Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Citaat van: Tony op maandag 08 juli 2019, 11:03:07
Heeft in totaal nog geen ?50,- gekost.
:roll: Dat is veel leuke meuk voor weinig. :thumbup:
Maar toch, neem bijvoorbeeld dat "gratis" piepschuim, dat zat toch ergens om heen, wasmachine of zo en meer van zuks.
Dus om aan dat gratis piepschuim te komen moest je eerst heel veel euries uitgeven aan witgoed e.d. :-) :-)
Linksom of rechtsom, je geld gaat toch wel op. >:-D

Dirk-Jan (die zelf ook veel "gratis" piepschuim heeft verkregen door grote aankopen) :o)

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
 @citaat Dat gratis piepschuim komt van mensen die iets kopen en weten dat Tony blij is met hun afval, Dirk-Jan.
Daar help ik ze gratis vanaf  :P
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Schitterend Tony! Magnifiek, zo eenvoudig hoe je met goedkoop materiaal zó-iets fraais kan maken als dit!
Ik zou zelf bijna ook zo'n diorama maken, maar dat is wel heel slecht gejat  :P
Ga zo door en laat ons genieten en inspiratie opdoen van je meesterlijke werken!

Gegroet;

Marten
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Goed gejat of slecht gejat maakt niet uit, Marten  :P
Als je er zin in hebt, gewoon doen !
Al is het maar als oefen/probeerproject.
Ik rommel ook maar wat  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Iedere treinbaan is gejat; hetzij van een andere, hetzij van de werkelijkheid. En dat geldt voor bijna alles in dit leven.
Dus Marten: (na)bouwen maar! :thumbup: :)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........

Hallo,

Nu Carl en de Twins op familiebezoek in de Taiga vertoeven, heeft de afdeling decorbouw de handen vrij om mee te helpen met het Rheindiorama  ;)
Het hele dio is nog verder naar voren getrokken, zodat er achterin wat meer ruimte/diepte ontstaat om iets van een achtergrond te maken.
Vrij plat allemaal, maar hopelijk genoeg om de illusie van "berg" te maken.
Hoeft niet perfect realistisch te zijn, maar wel Oldskool-echt  :P

Ik moest helaas wel meehelpen met telkens proefpassen........kon er -laag zittend en voorover gebogen- amper bij en mijn rug was er niet blij mee  :?
Maar de gedachte aan een prominente plek (december) in de WOSA-kalender maakt veel goed !

En de plaatjes hieronder ook  O:-D

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Zoek de verschillen....
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Goed bezig, dat word heel mooi Tony, is er wat regen gevallen uit die blauwe lucht?, ik zie een berg groeien op de achtergrond :D

Gr,
Arnold
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
@citaat wel ff blijven opletten Dirk-Jan, sinds het nieuwe dak regent het niet meer op Tony's simpele banen! 😜
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Citaat van: Hanzi op woensdag 10 juli 2019, 08:11:29
@citaat wel ff blijven opletten Dirk-Jan
:roll: Nou, dat oplette doe ik wel, ik kom hier net het topic binnenrollen met de slaap nog in mijn oogies, maar het valt me meteen op dat u raaskalt. :-)
Het is dat ik u heel hoog heb zitten, anders vroeg ik aan het forumbestuur om een ban, want u let helemaal niet op. 8)
Tis Arnold die een opmerking maakt en vervolgens wordt ik daar op aangesproken. 8o
Dus ventje, let effe op. :mrgreen: >:-D

Dirk-Jan, de oplettende man.

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
 @citaat
Ondanks de slaap nog in de oogjes scherp erg scherp. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Mmm, ik weet niet of ik dit wel zo mooi vind. Misschien is onderstaand alternatief een alternatief :D

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Of 2 heuvels aan iedere kant 1, maar niet even hoog maken, en het midden vrij houden.

