Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Dank voor de reacties, heren !

En wat meningen en zienswijzen wisselen kan ook geen kwaad  ;)
Dit diorama is ook mede voor fotoshoots mét bovenleiding gemaakt.
Op mijn banen vind ik de masten gewoonweg niet mooi en de draden erg onhandig.

@ Mies; dank je ! Hopelijk vindt de WOSA dat ook  :D

@ Kees; dat weet ik niet, er heeft zich trouwens een kleine Nederlandse drukkerij gemeld voor een Nederlandse uitgave ! De WOSA piekert zich nu suf, of ze dat kunnen toestaan of niet  :?
Er zitten ook wat haken en ogen aan het idee. Als ik meer weet/hoor, laat ik het weten  ;)

@ Erik; ik begin die pakken vla steeds lekkerder te vinden, de vormen, de kleurvlakken en vaak ook de belijning, maar bij die printjes haak ik ook af  ;)

@ Guy; ik weet dat er heel fraaie bovenleiding te koop is, maar ik ga er niet aan beginnen. Hieronder straks mijn zeer persoonlijke en wat uitgebreidere kijk op de baanbouw  ;)

@ Dirk-Jan; mooi gerijmeld ! Het gaat inderdaad om de eigen lol die je aan de hobby beleeft  :thumbup:

@ Wico; dank je ! Dat gaat bij jou vast mooi worden, dat was je vorige baan ook al   ;)

@ Frank; die foto is heel erg oldskool en de link geeft een mooi beeld van je oude baan  ;)

Wie mijn topic vanaf het begin gevolgd/gelezen heeft, weet onderhand al aardig wat over mij.
Wie dat later allemaal door wil spitten, krijgt misschien wel pijn in zijn rug, want het is onderhand een hele berg geworden  :P
Dit forum is voor mij een hobby op zich geworden en ik voel me hier helemaal thuis. Ik heb geen facebook of anderszins en ben behoorlijk digibeet.

Nadat ik hier in 1976 kwam wonen, verscheen er na 2 jaar de eerste treinbaan op zolder. Een stel jaren later gestopt, de helft verkocht en de rest bewaard.
In 1993 bij een treinclub gegaan en opnieuw begonnen. Veel (bij) geleerd, want er was ook veel veranderd. Me ook suf gelezen aan Miba's en Eisenbahnjournals.
Na een jaar zowat heb ik mijn vriend ( nu de voorzitter van ons 2-persoons treinclubje ) aangestoken met het treinvirus. We hadden samen een bandje namelijk. Ook hij kwam bij de treinclub. Na een aantal jaren zijn we overgestapt naar de treinclub in Roermond en bouwden we ook mee aan banen voor beurzen. Nog meer geleerd. Uiteindelijk zijn we ons eigen clubje begonnen. Ondertussen een heel stel banen thuis gebouwd en afgebroken en was ik steeds meer gefocust op het zo mooi mogelijk nabootsen van natuur. Op de clubbaan ( die eigenlijk van mijn vriend is ) heb ik vooral het groen voor mijn rekening genomen. Heeeel veel zeeschuimbomen/struiken gemaakt en laagje voor laagje begroend. Op die baan proberen we alles zo echt mogelijk te maken. Tot een jaar of 6 geleden hadden we allebei alleen maar stomers en diesels. Geen bovenleiding nodig en mooi vonden we dat ook niet. Daarna kwamen er toch E-loc's. Smaken veranderen ....We bezoeken 3 of 4 keer per jaar een beurs (boodschappen en inspiratie inslaan) en smullen net als iedereen van de ware baanjuweeltjes.

In de tussentijd heb ik veel zaken weer losgelaten; wagens hoeven niet meer kortgekoppeld te zijn, mogen gerust hetzelfde nummer hebben, rijtuigen hoeven ook geen inrichting en passagiers meer te hebben en eventuele binnenverlichting heb ik er altijd al van uitgeschakeld  (sleper gesloopt). Ook herontdekte ik het oldskool-gebeuren en werd verliefd op het oude spul.(treinen en huisjes/scenery) Tegenwoordig mag van mij alles en doe ik waar ik zin in heb. Een hele opluchting ! Soms probeer ik "net echt" echt iets te maken en soms juist niet.
En vaak wordt het een combi.

