Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Wat  ruist  er in het struikgewas?...?
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
@ Wiggert; de bende is nog precies even groot  :D Jij ook een fijn weekend gewenst  :thumbup:

@ Fokko; was het maar waar  O:-D

@ Wim; ik kan er effe niet op komen, tis zo'n klein vlug dingetje  :o)

Vol overgave niks doen dus en ik probeer het nog even vol te houden.
Sommigen noemen het vakantie  :P

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Doet Tony net of hij het niet meer over drank en eten heeft, gaat hij het hebben over een Hamburger.  :D

Wel een betere en mooiere Hamburger dan bij menig snelle hap restaurant.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Tja, Kees....tis komkommertijd  :D

En deze Hamburger is alleen maar om met de ogen van te smullen  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Deze hamburger blijft wel.langer zijn smaak behouden dan die van de Mac
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Dat zijn ook geen hamburgers van de Mac  >:-D


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
deze hamburger was toevallig wel duitslands eerste snelle diesel-personentrein  ;) 
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............

Rozen verwelken en schepen vergaan  :?
en tijdens het melken blijft een koe liever staan  ;)

Lang duurt het bouwen van een heel mooie baan  B)
het liefste van Märklin, zolang ze bestaan  O:-D

Bij mij kwam de liefde, toen ik deze zag gaan  :favorite:
zie hem eens blinken, oh zie hem eens staan  :razz:



Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Mooie spreuken Tony en een prachtig plaatje  :) :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Dank je, Peter  ;)
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Hoi Tony,

Het is een plaatje. :favorite:
En je kunt er niet genoeg van hebben.

Gr.
René
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Tony,

Zowel praatje als plaatje kunnen mij zeer wel bekoren :thumbup:,
voor de WOSA kalender is dat weer extra bonus punten scoren!

Ik bouw nog lang niet zoveel jaren en banen als jij,
en naast Märklin rijdt er hier ook ander spul voorbij.

Samen delen we echter met plezier dezelfde passie,
al rijdt het bij mij in een veel moderner jassie :D.

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Tony,
Prachtig gedicht bij een schitterende foto. :) :thumbup: :favorite:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Prachtig om te zien Tony.
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Inderdaad komkommertijd, maar wel mooie komkommers. Ik bedoel natuurlijk, plaatje en praatje.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........mijmering...............
Hallo,

@ René; daar kun je er inderdaad niet genoeg van hebben ! Kep er 4 (2xMärklin, Roco en Lima), maar meer mag gerust  :D

@ Wico; dank u voor uw mooie woord in rijm,
             ik viel er bijna van in zwijm  O:-D

@ Mies; dank u zeer, dat smaakt naar meer  :P

@ DirkJan; wordt er zelf ook blij van  ;)

@ Kees; ja bouwtechnisch is het even komkommer en kwel, maar een plaatje gaat wel lekker snel  B)


En wat is er mooier dan zo'n fraai gelijnde rooie rakker ?
Juist ja ! Gebroederlijk samen met nog zo'n makker !

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................

In de Lindentaler Zeitung staat regelmatig een kleine fotoreportage van de Komkommerfotograaf.
Voor de thuisblijvers.
En als bladvulling, want veel is er in de vakantieperiode niet te melden........

Het geeft voor de lezers echter wel genoeg stof om eens lekker te roddelen  :D

Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................

