Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

stephan en 4 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........opgeruimd staat netjes en klaar voor het knutsen !
Als ik m'n ogen open hou zie ik dat  station misschien ooit ergens voor je liggen. Ik hou ze dus maar open voor je.

En heerlijk zo opgeruimd alles nu is; kwestie van houden zo!
Re: Tony's simpele banen..........opgeruimd staat netjes en klaar voor het knutsen !
Hoi,

@ Henk; ik wist wél dat ik het kon, maar sneller kreeg ik het niet voor elkaar  :? Zo'n opgeruimde werkplek is een genot, al is mijn werkspot op de andere kamer favoriet  :P

@ Wiggert; dubbel dank voor je mooie woorden  :thumbup:

@ Dirk-Jan; nou je het zegt; ik heb met mijn pc het zelfde  8o Over een week kan ik weer op een beurs gaan speuren, alvast een kaarsje gebrand  :P

@ Hans; de kans zal miniem zijn en als je het tegen komt, denk ik dat het verdiend in Altenstein hoort. Tenzij je er echt vanaf wilt  :P

Ik ga mijn best doen, om het zaakje opgeruimd te houden. Er hoeft in ieder geval niks meer "verbouwd" te worden hier.
Wel moet ik nog vier ramen restaureren en schilderen. Er zijn trouwens nog heel veel klussen in en rond het huis, die op het to-do-lijstje staan.
En dat allemaal in kleine stapjes.

Als afsluitert nog even een (herhaald) plaatje van de rest van de chaos, die mijn laatst opgeruimde treinkamer behelsde.
Dat maakt het ook voor mij extra leuk, want die spullen zijn allemaal opgeborgen en/of weggeknikkerd.

Grtz Tony

(die vandaag in schaal 1op1 tuinman is  O:-D)
Re: Tony's simpele banen..........effe wat WOSA-punten am Rhein scoren........


Hallo leesteraars !

Na weer wat werk in de tuin, werd het hoog tijd om alvast wat WOSA-punten veilig te stellen  ;)
Eerst op zoek gegaan naar Carl en Mats, want die wilden graag helpen. Dat werd een lange zoektocht. Uiteindelijk hoorde ik bij het klooster van de Broeders van het Rechte Spoor een liederlijk doch onvast gezang uit de refter komen. Carl en Mats zongen het hoogste lied en het werd al snel duidelijk, dat er al heel wat Trappistenbier gevloeid had. Ze bleken ook amper aanspreekbaar  :? Ik vroeg ze, of ze mee aan het Rheindiorama wilden knutsen, wantvanwege de WOSA-punten.
"Morgen, Tony", lalde Carl en Mats brabbelde nog, dat ze dan die WOSASAURUS wel even gingen wassen......en ze gingen weer de refter in........

Nou ja, alleen verder gaan was ook niet erg en veiliger bovendien.
Met wat schimmige muziek van Wagner op de achtergrond ( De Nibelungen met Siegfried am Rhein ), was het weer ouderwets en oldskool prutsen  :P

Morgen komt Herbert kijken ! Benieuwd, wat die er van vindt !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..........effe wat WOSA-punten am Rhein scoren........
Tjatjatja... Tis wel jammer dat dat mooie vakwerkhuis nu achter de muur verdwijnt.
Kan je dat huis nog iets naar rechts verplaatsen, of valt het uit een andere gezichtshoek wel mee?
Het maakt mij verder niet uit hoor, maar ik probeer slechts een maximale WOSA-score te bewerkstelligen.
Tip: neem Herbert mee op een vaartochtje op de Rhein; een Flamkuch en een Weißwein erbij en gaan met de bonuspunten!

PS ben al ff niet op zolder geweest en heb dus geen idee waar Horst uithangt.
Re: Tony's simpele banen..........effe wat WOSA-punten am Rhein scoren........
Ziet er zoals altijd weer goed uit Tony je bouw en knutselvorderingen. :) :thumbup:
Heb je trouwens goed gedaan die twee jongens laten feesten bij de Broeders van het Rechte spoor morgen zijn ze er weer om je te helpen. :P

Citaat van: Hanzi op dinsdag 02 april 2019, 18:31:34
Tip: neem Herbert mee op een vaartochtje op de Rhein; een Flamkuch en een Weißwein erbij en gaan met de bonuspunten!

