Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1325896#msg1325896 Loop wat achter met het doorlezen van diverse draadjes, maar woorden schieten tekort voor je uitstekende muziekkeuze en -kennis  ;)
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
Citaat van: Tony op woensdag 20 november 2019, 12:06:05
Heb ik gedaan, Hans !
De winkelmanager verzekerde mij, dat PISO-9000 volkomen veilig is en een vergelijkbare isolatiewaarde heeft als de oude loden jassen  O:-D


Ojé, als er nu maar geen actiegroepen komen opdagen die de connectie met lood leggen  :D

P.S. Die groepen leggen natuurlijk het loodje als Carl en Mats zich ermee gaan bemoeien  >:-D
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
Hoi Dick,

Jij bent niet de enige die achter loopt met het bij lezen en volgen van allerlei topics, hoor !
Is soms ook amper te doen, tenzij je de hele dag aan de computer hangt  :?

De klassieke muziek ( en operette ) is er vroeger met de paplepel in gegoten  :P Ben er mijn hele leven - ook in mijn hippietijd - naar blijven luisteren. De laatste 15 jaar kwam daar ook nog opera bij, al wil ik daarbij nooit weten waarover het gaat. Het verbreekt voor mij de magie van de muziek. Gelukkig is veel in het Italiaans  :D

De verf op een oldskool-baan hoort natuurlijk ook oldskool te zijn, actiegroepen of niet. Dus eerst een beschermend koninklijk oranje laagje loodmenie en dan pas verder. Net als de lange onderbroeken en hansopjes uit die tijd  O:-D


Unterzwischen zijn Carl en Mats wat mis-en-place-werk voor me aan het doen. Kan ik fijn wat warmwaterleidingen isoleren  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
Het is wel erg gevaarlijk wat de mannen daar doen met die hoogspanningsdraden, die zijn zo dik en die twee zo klein :P
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
Staat amper 230 volt op, Wiggert.
Daar moeten ze toch tegen kunnen, lijkt me  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !......
Je weet maar nooit, als die twee wegsmelten is het hele verhaal uit >:-D
230 volt op schaal 1 op 100 wordt erg veel :P
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....

Ze zijn 100% geisoleerd
Dus smelten doen ze enkel als ze op een kortgesloten draad gaan staan
En dan zal sneller de trafo afschakelen ,als dat hun lede delen zijn gesmolten

Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
  @citaat@citaat Oei  :O Ik dacht dat je dat dan kon delen door 100 of 87.........

@citaat Mats is anders wel van metaal, Nero......

Ben voor de veiligheid toch maar zelf verder aan't klooien  ;)
Schakelaars zijn gemonteerd en de seinen staan op hun plaats.
Nu de bedrading nog in orde maken en als alles functioneert, het groen weer op orde brengen.
Gaat meer tijd in zitten, dan ik dacht.....( is niet de eerste en zeker niet de laatste keer  :D )

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Pffff, gelukkig goed afgelopen en delen klopt niet je moet vermenigvuldigen, staat al in de bijbel O:-D
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
 @citaat Ik ben nooit verder gekomen dan de vijf broden en twee vissen  O:-D
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Citaat van: Tony op donderdag 21 november 2019, 16:41:00
( is niet de eerste en zeker niet de laatste keer  :D )

Ik val van m'n stoel ...  :O

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
 @citaat  :-)

Had je niet gedacht hè ?
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Neuj ... helegaar niet! :roll:

Kiek goed uut Tony :eek:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Tony,

De seinen zijn fraai gemonteerd en weggewerkt tussen het groen met de verse aanwas aan struiken. :P
Weer een leuk detail toegevoegd aan één van je prachtige banen.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Ik mag Mats wel. Hij houdt van werken, kan er uren naar kijken.  :D
Foto 61V
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
 @citaat Mats is al een paar keer gevraagd, om bij de gemeente te komen werken.
Vanwege zijn werkhouding.
Hij twijfelt nog, want hij wil Carl niet in de steek laten  O:-D
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Laat Mats niet naar de gemeente gaan want daar wordt hij alleen maar lui van, als ik zie hoe hier de gemeente tuinlieden werken.
:offtopic: Alhoewel zijn houding die hij nu heeft wel zou passen >:-D
Re: Tony's simpele banen............de SSF schiet Tony tijdig te hulp !..( 2 )....
Van die plantsoenverzorgers hebben we hier ook, Wiggert  :D
Maar voor de vergoeding die ze krijgen, doen ze eigenlijk nóg te veel.......

