Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Tony, het is alweer lang geleden dat ik mijn bewondering heb laten blijken maar kijk, leer en geniet nog steeds mee in jou draadje!
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Tony,

Met dit fraaie gemaakte draaiorgel bij de markt is de sfeer duidelijk verbeterd zowel voor de preisertjes als voor het aangezicht.
Ik neem mijn (baseball)pet voor je af en maak een diepe buiging voor dit prachtig stukje scenery.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Voor wat betreft het draaiorgel. Een hele verbetering van het origineel. Heel leuk gedaan. Ook met het verhaal er omheen.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 12 december 2019, 17:32:59
Dan magge de Preisertjes nog wel efkes pronto rap een paar lagen verf hebbe voor wat meer bedekking tegen de elementen, anders breek de griep uit. O:-D

Griep krijg je niet door de elementen maar door een virus. Je kan er wel verkouden door worden.  ;)
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 07 december 2019, 11:18:57

Heb jij aan de geestverruimende middelen gezeten Mart? :lol:
Weet je wel hoe ver het rijden is naar Limboland in zo'n karretje?

Neejjj ik was nuchter  >:-D >:-D >:-D

Citaat van: FokkoKPD op dinsdag 10 december 2019, 22:13:17
Mooi dat er ook zo?n orgel bij Tony komt. Zo?n ding kan alles spelen. In Leidschendam hoorde ik een draaiorgel muziek van Queen spelen.

Nou dat lijkt me ook verschrikkelijk  8o
Vorig jaar was ik met Oranjedag in het centrum van Emmeloord en daar was een man met een draaiorgel en die speelde het intro van Okkie Trooij en had ook zo'n koffer (helaas zonder krentenbollen  :-( )
Dat is toch een stuk leuker om te horen dan Queen.....

@ Tony: Gij hebt weer één mooi knutselwerkje geleverd! Chapeau! De WOSA zal tevreden zijn, misschien kan Carl nog iets verzinnen met dat andere kraampje wat veel te grof was?!

Gegroet, Klus-Mart  :o)

Edit: citaten gerepareerd
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 12 december 2019, 20:32:11
Griep krijg je niet door de elementen maar door een virus.
8) Yep, maar bij koude weersomstandigheden en de daaruit volgende afkoeling die de Preisertjes ondergaan (ze dragen nog zomerkleding) zijn ze er eerder vatbaar voor. O:-D
En wij, den lezers van dit topic, willen natuurlijk niet dat Tony allemaal zieke Preisertjes te verzorgen krijgt zo vlak voor de Kerst.

Dokter Dirk-Jan :D

Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Zoals ik al eerder zei, preisers zijn bikkeltjes. Ze geven geen krimp als je ze onverdoofd van het gietstuk los snijdt. Bij mijn zittende reizigers zit momenteel een krantenlezende meneer met zijn hoofd nog los links van zijn lijf en zijn armen rechts ervan. Hoor je hem klagen? Griepjes lachen ze hard om. Met zo?n lijf hebben ze geen longen nodig en hebben daar dus nooit last van.
F.
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Hoi,

@ Wim P.; deed het met de blote handjes en het was inderdaad verrukkelijk om te doen  :D

@ Erik; dankje ! Komt in de buurt van de fietskarren  O:-D Het rondo in D-mineur van Pachelbel kende ik in deze vorm nog niet. Was erg leuk om te horen en te zien  :thumbup:

@ Dick; is dat die gast met die museumbanaan ?  :-)

@ Hans; flink wat WOSA-punten van Herbert gescoord hiermee ! Je moet ook niet zo hard op die kleine LEDjes blazen; staat duidelijk ( in het Chinees weliswaar ) op de verpakking  B)

@ Wim D. ; dankje en of hij zijn draai heeft gevonden weet ik niet, maar zijn vrouwtje zeker wel  :P

@ Dirk-Jan; zoals zovele (en eigenlijk de meeste) Preisers, wonen ze gewoon binnen, al doet de omgeving het lijken, dat ze buiten vertoeven. Ze hebben het trouwens al een hele poos niet meer zo gezellig gehad hier  :P

@ Fokko; het was een warme winter toen  O:-D

@ Koen; dank je ! Fijn om te lezen  ;)

@ Mies; ja, ziet er erg gezellie uit zo  ;) en over een tijdje is er ook nog meer op de markt te koop, ziet het er nog beter uit  ;) Is wel nog effe werk aan.