Goede tip van Hans want vanaf het water zie je toch alles anders. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........effe wat WOSA-punten am Rhein scoren........
Citaat van: Tony op dinsdag 02 april 2019, 16:58:15
was het weer ouderwets en oldskool prutsen
8) Hee knutsende prutseraar, let effe op dat Olva Silver breekmesje, das vast niet old skool. :o)
Anders heeft Herbert misschien wat te zeuren. :roll:
Die WOSA Inspector Herbert van jou is wel actief, bij mij zijn Otto en Hüne nog steeds bezig met de :-* kamermeisjesinspectie. :P :D
B) Tis wel een erg leuk diorama, helaas lijkt het waterpeil van de Rhein wat laag.
Maar ja, das een miljeu probleem, kan jij niks aan doen. O:-D
(of je moet langs de waterkant wat groen planten ter algehele camouflage van de waterrand. Maar ja, dat weet jezelf ook wel. Waar bemoei ik me eigenlijk mee, ik hoef de WOSA Profi meester knutsenprutsenraar niet te vertellen hoe het moet. Dus beschouw deze opmerking over de lage waterstand van de Rhein maar als niet geschreven.)

Citaat van: Hanzi op dinsdag 02 april 2019, 18:31:34
ben al ff niet op zolder geweest
:o) Ik ook niet. :roll:

Dirk-Jan, de man die niet de zolder op kan, tis geen kolder, maar ik heb geen zolder. :D
Re: Tony's simpele banen..........effe wat WOSA-punten am Rhein scoren........
Hoi,

@ Hans; vanuit de andere hoek is er veel meer te zien van het vakwerkhuis, het ging me op de foto vooral om de stadsmuur. Uiteindelijk gaat het ook om de dieptewerking en niet alles hoeft zichtbaar te zijn. Ook staat een groot gedeelte van de bouwsels nog los en het zelfbouw-kasteeltje staat bijvoorbeeld nog provisorisch en voorlopig op een minidio. Ik heb het totaalplaatje grofweg in mijn hoofd, de rest is puzzelen en vooral kijken hoe dat uitpakt. Herbert wordt morgen met het bootje opgehaald, goed idee  :thumbup: Hopelijk hangt Horst niet in de kettingen  :D

@ Mies; met die twee zatladdertjes was het een puinhoop geworden, hopelijk zijn ze morgen weer fit genoeg  ;)

@ Dirk-Jan; voor het breekmesje heb ik ontheffing, want ouder dan 25 jaar. Herbert is goed door Carl in de watten gelegd en zo zacht als boter. Otto en Hüne moeten blijkbaar hun draai nog vinden; zij zijn eigenlijk meer van de kamerheren  >:-D
De vershoud-plasticfolie is zeker een milieuprobleem en wordt daarom beneden alle peil gehouden, zodat het niet in zee terecht komt. Vandaar  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......

Herbert, Carl en Mats zouden vanmorgen om 10 uur de boot nemen, om het diorama te bezoeken.
Carl en Mats waren maar net op tijd, want het was vroeg geworden met het feest in het klooster........
Tamelijk wankel en brak stapten ze op de boot, waar Herbert al klaar stond. Die keek veelbetekenend op zijn horloge.
"Sorry, Herbert", zei Carl, "we vierden een feestje bij de Broeders van het Rechte Spoor, want vandaag doen broeder Surfus en Durfus een recordpoging. Ze willen de tijd van de Bingen-Koblenz-Surf-Challenge verpulveren. Ze zeggen, dat ze een heel goede kans maken, want ze hebben een list bedacht."
"Wat hebben ze bedacht dan ?",vraagt Herbert verbaasd.
"Nou, ze hebben dat via de Broeders van het Geheime Werk geregeld. Die hebben ervoor gezorgd, dat alle inwoners van Mainz en Wiesbaden om precies kwart over acht hun wc doorspoelen. Om half negen starten ze namelijk en ze hebben berekend, dat de zo opgewekte vloedgolf hun precies op dat moment zal bereiken.
Die golf zal ze binnen de kortste keren naar Koblenz dragen. Ze moeten alleen maar zorgen, dat ze op hun surfplank blijven staan.""
"Slim bedacht, Carl ! Ben benieuwd of hun recordpoging gaat lukken, al is het wel vals spelen. Maar daar heeft de WOSA niets mee van doen, wij gaan eens kijken naar de vorderingen op het Rheindiorama. Ik heb begrepen, dat Tony de draad weer heeft opgepakt. Heel verstandig, want hij moet dit jaar nog minstens 5 dagen aan het diorama werken om de extra WOSA-punten te verkrijgen."