Mats is hier momenteel sleuven aan het graven. Ben in een behoorlijk gevecht verwikkeld met de verrekte correcte stroomtoevoer met de seinen  :?
Lijkt er wel op, dat ik aan de winnende hand ben  ;)

Grtz Tony

( die hopelijk vandaag eens eindelijk het werkend resultaat kan laten zien )
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....

Terwijl het hier buiten in Limbabwe een zonnige dag is met een aangename 10,5 graden, is er hier binnen gezwoegd, om de seinen van Lindental werkend te krijgen..........
Terwijl Mats en Carl lekker met de Broeders in de rufter van het klooster het schuim van de trappisten happen, moet Tony het karwei helemaal alleen klaren..............
Terwijl u dit leest, is dit verleden tijd, want het zaakje is werkend en wel aangesloten  :thumbup:
Terwijl ik dit typ, verheug ik mij op een heerlijke wandeling om het te vieren  :P


Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Dag Tony.

Gefeliciteerd! :thumbup:
Zo te zien wordt het bediening van de modelbaan steeds uitgebreider :cool:
Al die losse bedienelementen is wel heel erg Old Skool :wink:
Zoiets had ik vroeger ook gemaakt met gesloopte schakelaars uit auto's,
opgesteld in een dik stuk karton, want dat was makkelijk gaten maken.
Voor iedere Teppichbahn kon ik dat opnieuw gebruiken, want alles was
met kroonstenen aangesloten aan de achterzijde van het karton.

Citaat van: Tony op zondag 24 november 2019, 15:41:25
Terwijl ik dit typ, verheug ik mij op een heerlijke wandeling om het te vieren
:thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Briljant. Ik mis nog een flitskast, zodat oom agent een machinist die door een rood licht meent te moeten rijden, kan voorzien van een prent, maar verder is het top!
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Oldskool armseinen met de grote M-relaiskast zouden op je diverse baangedeeltes heel mooi staan Tony.
Raadpleeg WOSA documentatie 43656 bis t/m 43989 maar eens, waar bij 43888 en 43989 de puntentoekenning hieromtrent behandelt.
Hoe die  documenten mij terecht komen is een raadsel, al werk ik bij Post.nl maar dat is tegenwoordig een onvoorspelbaar bedrijf :D

Carl en consorten krijgen het nog druk met de advent in aantocht >:-D
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Tony,

Gefeliciteerd met het bereikte resultaat. Hoe harder het zwoegen, des te groter het genoegen :P. Spannende cockpit met al die oldskool electra :thumbup:.

Fijne wandeling gewenst; hier heeft de mist inmiddels toegeslagen en zie je (bijna) geen hand voor ogen 8o.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
dat plaatje met die vliegende hamburger ziet er heel pittoresk uit  :thumbup:  :)
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Tony, gefeliciteerd met deze mijlseinpaal. Dat dat nog eens zou gebeuren. Pas wel op, als je de smaak te pakken krijgt met analoog automatiseren, dan laat het je niet meer los :D

Het overkwam mij ook. Nu ga ik opties inbouwen zodat de baan zelfs met de hand bestuurd kan worden. 8o
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Dus terwijl wij een beetje zaten te niksen in Leeuwarden, heb jij met gevaar voor eigen risico die verrekte bedrading aangesloten! De WOSA zal trots op je zijn, zeker vanwege het oldskool schakelbord! Zo zie je maar, de aanhouder wint :thumbup:
Hoewel... als ik naar de onderschriften van de eerste 2 foto's kijk ben ik ofwel op slag kleurendoof geworden, ofwel de schakelaars staan verkeerd (van verkeerd aangesloten bedrading is uiteraard geen sprake).
Óf... je hebt een typvaudje gemaakt; dat zal t wel zijn en dat is je dan natuurlijk direct vergeven ;)!
Geniet lekker van je functionerende seinen!
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Mooi resultaat Tony  :thumbup: Dacht trouwens net als Hanzi dat ik kleurendoof geworden was , maar omdat ik de beelden op een Chromebook bekeek kon het misschien daaraan liggen  >:-D Bekijk het nu op een Windows laptop en er is niks veranderd, tekst en seinkleur komen nog steeds niet overeen. Typ(isch) ongevalletje dus  ;)
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Tony,