@ Johan: dankje ! Was ook erg leuk om te doen  ;)

@ Marten; dank je ! Het andere kraampje biedt weinig mogelijkheden, helaas  :? De verticale palen zijn veel te dik. Ook zagen gaat niet helpen. Maar ik heb mijn zinnen gezet op de oliebollenkraam  :P

@ Dirk-Jan & Fokko ; de gezondheid van de Preisers hier wordt gewaarborgd door het ziekenhuis van Neu Ulm. Geen zorgen dus  ;)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Super Supertony  :thumbup: :thumbup:
Heel gaaf gemaakt
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Citaat van: Tony op vrijdag 13 december 2019, 16:33:35

@ Dick; is dat die gast met die museumbanaan ?   :-)


Ja dat is die gast die een museumbanaan uit het museum van de Banana Islands heeft gejat. Ik citeer de plaatselijke pers: "This person went bananas when he left the museum without being catched stealing the object"   :-)
Re: Tony's simpele banen......het volgende projectje !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......het volgende projectje !

Halluitjes !

@ Barry; dank je voor het compliment ! Ik ga effe blozen  :oops: van blijdschap  :lol:

@ Dick; kost een paar (in dit geval geen) centen, maar dan heb je ook wat  >:-D



GEEN KNOLLEN VOOR CITROENEN, MAAR BOLLEN ALS MELOENEN

Dat dacht ik dus, toen ik de aha-oliebollenkraam in handen kreeg.
Wat een joekels  8o
De verhouding van de wagen klopt ook niet; de virtuele uitbater van deze tent zal staand met zijn kop tegen het plafond en met zijn knieën zowat boven de balie uitkomen  :?
Dat moet dus zeker veranderd worden, of ik moet een N-baan gaan maken. (dacht t niet)
We zullen zien, wat er van komt  :P

Grtz en prettig weekend !

Tony
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Met veel plezier Tony ga ik dit projectje weer volgen. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Ik amuseer me  kostelijk met de projecten dus deze volgelaar wacht weer af wat voor leuks er voorbij komt.  :P
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Jammer dat de oliebollen kraam zo klein is uitgevallen Tony, juist in deze tijd worden de grootste omzetten gedraaid  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Het zijn wel hele grote oliebollen.......
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Dag Tony.

Qua formaat lijkt het meer op de poppenkast van Jan Klaasen ... :roll:
Maar ook nu ben ik zeer benieuwd waar deze verbouwing toe gaat leiden!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Tony ik denk dat je beter en veel mooier zelf een oliebollenkraam moet bouwen :thumbup: :thumbup:  deze lijkt nergens op en er gaat veel meer tijd inzitten :( Zo mooi als je draaiorgel geworden is lukt niet met dit gedrocht >:-D
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Ja, ga die freubelaar ook nog een beetje uitdagen, ja!  >:-D
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Tony hoeft niet uitgedaagd te worden, hij doet het gewoon   >:-D
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
Guten morgen  :P

(jaja, van Hollands naar Duits vandaag )

@ Mies; dat ga ik hopelijk ook doen  :D

@ Dick; ik hoop, dat ik je niet teleurstel  O:-D

@ Peter; de laatste oliebol is hier gister gebakken, tijd voor verandering  ;)

@ Wim; dat dacht ik dus ook  :O Dus; weg ermee ! ( en de rest doe/probeer ik gewoon )

@ Erik; dan toch wel een flink Kaspertheater ! Maar vandaag is er al meer duidelijk  ;)

@ Wiggert; het wordt ook geen oliebollenkraam en ik hoop, dat je je sterk vergist  :P


De kraam gaat van Hollands naar Duits; ik heb Duitse banen en niks met enorme oliebollen en daarom dus een Imbiss.
Ben - net als bij het draaiorgel -  vooral gecharmeerd door de fraaie voorkant. Zoiets is best lastig zelf zo mooi te maken en waarom moeilijk als het simpel kan ?
Vandaar........... O:-D
Na wat voorzichtig snij- , kras-, schuur- en breekwerk is het zaakje startklaar voor de ombouw.
De wielen gaan vervallen, want ik ga nog wat de hoogte in.
Vandaag met moodboard/inspiratiefoto  ;)
(zonder inspiratie, geen transpiratie)

Grtz Tony






Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
Ja dat is een veel beter idee dan die enorme bollen en natuurlijk heb ik me in jou vergist, gelukkig maar :-* :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
In zijn oorspronkelijke vorm had die kraam niet misstaan bij een voetbalstadion, Wiggert  :-)

De ontwerpers van die surprises hebben vreemde ideeën over schaal.
Het spul zit trouwens wél erg stevig in elkaar.