Toen ze bijna aan de steiger waren, werden ze door Surfus en Durfus ingehaald..........
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
  ;)
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
Inwoners van Mainz en Wiesbaden die gelijktijdig het toilet doortrekken om een vloedgolf in de Rijn te veroorzaken ?
Onbestaanbaar: dat is water en vuur !
Zie de pronkzittingen rond de jaarlijkse "Fassenacht"- viering

Cees
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
 @citaat Kun je nagaan, hoe geraffineerd en voortvarend de Broeders van het Geheime Werk zich van hun taken kwijten, Cees  :P
Ze hebben er voor gezorgd, dat die van Wiesbaden én die van Mainz dachten dat het was om de ander een hak te zetten  :D
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
Tony

Toch niet: dan loopt heel Wiesbaden onder omdat noordelijker en dus verder stroomafwaarts ligt dan Mainz.
Maar ja, in Mainz zijn ze toch wat slimmer dan in Wiesbaden.

Cees
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
Als Surfus en Durfus maar niet bij de Lorelei aanspoelen. Dat is niet goed voor hun hart.  :?
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist.......
 8o Wat een toestanden allemaal. 8o
Ik zie dat Carl zich nog maar ternauwernood kan vastklampen aan de reling.
En die Herbert ook al bijna over boord geslagen. Hoewel, dat ruimt lekker op natuurlijk. :-) :twisted:
Maar het word toch wel aldoor gekker en gekker met die broeders daar in Limbabwe.
Surfus en Durfus zorgen in ieder geval wel wat reuring, dat dan weer wel. O:-D
Nou Tony, suc6 met al die perikelen bij je en ik zal duimen voor Carl.

Citaat van: Tony op woensdag 03 april 2019, 12:50:05
dat Tony de draad weer heeft opgepakt
:o) Die draad zie ik niet terug op de foto's. 8)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
@ Cees; je moet ook bedenken, dat de rivaliteit hier 87x kleiner is dan in het echie. Het valt wel mee dus :D

@ Kees; de Loreley hebben ze niet bereikt, zie hieronder  :? Misschien ook maar beter voor ze  O:-D

@ Dirk-Jan; jij hebt de foto's weer goed bestudeerd ! We moeten er niet aan denken, dat Herbert verzopen was, hij wordt gekoesterd hier en je weet ook nooit wie dan zijn vervanger wordt  :?
Oja, goed kijken lukt best, maar goed lezen ging deze keer minder; er lag inderdaad een draad, maar voor ik de foto nam heb ik die verwijderd (opgepakt dus) en is dientengevolge niet te zien  :o)


Hoe het afliep;

Het bootje met ons drietal aan boord heeft lichte averij opgelopen en is stroomafwaarts naar de dichtstbijzijnde werf gevaren. De heren moeten met de trein terug naar het Rheindio.

Surfus en Durfus hebben de Loreley niet bereikt. Bij Kaub was veel scheepsverkeer, waaronder de veerboot. Om die te ontwijken zijn ze met hoge snelheid bij de Pfalzgrafenstein op de klippen gelopen en met een natte pij aan land gekropen. Poging mislukt dus  :?
Na een berekening achteraf zouden ze - indien dit niet was gebeurd- het oude record verpulverd hebben.
Jammer, maar volgende keer beter.

De foto geeft de reële situatie weer, die Surfus en Durfus aantroffen toen ze bij de onheilsplek aankwamen....

Grtz Tony

(Kleine aanvulling; omdat Herbert, Carl en Mats nog onderweg hierheen zijn, heb ik alvast het nieuwe stuk stadsmuur gerestaureerd. Ieder WOSA-puntje telt !)
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
Tony

Je bent weer lekker op dreef merk ik, wat een verhalen en wat een foto's ja jongens als dat allemaal maar goed komt.

