Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Hanzi en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
Misschien zijn de Broeders van het rechte spoor op weg naar Lourdes

Misschien zijn de heren op bedevaart

Misschien rijden de de heren geen scheve schaats


Maar ze zijn gezien, ver weg van Lourdes....



vanmiddag in Michelstadt!   8o

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
Die Tony laat zich ook maar wat op de mouw spelden door die broeders. ;) Zijn ze regelrecht naar Miessie gegaan, zonder hem daarover in te lichten  :twisted: Gelukkig hebben we de berichten van een betrouwbare reporter  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
En gelukkig is alles op de film vastgelegd Dick. :P :thumbup:

Groet Michel die het zelf gezien heeft.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Bedankt voor de reacties, Heren  :thumbup:

Maar ik ben -vanwege het Broedernieuws- wel ontdaan en tamelijk van het padje  8o
Hoorde net ook van Herbert, dat de Broeders Surfus en Durfus met hun surfplank onder de arm op de trein naar Lourdes zijn gestapt  :?
Die plaats staat nou toch werkelijk niet bekend om zijn watersport-mogelijkheden...........

Nou ja, ik doe maar net of er niks aan het handje is en ben daarom maar een uurtje met de Busenbergen aan de slag gegaan.
De groene vingers werken ook zonder Carl  :P

Volgende stap is het rotsbos achter het slot.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Zozo Tony, kon je met je handjes niet van de Busen(bergen) afblijven.

En dan het rotsbos achter het slot gevolgd door het klotsbos aan de oever.

Groene vingers kunnen jou niet ontzegd worden, netjes gedaan.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Dag Tony.

Het diorama wordt maar mooier en mooier :thumbup:
Tussen de regels door lees ik dat het ook een erg groot diorama aan het worden is ... :roll:
Heb je al eens geprobeerd of N-bouwwerken tegen de achtergrond het perspectief nog verder kunnen verbeteren?

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Dag Tony,

ik ben het helemaal met Erik eens: het wordt een schitterend diorama.

Ik weet niet of jij het diorama Bodil van de ModelSpoorGroep uit Valkenswaard kent. Mijn kleinzoon heeft er vorig jaar ruim 20 minuten voor staan kijken en daarna een inspectie van de zijkant uitgevoerd, tot groot plezier van de mensen van die modelspoorgroep. Ze werken met 4 verschillende schalen in het diorama, dat een diepte van 40-50 cm heeft....

De link naar Bodil geeft mooie foto's en een leuk filmpje.

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
 B) Keurig gedaan, de boobiebergjes zijn mooi groen begroend. :thumbup:
En hoewel dat idee van Erik een leuk idee is en het waarschijnlijk ook wel zal werken moet je daar maar niet aan beginnen. :roll:
Het dio is mooi zoals het nu is, en dan moet je weer op zoek naar N-huisjes.
:o) Dan moet je Frau Tony weer om zakgeld vragen, erop uit naar het treinwinkeltje, en dus allemaal inspanningen gaan verrichten. :-(
En de komende dagen word het een miljoen graden, das te warm om inspannende inspanningen te moeten ondergaan, ook al is het voor de hobby. 8o
Misschien nog her en der een klein detailtje aan het dio, maar klaar is klaar en dan is het genieten maar. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Ik heb het gehele proces in stilte gevolgd. Nu is het tijd om mijn waardering uit te drukken. Wonderschoon stukje langs de Rijn. Zou zo in een van de dorpjes kunnen zijn.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2)........
Inderdaad een mooi stuk model bouw :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2+info )
Bedankt voor de reacties, Heren  :thumbup:
Wordt er wel een beetje trots van  O:-D en er zijn weer mooie en goede ideeën geopperd !

Even proberen een alles omvattend antwoord te geven;

Ik rommel en experimenteer graag met groen en gebruik het ook om "gaten" in de scenery op te vullen.
De maximale diepte van het dio is al flink overschreden, de berg-achtergrond was al niet gepland en de Rhein is ook al breder geworden vanwege het tunnelportaal.
Was al eigenlijk niet de bedoeling vanwege de bereikbaarheid. Al kan ik het dio er wel helemaal uittrekken.
Voor piepkleine (platte) huisjes op of achter de bergen is geen plek. Wel geprobeerd, maar het wordt er niet mooier van.