Schitterende foto's van de seinen en het materiaal wat voor het eerst gebruik maakt van de doorgang via de seinen. :P :thumbup:

Op naar de volgende seinen die gekocht en ingebouwd gaan worden.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Welldone & dan een wandeling & een Trapistje, wat wil je nog meer
Prettige dag nog Tony
Grtz
Wim
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
 8) Dat sein mooie seinen die daar een beetje sein staan te sein. :thumbup:
Verder moest je maar niet teveel van die seinen plaatsen, tis zo'n hoop werk en veel seinen is niet cool en geen old-skool. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............Lindental heeft eindelijk werkende seinen !.....
Hallo volgelaars !

@ Erik; ja heerlijk, zomaar wat aanklooien met het baanbedieningsspul  ;) Hoe het er uitziet boeit me niks, als het maar makkelijk en simpel werkt en ik het zelf nog kan volgen.
Ik heb een grondige hekel aan het maken van de elektrische rimram. Dit braswerk voldoet prima en werkt tot nu toe al vele jaren storingsvrij  :thumbup:

@ Frank; een flitskast zou nuttig zijn, maar het is 1964 op deze baan. Dat wordt hachelijk  :?

@ Leon; ik weet dat die armseinen veel WOSA-punten opleveren, maar ik vind ze te groot/hoog. Dan maar minder punten  B)

@ Wico; ja een zalige cockpit; handje op de trafo en af en toe een schakelaar bedienen. Twee wissel elektrisch op afstand en de rest handmatig, want in reikwijdte  :P

@ Ruud; vind het zelf ook een knus hoekje daar  ;)

@ Martijn; dank je ! Handmatig rijden deed ik al en ik had inderdaad nooit gedacht om "werkende" seinen te plaatsen. De bedoeling is, om in Bahnhofshausen er nog een stel te poten  ;)

@  Hans & Dick; het was inderdaad afzien  :-( Over de onderschriften volgt zo spoedig mogelijk nog een communiqué in een separate update  O:-D

@  Mies; dank je ! Er liggen al een stel seinen klaar, maar die moeten nog geduld hebben  ;)

@ Wim; dank voor de waardering en de wandeling was verfrissend mooi  O:-D

@ Dirk-Jan; op deze baan ben ik uitgeseind. Meer voegt helemaal nix toe. Voorlopig even geen draadjes meer ook; teveel stress  B)

Verdere info volgt nog; zie het antwoord bij Hans & Dick.......

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
In verband met de foute onderschriften bij de foto's 62C en 62D is er een communiqué van Vader Abt opgesteld.
Ik mocht van hem de onderschriften ook niet aanpassen, anders zouden de reacties niet meer kloppen.
Wat heeft dat met de Broeders van het Rechte Spoor te maken, zal u wellicht denken ?
Dat zit zo; ik maak de foto's en mail ze naar de Broeders die voor de verdere verwerking zorgen, zodat ik ze op het forum kan plaatsen.
Een soort Tinypic als het ware, maar dan meer Tinymonk  ;) Werkt perfect en is ook nog eens gratis !
De betrokken Broeders zaten afgelopen Zondag samen met Carl en Mats te pintelieren, terwijl ik de seinen installeerde.
Waarschijnlijk hebben ze in benevelde toestand de foto's verwerkt. Wie zal het zeggen.
Feit is, dat ik van Vader Abt de opdracht kreeg om het volgende communiqué te plaatsen.
Hij hoopt ook, dat de plaatjes + onderschriften van deze update weer als vanouds vrij van alle smetten zullen zijn !

Grtz, Tony



Beste lezers,

Afgelopen Zondag hebben de Broeders Archivarus, Succulus en Clunsus de verwerking van Tony's foto's ter hand genomen en daarbij een cruciale blunder begaan.
Zij zijn hiervoor reeds op het matje moeten komen, hebben de pij uit- en het boetekleed aangetrokken, hun spijt betuigd en beloven in het vervolg beter op te letten.
Volgens Clunsus is het niet synchroon lopen van tekst en beeld ontstaan door het feit, dat ze op de foto's de kleuren van de seinen niet goed konden zien.
Succulus ging er daarom gemakshalve vanuit, dat stoplichten bij het spoor hetzelfde werkten als die op de openbare weg. Rood boven dus.
Nu blijkt dit niet het geval te zijn ( waarom eigenlijk ? ) en zodoende plaatsten zij de verkeerde tekst onder de foto's.
Broeder Archivarus controleert normaal gesproken het werk van beide Broeders en had deze fout achteraf nog kunnen herstellen, ware het niet, dat hij zich juist op dat moment op de latrine bevond en daar twee uur vertoefd heeft vanwege een buikloop.
Aangezien de platen toch snel geplaatst moesten worden, omdat Tony een zonnige wandeling wilde gaan maken, zijn die dus onrechtmatig vrijgegeven. Met alle nare gevolgen van dien.