Achteraf gezien had ik ook niet digitaal hoeven te gaan; ik rijd/speel altijd maar met één trein. Die kan ik dan in al zijn schoonheid bewonderen. (Of lekker wat rangeren)
Van meer rijdende treinen tegelijk krijg ik de kriebels, dus automatiseren is ook niks voor mij. En omdat ik graag scenery maak en zie, bouw ik liever 2 banen boven elkaar, dan dat ik een schaduwstation heb.

Wie nog meer wil weten (en zien); gewoon op bladzijde 1 van dit topic beginnen  :D

En omdat er ook wat te kijken mag wezen; ik vond een leuk oldskool fillumpie  :P

Grtz en welterusten,
Tony

   







[/i]
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Tony dat heb je voor de niet begrijpers heel duidelijk gemaakt, voor de meesten onder ons was deze uitleg natuurlijk niet nodig. Ik geniet van al je spinsels, met of zonder bovenleiding, realistisch of fantasie, maakt allemaal niks uit, het geeft plezier aan jou en ons. :thumbup: :thumbup: :thumbup: >:-D
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Boodschap is blijkbaar goed aangekomen, Wiggert  ;)

Bedankt voor de feedback  :thumbup:

Grtz Tony

(die een update aan voelt komen  :D )
Re: Tony's simpele banen..........surprise !!!.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........surprise !!!.........

Hallo leesteraars !

Carl en Mats hier  :P
Omdat Tony alleen maar komt rijden en loc's onderhouden en verder niet zoveel met zijn poot mag klooien en daarom ook vaak op het forum zit en er dus weinig tot niets aan de banen of wat dan ook gebeurt, hebben we maar de stoute laarzen aangetrokken en een verrassing voor hem gemaakt  ;)
Dit was hij vanaf zijn thuiskomst uit Italië al van plan, maar het kwam er maar niet van.

Schöne Grüsse und nix verklapfen aan hem, Carl und Mats

Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2013

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Je hebt een lang verhaal geschreven, Tony, maar de kern zit voor mij in dit zinnetje:

Citaat van: Tony op zaterdag 11 mei 2019, 00:34:31
Tegenwoordig mag van mij alles en doe ik waar ik zin in heb.

Dat is toch de kern van de hobby: iedereen doet het op zijn eigen wijze en vult het zelf op zijn manier in.
En daarbij wordt er op het forum genoeg geplaatst (niet alleen door jou) waar velen van mogen meegenieten!
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Citaat van: Tony op zaterdag 11 mei 2019, 00:34:31
Tegenwoordig mag van mij alles en doe ik waar ik zin in heb.
:o) Nou, nou, laat mevrouw  :-* Tony dit maar niet lezen, die denkt daar vast anders over. :mrgreen:

B) Maar Carl en Mats hebben voor een hele mooi update gezorgd. :thumbup:
Ik heb sinds gisteren hier op mijn werk een nieuw beeldscherm, zo'n beetje 1000 inch breedbeeld. :o)
Alles lijkt nu wel spoor 1, tis machtig prachtig om zo op het forum te koekeloeren. 8)
(doe ik natuurlijk alleen in mijn pauze O:-D)

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Hallo Tony,

Mooi diorama, grote foto's

Gr Einte
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....

Hallo !

@ Carl & Mats; ik was blij verrast, toen ik jullie verrassing zag  ;) Nou kan ik zo vaak ik maar wil volle bak genieten van het oldskoolstation  :thumbup: Ook slim dat jullie het oldskool-minidio erbij hebben gezet ! Ik ben trots op jullie  O:-D

@ Frank; dat is zeker de kern van (iedere) de hobby ! Vooral, wanneer je bewust dingen wel of niet (meer) doet. Voor mij was het een bevrijding, om niet steeds "professioneler" te willen worden of te zijn.  :warning: Het idee, dat de lat telkens weer wat hoger moet, kan heel beklemmend werken.  :warning: ( zo, nu heb ik precies verwoord, wat ik ook wilde overbrengen  ;) ) Thnx dus  :thumbup:

@ Dirk-Jan; Daar schrijf je me wat  8o Gelukkig was het maar een kwinkslag en geschertst bedoeld  O:-D
Wat Carl en Mats betreft kan ik kort zijn; ze hebben voortreffelijk werk verricht en dankzij de posterfoto's is het door iedereen goed te bewonderen  :D

@ Einte; dank je ! En met het nieuwe formaat foto's zit het wel goed  ;)


Uiteindelijk gaat het station een nog een keer een veel mooier en beter plekje krijgen (hoop ik toch), maar voorlopig hebben andere zaken voorrang.
Ook hebben de Taiga Twins mij in het oor gefluisterd, of ik niet iets vergeten was omtrent Carl, want................
Ik kon ze geruststellen; nee dames, niet vergeten, maar ben nog druk aan het denken over hoe en of wat en wanneer.
Voorlopig geheim dus, zeker omdat Carl er nix vanaf mag weten en zoals jullie ook wel weten; hij leest hier mee ! Plaatst zelfs zelf updates  8o

Grtz (en zonder foto deze keer)

Tony


Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Citaat van: Tony op zondag 12 mei 2019, 13:22:53
Voor mij was het een bevrijding, om niet steeds "professioneler" te willen worden of te zijn.  :warning:
:roll: Gelijk heb je, er zijn er meer die er zo over denken.
Onderstaande  is een iets andere hobby, maar het principe is hetzelfde. O:-D
https://nos.nl/artikel/2284184-weer-sluit-sterrenchef-zijn-restaurant-zweedse-topkok-stopt-ermee.html

Citaat van: Tony op zondag 12 mei 2019, 13:22:53
Het idee, dat de lat telkens weer wat hoger moet, kan heel beklemmend werken. :warning:
:o) Ook weer helemaal juist, lat steeds hoger, trappetje derbij, lat weer hoger, ladder derbij, lat weer hoger, dubbelle ladder derbij, het gaat maar door.

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Zo is dat, Dirk-Jan !

Lekker vrij en onbekommerd en met de voetjes op de grond  O:-D
Dan is zelfs de Batcave mogelijk  :D

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Citaat van: Dirk-Jan op zondag 12 mei 2019, 13:50:25

:o) Ook weer helemaal juist, lat steeds hoger, trappetje derbij, lat weer hoger, ladder derbij, lat weer hoger, dubbelle ladder derbij, het gaat maar door.

Dirk-Jan

:D  >:-D



Bron: Leeuwarder Courant
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
 :-)
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Er zit een hoop leven in, mooi hoor.
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
 @citaat @citaat

Jullie zijn het vandaag wel heel heel heel erg met elkaar eens  :D :D :D. Sinds het lesbische berenkoppel van Dirk-Jan weet ik ook dat alles kan en mag in deze hobby. Nu ben ik zelf nog wel wat strenger in de leer, en streef naar een geloofwaardig beeld naar Zwitsers voorbeeld. Daar heb ik dan weer lol in. Vrijheid blijheid en elkaar in waarde laten, daar gaat het om (en daar zijn jullie het vast ook weer over eens O:-D).

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........de jodel-express....(2)....
@ DirkJan; dank je, ook namens Carl en Mats  ;)

@ Wico; het werd ook eens tijd ! Maar met Dirk-Jan weet je het nooit zeker  :o)

Met jezelf tot doel stellen, om een zo realistisch mogelijke baan te maken is helemaal niets mis. Dat probeer ik met mijn vriend op onze klupbaan ook. Is erg leuk  :thumbup:
Thuis stel ik me tegenwoordig andere doelen en dat geeft meer mogelijkheden  ;)
Maar wat ik ook doe, het moet wel zo mooi mogelijk worden en daar steek ik heel veel tijd en energie in.

( dit is de filosofische pagina van mijn topic  B) )

Grtz Tony

( die stiekem het dio van Carl en Mats wat heeft veranderd )


Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders........

