Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Tony's simpele banen............Tinnen Tony !

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Wat een beetje groen al niet kan doen  :)

De kerk komt gelijk beter uit de verf Tony   :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Ha die Tony.
Zoals altijd, weer bijzonder leuk gemaakt en prachtig beschreven! :D
Maar ik ben bang dat het moment begint aan te breken dat de hele kloosterorde en alle volgers op bedevaart naar Lourdes moet gaan vertrekken. O:-D

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama....een onthulling..........
Citaat van: Tony op dinsdag 25 juni 2019, 17:43:56
... Er kunnen wel ansichtkaarten gekocht worden  :D

Zo, dat wordt nog wel even priegelen Tony ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Hallo,

@ Peter; sterker nog; de kerk staat zelfs op de verf  :D En inderdaad, het groen zorgt zorgt zowat altijd voor de finishing touch  ;)

@ AlbertJan; dank je, ik doe mijn best ! Gelukkig is Lourdes niet zo in trek bij de Preisers; ze lopen daar nogal verloren. Dus voor een uittocht vrees ik niet  B)

@ Erik; die ansichtkaarten worden hier straks bij de Broeders van het Rechte Spoor gedrukt. Zijn al besteld  O:-D


Vandaag is een bijzondere dag !

Precies 5 jaar geleden kwam Carl niets vermoedend ( toen nog naamloos ) op pagina 6 mijn topic binnen gewandeld.
Als grapje tussendoor, dacht ik toen.
Maar hij was een blijvertje; eerst als hulpje bij het bouwen en gaandeweg is hij zijn eigen leven gaan leiden en steeds meer preisers deden met hem mee  :P
Hij heeft mijn leven verrijkt en veel plezier opgeleverd !
Het is een echte vriend geworden  ;)

Hopelijk kan ik dat over 5 jaar - bij zijn volgende jubileum - nog steeds hier schrijven.

Dank aan alle trouwe volgers en hun reacties ( die vaak ook voor nieuwe inspiratie zorgen ) en ook aan de scenarioschrijver ( die ook wel eens een writer's block heeft ), de afdeling decorbouw en de regisseur  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Carl, een fijne dag gewenst ! Dat gaat vast lukken, want de Twins zijn ook op je feestje gekomen  :P

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
 :) Dat is een bijzonder heugelijke gebeurtenis, voor vele van ons is Carl een vriend op afstand
en ik denk dat vele van ons diep in hun hart ook een Carl op hun baan zouden willen hebben. O:-D
Een hoop modelbaanscenerybouwers hier  prutsen eigenlijk maar wat aan, ze missen de handige handjes van Carl. :-)
Maar ja, der is maar één Carl en die woont in Limbabwe bij Tony. :)
Gelukkig kunnen wij meegenieten van alle goede daden van onze kleine vriend, we willen hem nooit meer missen.
Ook gelukkig is Carl niet altijd de vrome Preiser O:-D, hij geeft zich regelmatig over aan drankmisbruik en vrouwen gebruik,
hoewel ik bij dat laatste me wel afvraag wie er wie "gebruikt". :roll:
De TaigaTwins die lijken vaak de overhand te hebben in het "gebruik". >:-D
Maar goed, Carl, ik wens jouw een hele mooie dag toe met veel drank en veel vrouwengebruik met de Taiga Twins. :P :D
Neem het ervan en geniet, dat doen wij al 5 jaar van jou! :thumbup:
Op naar het volgende jubileum. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Citaat van: Tony op woensdag 26 juni 2019, 09:48:55

Hij heeft mijn leven verrijkt en veel plezier opgeleverd !
Het is een echte vriend geworden  ;)

Helemaal met je eens Tony. :) :thumbup:
Op naar de 10 jaar Carl. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Ook vanaf deze kant de felicitaties :important: Ik lees altijd met veel plezier de avonturen van onze kleine vriend. Ik zou zeggen neem er een biertje op en op naar het volgend jubileum :D.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Gefeliciteerd met dit jubileum, Carl, Tony en peetvader Michel!


Ik was recent in Nijmegen, mede om daar de modelspoorwinkel te bezoeken, maar ook om naar de zangkunsten van Phil C te luisteren, toen wij wandelend richting het centrum van Nijmegen (in Nijmegen en omgeving wordt veel gewandeld) een kerkje met bijbehorende Mariagrot hebben gespot (OLV Lourdeskerk, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Lourdeskerk_(Nijmegen)). Zonder echte reden heb ik daar een kiekje van gemaakt, het zal een teken van boven geweest zijn, en die foto komt nu goed van pas om hier te plaatsen.

