Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Haha, zou dat iets van oudere mannen zijn? Ik had op mijn vorige baan ook dochter (met schoonzoon en bijbehorende kinderwagen :D) en zoon (met bijpassende sportwagen :P) een plekje gegeven.

Hopelijk lukt het deze keer met de WOSA kalender; die plek heb je wat mij betreft inmiddels ruimschoots verdiend :thumbup:

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Zou goed kunnen, Wico !

Het extra leuke in dit geval is, dat toen mijn dochter het Kibrihondje-met-aangelijnd meisje zag, ze meteen zei; "Je hebt een Miesje gevonden ! Da's gaaf !"
Zij komt ook altijd kijken, wat ik aan het knutsen ben en ziet ook echt wat ik maak  ;)

En ach, die WOSA-kalender; misschien hangt er over 50 jaar een foto van mij op het WOSA-hoofdkantoor, met als ondertitel; " De man die het altijd nét niet haalde."  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Leuke update weer Tony! Hoe komt Carl eigenlijk mét kruiwagen zo makkelijk die hoge trap op en af en de trein in en uit?
Geinig locje ook trouwens.
Ben benieuwd naar de WOSA punten-toekenning. Dat moet wel snor zitten denk ik zo.
Lijkt je 1:87 dochter eigenlijk ook op je 1:1 dochter?
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
@ Marten; hoe Carl dat precies doet met zijn kruiwagen, blijft het geheim van de smid  O:-D ( Hij gaat er soms zelfs mee naar bed )
Ik kan je wel verklappen, dat het locje een BR 70 van Fleischmann is en om de WOSA-punten maak ik me geen zorgen  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2007

Try not. Do or do not. There is no try.

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Tony,

Als je WOSA-kalender wil halen moet je misschien Agent 327 en Olga Lawina inzetten. Daar loopt het gelukkig wel altijd net goed af.   :D

Verder ziet het er zoals altijd weer 'ouderwets' goed uit en geniet ik nog steeds van je verhalen...... dit topic is bijna een stripboek op zich, maar dan foto's i.p.v. tekeningen
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Hoi Tony,

Zoals altijd zorgen de ontwikkelingen in dit topic voor een glimlach en vaak ook meer. :thumbup:  GZD ((ga zo door (voor de niet-ingewijden))
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
@ Marco; goed dat je het schrijft, die was ik al bijna vergeten  :thumbup: Of anders Hoempapa of Archie de Man van Staal (de rij is eindeloos).
Ik werk met veel plezier aan deze fotostrip en het geeft me ook veel voldoening  ;)

@ Dick; ook bij een serieuze hobby dient men te relativeren  :D Enne, GIZD  ( gaikzekerdoen )

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......


Het bezoek van Herr Inspektor aan het Rheindiorama kan een succes genoemd worden !
Tussen neus en lippen door hebben Carl en Mats begrepen, dat er heel wat WOSA-punten binnen gehaald zijn en dat de uitzichten op een plek in de kalender riant te noemen zijn  :thumbup:
Daarom hebben ze besloten om Herbert vandaag mee te nemen naar Bern, waar dit weekend het Kaasfeest gevierd wordt.
Dat is daar ooit ontstaan omdat ze de vastentijd te lang vonden duren en ook vanwege de kaasboeren die tijdens deze periode hun kaasvoorraad met lede ogen zagen toenemen  :?
En het scheelt maar één lettertje met het Paasfeest  O:-D

Dat liet Herbert zich geen twee keer zeggen en goedgehumeurd liepen ze vanmorgen naar Bahnhof Lindental om daar de trein te nemen.
Carl en Mats hadden de looproute en ook het vervoer zorgvuldig gepland; very oldskool namelijk. Dat had een weldadige invloed op Herbert !