Gr,
Arnold
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
@citaat

Variatie op een thema; ook mooi :P

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
 @citaat

:roll: Eerlijk is eerlijk, ik vind dit wel een heel mooi alternatief. 8) :thumbup:
Maar ja, Tony, tis natuurlijk niet de bedoeling dat je verward raakt van al deze aangedragen alternatieven. O:-D
Bedenk het maar rustig, het gaat erom wat jij leuk vindt. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
 @citaaten  @citaat @citaaten de rest;

Ik ga eerst eens verder rommelen met wat ik in gedachten had; het is nog niet af  :P
Maar het laatste idee is niet slecht  :thumbup:
Kan altijd ook nog.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........


Tja, die bewerkte foto van Wico bleef wel op mijn netvlies hangen.......

Hoe langer ik keek,
hoe beter het leek !

Dus ik wachtte geen dag
en ging snel aan de slag.

Dank voor het meedenken, Wico  :thumbup:
Een simpele en logische verbetering !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ojee die bergjes doen mij denken aan een op haar rug liggende vrouw haar heuvels :D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Dat heet natuurschoon, Johnny  O:-D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Johnny op jouw leeftijd nog zulke gedachten. Hahaha. Er gaat geen dag voorbij zonder....  :P


Jaa, natuurlijk.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ondanks mijn wat gevorderde leeftijd ben ik nog steeds een natuurliefhebber hoor  :)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ik vindt de schaduwen van de gebouwen mooi op de achtergrond maar ook de twee heuvels die prachtige ronde vormen hebben. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ik ook, Mies  ;)

Wico heeft heel wat teweeg gebracht in mij dio  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ah mooi, uiteindelijk een diorama "wit ze bik boobiez"  *)

*) vrij naar AlloAllo
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......gerommel op de achtergrond.........
Citaat van: Dirk-Jan op woensdag 10 juli 2019, 08:33:03
Citaat van: Hanzi op woensdag 10 juli 2019, 08:11:29
@citaat wel ff blijven opletten Dirk-Jan
:roll: Nou, dat oplette doe ik wel, ik kom hier net het topic binnenrollen met de slaap nog in mijn oogies, maar het valt me meteen op dat u raaskalt. :-)
Het is dat ik u heel hoog heb zitten, anders vroeg ik aan het forumbestuur om een ban, want u let helemaal niet op. 8)
Tis Arnold die een opmerking maakt en vervolgens wordt ik daar op aangesproken. 8o
Dus ventje, let effe op. :mrgreen: >:-D

Dirk-Jan, de oplettende man.

Oeps, sorry oplettende man... het was voor mij ook nog vroeg...
Fijn dat u me niet direct heeft voorgedragen voor een jaartje "ban", ik sta nu wel bij u in het krijt...
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........


De laatste Rheindiorama-perikelen hebben mij nog iets opgeleverd; namelijk een naam voor dit bijzondere stadje  :thumbup:
Die had ik nog niet.
Vaak over gedacht, maar nu niet meer !

Stel u voor, u bent schipper en vaart de Mittelrhein stroomafwaarts en u nadert over een half uurtje de Loreley.
U bent op uw hoede, want haar schoonheid en verraderlijk gezang kunnen uw schip doen kelderen.
Dan wordt uw blik aan stuurboord gevangen door de fraaie heuvels van het pittoreske stadje Busenberg am Rhein en u denkt meteen aan de wachtende verlokkingen bij de Loreley 8o
Omdat het 1964 is, noemen de locals het stadje gekscherend BB. Verwijzend naar een bekende Franse filmster  :P

Busenberg dus, mooie naam en hopelijk straks een schitterend diorama  ;)

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Citaat van: Tony op donderdag 11 juli 2019, 10:07:37
Wico heeft heel wat teweeg gebracht in mij dio  :D
Grtz Tony

Sorry, twas nie me bedoeling om hier een hele discussie van te maken :o)

Onderstaand nog een sfeerfoto van Busenberg (1.242 bewoners Rheinland-Pfalz)

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Geen discussie, maar heerlijke uitwisseling van gedachten, Wico  ;)

En nu blijkt, dat Busenberg ook nog eens echt bestaat én in ieder geval in de buurt van de Rhein ligt, maakt het nog leuker  :thumbup:
Er ligt zelfs ook een Schloss !