:O :-( :-( :-(


Kan daar niemand als carl bemiddelen
is toch triest
zo dicht bij elkaar ,en toch zo ver weg
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................
Wenn die Gurkenzeit eintrit, wird es Zeit für die fahrende Richter ... :-(

Wico
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................
Het ene huis is kleiner dan het andere, zou dat de reden zijn van de stilte tussen de buren?
Misschien tijd voor de komkommerverslaggever van de Lindentaler Zeitung om onderzoek te doen?
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................
@citaat Dat is nog maar de vraag... Meestal ontbreken alle binnenwanden in dit soort huizen >:-D.
En wellicht dat juist dát het probleem vormt voor die twee.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................
De foto is wat wazig. In komkommertijd leidt dat gemakkelijk tot misverstanden. Ik wil daarvoor waarschuwen. Collegiale groet. Petrus
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.........................
Ik zie bij het huis van Hannah und Dieter 2 voordeuren en drie ramen één van de twee zal wel boos zijn omdat het middelste raam bij één van de twee hoort en vindt dat zij/hij recht op de raam heeft. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Bedankt voor de reacties en het medeleven, heren  :thumbup:

Hans had gelijk; er zijn geen binnenmuren in dit pand. Gelukkig wel 2 voordeuren !
Er is wel wat inside-informatie binnen gekomen; Hannah en Dieter zijn broer en zus, zijn altijd vrijgezel gebleven en bij hun ouders blijven wonen.
Na hun dood hebben ze het huis geërfd. Het grootste probleem is, dat Hannah niet goed kan koken en 's zomers iedere dag Kartoffelsalat met Bockwurst op tafel zet en 's winters Erbsensuppe  :?
Dat verklaart veel !
Ook heeft Dieter ooit als kind de pop van Hannah in de beerput gegooid en dat heeft ze hem nooit vergeven.

Toch is er ook goed nieuws te melden, want vandaag stond onderstaande foto in de krant met daar weer onder deze tekst;


De organisatoren van de zomerfeesten (de kroegbaas en zijn vrouw) hebben na het bericht in de krant besloten hun achterburen uit te nodigen om gratis aan het feest deel te nemen  :thumbup:
De kosten worden betaald uit de fooienpot  O:-D





Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
 @citaat Nou dat wordt stoelendansen :lol: :lol: :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Hoi Tony.
Prachtige aanleiding voor een sfeervol plaatje!
Erg mooi gemaakt maar jammer dat het "prachtig in beeld gebracht" ietsje wazig is! (teveel bier? B))

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Ook fotografen moeten tijdens hun werk met mensen praten, dat gaat met alcohol gepaard op zo'n feest. Dan krijg je wazige plaatjes, het is de fotograaf vergeven.  :)
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Een slimme zet om alle buren uit te nodigen, dan kun je tot diep in de late uurtjes door feesten zonder klachten.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(2)...............
Citaat van: AlbertJan op zondag 11 augustus 2019, 11:43:17
Erg mooi gemaakt maar jammer dat het "prachtig in beeld gebracht" ietsje wazig is! (teveel bier? B))
Er wordt geen gebruik gemaakt van een echte camera.
Zo iets als "schilderen met stoepkrijt". :D
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
 @citaat de komkommerfotograaf en ik moeten ons behelpen met een tablet die maar matige foto's maakt  O:-D



Citaat uit de Lindentaler Zeitung van vandaag;

Helaas was de feestvreugde voor onze Hannah en Dieter van korte duur; na het nuttigen van enkele stevige pinten schoven zij aan bij de BBQ.
Daar kregen zij een bratwurst en een shaslick aangereikt. Eerst werd de worst naar binnen geschoven en daarna was de heerlijk geurende spies aan de beurt.
Aangezien ze al jaren alleen maar Bockwurst hadden gegeten en ze niet bekend waren met deze lekkernij, werd ook de shaslick zó naar binnen geschoven.
Hetgeen voor beide een dubbele maagperforatie opleverde  8o

De ambulance was gelukkig snel ter plaatse en ze werden in allerijl naar het ziekenhuis van Neu Ulm gebracht........

Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
En de muziek speelt vrolijk verder. :D
Hopelijk zijn Hannah und Dieter snel weer thuis.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Zo is dat, Mies !