Zo'n Mariagrot doet mij altijd denken aan het plaatsje Kevelaer, bij Venlo over de grens in Die Heimat, waar ook iemand Maria heeft gezien. In plaats van deze persoon naar een opticien te sturen heeft men daar een groot aantal kerken gebouwd en de bijbehorende horeca, want kerkgangers op bedevaart lusten best wel wat. Die horeca is ook voor de niet-bedevaartgangers de moeite waard, ik heb nog nooit een koffiehuis gezien met meer keuze in gebak. En dat uiteraard tegen bescheiden Duitse prijzen. En zo is Kevelaer echt een bedevaartsoord, ook voor de gebakproevers! Hachelijk?
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Lang zal Carl leven en dat we nog veel mogen meemaken met hem.  :-)
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Carl, gefeliciteerd en nog vele jaren erbij! Drink er een lekkere trappist op!
Re: Tony's simpele banen.......Carl's jubileum !......
Citaat van: frank-103 op woensdag 26 juni 2019, 21:47:05
In plaats van deze persoon naar een opticien te sturen
:-) :-) :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Hallo,

@ Dirk-Jan; dank je ! Dat zijn hartverwarmende en rake woorden ! We doen ons best om er weer 5 jaar aan te plakken  :P

@ Mies; dank je ! We gaan er voor  ;)

@ Wico; dank je ! Het zijn een paar pintjes meer geworden, dus we gaan wat zwalkend verder  :D

@ Frank; dank je ! Hier in Limbabwe is het heel gewoon om naar Kevelaer te gaan en we zijn er ook een stel keer geweest; wat kaarsen opsteken voor familie en vrienden, een stukje bezinnen en ook de plaatselijke middenstand ( behalve de opticien ) en horeca steunen  :P

@ Kees; dank je ! Dat gaat wel lukken, denk ik.  :P

@ Hans; dank je ! De Broeders hebben extra bier gebrouwen en er samen met Carl duchtig van geproefd  O:-D


Vanmiddag is Carl samen met de Twins  Oostwaarts getrokken; ze gaan in de taiga de familie bezoeken en knopen er meteen een vakantie aan vast.
"Je ziet ons wel weer verschijnen, Tony. Effe lekker incognito wegwezen en ontspannen. En vergeet niet die treinfanaten te bedanken !"

Tis wel stil hier zonder hem, maar hij heeft het verdiend  :thumbup:
Dan maar weer alleen verder aan het Rheindiorama knutsen. Vandaag een stukje berg erbij gemaakt; een echte Dutch molshoop mountain  ;)
Al die scenery-delen staan en blijven nog los en worden pas later aan elkaar geklooid.

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Dag Tony.

Vooralsnog gefeliciteerd met de behaalde resultaten! :thumbup:
Zo achter het klooster zou de rotspartijen nog wel uitgebreid
kunnen worden, de Rijn stroomt immers door een dal :wink:
En bij het spoor aan de zijde van de kapel zie ik ook de mogelijkheid
voor een portaal ... heb nog iets in jouw rommelbak liggen? :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Tony

Komt dit goed of komt dit niet goed zonder Carl  8o
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Citaat van: peterke33 op donderdag 27 juni 2019, 16:54:50
Komt dit goed of komt dit niet goed zonder Carl  8o
:o) Hoewel Tony eigenlijk maar een prutser is, heeft hij toch wel wat modelbouwvaardigheden. O:-D
Met verf kan hij ook best redelijk overweg, hij kan goed roeren. :biggrin:
Dus met een beetje mazzel gaat het bouwsel toch ergens op lijken, ondanks de afwezigheid van Carl. :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Hoi,

@ Erik; berg/rots achter het slot is en was zeker de bedoeling ! Een tunnelportaal had ik al eens geprobeerd en gisteravond voor de zekerheid nog eens; als je op de foto's afgaat, zou dat best kunnen, maar in werkelijkheid is het echt niks. Vaak is het andersom; dan zie je op de foto mogelijkheden die je eerst niet zag  ;)

@ Peter; komt zeker goed hoor ! Carl leest mee op het forum en belt meteen als het nodig is  :P