Grtz en fijne dag nog,

Tony
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........
Dat het spul stevig in elkaar zit moet ook wel. Appie wil natuurlijk geen claims als er een peuter half stikt in zo'n oliebal! >:-D
Maaruh, je kán er natuurlijk ook nóg een draaiorgel van maken. Daarna gaat t als vanzelf verder groeien en voor je het weet is er een heus draaiorgelconcours op één van je banen!
Er even van uitgaande dat er nog meer plaatjes in je rozenkrans zitten én dat je de permissie krijgt van de Broeders van Het Rechte Spoor om deze verder te ontmantelen.
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Hoi,

@ Hans; dat lijkt me nou eigenlijk meer wat voor op jouw baan, zo'n orgelconcours; Denen zijn er gek op, heb ik eens gelezen! Heb je meteen wat te doen met de kerstdagen  :D
De Broeders malen niet om een versierd of onversierd kraaltje; het gaat om het aantal en dat klopt nog steeds  O:-D


Vandaag alvast een foto van de belangrijkste stap van de oliebol naar currywurst metamorfose; het schilderwerk van de frontplaat.
Als dat bevalt, kan het aftimmeren beginnen  :P
De bouwtekeningen liggen al klaar en zijn goedgekeurd.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Citaat van: Tony op maandag 16 december 2019, 11:05:15
currywurst metamorfose;
:o) Gaat u ook Bratwursten verkaufen? Die vind ik veel lekkerder. :D
Maar het gaat de goede kant op met de kraam, gewoon doorgaan op het ingeslagen pad. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Daar horen natuurlijk ook Mayo und Curry dabei.
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Und sauerkraut!
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Tony,

De blauwe rand maakt de curry wurst kraam nu al mooier. :P


Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Und Senf!!!
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Zit er goed uit Tony,

je zou ook de vrachtautootjes van Appie kunnen inpassen bij de marktkramen. Zijn best leuke auto's
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(2).....
Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 16 december 2019, 12:34:53
Daar horen natuurlijk ook Mayo und Curry dabei.

Mayo? In ein Deutschen Imbiss? Selten!

Aber Weisswurst und Leberkäs und Frikadelle (Deutsche, nicht die Holländische, gelle). Dass schmeckt mit ein Bier daneben.
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Hallo,

@ Dirk-Jan, Kees, Wim en Wim; komt allemaal ook op de menukaart ! Net als Frikadellen, Bockwurst, Thüringer- en Krakauerworsten, Pommes en Kartoffelsalat  :P

@ Mies; da's Pruisisch blauw en laat de kraam (hopelijk) straks mooi tegen de achtergrond afsteken  ;)

@ Rien; eentje staat er al en meer plaats is er niet op de markt  ;)

@ Henk; eigenlijk heb je gelijk; tegenwoordig hebben ze het wel steeds vaker, maar in de tijdperken van mijn banen niet  ;)


Einde jaar, tijd voor wat reflectie.....

Het afgelopen jaar was voor mij wat minder, maar ook met heel mooie dingen. Vooral de kleinkids-tweeling heeft een nieuwe dimensie aan het leven toegevoegd   ;)
Opa Tony heeft gas terug moeten nemen en doet het een stuk rustiger aan. Ook met zijn treintjes.
En al barsten Carl en zijn trawanten van de energie, ook zij moeten zich aan mijn tempo aanpassen.
Dat was wel wennen voor ons.
Maar de hobby blijft even leuk en ook aan het forum beleef ik veel plezier !
Carl en ik gaan dus vrolijk en vol goeie moed verder en hopen dat ook het komende jaar weer mooie momenten voort zal brengen  :P

En dat wensen we jullie ook allemaal !
(was weer ff knutse  :D)

Grtz Tony & Carl

Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
 @citaat Bedankt voor de wensen  :thumbup: Zoek de verschillen ?  ;)
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).