Het feest gaat gewoon verder en Hannah en Dieter zijn voorlopig op ziekenhuisdieet   :D
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
En natuurlijk loopt ook dit goed af en kunnen ze weer gezellig samen aan tafel aan de bockworst :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Zou zomaar eens kunnen, Wiggert  :P
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Al het eten fijngemalen in het ziekenhuis. Toen waren er nog geen kantenklare potjes eten, laat staan astronautenvoer. 
En straks natuurlijk voorzichtig zijn met al dat moderne eten.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Nou krijgen ze wel iedere dag wat anders, Kees  :P

En met het gebit niet in, hebben ze toch wat te knabbelen  :D
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
Je zal toch in zo'n prachtige ambulance worden afgevoerd zeg ...  :O

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen......klein komkommer en kwelnieuws.......(3)...............
 8o Hannah und Dieter hun maag is dus zo lek als een gieter, das nie prettig lijkt me. :?
:o) Gelukkig zijn ze van plastic, ze voelen er niet veel van. O:-D
Het zal wel goed komen met ze, de belevenissen bij Tony lopen meestal goed af. 8)
En het is inderdaad een prachtige ambulance. B) :thumbup:


Citaat van: Schienenbus2012 op maandag 12 augustus 2019, 18:22:09
laat staan astronautenvoer.
Nou, bij Tony is het Old Skool, ergens jaren zestig en toen waren er al Amerikaanse en Russische piloten in de ruimte,
die hadden voor onderweg wat te eten mee en dat zat niet in een broodtrommeltje :P :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Hallo,

@ Erik; ja mooi hé ? Vroeger werd je in stijl naar het ziekenhuis gereden  :D

@ Dirk-Jan; plastic of niet, ze waren er slecht aan toe  :? Maar inderdaad, het zal vast wel goed aflopen  ;)

Even bijkletsen.......

1- Hannah en Dieter moeten nog zeker 2 weken in het ziekenhuis blijven. Zo ging dat in 1964.

2- De komkommerfotograaf is zelf op vakantie gegaan ( naar de Mittelrhein  :thumbup: ) ! Geen nieuws van hem dus voorlopig.......

3- Carl komt voorlopig ook nog niet terug; bij zijn "schoonfamilie" in de Taiga kreeg hij het nieuws mee, dat de Toendra in de fik staat en hij is meteen met een neef van de Twins meegegaan om te helpen blussen !

4- Op de treinkamers is het bijzonder rustig; andere zaken hebben voorrang.

5- Ik vond wel nog een oude foto van de vroegere onderbaan op treinkamer 2 ! Daar had ik een dubbelsporige paradebaan met daarachter de bosjes nog een enkelsporige omloopbaan verstopt.
Daar kon ik heerlijk van lange treinen genieten.

6- Dus toch nog 2 updatertplaten vandaag  :P Verder blijft het rustig aan het treinenfront......

Vette grtz, Tony




Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Hopelijk komt het snel weer goed met Hannah und Dieter; misschien gaan ze zelfs weer met elkaar praten als ze 2 weken samen in t krankenhaus liggen. Iets met gedeelde smart is halve smart en zo...

Goed dat de komkommerfotograaf even zijn rust neemt aan de MittelRhein. Wij zitten nu in daß Mitten von Nergens een half uurtje vanaf Bingen, en dat is volgens mij ook nog net MittelRhein (?). Opletten dus dat we niet op de foto gaan.
Wir wunschen den Komkommerphotograf rechtsherzlich eine schöne Urlaub!
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Citaat van: Hanzi op zondag 18 augustus 2019, 07:38:50
Wir wunschen den Komkommerphotograf rechtsherzlich eine schöne Urlaub!
Hier sluit ik me bij aan, geniet er maar van. :)

Citaat van: Tony op zaterdag 17 augustus 2019, 12:28:17
hij is meteen met een neef van de Twins meegegaan om te helpen blussen !
8o Hopelijk komt Carl niet te dicht bij het vuur, dan smelt ie. :o)

Citaat van: Tony op zaterdag 17 augustus 2019, 12:28:17
6- Dus toch nog 2 updatertplaten vandaag  :
Der is een hoop gebeurd daar in dat hoekkie, tis mooi opgeknapt . B) :thumbup:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
@ Hans; dat half uurtje naar Bingen zou ik zeker benutten; mooie en gezellige boulevard aan de Rhein met riant uitzicht  :P
Overtochtje met het veer naar Rüdesheim is ook de moeite waard; wel super toeristisch, maar leuk. Aan beide kanten barst het van de treinen.

