Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Hallo  B)

@ Nero; dat zijn preiser-ramptoeristen ( set 13 ) die nattigheid voelden :o)

@ Mies; scherp opgemerkt  :D

@ Tom; tja, de gevaren van Vater Rhein worden vaak over het hoofd gezien  :( Het is wel lang goed gegaan  ;)

@ Johan; het zal vast wel weer goed komen ( hoop ik dan toch )  O:-D

@ Dirk-Jan & Wico; de termen "naar de haaien" en "naar de kelder" had ik in het spreekwoorden- en gezegdenboek gevonden. Maar goed, dat het figuurlijk is gebruikt, want Herbert is onmisbaar hier  :o)

@ Erik; ja, het kan verkeren. "It goes bananas here".......Ik had helaas geen Agio- of Hofnarwagons  :D

@ Kees; 't zal mij ook benieuwen, hoe ze het zaakje weer boven Jan water krijgen  :? Maar schoon is het pontje zekers  :-)

@ Wiggert; ik dacht ook, dat ik het pontje onzinkbaar geconstrueerd had, maar het was blijkbaar toch niet opgewassen tegen de verraderlijke rotsen in de Rhein  8o

@ Wim; ja, gelukkig heeft Herbert niet het loodje gelegd  :thumbup:


* Dit muisje zal vast nog wel een staartje krijgen.........Wanneer ?.....Keine blasse Ahnung.........de scenarioschrijver is nog steeds op adem en tot rust aan het komen in Bingen ( de term sabbatical bestond in 1964 nog niet hier ).........de afdeling rekwisieten krijgt er nu al een punthoofd van ( want hoe takelen we de veerpont er weer uit ? ).........Carl is nog steeds niet terug, dus die kan ook niet helpen.......en Tony ????

Nou, die is op/in beide treinkamers aan het (op)ruimen en poetsen geslagen......en sterker nog; aan het uitsorteren en weggooien van allerlei zooi.........dat schept ruimte !!!
Dan moet er ook nog van drie banen de rails gepoetst worden, want ik wil eigenlijk ook wel weer eens wat gaan rijden. Dat gebeurt eigenlijk alleen op de analoge Lindental-baan en dat is eigenlijk zonde....
Als vrolijk en nuttig intermezzo ben ik wel alle analoge loc's eens lekker warm aan het laten rijden. Zo nodig, wordt er meteen onderhoud gepleegd.
Voor de extra leuk hang ik er een passende sleep achter, want er liggen heel veel wagens in de lades opgeborgen te wachten op een gezellig ritje !
Daar bouw je die banen tenslotte ( ook ) voor. Dat rijden en spelen doe ik eigenlijk veel te weinig en ik vrees, velen met mij..........
Kom trouwens allerlei materieel tegen, waarvan ik al bijna vergeten was dat ik het had  :D

Dus............

Grtz Tony

Plaatjes ?
Tuurlik !
( alleen maar geleuter is ook maar saai )



Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Heerlijke wegdroom plaatjes laat je weer zien Tony. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Ja lekker hè, Mies  :P

Werd ook hoog tijd om eens meer te rijden en minder te bouwen.
Doe jij al jaren  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Tony op dinsdag 15 oktober 2019, 14:32:38

Voor de extra leuk hang ik er een passende sleep achter, want er liggen heel veel wagens in de lades opgeborgen te wachten op een gezellig ritje !
Daar bouw je die banen tenslotte ( ook ) voor. Dat rijden en spelen doe ik eigenlijk veel te weinig en ik vrees, velen met mij..........
Kom trouwens allerlei materieel tegen, waarvan ik al bijna vergeten was dat ik het had  :D

Dus............

Grtz Tony


Ben een van de velen, het rijden moet nu nog wachten tot de renovatie van het elektrische gedeelte (vnl bedrading) afgerond is. Gelukkig werkt het weer mee, niet meer zo warm op zolder.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Succes ( en geduld gewenst ) met de draadjes, Dick  ;)

Hopelijk kun je er goed bij !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Tony op dinsdag 15 oktober 2019, 15:52:23
Ja lekker hè, Mies  :P

Werd ook hoog tijd om eens meer te rijden en minder te bouwen.
Doe jij al jaren  :D

Grtz Tony

Zeker lekker om weg te dromen bij je prachtige plaatjes. :)

Ik vind rijden het mooiste wat er is en dan met name met enkele locs dat blijf ik het mooiste vinden Tony. :P
Soms wil ik alle wagons en rijtuigen van de baan halen en dan alleen maar met de losse locs rijden schitterend om daar naar te kijken.

Als ik naar jouw en andere scenery kunstenaars ja dat zijn jullie kijk dan zou ik er zo aan beginnen aan de scenery maar vele factoren houden mij nog tegen om er aan te beginnen.