Ging even wat door elkaar hier, Dick  :D
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Moet kunnen, heb mijn tekst daaraan aangepast.
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Tony,

Bedankt voor de goede wensen zo aan het einde van het jaar.

Ook voor jouw en je gezin en familie en uiteraard petekind Carl fijne feestdagen en heel veel goeds in 2020 toegewenst doe lekker rustig aan neem je tijd ik als trouwe volger wacht wel op de ombouw en avonturen berichten voor jouw und Carl. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Tony ik sluit me aan bij alle goede wensen wensers en hoop dat we nog heel wat jaren van elkaar mogen genieten :favorite: :favorite: :favorite:
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Tony,

Ook vanuit Heinkenszand wens ik je hele fijne feestdagen en een gelukkig en gezond 2020. Elk jaar kent zijn hoogte- en dieptepunten, maar eerste kleinkind(eren) blijft onvergetelijk :favorite:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
De allerbeste wensen ook voor jou en de familie, en dat we komend jaar weer mogen genieten van al jou creatieve ideeën  :) :)
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Dank voor de warme reacties, heren !  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
 :) U, uwen vrouw, uwen kinders, uwen kleinkinders, uwen Carl, uwen Taiga Twins, al uwen andere plastic bewoners en uwen lezers alhier mooie feestdagen en dat 2020 maar weer een beetje een aardig jaar mag worden met weinig of geen tegenspoed. O:-D
O ja, en ook natuurlijk  ook voor uwen buurman die ongewenst afscheid moest nemen van zijnen automobiel.
En dat het voor die brandstichtervandalen maar een jaar van bezinning mag worden. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss....(maar eerst dit).
Dank u, ook namens alle bovengenoemden , Dirk-Jan !

Buurman moet wel nog even wachten, alvorens hij een andere bolide kan aanschaffen. Voor hem vervelend, maar het levert wel wat extra parkeerruimte op hier  :o)
Hopelijk inspireren onze modelbaanbouwcapriolen u het komend jaar zodanig, dat we ook in uwen topic weer de nodige verbluffende staaltjes modelbouw mogen aanschouwen  O:-D

Grtz Tony

( Ps. die fikvandalen mogen wat ons betreft in een brandend schip ter Helle varen, alwaar ze dan vakkundig afgebakken kunnen worden )



Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........

De Imbiß moet voor de kerst klaar zijn, want er moet geld in het laatje komen.
An die Arbeit dus !
Was priegelwerk en leverde uiteindelijk een fraaie barst in het glas op.
Maar daar geven we straks een ontevreden en agressieve Kunde de schuld van  O:-D
( en we geven het op aan de verzekering  :D )

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Ja Ja, er war schuldig. 🤨
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Sieht schön aus, gut gemacht Tony.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Ach Tony, je ziet er geen barst van ... :cool:
Verder wel leuk gemaakt, maar zeker niet van het niveau van het draaiorgel.

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Tis nog niet af hoor !
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Dan gaat ut dr beter uitzien.  :D
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
Hallo Tony,

Leuk om het te zien hoe je van eenvoudige materialen toch weer iets leuks weet te toveren.  :thumbup: :thumbup:

M.vr.gr. Erwin
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........
 Citaat:64K TERWIJL DE EERSTE PROEFWORSTEN GEBAKKEN WORDEN.jpg

8) 8) Ik heb bar zitte turen, maar ik zie geen worsten legge. :roll:
Of had u ze al op ten tijde van het nemen van de kiekjes? :P
O ja, die barst boeit me geen barst, maar toch, was je voorraad plastic glas op? :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen........van oliebollenkraam naar Imbiss.........(3).........


  @citaat De worsten lagen in het vet en de glazenier zei, dat ander dik plastic glas ook zou barsten en ook dat hij naar moeder de vrouw moest want vanwege dat anders de erwtensoep zou aanbranden  :?
            (denk dattie er geen zin meer in had, want er lag nog glas zat)

            Vanavond kwam de timmerman nog even zwart bijklussen en verwijderde en passant het trapje "dat in de weg zat". Was niks van te maken, vond hij. Uiteindelijk allebei blij; hij extra uren en ik een mooiere Imbiß  :P

            Grtz Tony