( Dat het hier af en toe wat uit de hand en in het 100 dreigt te lopen, is vooral te danken aan die dekselse Dirk-Jan  :?
Maar ja , ik heb een zwak voor hem en hij is op zijn modelbaanbouwgebied een autoriteit en bedenkt vaak erg creatieve dingen.
Dus ik neem zijn schrijfsels vaak met een korreltje zout en zie het als rare fratsen van een genie  O:-D )

Grtz Tony

( Oja, naast Busenberg landinwaarts bestaat er vanaf nu dus ook Busenberg am Rhein ! )
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
 @citaat

Dank u, denk ik, voor deze "complimenten". :-) :-) :-)
Het toeval wil dat ik net boodschappen heb gedaan en ook zout heb gekocht.
Ik heb dit op mijn toetsenbord en beeldscherm gegooid, zo kan ik u ook met een korreltje zout nemen. :o)

DDJ (Dekselse Dirk-Jan)

N.B. en nog efkes voor de goede orde,
met de uitlatingen en suggestieve opmerkingen over die twee bobbels in u landschap heb ik me niet bemoeid, ik ben een nette jongen. O:-D
Dus ik weet niet wat er nu weer uit de hand liep, maar in deze ben ik wederom onschuldig. O:-D
Eerst al een paar dagen terug Hanzi die mij terecht wou wijzen over een opmerking gemaakt door Arnold en nu dit weer. :roll:
Ik ben hier verzeild geraakt in een topic met reacties van ouwe verwarde mannetjes, lekker dan. >:-D
Gelukkig ben ik het zelf ook, dus ik blijf hier :-) vrolijk mee doorgaan. :mrgreen:



Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Ben blij dat je blijft Dirk-Jan. :) :thumbup:
Want ouwe verwarde mannetjes voelen elkaar goed aan in dit leuke en gezellige topic van de heren Tony und Carl und Mats.

Groet Michel doe volgens zijn vrouw soms best verwarrend kan zijn
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 11 juli 2019, 15:16:03
Gelukkig ben ik het zelf ook
Als jij jezelf een oud mannetje voelt; hoe moet ik me dan voelen... :D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
 @citaat een nog ouder mannetje  :-) :-)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
 :-)
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !.........
Citaat van: h0_miessie op donderdag 11 juli 2019, 15:53:58
doe
:o) Je bedoeld waarschijnlijk die, maar aangezien jij ook verwarrend ben nemen wij dit je niet kwalijk. :-) >:-D

Citaat van: nobody op donderdag 11 juli 2019, 16:05:46
Als jij jezelf een oud mannetje voelt; hoe moet ik me dan voelen
:-) Dat weet niemand. :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !...(2)......
Hoewel ik al op gevoelsleeftijd 87 zit, acht ik het toch nodig om nog even een educatieve update voor de jongere bouwers te plaatsen  O:-D
Het basismateriaal bestaat uit een miskoop; ijslands mos op takjes, gekocht na de kerst bij het Grote Tuincentrum. Meende dat het alleen maar mos was  :?
Niet getreurd, toch gebruiken, met als resultaat het eerste stuk struikeberg van 30 cent achter het slot van Busenberg am Rhein ;)

Doe er u voordeel mee !

Dat geldt ook voor wie het niks vindt, want dan weet u wat u zeker niet moet doen.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !...(2)......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !...(2)......
Dat is pas creativiteit, prachtig hoor. Ken hele volksstammen die een dergelijke miskoop direct in de kliko zouden gooien. Tony maakt er weer iets moois van.