Eerst de bovenleiding moet af zijn daarna de juiste ballast zien te vinden om naast de rails maar vooral tussen de rails te leggen daarna komen de perrons aan de beurt en zo schuiven we langzaam door Michelstadt heen maar voorlopig eerst nog genieten van jouw scenery kunsten Tony voordat ik dus aan de mijne ga beginnen. ;)
En natuurlijk moet ik over mijn vrees heen om aan de scenery te beginnen want ik mijn hoofd heb ik het al uitgetekend nu nog in de praktijk brengen. ;) :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Ik weet het, Mies !

We moesten wat dat betreft, allebei iets van elkaar hebben  ;)
Losse loc's hebben zeker meer charme.
Net als één Porsche op straat meer uitstraalt dan acht op een opleggert.

Werk zat nog voor je, met die bovenleiding. Als ballast heb ik echte (Duitse) steenslag gebruikt en soms met een beetje witte of zwarte verf in de water/lijm/dreftmix op de zelfde kleur als de c-rails gemaakt.
Hoeft trouwens niet per se, als je er later met wat bruine foundation over kwast.

Eens zomaar wat huizen/gebouwen en losse stukken groen ( op een plaatje bijvoorbeeld ) her en der uitproberen, kan ook leuk en leerzaam zijn. Is altijd anders dan je in je hoofd of op een tekening hebt.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: h0_miessie op dinsdag 15 oktober 2019, 16:58:25
En natuurlijk moet ik over mijn vrees heen om aan de scenery te beginnen want ik mijn hoofd heb ik het al uitgetekend nu nog in de praktijk brengen. ;) :D

Als ik Tony was, zou ik zeggen: Begin met een diorama ... :roll:

Maar ik ben Tony niet, dus ik zeg: Begin met een proefstukje! :lol:

Alle gekheid op een prikkertje, maar er zit wel een serieuze ondertoon in:
begin klein, schroom niet om fouten te herstellen of zelfs opnieuw doen,
verleg je grenzen en onderschat jezelf niet, Michel! :wink:

En vergeet Tom zijn credo niet:  Gewoon doen!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Tony op dinsdag 15 oktober 2019, 14:32:38alleen maar geleuter is ook maar saai
:o) Ja, inderdaad, zie alle reacties op je post. >:-D :-)
Ben blij dat je een paar hele mooie kiekjes heb geplaatst. B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat  O:-D
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Daz un heule mooie zwarte stomert zeg!
Märklin?
Prachtige compositie ook, bijna jammer dat je je inzendingen voor de WOSA-kalender al hebt gedaan...
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Jip Märklin, Hans  ;)

Tis 3514 ( volgens onze wiki met relais, maar tis elektronisch ) met 5* motor met variabele trekkracht, antislipsysteem tegen doordraaien wielen, instelbare max. snelheid en instelbaar langzaam optrekken met instelbare versnelling. Rijdt echt Seidenweich  O:-D
Toen hardstikke duur, maar nu voor weinig geld te krijgen.
Vond er een fillempie van ( leuker dan die trekkers bij jou daar  :D ) , heppie meteen wat te koekeloere  !

Voor de WOSA is deze loc te nieuwerwets, vandaar niet ingezonden .

Grtz Tony

       
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Tjeee wat een mooie loc, ik kende deze nog niet dank je voor het filmpje zeer fraai   :thumbup: :thumbup:

Staat deze loc nog in de catalogus? (Ga zelf ook even zoeken hoor  ;) )

En gevonden denk ik als artikel nr. 37117 ?
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Barry1972 op woensdag 16 oktober 2019, 17:25:18

En gevonden denk ik als artikel nr. 37117 ?

De laatste versie is artikelnummer 37119 met geluid en inbouwmogelijkheid rookgenerator

Er zijn in het verleden ook versies in de oorspronkelijke blauw/grijze uitvoering uitgebracht
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Die blauw-grijze uitvoering ken ik wel maar deze diepzwarte uitvoering is echt een plaatje :favorite:!
En dat heeft Tony zomaar in een laatje liggen...
Heb je nog meer van dat moois?
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat denk 't wel  O:-D

( foto's van Carlsdag 2015, het zijn er wat meer nu )
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Protesttocht van boze machinisten ?  ;)
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Zou zomaar kunnen, Dick !

Misschien geloven ze er niks van, dat de rook uit hun schoorsteen niet alleen uit waterdamp bestaat  :D
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Of een protest tegen het altijd maar opgesloten zijn in een lade >:-D
Het zijn er wel erg veel en om die stuk voor stuk te laten rijden mag je een week vrij nemen van je huishoudelijke klussen.
Anders duurt dat een maand :favorite: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Het zijn er eigenlijk veel te veel, Wiggert.......