Ik ga hier ook nog eens lekker aan de knutsel volgende week (kleine uitbreiding)  B)
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
Ben je weer bij gelezen, Peter ?
Zal een flinke kluif geweest zijn  :D
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
Ik had voor de zekerheid toch maar vast een aantal redders naar het kasteeltje gebracht. Gelukkig konden ze snel naar huis.
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
Aiaiai wat een commotie weer met de broeders Surfus en Durfus. Gelukkig is iedereen er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, maar of Herbert dit nou weet te waarderen met extra WOSA-punten valt te betwijfelen...
Re: Tony's simpele banen..........boot gehaald, steiger gemist....en gestrand.......
 @citaat Denk het niet, Hans.
Ze hebben nog gezellig in een Biergarten aan de pinten en schnitzels gezeten en zijn daarna op de trein gestapt.
Binnenkort het verslag van het werkbezoek aan het Rheindio en dan weten we het zeker  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Hallo,

Ik hád met mijn vriend de voorzitter naar Dortmund kunnen gaan, maar wij houden niet zo van dat soort evenementen.......
Vandaar dat we vandaag een kleine gezellige regionale beurs bezochten.
Spaarpot omgekieperd, wensenlijstje op zak gestoken en het feest kon beginnen !

Na vijf rondjes langs de aangeboden waar ( met tussentijdse bezinningsmomenten ) en wat onderhandelen, keerden we tevreden huiswaarts  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Mooie aanwinsten, Tony.

Vooral die T3 is erg fraai. Staat ook op mijn verlanglijstje.

Ineens besef ik dat ik die leuke beurs helemaal over het hoofd heb gezien. Stom natuurlijk. Meestal zet ik de data in mijn agenda. Dit keer vergeten... Volgende keer beter.

Trouwens ook leuk dat doosje figuurtjes. Ik heb er wel een paar, maar deze zitten nog zo mooi in de lak.

Veel plezier.

Roel
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
 B) Dat zijn mooie aankopen. :thumbup: Spaarpot weer leeg zeker? :D
Die WOSA Preisers zijn helemaal prachtig, ze zien er nog helemaal nieuw uit. 8)
Zeker van een oud vrouwtje geweest en altijd binnen gestaan? :o)
Geniet maar van je aankopen en heb er leuk plezier mee. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Tony,

Prachtige aanwinsten zijn er van de kleine beurs meegenomen naar huis. :) :thumbup:
Daar ga je veel plezier van beleven.
Hoe gaat het trouwens met de voorzitter ?

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Schitterende ambularie en dan ook nog een loc, rijtuig én een doosje originele Kibrioten. Goed geïnvesteerd Tony!
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Mazzelaar met je mooie spullen, die spaarpot van jou heeft die groei hormonen??? :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
No Ziggo till now  :?

Hoe deden we dat vroeger ook alweer, zo zonder internet  :-)

@ Roel; kwas jou ook vergeten in te seinen :oops: Deze mennekes zijn nog "splinternieuw", vandaar  :D

@ Dirk-Jan; spaarpot niet eens leeg en die preisers waren als cadeautje voor de ega van het oude vrouwtje bedoeld, maar die haalde zijn verjaardag niet  >:-D

@ Hans; was weer een redelijk goedkope rijke buit, alleen was er deze keer geen interessant onroerend goed te vinden. Je kan ook niet alles hebben  O:-D

@ Wiggert; het spaarpotje groeit maar langzaam hoor, maar ik hoef ook niet zo nodig meer  ;)


De Kibrioten zitten in set 6540 en het lijkt erop, dat het doosje nog nooit geopend is geweest. Toen ik dat vanmorgen thuis deed, bleek het schuim al aan het vergaan. De poppetjes met een tandenborstel gepoetst  :D
Vooral met het meisje met het witte hondje ben ik erg in mijn nopjes. Nou heb ik een mini Mies Maltezer op mijn banen  :thumbup:
Voor wie wat meer over deze Kibrioten wil weten; https://www.altemodellbahnen.de/t23123f80-Alte-H-Kunststoff-Figuren-Hersteller-KIBRI-VAUPE.html

Ik heb wel aan de WOSA ontheffing gevraagd, om deze nieuwe inwoners toch te mogen verven. Dat maakt ze breder inzetbaar.