De trein naar Bern vertrok precies op tijd  :D

Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Met de Raclette-Express naar het Kaasfeest  :D :D :D
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Het begin van prachtig verhaal avontuur is begonnen met als eindresultaat een plaats op de WOSA kalender. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
 :) Kijk, now we're talking! :lol:
Kaas, dat is waar het leven ook om draait. Als rasechte kaaskop spreekt een Kaasfeest mij natuurlijk bijzonder aan. :thumbup:
En voor Carl, Mats en Herbert geld het oeroude spreekwoord; Kaas en bier geeft altijd plezier.
Want ja, ik neem aan dat er ook wel weer wat bier zal gaan worden geconsumeerd.
Ik ben benieuwd of er op het Kaasfeest ook een Echte Limburger word geserveerd.
Ze stinken, maar zijn erg lekker. :-) :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Mooie Zwitserse sleep Tony! :thumbup:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Een hele goeiemorgen ! (Buma 2019)

@ Hans; er is veel belangstelling voor het feest  :D

@ Mies; helaas eindigt dit avontuur vandaag  :?, maar de kalenderplek wordt steeds zekerder  ;)

@ Dirk-Jan; ze hebben het bij een wijntje gehouden en Limburgse kaas komt Zwitserland niet in; ze houden daar van frische Luft  O:-D

@ Erik; vind ik ook ! Die Fleischmann rijtuigen doen het uitstekend achter de Märklin-beauty  :P Gaan ook fijn door de (te) krappe bochten  :thumbup:


Het trio heeft een onvergetelijke avond gehad ! Mede door de kaas bleven ze lang plakken.
Er was ook een loterij en na het toestoppen van een bundeltje Franken aan de notaris die de trekking deed, had Carl het voor elkaar gekregen dat Herbert de hoofdprijs "won" !
Een bonk van een kaas, maar hij paste gelukkig net in de kruiwagen. Ze moesten er wel een extra treinkaartje voor kopen, maar dat mocht de pret niet drukken.
Vanmorgen arriveerden ze weer in Lindental en voordat Herbert in de taxi stapte, zei hij dat het met de punten wel goed zou komen.........



Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
Smullen deze plaatjes  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........Carl en Mats doen er nog een schepje bovenop.......
 :o) Blokje kaas erbij  :help:  :P
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Hallo,

@ Barry; fijn dat je de plaatjes kaassie vindt  :D

@ Dick; liefst met een zilveruitje erbij  :P

Terwijl Carl en Mats voor de punten zorgden, ben ik bezig geweest met de voorraad onroerend. Eens kijken, wat we allemaal hebben en wat er eventueel weggegooid kan worden.
Gaandeweg werden de vier dozen er drie en begon het ook nog eens te kriebelen; misschien zouden deze huisjes wel fijn in het vitriniorama passen. Proberen maar, dus !
En van het een kwam het ander; ruitjes uit de kast wippen, de containeroverslag naar boven verplaatsen, zodat er onder meer licht kan komen en de spoordijk naar beneden. Dan heb ik meteen meer "land".
Voor ik het wist, was ik de hele middag bezig, kon ik voldaan wat foto's knippen en de ruitjes weer terug zetten  ;)

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
nog 2....
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Komt de feestverlichting van een passerend RUIMTESCHIP? Het is erg fel Tony >:-D
Je zoekt wel werk maar het ziet er weer gezellig uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Is lastig foto's maken met extra licht, Wiggert  :?
Toen dacht ik , haal er wat UFO's bij  :? ( :D)

Nou heb ik een mooi stukje "erfenis" bij elkaar ( en nuttig gebruikt ) en een fijne showvitrine  :P
Binnenkort een poging met beter licht met TEE RAm proberen  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
 B) De onderste die eerst de bovenste was vind ik persoonlijk het mooist, helemaal in deze opstelling. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
De bovenste die eerst de onderste was is ook mooi, maar zoals al benoemd, de onderste die eerst de bovenste was is mooier. O:-D
Ik ben er bijna ondersteboven van zo mooi vind ik het. :o)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
 @citaat Gelukkig ben je er niet helemaal ondersteboven van, Dirk-Jan  :P
Anders moet ik de foto's op hun koppie plaatsen  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Tony

Lekker bezig geweest, ik zeg altijd tegen mijn vrouw dit houd me lekker uit de kroeg en van de straat  :P
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
In de kroeg kom ik allang niet meer en ik heb een straatverbod, Peter  :?