Maarruh gevoelsleeftijd 87? Je bent toch nog lang geen 99. Tenminste mijn gevoelsleeftijd ligt nog ver onder de realiteit. Meestal.😆
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........picowicobello !...(2)......
Dat heet Duizendkunstenaar.
F.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Hallo,


@ Henk; ik gooi niet graag wat weg en wacht op inspiratie  :D Misschien is mijn gevoelsleeftijd mede daarom al zo hoog  O:-D

@ Fokko; ik rommel maar wat voor mijn gevoel en gebruik de opgedane ervaringen   ;)


Ben nog steeds bezig met het op- en aanvullen van de achtergrond. Vooral meer groen en vandaag ook nog een tunneltje erbij.
Of eigenlijk; eronder.

Stukje bij beetje wordt de achtergrond compleet  ;)

Grtz Tony




Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Wordt steeds fraaier.
Je kunt de achtergrond in de autotunnel zwart verven, dat blauw valt wel erg op. Een kleine spiegel als achterwand staat misschien ook wel aardig.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Dank je, Piet !

Alles staat nog los en is in de uitprobeerfase.
Het is passen en meten en vooral veel kijken.
Die blauwe lucht gaat nog weg  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
En die schroef hopelijk toch ook? Je hoeft hem niet weg te gooien maar in een doosje bewaren lijkt mij ook een mogelijkheid. 😂
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Die schroef verdwijnt ook nog, Henk.
Is voorlopig nog mijn vastpak-hulpje, maar mag later als beloning een mooi groot schilderij dragen  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Hoi Tony,

Je vastpak hulpje, ah ja dat is handig. Heb je vaak last van duizelingen of evenwichtsstoornissen? Ik wel, moest gisteren nog snel wat beetpakken om niet van de steiger te vallen. LOL

Ik mag toch hopen dat dat een schilderij uit eigen oeuvre wordt?
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Geen last van duizelingen of evenwicht, maar wel te korte armen, Henk  :?
Of nog beter gezegd; een te diep geworden diorama  :D

Het schilderij is uiteraard van eigen kwast  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........een sluitstuk......
Ben ik een paar weken weggeweest, staat gelijk de hele miniatuurwereld op z'n kop.
Mooie veranderingen en verbeteringen. We kwamen Carl nog tegen met zijn dames
hij wil weer naar huis en heeft voorlopig genoeg van de Taiga, aan ieder de groeten.
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
 @citaat Wat leuk dat je Carl nog bent tegen gekomen, Wiggert  :P
Dat maakt je vakantie helemaal áf  :thumbup:

Carl kan helaas nog niet terug, want de hele meute is op vakantie !
De scenarioschrijver is naar MiWuLa om inspiratie op te doen, de regisseur is naar Cannes om met collega's te chillen en de Broeders en Zusters zijn naar Lourdes  O:-D
Alleen Herbert is nog op zijn post en houdt mij nauwlettend in de smiezen  :?

Veel tijd is er niet om te knutsen, maar de achtergrond heb ik nu zover klaar dat ik hem echt vast kan zetten en afwerken  ;)
En haast is er - zeker gelet op de komende hittegolf  :-(  - helemaal niet bij !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......

Je blijft verbazen met je simpele  :?: dio's
dit ziet er ook weer mooi uit ,zeker met die achtergrond
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
 8) Leuk, leuk en leuk. :thumbup:
Maar de linker boobie kan nog een beetje groen gebruiken. :roll:
Morgen kan het nog, dan vallen de temperaturen nog mee, daarna heb je hitte verlof. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama.........en het laatste sluitstuk......
Het ziet er weer prachtig uit Tony. :P :thumbup:
Zeer zeer sfeervol ook al heeft de linker boobie iets minder groen wat dan weer mooi afsteekt tegenover de rechter boobie die aardig met groen begroeid is.
Citaat van: Tony op zaterdag 20 juli 2019, 15:23:00
de Broeders en Zusters zijn naar Lourdes  O:-D
Daar ben ik niet helemaal zeker van dat de Broeders naar Lourdes zijn vertrokken Tony.
Details zullen later onthuld worden door een zekere Frank (frank-103) in mijn topic. ;)

Groet Michel