Verzamelwoede, hebberigheid, geen idee. Het gebeurde gewoon en je ontdekt telkens weer wat anders.
Pas de laatste jaren kwam de liefde voor de E-loc's en daarvoor het moderne spul. Toen moest ik opeens containertreinen hebben  :D
Gezien aan de Rhein.
Zo'n 25 jaar geleden zei een 80-jarig lid van de treinclub waar ik toen bij zat, "Aan vijf loc's en zo'n 20 wagens op een baan heb je eigenlijk genoeg om te spelen".
Ik denk daar nog vaak aan en ook, dat hij eigenlijk wel gelijk had.

Dat werden dus 4 banen en nou moet ik dus af en toe een weekje alles los rijden en onderhouden, want aan die 5 met 20 heb ik me niet gehouden  :?
Maar ik doe het met plezier  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Helemaal waar. Ik heb maar één H0 baan, eigenlijk véél te veel locomotieven en wagons/wagens. ;)
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Heel herkenbaar. Ik heb graag alles op de baan staan zodat er ook mee gereden kan worden. Gevolg: een baan die meestal veel te vol staat om mee te rijden en (schaduw-)stations waar alle sporen ongeloofwaardig gevuld zijn. En dan nog ligt er genoeg in de lades. Meer dan genoeg (is teveel) materieel dus, maar na een tijdje begint het toch weer te jeuken en móet er een loc of een stammetje wagons bij komen. Stoom, Elektrisch of Diesel, het maakt niet uit; bijzonder genoeg lopen de aantallen van die typen -onbewust- netjes gelijkmatig verdeeld op, dat dan weer wel.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Hanzi op vrijdag 18 oktober 2019, 05:28:53
Heel herkenbaar. Ik heb graag alles op de baan staan zodat er ook mee gereden kan worden.


Idem dito
PS: goeie morgen
Grtzzzz
Wim
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: Tony op vrijdag 18 oktober 2019, 01:13:43
Pas de laatste jaren kwam de liefde voor de E-loc's en daarvoor het moderne spul. Toen moest ik opeens containertreinen hebben  :D

En ik maar denken dat verstand met de jaren komt ... :mrgreen:

Als de charme van stoomlocs je eenmaal gegrepen heeft,
snap ik niet dat je die van de baan laat verdringen door
een pak vla met wat voor inspirerend plaatje erop en dan
ook inspiratieloze vierkante dozen erachter knoopt ... :roll:

O ja, ik ben wel gek op bloemen ... :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Even een klein beetje tegenwicht aan de opmerking van Erik ;). Gelukkig hebben we geen smaakpolitie, en heeft ieder zijn voorkeur. O:-D.

Tis wel een hele mooie verzameling stomers hoor Tony :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat
:P :favorite:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat @citaat

8o Dat doet waarschijnlijk zeer aan de ogen van Erik.  :-)

Dirk-Jan, die het wel een leuk plaatje vindt.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Welnee Dirk-Jan, ik zie dat met enige regelmaat voorbij komen, maar kan er de schoonheid echt niet van inzien.

Kijk Wico, dit ziet er toch bijna hetzelfde uit  :-), met allemaal gelijkgevormde 'stammetjes':



En hier een 2019 catalogus-versie :lol:: alles lekker dezelfde vormgeving met
kleine nuanceverschillen (let op de dop!), alleen met een ander plaatje erop:



Bronnen van ergernis: Nieuwe Oogst (Plus) en Melkunie

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Nou ben ik ook geen al te grote fan van al die vrolijk gekleurde moderne E-locs - geef mij maar het oudere spul van vóór 1970 - maar sommige kijken toch iets teveel door deze bril naar E-locs...  :D



.... want dit is toch bijvoorbeeld heel mooi elektrisch spul!



Groet, Marc

Ps. Met excuses aan Tony, die het hopelijk niet al te erg vindt dat het "ouderwets en stinkend zwart/rood" versus "mooi, schoon elektrisch"-debatje verder gevoerd wordt....  ;)
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Heerlijke humor :P. Ik ben gek op zuivel, en dan die variatie bij ons in de winkels heerlijk :P :P :P.

Stel je die vitrine voor in zwart/wit (kleine impressie onderstaand :D).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat @citaat @citaat

:o) Nou, Erik m'n jong, dat bene toch allegaar hastikke mooie pakken zuivel. 8) :-)
Elke dag drie glazen er van nemen, das goed voor een ieder. O:-D

Dirk-Jan

N.B.
Foto's van jezelf?
Zoniet, effe de bron vermelden. >:-D
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Gelijk gedaan, Dirk-Jan-Drie-Pinter :P en Wico :thumbup:

Kijk nou, die plaat met e-locs van Marc  :thumbup: bevat toch veel meer "Spoorwegschoonheid"? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Heerlijk dit  @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat  :P :P :P  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Op school noemden we dit levendige interactie met veel leermomenten en gedeelde ervaringen.
Hier is het simpelweg een fijn forum  ;)