Ik moet dus wel............. O:-D
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Citaat van: Tony op maandag 15 april 2019, 00:25:02


Eens kijken, wat we allemaal hebben en wat er eventueel weggegooid kan worden.
8o 8o 8o dan is het straks ontroerend slecht goed  >:-D

Zit er zoveel slechte meuk bij dan, dat zélfs Tony, Carl und Mats het niet kunnen opknappen?!  8o

Gegroet,

The MaSt
Marten
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Opknappen gaat soms/vaak nog wel, maar het moet ook nog ergens een nuttig plekje vinden, Marten  :?
Ook grote huizen raken vol  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.........stuivertje wisselen.......
Ja dat is eigenlijk het leukste werk om te doen. Hoop met oranjedag het een en ander aan meuk te scoren om op te knappen!
Nuttige plekjes zijn altijd te vinden mijn inziens  :P
En anders, zou ik dingen niet weggooien, maar hier op t forum aanbieden  ;)
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......

Naast allerlei tuinactiviteiten die dringend moeten gebeuren, bestaan de treinactiviteiten binnen uit het verder ordenen van allerlei scenery-materiaal en het opnieuw verdelen van het rijdend materieel over de beide treinkamers. Dat was flink door elkaar geraakt met alle interne verhuisperikelen  :?
En als je het spul dan toch vast hebt, kunnen er net zo goed eens grenzen verlegd worden  :P
En dat dan weer vastgelegd voor het nageslacht..........

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
 :thumbup:

Englishman in new york linderntal
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Dag Tony.

Zeer fraai plaatje! Zeker de Italiaan bovenlangs met een gave D342 :thumbup: Ik neem aan van Lima, nog werkend?

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
Dit is een mooie foto voor de WOSA kalender Tony. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
 B) B) B) Das mooi spul wat u daar heeft rondtuffen. 8)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier.......
 :o) Italia sopra tutto  :D
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
@ Barry; ik kan me zelfs de Englishman nog herinneren die me good luck met de aankoop wenste  :P

@ Erik; is een (nu) motorloze Lima die onder de tafel op een beurs voor een tientje op me lag te wachten  ;)

@ Mies; ik heb de foto al naar de WOSA gestuurd  :D

@ Dirk-Jan; tuffen is hier verboden en zeker in het rond, maar mooi zijn ze zeker  O:-D

@ Dick; tutti frutti en Engelse drop  :P

Tijdens de reizen naar de familie in Canada ontdekte ik de Grote Diesels met hun eindeloze slepen. En Steve van de treinenwinkel verkocht me met alle plezier exemplaren die in de koffer pasten  :P Zo kwam het ook, dat ik naast mijn Märklin M-rails ook gelijkstroomrails aanschafte; het spul moest ook kunnen rijden.
Daarna was ik "vrij" om in HO alles te kopen wat me bevalt  ;)

En dat dat spul dan soms door de verkeerde scenery rijdt, kan de pret niet drukken !

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Dag Tony.

Tja, je moet er van houden ... @citaat ... :roll:
Wat een contrast met de vorige plaat :eek:
Dan toch liever een foto met de Edelweiss of
een goedkope Italiaan die niet vooruit gaat :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Citaat van: Tony op vrijdag 19 april 2019, 12:01:50
En dat dat spul dan soms door de verkeerde scenery rijdt, kan de pret niet drukken !
8) In dit geval gaat dat geheel niet op, ik zie de Canadese lokkies door een Indian Summer landschap tuffen rijden.
Meer Canadees wordt het niet. O:-D

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
@ Erik; Dat begrijp ik !

En het contrast is inderdaad stevig te noemen (ook in PK's)  ;)
Het Italiaans design van de loc is zo grandioos, dat zowel hij als ik stille genieters zijn ( ik zittend, hij staand ) O:-D

@ Dirk-Jan; op de foto is het kasteel en het vakwerkstadje um die Ecke niet te zien, vandaar :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Citaat van: Tony op vrijdag 19 april 2019, 12:01:50
@ Barry; ik kan me zelfs de Englishman nog herinneren die me good luck met de aankoop wenste  :P

Grtz Tony

Was dat voor of na de brexit  :?
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........grenzeloos plezier......(2)...............
Dat was ruim er voor, Barry  :P
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)