Grtz Tony

(die zijn hondje nog steeds erg mist :()




Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Nou lees ik net dat de foto's meer pixies mogen  :thumbup:
Effe een foto proberen  :P

Vanuit Bingen genomen....

Nog eentje eronder met 800x450 om het verschil te zien
( ik blijf maar bij het oude formaat, dat scheelt flink wat schijfruimte hiero )
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Hoi Tony,

Je hebt weer een leuke uitbreiding voor je baan gescoord  :thumbup: :thumbup:
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Straks zien we Carl en kornuiten op ware grootte.  :D
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Citaat van: Tony op zondag 07 april 2019, 19:32:28
Ik heb wel aan de WOSA ontheffing gevraagd, om deze nieuwe inwoners toch te mogen verven.
8o Zal je dat nou wel doen........? Nou ja, je ziet ook eigenlijk maar, tis jou feessie. O:-D

Enne effe over die foto grootte, op de eerste zie je net wat meer details 8),
maar of dat nou een meerwaarde geeft aan ons bestaan hier?  :roll: :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........niet naar Dortmund, maar wel gescoord !
Tony

Jij kan weer lekker los gaan, zijn weer mooie aanwinsten voor je baan.  :P
Re: Tony's simpele banen......niet naar Dortmund, maar wel gescoord (en pixikadéé)
Goedemorgen !

@Peter & Peterke; dank voor voor jullie reactie  :thumbup: Ik geniet weer met volle teugen van het nieuwe spul ! ;)

@ Kees; met wat Ctrl+scrollen lukt dat altijd  :D

@ Dirk-Jan; ik hoop toch dat het mag van de WOSA, al is de wens om ze origineel te laten ook groot. Ben er nog niet echt uit.
Wat betreft de pixels; met jouw uitleg/voorbeeld en wat Ctrl+scroll-werk is het me pas echt duidelijk en zag ik het ook :thumbup:
Ik heb jullie dus al die tijd vele fraaie details van mijn bouw- en knutselwerkjes onthouden !!! :O
Dat is natuurlijk wel heel wat meerwaarde  :D
Heb me trouwens bescheurd bij de ondertitels van je plaatjes  :-)


Om het gemis aan pixels alvast wat goed te maken, alvast een paar prachtige tijdperk II modelbaan-foto's  O:-D
Helaas is nu wel goed te zien, dat ik de Fleischmann Profirails ( jaja, we doen niet voor minder ) nog moet bruinen en verder moet ballasten  :(
De verf en de ballast liggen al heel lang klaar, maar er is nog zoveel te doen hier en op zoveel verschillende plaatsen en banen.
De analoge Fleischmann-loc rijdt als een zonnetje  :thumbup: Ben blij, dat ik niet alleen 3-rail spul heb. Er is zoveel gebruikt analoog 2-rail moois te krijgen en ook nog eens voor een prikkie. Deze loc werd verkocht door een oudere heer, die voor zijn dood zijn locbestand van 200 aan het uitdunnen was en met het terug verdiende geld leuke dingen met zijn vrouw doet. ( "Anders moet mijn vrouw over 10 jaar of zo, de hele handel kwijt zien te raken" )
Dat snap ik wel. Ga ik zelf misschien ook nog weleens doen. Heb beloofd goed voor de loc te zorgen  ;)

Grtz Tony

( die wel nog steeds met dezelfde matige tablet de plaatjes schiet  :o) )

Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)

De WOSA-ontheffing is binnen en de kibrioten mogen geschilderd  :thumbup:
Als argumentatie voeren zij onder meer aan, dat het de kopers van deze setjes ook toen al vrij stond, om ze naar eigen inzicht verder af te werken  ;)

Als eerste en belangrijkste is het meisje met de hond aangepakt; eerst het hondje helemaal wit gemaakt, toen de riem dunner geschraapt en geschuurd, toen een blauwe riem en halsband geschilderd ( in de kleur van Mies ) en daarna met wit de halsband dun genoeg gemaakt.
Het meisje bleef - op een paar blote benen na - origineel.
Best wat geconcentreerd gepiel, maar nu loopt wel mijn ouwe blaffert op de baan en daar ging het om !