Ik doe nog een moderne(re) duit in het topiczakje  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Weer plaatjes om van te smullen. Maar hoe is het nu met het veer, is het nu naar de haaien of naar mijn ideale oord de Filistijnen.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Ha die Tony.
Dat zijn weer prachtige plaatjes van mooi materieel en hele "lekkere pakken"! :D :thumbup:

Ook de andere plaatjes met Elocs en ander materieel zijn erg fraai maar ja, ik vind eigenlijk alles mooi! O:-D (erg hè!? :P)
En dan ook nog hoe meer, hoe indrukwekkender en mooier. (dus nog erger!!? >:-D)

Dus laat maar komen al die mooie plaatjes en iedere keer weer lekker genieten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Citaat van: iTom op vrijdag 18 oktober 2019, 11:59:24
mijn ideale oord de Filistijnen.
"De Filistijnen waren een zeevarend volk."
Bron ===> klik
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 8) Dat zijn 5 mooie plaatjes, maar toch weer 3 met die "pakken vla"  :-)
Die twee TEE treinen zijn het mooist. B) :thumbup:

Dirk-Jan

N.B.
:o) Zouden er naast TEE treinen ook koffie treinen zijn :help: :roll:
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
 @citaat Tuurlijk Dirk-Jan:


Bron: AH

En er bestaan ook passagierwagons met StarBucks reclame,
al heb ik éénmaal die koffie mogen proeven, maar is de reclame niet waard ...  :|

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen............naar de haaien.....( dan nu maar wat anders)....
Leuke discussie van wie wat leuk vindt of het eentonig grijs/zwart of een bonte verzameling aan materiaal.
Ikzelf ga voor een bonte verzameling lekker gekleurde slepen langs zien rijden zoals de groene GreenCargo wagons of het gele van de DHL sleep of Willy Betz sleep of het zilveren van de SBB cargo wagons.
Ieder zijn ding toch maar een beetje variatie kan geen kwaad op de baan althans op mijn baan. :P

Prachtige foto zijn er weer door geplaatst Tony mijn dank hiervoor want nu kan ik heerlijk wegdromen tijdens mijn middagdutje. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................


Herbert zat flink in de kneipert; hij voelde zich schuldig over het teloor gaan van de veerpont  :?
Hij wilde het graag goed maken, maar wist niet hoe.
De scenarioschrijver nog steeds op vakantie en onbereikbaar ( voor zijn rust ) , de afdeling decorbouw wist zelf niks te bedenken en Tony was druk met andere zaken bezig............

Opeens wist hij het ! Carl ! Die wist vast wel raad !
Alleen was die op de Taiga niet telefonisch te bereiken.
Dus belde hij de WOSA in Moskou, vertelde wat er moest gebeuren en die stuurden een Kozak te paard naar de datsja in de Taiga, om hem op te halen.
Vanuit het WOSA-kantoor in Moskou pleegde Carl enkele telefoontjes.
Op het laatst liet hij zich met Herbert verbinden en zei; "Komt allemaal goed, Herbert. Het wordt geregeld ! Ik blijf nog even hier, want volgende week vieren we hier de verjaardag van de Twins. Daarna komen we op ons gemakkie terug. Doe de groeten aan je vrouw Hannelore !"
Daarna bracht de Kozak hem weer terug........

Vandaag wist Herbert niet wat hij zag  8o
Die Carl toch  :thumbup:

Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Ook vanuit het verre Taiga lost Carl de problemen op. Wereldgozer!
Gelukkig ziet het pontje er nog vrij schoon uit.
Ik ben benieuwd hoe de reparatie verloopt.
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
De algen hebben geen tijd gehad om zich aan de pont vast te hechten, nu hij zo in de takels hangt kun je gelijk de gehele onderkant inspecteren.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
OpgeliUcht.
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
 B) Die Firma Schmidt Zweig heeft een indrukwekkend grootgeeloptakelpontondrijfding. :thumbup:
Toch fijn dat ons aller Carl dat weet te regelen op afstand, tis een top Preiser.
Ik ga weer rustig achteroverleunen, alles is weer goedgekomen. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Ik wist niet dat een Lima containerterminal kon drijven :P
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Zelfs vanuit Moskou trekt Carl aan de touwtjes op Tony zijn baan. :P
Prachtige foto's van de opgetakelde pont door de drijvende kraan.
Mooi dat alles weer goed komt.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Foto 57u is van zeer, ja echt zeer grote schoonheid !!!
Wat een landschap, wat een trein, wat een compositie !!!
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Schmidt Zweig  >:-D >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
Carl = MacGyver 💪🏻🔦🔧⚒🔩🧰🗝
Re: Tony's simpele banen............OPGELICHT ! ! ! ...........................
 @citaat  @citaat Concurrent Mammut had het nakijken  :P