Onze oprechte excuses hiervoor !

Hoogachtend,

Vader Abt




Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Dat recht zetten van deze blunders gaat heel wat sneller bij de broeders :thumbup: :thumbup: als de stommiteiten door onze belastingdienst  B) B)
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Het is de broeders vergeven.  O:-D
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Misschien hadden de trappist(en) er iets mee te maken....
Grtzzzz
Wim

Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Doe nou maar die fles en glas weg want daar krijg ik dorst van :o) :o) :o)
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Hoi,

@ Wiggert; de Broeders zouden eigenlijk bij de belastingdienst moeten werken  :D en vroeger zou ik ook opeens erge dorst gekregen hebben bij het zien van die fles Tripel  :P
Tegenwoordig trakteer ik mezelf - bij uitzondering - met een groot glas Fanta  O:-D Eventueel met een scheutje limoncello erin. Erg lekker en je wordt er amper tipsy van  :o)

@ Kees; da's een hele opluchting voor de Broeders  :thumbup: Zelf zijn ze ook erg vergevingsgezind  O:-D

@ Wim; da's wel een heel grote fles  8o Ongeveer de maandproductie van de Broeders  :D


Rest wel nog steeds de vraag, waarom groen boven rood zit in het treinbedrijf..........googelpogingen leverden tot nu toe nog nix op  :?
Zitten machinisten ondersteboven in hun cabine ?
Veroorzaken ze in het wegverkeer meer ongelukken op kruispunten met verkeerslichten ?


Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Citaat van: Tony op donderdag 28 november 2019, 13:56:02

Rest wel nog steeds de vraag, waarom groen boven rood zit in het treinbedrijf..........googelpogingen leverden tot nu toe nog nix op  :?
Zitten machinisten ondersteboven in hun cabine ?
Veroorzaken ze in het wegverkeer meer ongelukken op kruispunten met verkeerslichten ?


Hallo Tony,

ik kan je het antwoord wel geven. Een lichtsein heeft (vaak) een kapje BOVEN het licht om te zorgen dat het sein bij (hoge) zonstand toch op grote afstand voor de machinist zichtbaar is en niet alle kleuren lijken te tonen omdat het zonlicht op het glas valt. Vroeger waren de lampen WIT en werd de kleur door het glas gegeven. Tegenwoordig is met LED-lampen elke kleur te maken en kunnen de glaasjes van gewoon glas zijn.

In de winter kun je last hebben van sneeuwval. Bij een sein kan dan OP ELK van die kapjes een laagje sneeuw liggen. Als dat dik is kan het licht eronder erboven minder zichtbaar zijn. Behalve bij het ONDERSTE licht, want daaronder zit géén kapje meer.
Omdat een ROOD sein gevaar betekent en de machinist dus vóór het sein moet stoppen, is het heel belangrijk dat het RODE licht goed zichtbaar is. En daarom is ooit afgesproken dat het onderste licht ROOD is.

En gelijktijdig is nog een regel afgesproken: een gedoofd sein (= een sein waarvan een lamp niet brandt) geldt als een ROOD sein en moet de machinist dus stoppen. Dat is tevens de reden waarom een machinist wegbekendheid moet hebben: hij moet altijd, ook bij mist en avond/nacht exact weten waar de seinen staan.

Waarom het bij het wegverkeer andersom is, weet ik niet. Bedenk wel dat bij treinen sprake is van hogere snelheden en langere remwegen. Daarom moeten seinen over grotere afstand zichtbaar zijn. Seinen langs de baan worden toegepast tot 200 km/h. Bij hogere snelheden is de waarnemingstijd te kort en daarom krijgen de machinisten bij de Hoge Snelheidslijnen de seinbeelden in hun cabine. Dat systeem wordt bij de modernisering van de beveiliging door de invoering van het Europese systeem ERTMS overigens ook voor lagere snelheden ingevoerd.

groeten,
Roel

edit "eronder" vervangen door "erboven
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
Super-antwoord en heel logisch eigenlijk, Roel  :thumbup:

Hardstikke bedankt !
Scheelt flink wat zoekwerk, want als ik me zoiets ga afvragen, wil ik het weten ook  :P
Zal wel een leraren-tic zijn  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..