@ Dirk-Jan; wederom scherp geanalyseerd  :thumbup: Maar zoals hierboven al gezegd, Carl leest en kijkt mee en grijpt meteen in  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...............Dutch mountains...........
Citaat van: Tony op vrijdag 28 juni 2019, 09:51:04
Maar zoals hierboven al gezegd, Carl leest en kijkt mee en grijpt meteen in  :o)

Grtz Tony

Carl omnipotens  :D
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
 @citaat en ook; Carl Magispotentis  :D


De laatste dagen even nix diorama, maar vandaag dus wel  :P
Bezig met het provisorisch uitproberen van nog meer achtergrond-bergen en alsnog geprobeerd een tunnel(portaal) in te passen.
Dat lukte, toen ik bedacht dat de hele plaat waarop het dio rust eruit te halen is.
En omdat alles los op die plaat staat, kon ik die een stuk naar voren trekken en de hele handel naar achteren schuiven  ;)
Leverde meer water en ruimte/diepte op  :thumbup:
Kan nu wel nóg lastiger bij de kastjes eronder komen  :thumbdown:

Maar het resultaat mag er wezen  O:-D

Bedankt Erik ! Zonder jouw commentaar had ik het nooit (2X) opnieuw geprobeerd  :thumbup:

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
De tunnel is een prachtige aanvulling en geeft de dio meteen een ander gezicht. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
Dacht ik ook, Mies  ;)

En de definitieve versie wordt nog mooier  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
Ik kijk er naar uit. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
 :roll: Die tunnelingang kan gerust wat verder naar voren, dan krijg je meer diepte in de tunnel en zie je niet meteen de muur. 8)
Aangezien je wateroppervlak is uitgebreid, heb je meer ruimte om de tunnelingang een tunnelingang te laten lijken. O:-D
Tis wel effe een klussie, maar dat vindt jij leuk. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
 :o) Of een stuk uit de muur hakken, word je tunnelingang ook meer een tunnelingang. 8)
Ik weet niet wat er achter die muur zit, en als jij het ook niet weet gewoon uithakken, zie je het vanzelf. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
Dag Tony.

Dat is inderdaad het resultaat wat ik voor ogen had :thumbup:
De slinger in het spoor maakt het geheel tot een mooie Duitse compositie!

Wel oppassen met het schuiven Tony, want de trap naar de oever staat zwak op z'n pootjes ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama...........3 keer is scheepsrecht.......
Heel mooi, Tony. Het wordt een schitterend diorama, met veel inspiratie voor de minder creatieve forumleden, zoals ik  :P :P
Misschien kun je de tunnelachterwand zwart maken? Dan valt het waarschijnlijk minder op dat het spoor niet verder loopt...

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Hallo,

@ Erik, Roel en Dirk-Jan; ik heb al wat aanpassingen in gedachten voor de tunnel; een ervan is, om ook het spoor wat anders te leggen. TZT te zien hier  ;)


In het weekend een eurobofje gehad en daarom vandaag naar het snoepwinkeltje getogen  :P
Daar stond al een tijd een mooie blauwe E 18 waar ik wel zin in had, maar een schapje lager vond ik nog wat leukers.
Even proefrijden, nog een snoepje van de week erbij gezocht, inpakken en rap naar huis !
Daar aangekomen, keken de Preizigers op het perron van Lindental verbaasd op en waren blij verrast met deze uitbreiding van de verzameling  ;)

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Tony,

Zowel de DAF truck als de vliegende Hamburger zijn schitterende aanwinsten. :) :thumbup:
Van de vliegende Hamburger gaan de preisertjes graag gebruik van maken en de truck die kunnen Carl en Mats nog wel eens gebruiken voor een klusje. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Je hebt je eurobofje (Europese ziekte of financiële meeFaller?) gelijk maar weer goed besteed! Wel de hoogte van je valbeveiling in de gaten houden met zo'n vliegende Hamburger!
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Bofkont  ;) Mooie aanwinsten gescoord.
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Een heel mooie aanwinst, Tony. We boffen toch maar met zo'n snoepwinkeltje....
Die reed vast ook langs de Rhein  :D

veel plezier ermee!

groeten, Roel
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Tony,

Beide aanwinsten zien er zeer goed uit. Veel plezier ermee! Zo'n eurobofje kunnen we allemaal op zijn tijd wel gebruiken :D.