Het leuke is, dat er al N-huisjes in het dio staan. Bijvangst van bijna blind dozen huisjes kopen  :P

Er gaan trouwens nog heel wat uurtjes in het dio gestoken worden, vooraleer het zaakje "af" zal zijn.

Bijgaand wat extra info-plaatjes.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2+info )
Ha die Tony.
Prachtig diorama en voorzien van hele leuke doorkijkjes! :thumbup:
De verschillende schalen vallen helemaal niet op, pas met jouw rode pijlen zie je het verschil! 8o
En, zoals Dirk-Jan al opmerkt, misschien nog een paar kleine details en dan lekker genieten.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....en het laatste sluitstuk..(2+info )
Citaat van: Tony op dinsdag 23 juli 2019, 11:29:40
Het leuke is, dat er al N-huisjes in het dio staan.
8) Heb je ons toch mooi effe in het ootje genomen.
Ik dacht dat het een h0 dio was, niet dus, dit maakt het nog mooier. :thumbup:

En @ Erik, ook jij laat wel eens een steekje vallen dus. :-)
Meestal ben je heel scherp en zie je alles. 8)
Het zal de leeftijd zijn. :P

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
Hoi,

@ AlbertJan ; dank je ! Er moet nog best (heel) veel gebeuren om het af te werken. Vele aangename knutseluurtjes in het verschiet  :P

@ Dirk-Jan; beter in het ootje genomen, dan er nooit achter gekomen   :D



Vanwege de aanhoudende hitte presenteer ik vandaag een functioneel eigenbrouwsel van spul dat anders op de vuilnisbelt beland zou zijn  O:-D

Grtz Tony

( die ook nog steeds kromme spijkers recht mept )



Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
Patent op aanvragen, ziet er cool uit :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
Toch merkwaardig, zie ik een kleurige radiolator model T. Nu meen ik mij te herinneren dat een model T in alle kleuren leverbaar was zolang het maar zwart was. Misschien is dat nu anders.

Even iets anders, als je een AM signaal toevoegt op de voeding van de ventilator, krijg je dan een verkoelende luchtstroom met klassieke muziek erin?
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
 @citaat

Citaat uit de Wikipedia;
Om de massaproductie efficiënt te kunnen houden zou Henry Ford over deze auto hebben gezegd: "Je kunt hem bij ons in alle kleuren kopen, als het maar zwart is." Deze uitspraak staat in schril contrast met de waarheid: de auto was tot 1914 in meerdere kleuren verkrijgbaar. Toen kwam men bij Ford erachter dat zwart het snelst droogde van alle kleuren. De laatste jaren, met een teruglopende vraag, werd de wagen weer in meerdere kleuren verkrijgbaar.

8) Zoals u hier kunt lezen was de T-Ford in meerdere kleuren verkrijgbaar, dus dat model T van Tony is historisch verantwoord. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
Warmte levert opmerkelijke gedragingen op bij sommige Preisertjes. Na het bezoek aan de baan van Michel zijn de Broeders van het Rechte Spoor aan de haal gegaan met de BLS loc en hebben een nieuwe aanwinst bij me afgeleverd  :D
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
 @citaat
:o) Ik zie maar de helft van de nieuwe aanwinst, was je op het end van het fotorolletje of zo? :-)

Citaat van: FokkoKPD op woensdag 24 juli 2019, 22:55:36
Even iets anders, als je een AM signaal toevoegt op de voeding van de ventilator, krijg je dan een verkoelende luchtstroom met klassieke muziek erin?
8o Nee, nee, nee, niet doen.
Dan creëer je een  driedimensionale instabiele vortex wat met de huidige extreme warmte een zwart gat kan doen ontstaan. 8o
Als dit maar dicht bij genoeg Tony's computer gebeurd zuigt het alle 3Rail forum data op, dan blijft er een leeg forum over.
Daar wordt het hier op het forum niet gezelliger van. O:-D

Dirk-Jan, de man die door de hitte raaskallen kan. :o)
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling............
 @citaat Ivm een experiment met een AM ventilator kwam er slechts een gedeelte op de gevoelige plaat  :D. Je waarschuwing kwam voor mij helaas te laat  :mrgreen:
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Hallo spoortgenoten !