Terwijl Carl en Mats naar hun moeder waren, ben ik nog wat gaan schuiven in het dio.
Het station staat nu lekker ouderwets evenwijdig met de rand en heeft nu messing Fleischmann-rails gekregen.
Daarna nog wat extra groen gepoot.
Voor de zoek-de-verschillen-liefhebbers zijn er ook nog wat andere details bij gekomen  8)

Als het enigszins gaat, binnenkort weer verder met het Rheindiorama  :P

Grtz Tony

Ps. voor Dirk-Jan; na het trapladderen met de steeds hoger liggende lat wordt het pas echt problematisch; dan ga je steigeren  :D

Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders........
Het zag er al goed uit en nu nog steeds :). Er moet nog wel wat met ballast en kleur aan het spoor gebeuren lijkt mij maar dat weet je zelf het beste. Ik kijk weer uit naar het Rheindiorama.
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders........
Ik denk dat Carl en Mats het niet erg vinden dat je hun mooi gemaakte dio wat heb veranderd Tony.
Denk zelf dat ze je veranderingen zelfs goedkeuren want die weten dat jij het doet om het nog fraaier en sfeervoller te maken. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
@ Henk; dank je ! Die ballast hebben Carl en Mats vandaag geregeld  ;)

@ Mies; ze vonden het prima zelfs en ze hebben het net vrolijk fluitend nog verder afgemaakt  ;)


Het dio is maar tijdelijk; om lekker van te genieten  ;) Alles staat en blijft los. Het station gaat tzt een definitievere plek krijgen, misschien in combinatie met het gebruikte minidio. Het schap in het wandrek is bedoeld, als proef-kijk-plek wanneer ik aan nieuwe dio's werk, of als tijdelijke etalage zoals nu.
De "ballast" is er vandaag snel eronder gefrot. Voor het oog goed genoeg.

En dan de bonus !
De oldskool toren die ik laatst van de molen geknutst heb, heeft na lang kijken en zoeken ook zijn uiteindelijke bestemming gekregen  :thumbup:
Misschien dat die qua kleur nog wat aangepast gaat worden.

De WOSA zal tevreden zijn  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
In iedergeval die schroef uit de lucht gehaald  >:-D
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Tony

Weeral mooi gedaan, ik zal me ook eens aan een diorama maken lijkt me leuk.
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Dag Tony.

Ik vond de akpel toch mooier ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Citaat van: nero op maandag 13 mei 2019, 15:59:03
In iedergeval die schroef uit de lucht gehaald  >:-D
:roll: Hhmmm?. ik zie geen schroef. Maar misschien komt dat omdat ie weg is.
Ik zie wel een spijker, maar dat is een luchtspijker, die kan wolken vasthouden, anders waaien ze maar alle kanten op. :o)
8) En ik zie een gat, maar dat is een luchtgat, om de lucht te beluchten. :o)
Enne ik ben het eens met Erik, vond ook die akpel mooier, hoewel ik geen flauw idee heb wat akpel betekent. :D

Dirk-Jan, de man die het weten kan.
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
 @citaat  :o) Volledig mee eens, ik vind die uitkijktoren ook niks. Vooral als je weet dat het van oorsprong een Fallermolen is geweest  :P :D >:-D
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Hoi,

@ Nero; het hele hoekje blauwe lucht moet nog op de schop genomen eigenlijk, al leverde die schroef wel extra WOSA-punten op  :D

@ Peter; vooral doen, zo'n dio maken  :thumbup:

@ Erik; hoe langer ik kijk, hoe groter jouw gelijk  :P

@ Dirk-Jan; tismewat  8o Gisteren waren we het vreselijk eens met elkaar, vandaag even (nog) niet, maar lees het antwoord hierboven eens......eens dus  :important:


Ik ga een andere oplossing bedenken voor de toren; maar wel in deze hoek. Het ding wil ik wel graag op mijn baan.
Bedankt voor de oprechte feedback  :thumbup:
Morgen eens kijken hoe het anders kan.
Alweer een nieuwe uitdaging in mijn leven !

