan (P.A. Van Tony)
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Citaat van: Nieuwenhuis op vrijdag 07 februari 2020, 16:06:07
Dag Tony.

@citaat Het lijkt nu alsof de weg rechts van het chalet, met overigens zeer chique hekwerk, verder gaat ... :roll:

Groeten,

Erik.
Daar gaat Tony vast nog een mooie weg aan schilderen naar een verdwijnpunt ergens ver weg op de horizon (?).
En, zou er ook nog wat gebeuren met de blauwe lucht onder de rotsbrug? Of zit Tony zo in de wolken dat er ook daar slechts lucht te zien is?
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
 @citaat


De verkeersveiligheid wordt op deze plek door niemand gegarandeerd; want het ligt in een stuk niemandsland tussen Zwitserland en Italië.
Verkeersborden of anderszins gaan er dus niet komen.
De bewoners van het chalet hebben wel voorzorgsmaatregelen getroffen; ze parkeren hun eigen auto achter het huis in de garage en er wordt iedere dag extra gekookt voor eventuele onverwachte gasten.
Carl en Matz hebben aangeboden om onder aan de helling een stuk dubbelzijde tape aan te brengen, maar dat werd afgewezen  :o)
Er gaat geen weg op/in de lucht geschilderd worden, wantvanwege dat die naar beneden verder gaat.
Vandaar dat ook de lucht onder de rotsbrug straks nog enigermate te zien blijft  O:-D

Grtzzzzzz Tony

Oja, er staat ook een potje Revellijm met kwastje klaar om Preisers en Wikingers weer op te lappen........

Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Op de Zwitsers-Italiaanse grens ben ik al vaak geweest en op veel plaatsen waren geen borden, vangrail of wat dan ook. Hier en daar een rifugio, dat wel. Daar stonden dan doorgaans wegwijzers voor wandelaars. En op alles dat een beetje uitsteekt, staat een kruis of een madonna, zoals Corno Nero, het topje op de foto hieronder.
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Mooi gedaan Tony👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
@citaat @citaat leuk, de Corno Nero, Tony creëert de Corno Rosso >:-D.
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
 @citaat Ah, Tolkien, verheven sferen. Het topic krijgt nu extra dimensies  ;) >:-D
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Een potje Revelllijm om de Preisers op te lappen? Het zijn toch geen lijmsnuivers mag ik hopen. De heilzame werking van het spul is mij bekend maar dan vooral op het gebied van chemisch-mechanisch samenvoegen van kunststof Preiser, Faller en Auhagen elementen. Met de zolderramen open natuurlijk!

F.
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Tony,

Het wordt weer een juweeltje van een diorama, en de bijdragen gaan weer alle kanten op. Kortom: heerlijk portie dagelijkse leesvoer. Volgens mij is trouwens de hoogste top in het niemandsland tussen Zwitserland en Italië de Cor Netto.

Ik vond op het WWW nog een fraaie foto :D. Veel knutsel en bouwplezier !!!

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
 :-) :-) :-)
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......en verder aan het schilderama.......
Het begint hier ondertussentijds op een feuilletony te lijken  :D
Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !

Vandaag was het dan zover; na het aanbrengen en drogen van het eerste groen op het losse bovenstuk en de 2 achtergrond-bergplaten kon alles met de de onder- en achtergrond verbonden worden  :thumbup:
Zo kon er niet op de lucht geknoeid worden.
Nu worden de tempexrotsen naar beneden toe gemaakt, zodat dat ook één geheel gaat worden en kan alles aangekleed en afgewerkt worden  :P

Volgens Gerrit Hiemstra wordt het morgen uitstekend knutselweer   :thumbup:

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !
Ik hoop dat het groen morgen op de plek blijft liggen.
Ziet er steeds mooier uit.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !
 @citaat Wat je nu ziet, ligt al Bombenfest.
Ben er al met de stofzuiger overheen geweest  ;)
Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !
Citaat van: Tony op zaterdag 08 februari 2020, 18:04:26
Volgens Gerrit Hiemstra wordt het morgen uitstekend knutselweer
:o) Zolang je pannen op het dak blijven liggen, anders krijg je last van valwinden en waaien de tempexrotsen weg. 8o :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !
 @citaat De pannen zitten op cruciale (en verplichte)  plaatsen vast geschroefd en met storms nu toe ook bombenfest, Dirk-Jan.
Mochten er toch valwinden optreden, zet ik de stofzuiger aan  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............schilderama.........het huwelijk is voltrokken !
Mooie dioramas hoor 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........het huwelijk is voltrokken ! (2)
Thnx, Wim  ;)


Tis inderdaad prima knutselweer  :thumbup:
Vooral op Texel zag ik net.
Voor de volgers die zelf even niks te knutsen hebben, alvast een foto van de vorderingen hier.
Net de witte vlekjes op de nieuwe rotsen geretoucheerd en de ventilator ervoor gezet.
Raam open kon uiteraard ook, maar leek me toch niet verstandig met alle rond slingerende stukjes tempex......

Nu even pauze dus, maar dadelijk weer door  ;)

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........

Hallo volgelaars,

Na bijna 4 weken nadert het schilderama zijn voltooiing.
Er moet nog het een en ander gebeuren en er gaat nog wel een weekje bijkomen, maar dan heb je ook wat  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
Hi Tony, het volgelaarspeloton volgt geduldig maar mist nog een een aantal (ontsnapte) wielrenners op het parcours  ;)
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
En het wordt mooier en mooier Tony. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
Heel leuk gemaakt Tony, je moet er maar op komen  :D :D
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
De kleur van de rotsen was even wennen maar het eindresultaat is natuurlijk weer  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht....(2)......