Groeten,
Wico

Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Tony

Jij hebt ook weer leuke dingen gekocht, en de ene krijgt het de andere moet het kopen  O:-D >:-D >:-D
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Mooie aanwinsten Tony!  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
 :roll: Eurobofje?? Was dat dan, is je zakgeld verhoogd? Een oud dametje overvallen? Loterij gewonnen? Belasting dienst opgelicht? Huishoudportemonnee geplunderd? :o)
Nou ja, wat maakt het uit, je hebt er een prachtig treinstelletje bij, past perfect op de old skool banen. B) :thumbup:
En nog een allerleukste Daf, geschikt voor elke maf. :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......

Hoi,

Het eurobofje betrof het eindelijk verkopen van mijn podium-buizen-gitaar-versterker van 35 kilo. Ik heb geen bandje meer, dus.......
Geen zorgen verder; er staan hier nog 3 handzame versterkers die ook nog genoeg geluid produceren  O:-D

@ Mies; zo'n Daf -zonder Nederlandse opschriften- zocht ik allang. Zeker handig ook voor Carl en Mats ! De Hamburger stond ook allang op mijn lijstje  ;)

@ Hans; het her-bestede geld is een mooie herinnering aan mijn trouwe versterker. Om die Hamburger maak ik me geen zorgen; ik heb een kap op mijn BBQ  :o)

@ Dick; dank je ! Het spul staat lekker op de baan te pronken  ;)

@ Roel; wij boffen zeker met "ons" snoepwinkeltje  :thumbup: Als de Hamburger in het dio gaat, is het voor even de Elbe  :D

@ Wico; als ik bij jou kijk, heb jij ook geen gebrek aan eurobofjes  :D

@ Peter; jaja, verschil moet er wezen  ;)

@ Henk; dank je ! Ben er ook erg blij mee  ;)

@ Dirk-Jan; een deel van ooit geïnvesteerd geld weer terug en opnieuw geïnvesteerd. Heb trouwens ontdekt, dat er zich achter de muur van de tunnel een gang bevindt. Kreeg helaas van mijn vrouw geen kap- of boorvergunning  :?

De Japanse KATO Hamburger voor 3-rail heeft mooi wisselende sluitlichten en rijdt prima  :thumbup: De wat knullige sleper maakt wel bovenmatig herrie, maar die ga ik stiller maken.
Je kunt ook niet alles hebben voor die prijs. En nieuw (Märklin) spul van ?300,- en meer  ga ik echt niet meer aanschaffen. Bij thuiskomst met de nieuwe aanwinst  verdwijnt die nogal snel in de grote verzameling en wordt ook rap gewoontjes. Dat is het me niet meer waard.

De eerste aangeschafte 20 loc's leverden -achteraf gezien- de meeste blijdschap op !

Grtz Tony

( die wel ooit nog eens een BR 53 hoopt te scoren, want er moet wel altijd iets te wensen zijn  O:-D )     




Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Citaat van: Tony op vrijdag 05 juli 2019, 13:15:54dat er zich achter de muur van de tunnel een gang bevindt. Kreeg helaas van mijn vrouw geen kap- of boorvergunning  :?
:roll: Hhmm.... een gang is eigenlijk een (meestal) rechthoekige korte tunnel; boven, onder, links en rechts muur/beton/steen, alles wat een tunnel ook heeft. :o)
Jammer dat mevrouw Tony mijn visie niet deelt, de oplossing is zo simpel en nabij. O:-D

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Tony gefeliciteerd met je nieuwe aanwinsten. Ziet er erg goed uit, ware het niet dat ik liever een cheesburger heb dan een hamburger. Die DAF ben ik wel jaloers op. Prachtig model. Die zou het hier heel goed doen op de baan.
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......

@ Dirk-Jan; Frau Tony had aan een simpele blik genoeg, om mijn eventuele plannen te laten verdampen  :D
Na bijna 50 jaar gelukkig samen, leer je elkaar(s grenzen) wel kennen  :P

@ Henk; Ik heb het met een plakje cheddar op het dak geprobeerd; bleef goed plakken, maar het werd er niet mooier van  ;) En tja, die Daf's van Artitec zijn fraai en zelfs 2e hands best prijzig, maar voor deze keer mocht het van mezelf  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.......een verrassing uit het snoepwinkeltje.......
Er zijn weer prachtige aanwinsten toegevoegd aan je collectie Tony  :thumbup: :thumbup:

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Hallo volgelaars !

@ Peter;dank je en met dat plezier zit het wel snor  :P


Ben weer met het Rheindiorama aan de slag gegaan; eerste plan was, om de tunnel niet dieper te maken, maar om de laatste kromming van de rails andersom te maken, zodat de inkijk veel kleiner is.
Zou veel prutswerk worden, dus eerst maar wat anders proberen  :?

En dat is gelukt  :thumbup:
Mag ik dat zeggen ?
Ja, dat mag ik zeker zeggen !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Het is eventjes wat werk maar het resultaat mag er zeker zijn Tony. :) :thumbup:
Niks meer aan doen alleen nog kijken en genieten van de tunnelingang. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
 @citaat Wordt nog veel meer werk, Mies  ;)
Alles staat en ligt nog los en wordt pas definitief, wanneer de hele achterkant en het stuk met slot klaar is en vastgezet.
Mag gerust, want alle tijd en er liggen bergen WOSA-punten in het vooruitschiet  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Prachtig, Tony.
Is goed geslaagd!

Groeten,Roel
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Netjes, ik zie licht aan het einde van deze mooie tunnel.
Goed werk.

Gr,
Arnold
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Ziet er goed uit.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Ik zie nog wel een hobbeltje te nemen, verder wordt het wel een leuk diorama zo.





Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Citaat van: Tony op zondag 07 juli 2019, 12:20:28
Ja, dat mag ik zeker zeggen !
8) U mag hier alles zeggen, tis uw topic. :o)
Zolang het maar wel ABN blijft natuurlijk, of eigenlijk ABL in uw geval. (Algemeen Beschaafd Limburgs) O:-D
Maar dat tunneltje heb je zo goed opgelost, simpelweg heb je gewoon gedaan wat ik al eerder had opgemerkt en je had opgedragen te doen, heel goed.:-) >:-D
Citaat van: Dirk-Jan op dinsdag 02 juli 2019, 17:18:25
:roll: Die tunnelingang kan gerust wat verder naar voren

8) En @ iTom, dat is een old skool waarschuwingssysteem; dan word de Preisermachinist wakker geschud en weet hij dat hij een tunnel nadert.
En vanf de andere kant komen er geen treinen, in die tunnel zit een muur, dat moet zo blijven, opdracht van Frau Tony. O:-D

Dirk-Jan


Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
 O:-D Tony, sterkte met het verwerken met het verlies van de Nederlandse meiden van de U.S.A.
Toch tweede geworden op een W.K., das lang nie slecht. :)
Toch ook mijn medeleven voor de Amerikaanse meiden, die moeten langs bij die  :o) Trump :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......nieuwe tunnelvisie.................
Dag Tony.

Mooi opgelost met het tunnelportaal :thumbup:
De trap staat weer stevig en het bootje ligt mooi op het droge ...

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......Rheindiorama......een blik in het archief..........
Hallo,

@ Roel; dank je ! Het gaat steeds meer de goede kant uit  ;)

@ Arnold; dank je ! Ik ga wel een blacklight in de tunnel maken, anders wordt het te licht  :D

@ Dick; Dank je ! Ben blij, dat ik toch nog een tunnelpoging gewaagd heb  ;)

@ Tom; Dank ! Jij bent de eerste die dit (h)euveltje opmerkt  :D Vanaf de plek waaruit ik dit dio zie, is het onzichtbaar en hinderen doet het niet, want er kan toch niet gereden worden. In de eindfase van de bouw ga ik het bobbeltje er misschien toch nog uit halen  ;)

@ Dirk-Jan; In het vervolg volg ik je advies meteen op; sommige volgers kun je maar beter zelf ook volgen. Volgens Frau Tony is dat ook zo  O:-D

@ Erik; met dank aan de denktank uit Almelo  :thumbup:



Op deze treinkamer is het - als gevolg van de bouwactiviteiten - onderhand alweer een enorme kolerebende   O:-D
Met als hoofdklapper een piepschuimfriemelkorrel-en-stukjestapijt. Dat opruimen kan nog niet, want er moet nog meer getempext worden  :D
De bergachtige achtergrond moet nog gemaakt. Dat is de volgende stap.

Ondertussentijds ben ik eens in mijn rijke archief aan het schommelen gegaan en ontdekte, dat ik nu met tussenpozen zo'n anderhalf jaar bezig ben met dit dio.
Waarvan akte en wat beeldmateriaal  :P

Grtz Tony

Ps de hele meuk is voornamelijk gemaakt van afval, krijgertjes, resten, erfenis, oude 2e hands huisjes en restmateriaal. Heeft in totaal nog geen ?50,- gekost.