Grtz Tony

Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald ! ( Columbus 1491 )



@ Dick; net voor het verzenden lees ik jouw reactie; helemaal gelijk ! Thnx  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Sorry dat ik in herhaling ga vallen, maar ben het eens met de mening dat de akpel daar beter stond dan de otren.
Voor de rest zijn jullie met z'n drietjes weer heerlijk oldskool bezig met alle projectjes.
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........dio pietsie anders....(2)....+ bonus !
Dank voor je reactie, Hans  ;)

Sinds ik die toren heb gemaakt, ben ik telkens aan het kijken waar die zou kunnen staan. Zowat nergens dus  :?
Probleem met de akpel was, dat die toch eerst uitgebroken moest worden om te kijken hoe de toren daar zou staan.
In gedachten stond hij al in de WOSA-kalender van 2021  ;)
Dat maakt dus blind.
Maar het oldskool-virus is weer terug en zelfs het Rheindio moet even wachten !
Morgen er volle bak tegenaan  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Gisteravond kreeg Herbert een anoniem telefoontje van een bezorgde inwoner uit Bahnhofshausen. De kluizenaarsberg was ontheiligd  :warning:
Een grote-mensen-onverlaat had de Kapel van Maria met de Grote Oren zomaar van de berg gehaald en vervangen door een wanstaltige toren  :?
En dat nog wel in de meimaand ! En of Herr Inspektor wel wist, dat er altijd op de 14e mei een speciale bijeenkomst was in de kapel, waarbij het Mariabeeld ritueel de oren gewassen zou krijgen !
"Ik ga morgen poolshoogte nemen", zei Herbert. "Als dat werkelijk zo is, dan dienen er stevige maatregelen genomen te worden !"
"Dat is je geraden en regel maar dat het in orde komt", zei de anonieme stem dreigend, "anders trekken we morgen onze Gele Hesjes aan en komen we stennis schoppen en stampij maken !"
De hoorn werd opgelegd en Herbert dacht snel na......toen belde hij naar het klooster en vroeg Carl te spreken.
Toen die hoorde wat er aan de hand was, beloofde hij het meteen met Mats te regelen. Al zou het nachtwerk worden.
Morgenvroeg om 10 uur kon Herbert komen kijken en zou alles in orde zijn.
"Ik hoop het, Carl. Die Hesjes deinzen nergens voor terug !"
"Je kent me, Herbert. Ik heb voor heter vuren gestaan. Ga maar lekker slapen. We zien elkaar morgen."

Hoe dat afliep ?
Kijk hieronder maar !
Vanavond kunnen de oren als vanouds geschrobd worden en kan Maria het komende jaar de zorgen en wensen van de gelovigen weer goed horen  O:-D

Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
 :D :mrgreen: B)  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Maarruh... waar moet nou die toren weer staan?
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
  @citaat Voorlopig weer in de kast, Rob  :?

Ik had iets in gedachten bij de kluizenaarsberg, maar dat zag er helemaal niet uit.
Komt misschien wel in een nieuw minidio  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
 O:-D Mooi dat de akpel weer op zijn plek staat, alles is weer bij het oude.
Hoewel :roll:, de luchtspijker is weg, dan waaien de wolken weg. :o)
Zo zie je maar, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. O:-D

Citaat van: Tony op dinsdag 14 mei 2019, 15:16:15
Voorlopig weer in de kast
Als ie der aan toe is komt ie vanzelf weer uit de kast. :)

Dirk-Jan

EDIT Ad: Laatste reactie verwijderd, omdat deze door een veegactie geen relevantie meer had.
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Ik heb zonet enkele bijdragen verwijderd.
Als er iets niet naar het zin is dan graag melden bij het moderatieteam middels de wel bekende link.
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Dank je, Ad !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Citaat van: Kappa op dinsdag 14 mei 2019, 16:29:47
Als er iets niet naar het zin is dan graag melden bij het moderatieteam middels de wel bekende link.