Hoi,

@ Dick; het parcours is nog niet vrij gegeven, er moet nog naar de stikstof en pfas gekeken worden  :?

@ Mies; vandaag nog mooierder  O:-D

@ Wiggert; je hoefde niet te wennen, dat was slechts de basis. Kijk hier onder maar  ;)

@ Nero; thnx  ;)


Vandaag kon er eindelijk aan de kleur van de rotsen geknoeid worden, want de fijnstof-vergunning viel vanmorgen op de deurmat  :thumbup:

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
Ziet er goed uit Tony. Wat een verschil met dat fijnstofpoeder  ;) Allen die boer met tractor, dat wordt nog oppassen. De laatste tijd is het vaak van "zie je er één, dan komen er meer"  :D Gelukkig is er een Preiserpolitiepost bij je in de buurt mocht het uit de hand gaan lopen.
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
Ik wilde gisteren net reageren dat het mooi was maar nog wel erg rood. En nu... perfecto! Wat een verschil met dat fijnstofpoeder! En de Lanz Buldog 🚜 (10 liter. 1-cilinder 😮 echt waar) maakt het helemaal af!
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........finish in zicht..........
Hoi Tony (en Carl) en alle andere volgers van deze onnavolgbare knutselfrutselaar,

Nu, 2 jaar na de verhuizing ben ik klaar met alle aanpassingen in ons huis en heb de modelbaan uit de bekisting uitgepeld.
Ik ga je weer volgen, maar eerst vanaf mei 2018 alle ontwikkelingen bij jouw "even" lezen, zodat ik straks weer helemaal up to date ben.

grtjs

Wil Tweeendrie
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Hallo,

@ Dick; ik maak me geen zorgen om die boer hoor, hij is gepensioneerd,heeft goed geboerd, knapt oude trekkers op en geniet van het Zwitserlevengevoel  O:-D

@ Hans; ik had nog een flinke pot van die rode okerverf staan ( van een slecht merk ) en die moest op. Goed genoeg als basiskleur en extra WOSA-punten  :D

@ Wil; wat een aangename verrassing !!!: Je bent er weer  :thumbup: Ik hoop, dat we spoedig jouw nieuwe modelbaan-wederwaardigheden op het forum kunnen volgen  ;)
Ik ga het morgen direct aan Carl vertellen !


Vandaag heb ik me eerst bezig gehouden met wat randverschijnselen; de lijst aan de zijkanten zwart geverfd en de voorkant ervan bijgewerkt. Ook de tempex aan de zijkant opgevuld en gekleurd.
Daarna met zwarte make-up wat accenten op de rotsen gepoederkwast, om meer diepte te krijgen.
En toen alles droog was, kon ik eindelijk aan het door - en inkijkje van de rotsbrug beginnen  :P
Voornamelijk oldskool bij elkaar gepuzzeld met oud en gebruikt groen spul van de geërfde afgebroken baan.
Ik ga tevreden slapen  O:-D

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Dit is weer erg mooi geworden Tony. Compelimenten. Vond de rotsen eerst te rood, maar nu het af is klopt het helemaal. Klasse.
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Die vangrail is ook goed gevonden trouwens, die moet ik onthouden.👍
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Hoi Tony.

Knap, dat je met name door het plaatsen van 1 boompje zoveel dieptewerking krijgt.

vr gr Arie
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Ja, dat doorkijkje is super! Goed voor een berg WOSA-punten; hoeveel laat ik graag aan Herbert over!
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Ja, wat zal ik zeggen...
SCHITTEREND!  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Herbert zal overuren moeten maken om alle WOSA punten bij elkaar op te tellen.  :thumbup:

Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Citaat van: Tony op donderdag 13 februari 2020, 01:19:02
op de rotsen gepoederkwast,
:o) Had je wel een mondkapje op? Als je een goeie hebt houd het ook een beetje de dampen tegen van de luiers, dus dubbel voordeel. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
De kleurstelling is prima gelukt Tony  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Het is weer mooi gemaakt Tony, maar moet je boven bij de kapel ook niet iets van een hekje maken voor de veiligheid van de Preisertjes?

Als ze vallen dan vallen ze best een eindje naar beneden op de weg vlak voor de tractor van de boer.
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Tony,

ik zit in dat gat te kijken en verdwaalde in de diepte, man, man  wat een diepte werking heb je daar gemaakt. Top.
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Ik zit ook wel eens in een rood gat te kij, stop,stop .STOP  :error:

Gewoon netjes  :D gemaakt  :)
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Toppie tunneltje Tony 👏🏻👏🏻👏🏻
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Het is zeker een prachtige tunneltje geworden Tony. :P :thumbup:
Zeer zeer sfeervol.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........schilderama.........indoorkijkje..........
Het blijft verbazen hoe jij met weinig/oude/goedkope middelen zulke fraaie diorama's blijft maken. Ook deze is weer errug fraai geworden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
 @citaat  @citaat @citaat ALLEMAAL HARDSTIKKE BEDANKT VOOR DE FIJNE REACTIES  EN DE WAARDERING, HEREN  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zoals de topictitel reeds vermeld, is het schilderama klaar !
Genoeg geknutseld en verteld, kijkt u hier beneden maar  ;)

Grtz Tony

Ps. er komen 2x5 foto's



Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
 ;)
Re: Tony's simpele banen........ Joepie, het schilderama is klaar !!!
Je schilderama heeft een mooie plek gekregen en kan je er dagelijks van genieten :P :thumbup: