Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Dag Tony.

Het commerciële karretje doet het goed op de markt in aanwas :thumbup:
Maar de driewielers stelen toch eigenlijk wel de show aldaar! :roll:

Citaat van: The MaSt op donderdag 05 december 2019, 13:58:21
Waarom hoor ik op de achtergrond toch zoveel getoeter?!?
Is Erik (Nieuwenhuis) onderweg met zijn Piaggo om ijsjes te kopen?!?  >:-D

Heb jij aan de geestverruimende middelen gezeten Mart? :lol:
Weet je wel hoe ver het rijden is naar Limboland in zo'n karretje?

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Net zover als met de fiets of de auto  O:-D
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Lid sinds: 2010

The meaning of life is to give life meaning!

offline
Re: Tony's simpele banen...........aha ! Da's ook een leuke surprise !........
Hallo Tony,

Wat een gezellig marktje heb jij daar neergezet! Nu de Sint het land weer heeft verlaten ga je dat natuurlijk, als december-projectje, omtoveren naar een sfeervolle kerstmarkt? :D

Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Halloeienavaond !

@ Kees; een koek- en zopietent heb ik al van Noch, maar die appelsientjekraam ziet er veelbelovend uit  :P

@ Dirk-Jan; de kelder en de koelkast puilen al uit, maar in de schuur is nog plek genoeg  :D Het is net zoiets als lootjes kopen  :-)

@ Marten; is idd grappig spul en je ziet het goed; geverfd piepschuim als wegdek. Wordt misschien nog eens geplamuurd en opnieuw geverfd. Je kunt er makkie bomen en lantaarnpalen insteken  ;)

@ Erik; was benieuwd of dat ding bruikbaar was. Die homemade-driewielers was wel even andere koek en een grotere uitdaging  B)

@ Marcel; denk niet dat het een kerstmarkt gaat worden. Hoewel; je weet het nooit hier en je brengt me wel op een idee  :thumbup:

@ Johnny&Wim&Nero; thnx voor de reacties  ;)


Afgelopen donderdag kreeg ik bij de appiekassa een hele zooi van die bonuszakjes en ziedaar; daar zat opeens weer wat bruikbaars bij  :thumbup:
Concreter; daar zit muziek in  :P

Gaat wel heel wat meer tijd in zitten, want ik zag steeds meer mogelijkheden, maar extra spannend en extra leuk !

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Nog een paar stapjes.....
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lekker bezig Tony, waarom makkelijk als t ook moeilijk kan. Maar hierdoor wel een veel mooier eindresultaat :thumbup:.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Dat wordt een mooi draaiorgel. En nog even en je bent klant van de maand bij AH  :-)
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Wat wasser nu weer nie goed nie aan het onderstel ... ??? :roll: (Limbo's: je blijft je verbazen ...)

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Mooi ombouw projectje Tony.
Goed bezig.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Hoi,

@ Hans; ja, waarom niet  :D

@ Wim; tis al zo erg, dat wanneer ik met mijn overvolle kar bij de kassa's arriveer, er al extra dozen met kerstsurprises worden neergezet  :-)

@ Erik; ik vond het onderstel te grof en te lomp. Vandaar  O:-D

@ Mies; dankje ! Hoop, dat het resultaat er wezen mag  ;)

Ik wil het draaiorgel zo plat en zo kort  mogelijk maken, want het komt dicht tegen een huis bij de markt te staan. (hopelijk)
Het moet ook een "duw-versie" worden.
Er wordt hier naarstig gezocht naar piepkleine en bruikbare onderdelen  :P

Inspiratie vond ik bijvoorbeeld hier; https://www.google.com/search?q=+straatorgels&tbm=isch&ved=2ahUKEwjeiLK4oKjmAhUDi7QKHXAhBIwQ2-cCegQIABAA&oq=+straatorgels&gs_l=img.3..0i24.167560.168213..169965...0.0..0.52.177.4......0....1..gws-wiz-img.GW9sbzUXQ5Y&ei=5BPuXd6GK4OW0gXwwpDgCA&bih=947&biw=1920   

Vandaag weer heerlijk verder rommelen  :thumbup:

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Citaat van: Tony op maandag 09 december 2019, 10:45:01
want het komt dicht tegen een huis bij de markt te staan.

Hopelijk krijg de orgelman geen gezeur van de bewoners omdat de draaiorgel voor muzikale overlast bezorgd. :D
Men zeurt namelijk om alles tegenwoordig. :-(

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
De orgelman woont daar zelf, Mies.
Hoeft ie ook niet zover te douwen met dat kreng  :-)
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Citaat van: h0_miessie op maandag 09 december 2019, 10:52:27

Hopelijk krijg de orgelman geen gezeur van de bewoners omdat de draaiorgel voor muzikale overlast bezorgd. :D
Men zeurt namelijk om alles tegenwoordig. :-(

Groet Michel

Het verschil zit hem in het woord "tegenwoordig". In de tijd waarin Tony zijn baan heeft gesitueerd, jaren 60, was dat lang niet zo erg hoor. Kan ik mij nog goed herinneren uit mijn jeugd. 😆
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Tony dat wordt de komende tijd geen klassieke muziek maar gejengel uit een pierement met mooie liedjes van Wim Sonneveld. :P
Past goed bij je baantijd >:-D
Je maakt er weer wat moois van :thumbup: :thumbup:
Wel oppassen dat je niet te eigen wordt met AH anders kan je niet meer naar binnen bij een andere grootgrutter :-(
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
 @citaat Zoiets dan

Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Hier in Den Haag helaas alleen speciale collectors items verkrijgbaar :?.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
 @citaat

:o) Nou, et ziet er toch best sfeervol uit en ze ziten er warmpjes bij. >:-D
Maar ik ga toch voor de versie van Tony, geeft net effe een wat rustigere indruk en sfeer. O:-D
Hoewel, als dat draaiorgel eenmaal speelt, word je op een gegeven moment wel een beetje dol van dat gejengel. :mrgreen:
:o) Gelukkig hebben de Preisers plastic oortjes, daar hoor je niet veel mee. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in .......
Citaat van: Tony op maandag 09 december 2019, 10:55:12
De orgelman woont daar zelf, Mies.
Hoeft ie ook niet zover te douwen met dat kreng  :-)
En zijn aapje ook....., dat mag niet ontbreken hè Toni....🙉🙈🙊
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Hallo,

@ Henk; het zal er ook wel aan liggen, wie er woont  :D

@ Wiggert; ben anders gewoon met Smetana verder aan het prutsen hoor. Na een kwartiertje heb ik het wel gehad met zo'n draaiorgel  :? Ik ga gewoon stiekem naar de Jumbo en Jan L.  O:-D

@ Dick; dat orgel is wel ff andere koek dan die platte kale mini van Appie  :thumbup:

@ Hans; jij boft toch maar als Hagenees  :-) Maar zonder gekheid; er zijn hier en daar in ons kikkerlandje nogal vreemde "tradities" om oud op nieuw te "vieren".....Niet alle eikels hangen aan de boom......

@ Dirk-Jan; ik heb de soundmodule gesaboteerd  O:-D

@ Wim; hier is het aapje al  :o)


Het verzamelen/sparen van de surprises is geen sinecure; ik probeer zoveel mogelijk dure boodschappen te doen, om zoveel mogelijk surprises te scoren en we proberen hier zoveel mogelijk producten zo snel mogelijk te consumeren, maar we kunnen onderhand geen biefstuk meer zien. Ook al spoelen we die weg met de meest dure wijn die er te vinden is  :?
Het ergst van al was nog, dat de eindelijk gescoorde Appelsientje-kraam flink tegen viel.....veel te grof.

Maar met het orgel amuseer ik me nog steeds kostelijk (what's in a name)  en met het zoeken naar bruikbare onderdelen, weet ik meteen weer wat er nog voorradig is hiero :)

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Citaat van: Tony op dinsdag 10 december 2019, 16:55:25
ik probeer zoveel mogelijk dure boodschappen te doen

:o) U mot effe vragen daar bij de grootgrutter of u korting ken krijge.
U leeft van een karige staatsuitkering/aow/pensioen of hoe het ook heet, en het is vreselijk sappelen. :?
En dat ze bij de voedselbank geen leuke surprises uitdelen, zodoende bent u veroordeelt tot de grootgrutter. :roll:
U hoeft er niet bij te vermelden dat u oud bent, dat zien ze zo wel. :-) >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........

Maar een draaiorgel werkt met muziek kaarten
Dan kan je toch je favo muziek afdraaien
(gewoon speakers onder de baan  ;) )
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
 @citaat
Maar dan wel Old Skool met een cassettebandje (WOSA punten!)
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Cassettebandjes zijn waarschijnlijk nog te modern. Was het bij Tony op de banen geen 1964? Ik heb in de vroege jaren 70 pratende en zingende poppen gezien die een heel klein platenspelertje in de rug hadden. Plaatjes met een diameter van een cm of 6, 7. Zou daar niets mee te doen zijn?
F.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
 @citaat
Dat is nog origineler. Maar die poppen hadden geen draaiorgel muziek aan boord toch?  >:-D
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Citaat van: Tony op dinsdag 10 december 2019, 16:55:25
 63O KLEINERE WIELEN IN PLAATS VAN DE ORIGINELE

Daar had je die bijna weggegeven Tony ...  :wink: :roll:
Ik ben benieuwd hoe het draaiorgel er uiteindelijk uit komt te zien!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Citaat van: Tony op dinsdag 10 december 2019, 16:55:25

Het verzamelen/sparen van de surprises is geen sinecure; ik probeer zoveel mogelijk dure boodschappen te doen, om zoveel mogelijk surprises te scoren en we proberen hier zoveel mogelijk producten zo snel mogelijk te consumeren, maar we kunnen onderhand geen biefstuk meer zien. Ook al spoelen we die weg met de meest dure wijn die er te vinden is  :?


Hehe uitkijken dat het geen drankorgel wordt in plaats van een draaiorgel. Al zal je met te veel drank ook best draaierig worden......
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Hoi,

@ Dirk-Jan; korting gaat helaas niet helpen, het gaat om het totaalbedrag  :( Eigenlijk moest er actie komen met 1 voor de prijs van 2  ;)

@ Nero; dat worden dan wel microkaarten  :D

@ Wim; dat klinkt al beter ! Alleen kan ik geen cassettes meer afspelen  :?

@ Fokko; dat van 1964 klopt en zou nog precies kunnen  ;) http://www.100jaarslim.nl/tijdlijn/1961-1965   

@ Erik; klopt ! Maar tijdens mijn kleinefriemelzoektocht vond ik er nog meer ! Ben zelf ook benieuwd naar het eindresultaat   ;)

@ Johan; da's mooi beredeneerd  :D

Ondertussen wordt er dapper door gerommeld. Ben van alles uit aan het proberen en het valt niet mee, om met beperkte middelen toch iets geloofwaardigs te maken.
Ik wil teveel op de 2 vierkante centimeter. Was op zoek naar een trommel en trompet, maar dat werkte veel te groot en te vol  :?
Maar er zit toch schot in de zaak ! Uiteindelijk is de simpelste oplossing weer de beste gebleken  :P
Morgen weer vers er tegenaan !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
@wimdouwe Die poppen zongen geen draaiorgel, nee. Niettemin moest ik wel aan denken toen ik vele jaren later het draaiorgel ?De Geit? in het Utrechtse museum Speelklok -> Pierement het register Vox Humana hoorde gebruiken. Dat leek nogal op een jaren 20 opname van een zingende juffrouw of het gezang uit die miniplaatjes in die poppen.

Mooi dat er ook zo?n orgel bij Tony komt. Zo?n ding kan alles spelen. In Leidschendam hoorde ik een draaiorgel muziek van Queen spelen.

F.
Re: Tony's simpele banen...........Hopla ! Daar zit muziek in ...(2)..........
Citaat van: FokkoKPD op dinsdag 10 december 2019, 22:13:17
In Leidschendam hoorde ik een draaiorgel muziek van Queen spelen.



Ik hoop toch liever kerstliedjes dan Queen
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Rock'n Roll rules. ☺
And on your layout the train rolls through the rocks. 😕
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Hallo,

@ Fokko; het draaiorgel is door de marktlui ingehuurd om de verkoop te stimuleren  :D

@ Rien; de marktlui wilden ook graag kerstliedjes, al wordt je daar na een paar weken ook wel groggy van  ;)

@ Henk; dat ook natuurlijk  :thumbup:

Na het fröbelen onder de weldadige klanken van Smetana's Moldau, werd er vandaag met de rustgevende en inspirerende Pastorale van Ludwig von B. op de voorgrond vol overgave doorgeknutst.
En toeval of niet; hij componeerde dit werk in Heiligenstadt en de heilige maagd Maria bracht het verlossende einde aan het zoeken van de laatste - en ontbrekende ornamenten voor het orgel  :thumbup:
Zij zat in tweevoud op een houten kraal van een rozenkrans. Onder een plastic raampje en gedrukt op een soort zilverpapier.
Na heel voorzichtig gepeuter met het cuttermesje kwam het onbeschadigd los en na wat snijwerk op de vierkante mm was ik een tevreden oude modelbouwknurft  ;)

Na nog wat modificaties aan het orgel, rest mij slechts nog het mobiel maken van dit ensemble. Oftewel; wielen eronder en een stang om te douwe.......

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
 :) Hee meneer de oude modelbouwknurft, das errug mooi geworden. :thumbup: B)
8) Tis ook nog eens een heel vroom draaiorgeltje geworden met een serene aanblik. O:-D
Nou, efkes een paar wieltjes eronder en dan kan de draaiorgelsnuiter met de koperen centenbak rond.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Wat moet Maria nou wel niet denken, van een devote rozenkrans naar een draaiorgel >:-D
En wat moet je nu nog met de geloopte rozenkrans, van de kralen danmaar wielen snijden :P
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 december 2019, 15:30:01
de koperen centenbak
Zo'n ding heet "mansbakje". ===> klik
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
En zo als vaker is je muziekkeuze reuze  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Tony,

Je hebt weer een hele mooie creatie gemaakt mijn complimenten. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
 @citaat @citaat @citaat

:o) Ja, ja, WikiWim, dat is zo, maar dan ga je er gelijk vanuit dat een mannelijke Preiser het orgel gaat bedienen. :roll:
Ook huize Tony ontkomt niet aan het vrouwenquotom, het kan net zo goed een vrouwelijk Preisertje gaan worden. :-*
Tony zijn banen zijn dan wel Old-Skool, maar in die tijd begon ook de emancipatie. (helaas voor ons >:-D)
En dan heet het een vrouwsbakje, maar dat klint niet lekker. :-)
Dus zodoende mijn aanduiding "de koperen centenbak" O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
@citaat 100% genderneutraal Dirk-Jan B)
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Ik wist niet dat Maria een tweelingzus had.  8o
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Dag Tony.

Hedde gij Maria besneden?  :eek: :eek: :eek:
Dat was het eerste wat in mij opkwam toen ik foto 62Q zag!
Maar toen zag ik dat het Mariekes waren geworden op foto 63S
en ik zag eigenlijk wel dat het goed was ... :roll: :lol:

Het orgel is er zeker flink op vooruit gegaan :thumbup:
Met alle extra ornamenten in goud, de Mariekes en de orgelpijpen is het al zeer geloofwaardig!
Nu nog zo'n zelfde upgrade aan het onderstel en die muziek ... ach nee,
maar een Preiser met een centenbak, dat moet nog wel te doen zijn :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Citaat van: nobody op woensdag 11 december 2019, 17:34:18
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 11 december 2019, 15:30:01
de koperen centenbak
Zo'n ding heet "mansbakje". ===> klik


Geheel genderneutraal wordt het dan een "mensbakje".  B)
Re: Tony's simpele banen...... Daar zit muziek in ...(3) Pastorale en bijna finale.
Wat jij allemaal creëert Tony , geweldig!!! Jouw muziekkeuze zal er ook wel mee te maken hebben. De Pastorale, altijd inspirerend
Grtz
Wim
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Dank voor de reacties, jongelui  :thumbup:

Vandaag was het dan zover !
Op de weekmarkt van Kreuzeck-Altstadt was voor het eerst in heel lange tijd weer eens een heus draaiorgel te horen !
De laatste keer was ergens in december 1942, want na de Engelse Vuurwerkshow op oudejaarsavond was er van het fraaie orgel van Dirk Drehpfeife slechts wat as, gesmolten lood en een verwrongen metalen karkas over  :?
Dirk heeft het nooit meer op kunnen brengen, om een nieuw orgel te bouwen en zo bleef men na de oorlog verstoken van muziek op de vrijdagse weekmarkt.........
Tot op deze gedenkwaardige vrijdag 11 december in 1964!
Een orgelman uit Freudenstadt was verliebt, verlobt und verheiratet met een Kreuzeckse schone en neergestreken in het rustige stadje en bracht weer brouwerij in het leven op de markt !
De mensen waren opgetogen en gaven dankbaar en gul  :P


Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Hoe doe je het toch Tony
Echt verrukkelijk
Grtz
Wim
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Dag Tony.

Gefeliciteerd :thumbup: met een puik stukje modelbouw! Fraai eindresultaat, zeker de man met de centenbak!

Hier een fraai stukje klassieke muziek uitgevoerd door treinen: klik, echt iets voor jou :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
 :D
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
ik hoor het orgel als het ware dwars door het forum heen galmen!
leuk resultaat, Tony. lekker bezig geweest, sprak hij die gisteren niet 1, niet 2 maar gelijk 5 ledjes opblies in z'n 67000 (en toch gaat t goedkomen).
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
Tony,
Het ziet er weer fantastisch uit. Ik hoop dat de orgelman zijn draai kan vinden  :D
@ Hanzi
5 ledjes stuk? oeps....
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
 8) das ist wunderschön. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Word het toch nog gezellig voor de Preisertjes. :)

Citaat van: Tony op donderdag 12 december 2019, 16:00:37
Tot op deze gedenkwaardige vrijdag 11 december in 1964!
Ik weet nog van vroeguh dat die periode in het jaar al best koud was, ik zie vele Preisertjes nogal dunnetjes gekleed. 8o
Weet u die datum zeker? :roll:
Dan magge de Preisertjes nog wel efkes pronto rap een paar lagen verf hebbe voor wat meer bedekking tegen de elementen, anders breek de griep uit. O:-D

Citaat van: Hanzi op donderdag 12 december 2019, 16:49:25
maar gelijk 5 ledjes opblies
8o :o) Moet het dreigingsniveau omhoog? :roll:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......de markt voor het eerst muzikaal opgeluisterd !
...winterweer in december 1964...

Preisers zijn bikkeltjes