@ Wiggert; tis inderdaad een cool ding geworden  :P Patent zat er niet in, helaas  :?

@ Fokko; die T staat voor Tony en is dientengevolge zeer kleurrijk, maar niet geruisloos :D

@ Dirk-Jan; gelukkig is er hier ook geen sprake van massaproductie en wie zoiets na wil maken; gaat uw gang  ;)

@ Dick; die Broeders dachten vast, dat een wagen met Carl erop, jouw baan wat meer cachet zou geven  O:-D

@ Fokko en Dirk-Jan; door overmodulatie -veroorzaakt door de koolborstels van de fan- is het AM-gebeuren dusdanig verstoord, dat er alleen maar een voortdurende brom te horen is  B)



Nu had ik onderlaatst een Japanse (Kato) Vliegende Hamburger aangeschaft, maar die maakt met zijn dusdanig dunne blikken slepert best veel herrie  :?
Zo'n malheur heb ik al eens eerder met een simpele oplossing verholpen (geen patent aangevraagd) en daarom werd dit racemonster ook aangepakt.
Het lastigste van dit klusje is het op maat knippen van een reepje duct tape en het ondersteboven op een kartonnetje te krijgen.
Het blijft aan je vingers plakken, maar met een tandenstoker is dat makkie op te lossen  ;)
Hopelijk zijn de verklarende plaatjes met tekst duidelijk genoeg en doet u er eventueel uw voordeel mee.

Grtz Tony

( die vannacht met pyjama onder het dekbed geslapen heeft, wantvanwege dat de digitale instelling van de airco op 13 graden vast was blijven zitten. Waarschijnlijk veroorzaakt door een oververhitte decoder  8o )


Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Tony,

gefeliciteerd met deze 2 prachtige treinstellen. Snoepjes  :P :P :P

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Bedankt voor deze wijze les wat betreft het stil krijgen van een sleper Tony. :) :thumbup:
De laatste foto mag van mij de foto van de maand juli worden op de WOSA kalender 2020. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
@citaat @citaat ik hoor er nix van!
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Het werkt ook echt, ik zit al enige tijd naar die onderste foto te kijken maar ik hoor geen geluid van de sleper!   ;)
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
 @citaat@citaat @citaat
:o) Last van de warmte of staat jullie geluid van de computer uit? :-)
Als de Hamburger rijd hoor je natuurlijk nog wel kedeng kedeng kedeng oehoe lijkt me. :roll:

Citaat van: Tony op donderdag 25 juli 2019, 12:20:13
Waarschijnlijk veroorzaakt door een oververhitte decoder  8o
Zit er nog garantie op? 8o

Dirk-Jan, de man die laatst een geluidloze hamburger at.
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
@citaat sinds wanneer heb jij foto's mét geluid???
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
 @citaat
:o) Ik heb pas een nieuwe laptop, eentje met heel veel opties. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Hans, dat noemen ze video >:-D Dan beweegt het ook nog, erg leuk om te zien :-)
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
@citaaten  @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat @citaat

Op de close-up foto hoor je de Hamburger wel, maar die heb ik dus niet geplaatst  :P

Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Citaat van: Tony op donderdag 25 juli 2019, 16:48:18
Op de close-up foto Hamburger wel, maar die heb ik dus niet geplaatst  :P
:o) Nou, dan doe ik het maar effe voor je, kleine moeite. O:-D

Dirk-Jan

N.B. Als jullie nou nog niks horen ligt het aan jullie computers of je wordt doof. :-)

Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Met deze hitte zie ik eigenlijk liever dit, Dirk-Jan  B)

"Vliegende koude schotel vóór het opstijgen"
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Als zelfs de tuinkabouters het hier warm krijgen...
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
... Dan neem ik mijn dagelijks benodigde graanproducten wel vloeibaar!
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
 @citaat

Proost Hans. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Dank je, ik neem er nog één want ik moet toch mijn vochtbalans op peil houden!
:offtopic: sorry tis de warmte...
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
 8o
Eeehhhh?????? Mort Subite???????...????. Dat betekent toch plotselinge dood?
Dat kan toch niet goed zijn? Nou ja, als het maar lekker is. :-)

Citaat van: Tony op donderdag 25 juli 2019, 19:17:03
"Vliegende koude schotel vóór het opstijgen"
B) Ziet er bijzonder lekker uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Komt deze vliegende schotel ook uit Roswell?