Gedaan.
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Blij dat de WOSA controle goed verlopen is Tony dat gaat jouw/jullie weer extra punten opleveren. :) :thumbup:
Ik heb mij zoals altijd weer kostelijk vermaakt met je update en had een glimlach van oor tot oor ik zeg ga zo door ga zo door en als ik een goed woordje voor je moet doen bij Herbert voor extra WOSA punten dan mag  hij mij altijd bellen hoor geef mijn nummer maar. ;) :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
De kapel akpel moet niet al te bekend worden. Voor je het weet wordt het een bedevaartsoord dat publiek trekt van ver over de grens. Krijg je vervoersproblemen zoals bij Zandvoort  :D. En dat terwijl Tony zo op z'n rust gesteld is. Werk aan de winkel voor Carl en Mats.
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Gelukkig is die te grote grove toren op deze plek weg. Je vindt vast wel een goede plek anders maak je die wel :thumbup: >:-D
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
De moraal van dit verhaal: er zijn ook goede gele hesjes. Goed opgelost.
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Hallo ;)

@ Mies; het leverde flink wat bonuspunten op en de oren van Maria zijn weer lekker schoon  :D

@ Dick; er zijn al 5 stationsgebouwen, 2 onderstations en een Haltestelle in Bahnhofshausen aanwezig, dus Zandvoortse toestanden vrezen we niet. Wel extra inkomsten  :P ( die we dan weer niet vrezen )

@ Wiggert; dat komt vast ooit een keer goed met die toren. De vandaagse proefpassing in het Rheindiorama  helaas ook negatief  :-)

@ Kees; alleen de hesjes dan toch  :D

Al met al heeft deze poging om de toren op de baan te plaatsen, wél een mooier afgewerkte lucht opgeleverd  :thumbup:

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........WOSA-controle !.........
Citaat van: Tony op woensdag 15 mei 2019, 21:39:39
Al met al heeft deze poging om de toren op de baan te plaatsen, wél een mooier afgewerkte lucht opgeleverd  :thumbup:

Zo, en nu, oogjes dicht en snaveltjes toe!


Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
 @citaat oogjes zijn weer open, snaveltje blijft toe,
             ik ga nu eerst wat slopen en ben nog lang niet moe  ;)


Weer verder aan de waterkant van mijn geliefde Rijn
het wordt de achtergrond en scenery voor af en toe een trein
die dendert daar dan stilletjes, want blijvend op zijn plek
dan kan ik beter kijken, want dat vind ik te gek

het gaat wel even duren, daarvoor is alle tijd
doordacht en overwogen, wil ik mijn eitje kwijt  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
Ha Tony,

bij de laatste foto krijg ik ineens beelden van de restanten van de brug bij Remagen. Die torens aan de waterkant en een stukje spoordijk en tunnelingang....

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
Citaat van: Tony op donderdag 16 mei 2019, 14:24:50
wil ik mijn eitje kwijt
Eitje kwijt? Niet doen, die is lekker bij het ontbijt. :o)
En ik zie daar in de stadspoort een bevallige dame staan en mooi zijn te wezen, die mag ook wel eens wat gezelschap, beetje zielig hoe ze daar nu alleen staat. :P
Suc6 met alles doordacht en overwogen verknutselprutselen en het word vast weer erg mooi. B)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 16 mei 2019, 17:10:06
zielig hoe ze daar nu alleen staat.
Och... zielig.  Misschien staat ze op klanten te wachten... ;)
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
 @citaat Tja, waar het hart van vol is, loopt de mond van over  ;)
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......

@ Roel; ja, dat zou zomaar kunnen  ;)

@ Dirk-Jan & Wim ; allebei gelijk; dat is Bibi, de bevallige stadsgids van de VVV, die al tijden tevergeefs op klanten staat te wachten  :P
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
 @citaat

Een close-up van Bibi zal (door Dirk-Jan) zeker gewaardeerd worden.


Edit: Dirk-Jan hersteld.
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
  @citaat  Dat pleziertje kan ik hem niet onthouden, Henk  :P
Re: Tony's simpele banen....eerst breken en straks verder aan het Rheindiorama......
Ook namens mij bedankt Tony. :P

Groet Michel