Hallo,

Ook dit jaar ben ik met ons vertrouwde reisgezelschap op lentevakantie geweest  ;)
Deze keer was het gebied Friuli-Venezia Giulia in het noord-westen van Italië aan de beurt. Vanuit Udine en Triëst werden alle bezienswaardigheden verkend.
De kans op het vinden modelspoorse winkels in Italië is bijzonder klein, maar deze keer had ik meer geluk !
Om de hoek bij ons hotel was een 2e hands winkeltje met van alles en nog wat en daar stond her en der verspreid treinenspul  :P
Veel wagons met daartussen opeens een variant van een Lima TEE-trein. Weliswaar alleen de aandrijfkop, maar die alleen al is voor mij genoeg.
Het gaat me om de vorm van het neusje  O:-D

Beetje pingelen, verder schommelen en uiteindelijk bij de kassa ontdekte ik de echte verrassing ! Een bijna helemaal ongeschonden oldskool Fallerstation  :thumbup:
Bingo ! Voor een leuk prijsje ( nog leuker gepingeld ) mocht dat ook mee terug naar Limbabwe  :D

Carl was er daarom vandaag als de kippen bij, om Herbert de nieuwe aanwinst (bonuspunten !) te laten zien  O:-D

Arrivederci,

Antonio
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Hoi Tony,

Zo te zien een fijne vakantie gehad met een fraaie, onverwachte buit.
Weet je zeker dat het in Friuli was en niet Piëmonte ? :D  ;)
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Fijn dat je er weer bent en weer mooie spullen hebt gevonden :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Leuk winkeltje, zo te zien.
Prachtige aanwinsten.

Succes ermee.

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Tony,

Dat zijn mooie souvenirs die je hebt meegenomen uit Italië. :) :thumbup:
Het station is een pracht stationnetje zeer zeer sfeervol.
Heel veel plezier met de aanwinsten toegewenst.

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Ciao Tonio, die heeft goede zaken gedaan.
Dat station is zeker oldskool.
Was dat niet deels van karton wat je dan met een soort pleisterwerk moest afwerken.
Zit zelfs nog heel oud stof op zo te zien.
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)

Heel mooi en idd zeldzaam station
Ik kom ook wel eens hout tegen
Kerkje,station,goederen loodsje
Moet je eens zoeken op alte modelbahnen


https://www.altemodellbahnen.de/
Je schrikt van de waardes van zulk spul
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Tony

Zozo jij hebt een leuke vakantie achter de rug, en als je dan nog een winkel tegenkomt met treinspullen is het dubbele pret.

Het stof heb je er zeker gratis bijgekregen  >:-D maar toch een mooie vangst gedaan  :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
 B) :) Dat is weer helemaal een top lentevakantie geweest.
Dat zijn aankopen waar je u tegen zegt. :thumbup:
Van wat ik zo zie van het winkeltje lijkt het me een heerlijk winkeltje om effe lekker te struinen tussen alles.
Jammer dat jij der weer zo pontificaal opstaat, ik had liever wat meer gezien van de handel. >:-D
Moest je betalen met Lires of kon het al wel met Euro's? :o)
Geniet maar lekker van je aanwinsten en je hebt er weer mooie herinneringen bij. O:-D

Dirk-Jan

N.B. Heeft :-* mevrouw Tony ook genoten?
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Mooie spullen geïmporteerd.  :thumbup:
Zie ik het goed? Kunnen Carl en Herbert op water lopen?  :?
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
Hoi Tony!

Welkom terug in het koude Nederlandje! Die foto van Grenzeloos plezier met die Italiaanse Lima loc en die Engelse goederentrein: prachtige WOSA kalender! Eigenlijk zou Carl er ook op moeten staan samen met de TaigaTwins en een Piaggio, dan is het plaatje compleet  O:-D
Wat een schitterende aanwinsten van de Italiaanse vakantie overigens. Ik ben benieuwd wat de WOSA boys hiervan gaan vinden. Zijn De Broeders nog bij de paus geweest?  >:-D

Ik kijk uit naar de volgende updates die komen gaan.

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

Marten
Re: Tony's simpele banen.........Triest Fallernieuws...........(maar niet voor Tony)
U is een heuse bofkonti, Tony! Hoe heb je het weer bij elkaar gevonden in een Italiaans rommelwinkeltje?!? Schitterende klassieke SNCF trein en dat station is echt uniek! Zulke gelukjes geven je vakantie nét even iets extra's.