Dirk-Jan

N.B. zo ondertussen vliegt het hier aardig richting  :offtopic:
Maar ja, tis warm, we moeten toch wat om ons bezig te houden. >:-D
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Nee, niet uit Roswell, ik denk eerder uit Huzarië.

En vergeet ook het verse fruit niet :D.
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Het loopt weer gezellie uit de hand hiero  :-)
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
@citaat Ja gek hé... 22:23 uur en dan nog 33 graden in de hofstad :?
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
 @citaat 's Winters is het anders ook niet veel beter  :D
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Pas maar op dat je het vocht niet te lang vast houd.
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

online
Re: Tony's simpele banen.......beetje bijna gratis verkoeling en stilte............
Je zou er subiet een oedeem van krijgen. Maar zo een koninckje zou ik ook wel willen. De koning die ze hier hebben zit liever in Duitsland.  :P
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !

Halluitjes,

Na de terrasjes-praat en andere kwinkelslagen, nog even verder over de analoge Kato-Hamburger in HO;
- het ding weegt bijna niks
- je kunt er zachtjes mee wegrijden en de topsnelheid lijkt wel op schaal. Helemaal niet snel. Je kunt er geen kamikaze-snelheid mee bereiken.
- hij rijdt feilloos over de wissels en makkelijk door de R1 bochten
- schakelen gaat geruisloos en het front-en sluitlicht wisselt
- het scharnierpunt blijft mooi gesloten
- er zit geen binnenverlichting in deze versie
- ik heb het treinstel niet open gemaakt om het binnenleven te bestuderen, want dan moet het dak eraf gewrikt en ik wil niks beschadigen als het niet hoeft.

En dan de doos/verpakking.
Die krijgt vandaag de speciale aandacht, want na alle Märklin-Fleischmann-Roco-Lima en andere dozen was ik hier wel benieuwd naar.
Dat zit wel snor bij die Japanse ontwerpers !
Het treinstel zit mooi klem -maar goed grijpbaar- in de verpakking  :thumbup:
Bijgeleverd zijn losse onderdelen om de verschillende versies van dit treinstel te maken, alsmede verschillende decals.


Bijgaand wat verpakkingsplaatjes en het treinstel in de bosjes, alsook 2 leuke filmpjes die ik op internet vond. (het barst er van)
Wanneer ik een loc of treinstel aanschaf, ga ik altijd zoveel mogelijk info zoeken.

Grtz Tony



 






[/i]
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Mooi treinstel, Tony. Een echt heerlijk snoepje  :P :P

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Tony,

Terwijl de treinen hier op zolder heen rondjes reden heb ik heerlijk genoten van je geplaatste filmpjes en foto's van je nieuwste aanwinst. :) :thumbup:
Het blijft altijd een groot kijkfestijn als jij filmpjes en foto's plaatst mijn dank hiervoor. :)

Groet Michel 
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Tony,

Fijne fotorapportage weer, inclusief bonus filmmateriaal :thumbup:. Het zoeken naar (achtergrond)info is ook heel herkenbaar, want ik doe hetzelfde bij nieuw materieel. Zo leer je nog eens wat :idea:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !

Hoi,

@ Roel; het snoepje wordt zelfs steeds lekkerder ! Wij boffen maar met zo'n winkeltje in de buurt  :P

@ Mies blij, Tony blij ( en Carl natuurlijk )  :D

@ Wico; klopt en meer weten is nog meer genieten ! Met als kers op de taart zoiets een keer in het echie zien  :P

De bouwactiviteiten staan even op een nog lager pitje hier; eerst opruimen, want de treinkamer is weer ( door die bouwactiviteiten ) een grote bende  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Dat moet een grote bende zijn geweest, je bent al bijna een week niet verschenen! >:-D >:-D
Prettig weekend en maak je niet te druk. :P
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen.......out of the box en vliegen maar !
Zelf denk ik meer aan een grote verrassing dan aan een bende als reden van de stilte van de kant van Tony.
F.