@ Dirk-Jan; ik krijg zin, om de fotograaf achterna te gaan ! Carl kijkt goed uit hoor; zodra hij zich wat slapjes gaat voelen, gaat hij achteruit  :P
En dat hoekkie is men eerst echte bruggen-hoek. Ben er erg tevreden over  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
in Rüdesheim zit een verschrikkelijk goede ijscoboer. Eiscafé Tirreno.  :P
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Mooi! Morgen naar Bingen! Én Rudesheim 🍨!
Vandaag zelf onze eigen "trein" aangedreven 😎:
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=54026.msg1312298#msg1312298
Re: Tony's simpele banen......oud komkommernieuws.............
Mooi war hé Tony :thumbup: :P
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............

Hallo kleine Spurfreunde !

De temperaturen waren goed, de Ferienwohnung beschikbaar en daarom de afgelopen week de komkommerfotograaf maar achterna gereisd naar de Mittelrhein  :P
Om de paar jaar terug naar Oberwesel, ter lering ende vermaeck  O:-D
Vooral het landschap en de vakwekstadjes en -huizen trekken me en dat er veel treinen rijden, is mooi meegenomen  :thumbup:
Inspiratie genoeg hier en ik kan lang naar de "bergen" en de begroeiing kijken en dat weer toepassen op onze klupbaan .
Dit jaar via google earth het verscholen stadje Rhens (net onder Koblenz) ontdekt en bezocht. Heel vaak letterlijk langs gereden, maar nooit gespot.
Veel oude huizen zijn verdwenen, maar wat er nog rest is de moeite meer dan waard !

Treinspottechnisch was er weer genoeg te beleven en te melden;

- er rijden nu veel meer goederentreinen 's nachts dan overdag
- veel (bijna) lege containertreinen richting noorden
- veel erg bonte/gevarieerde containertreinen, zowel lang als kort ( slepen met alleen maar dezelfde containers zijn eerder een zeldzaamheid )
- flink wat gemengde goederentreinen
- veel regionaal en erg stil personenenvervoer
- volle en lege autotreinen
- treinen met alleen maar loc's ( de langste had er 8 )
- en als klap op de vuurpijl kwam er - helemaal in stijl- een crème/rode TEE trein met panoramawagen voorbij ! Smullen  :P Maar niet op de foto gezet  :D, want zonde van het smullen, ik ben geen Japanner.

Vanuit het terras kon ik de daken van de treinen net achter de stadsmuur zien ( was genoeg, want scheelt veel herrie en een mens wil ook graag slapen 's nachts ) en had wel goed zicht op de treinen aan de overkant van de rivier.

In Bingen wist men mij te vertellen, dat Hanzi ook erg genoten had  ;)

Grtz Tony

(die blij is, dat hij niet de komende week gaat, want veel te warm dan  :-( fijn voor de wijnstokken, maar niet voor mij )


Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Nog een paar.....
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Dank je voor dit fijne vakantie gevoel wat deze mooie plaatjes me geven. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Graag gedaan, Wiggert  :P

Re: Tony's simpele banen......wieder da !........... (und hier)............
Na het zien van deze prachtige foto's aan de Rijn wordt het tijd dat ik ook maar eens bij de Rijn ga kijken en treinen ga spotten.

Bedankt voor het kijkplezier Tony. :) :thumbup:

Groet Michel