Mag ik even refereren aan het duitse seinen boek
Met armseinen zit de rode boven
Dit omdat
Als de sein draad breekt of een andere storing,dan valt de arm naar beneden/stopstand dus rood licht
http://www.nicospilt.com/index_lichtseinen.htm
en nog meer
http://www.stellwerke.de/index.html
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
ja dat klopt. Geldt ook in Nederland. Maar de vraag van Tony ging niet over ARMseinen maar over LICHTseinen. En bij deze laatste categorie zit geen bewegend deel in de vorm van een arm of zo.

Roel
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..



Rest wel nog steeds de vraag, waarom groen boven rood zit in het treinbedrijf


Daarom deze aanvullende info
De uitzondering dat het niet altijd is/was
Re: Tony's simpele banen......Lindental heeft eindelijk werkende seinen !......(2)..
 @citaat Dat staat in het eerste bericht van Roel hierboven, Nero  ;)
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........


Hallo,

Tussen het aankleden van zittende en staande perronpreisers door ( in de droogtijd van broek en jurk ), ook maar eens het groen bij de seinen hersteld.
De seinwachter vond het namelijk niet kunnen; zijn uitzicht leed eronder en ook de plaatselijke fauna was ernstig verstoord. ( waaronder de zeldzame preiserspitsmuis )
En om geen rechterlijk dwangbevel aan mijn broek te krijgen, de daad bij het woord gevoegd.
Wat het volgende project(je) wordt; geen idee. Eerst maar eens opruimen en dan dient zich dat zeer waarschijnlijk vanzelf aan  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Tony,eerlijk zeggen.... bij dit tijdperk horen armseinen: dan hoeven het geen functionele seinen te zijn, zoals die grove klassieke M-seinen of die hele dure nieuwe, maar  goedkope dummies... het staat goed. Laatste info is 104 Wosapunten per sein maak ik op uit de verkeerd bezorgde enveloppe.
Je weet wat je doen staat B)
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Is het middelste sein wel een sein?
Of geeft deze aan door rood/groen of het café erachter open is  :D :D :D


Malle Broeders  O:-D
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Dat is het GO-2-the-bar sein voor de broeders, EN Carl & Mats🕺🏻🍺
Re: Tony's simpele banen..... .nog ff wat afwerken.........
Achter dat sein is geen kroeg maar een wiet schuur en daar komen Carl en z'n maten niet :P
Re: Tony's simpele banen........geen vreugdevuur......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen........geen vreugdevuur......
Hoi,

@ Leon; ondanks de misgelopen punten, blijft het in Lindental hierbij. Hoe dat op de andere banen zal gaan, staat nog in de sterren geschreven  O:-D

@ Barry; ik heb het middelste sein maar weer weggehaald en het café gesloten  :D

@ Wim; dat sein kennen ze in Lindental allemaal  :o)

@ Wiggert; dat is ze ook geraje ook ! Dronken is al genoeg  B)


Van sommig nieuws denk en hoop je, dat het de-ver-van-mijn-bed-show is en blijft.
Maar afgelopen vrijdagnacht flakkerde een oranje schijnsel door mijn slaapkamerraam, was het de erg-dicht-bij-mijn-bed-show en kon ik geschrokken 112 bellen  :O
Voorwiel van de auto van mijn overbuurman was blijkbaar aangestoken en brandde er gretig op los  :?
Tot de brandweer kwam, merkten we dat de tuinslang van de overburen en die van mij weinig uit konden richten.
Resultaat; auto naar de vaantjes, buurman boos en verdrietig, vieze stank en de volgende dag een grote vieze zwarte plak smurrie en aangekoekt gesmolten plastic voor de poort.
Gisteren 3 uur bezig geweest om dat enigermate schoon te krijgen.....met de groeten van een voldaan pyromaantje  :thumbdown:
Mag mee in de zak naar Spanje, die mafkees  :evil:

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen........geen vreugdevuur......
@Wiggert, Ben je daar heel zeker van?  8o