Alle andere figuren zijn zo minimaal mogelijk beter gekleed en behaard en ze kregen ook grijze sta-plaatjes.

Was een leuk werkje  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
 :) Erg mooi dat je hondje blijft voorbestaan op de spoorbaan. O:-D O:-D
Dat heb je weer liefelijk weten te knutselen. B) :thumbup:
Maar wie stelt dan dat meisje voor?
Je vrouw of je vriendin? :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Tony,

Mooi eerbetoon aan Miessie. :thumbup: :thumbup:
Bay the way mooie update weer. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Tony

Dat is een mooi gebaar, zo leeft jou trouwe vriend ook verder op jou baan.  :favorite: :favorite:
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Dank voor de reacties, heren  :thumbup:

Het meisje met de hond stelt mijn dochter voor, dus 2x speciaal  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Hahaha....Kibrioten. :-)
Hartstikke leuk en knap gedaan.
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........

Gisteren zijn Carl, Mats en Inspektor Herbert in het Rheindiorama aangekomen.
De inspectie kan eindelijk beginnen !
Hun komst werd door sommige bewoners smachtend verwacht.........

Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
 :-) :-) Die Mats heeft toch zo maar weer een mooie dag met al die :-* vrouwelijke fans. B)
De ene met der truitje omhoog ken ik, ik heb der tweelingzus bij mij op de baan staan. :P
Gelukkig is bij jou de foto niet al te scherp,bij mij hebben de forum plasticminiborstjeskoekeloeders
de foto inmiddels 8o 330 x aangeklikt, en dan natuurlijk opgeslagen op hun harde schijf. >:-D :mrgreen:
Maar we dwalen af, dus nu weer on to the points;
Ik denk zomaar dat WOSA snuiter Herbert wel verheugd zal zijn, dus veel punten, das fijn. O:-D

Dirk-Jan

Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
 @citaat Die tweelingzus komt hier gelukkig maar heel af en toe opdagen, Dirk-Jan !
De regisseur en draaiboekschrijver zijn bij de Polizei op het matje moeten komen, wantvanwege de verkeersongelukken die ze veroorzaakte  :?
Ze mag nu alleen met een tijdelijke ontheffing vooraf en alleen op veilige plekken en ook maar eventjes ingezet worden.
Mats was trouwens niet onder de indruk, hij vond de roodharige dame met het rode rokje en dito handtasje veel meer klasse hebben.

Ben benieuwd, of het me ooit zal lukken een plek in de WOSA-kalender te bemachtigen, trouwens.  :?
Ik moet vaak denken aan agent Dreutel en zijn pogingen om de Roodkoperen Fluit van Verdienste aan zijn koppel te mogen hangen  8o

( Voor wie die niet kent; https://nl.wikipedia.org/wiki/Motoragent_Dreutel  en http://www.stripsuithedenenverleden.nl/De%20Generaal.html  )

Maar ja, Carl is ook een soort stripfiguur; hij zal ook nooit met de Taiga Twins trouwen. Al zouden die dat best willen  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
 :) Meneer Tony Dreutel, houd hoop, ooit sal et goedkomme. O:-D :D

Citaat van: Tony op woensdag 10 april 2019, 15:23:10
Maar ja, Carl is ook een soort stripfiguur; hij zal ook nooit met de Taiga Twins trouwen.
Nou, stripfiguren trouwen ook wel eens, de eerste die bij me opkomt is Michel Vaillant
en zo zijn er gerust meer die er in stinken in het huwelijksbootje zijn gestapt.
Maar in het geval van Carl is het lastig, als hij beide Twins trouwt pleegt hij bigamie en dat mag nie. :roll:
Ook nie in Limbabwe. :P

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Carl is al getrouwd geweest, Dirk-Jan.
Na wat scheve schaatsen gereden te hebben en een bankoverval die hij pleegde in dit topic, is het echte leven avontuur pas goed begonnen  :D
Gelukkig hielden/houden de Broeders van het Rechte Spoor hem meestal op het juiste pad.

Ps. Op de plekken in Limbabwe waar de missionaris nog niet is geweest, is polygamie gewoon toegestaan  :o)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Mats en Carl laten hun beste kant zien aan de inspecteur. :) :thumbup:
Hopelijk gaat dat je een plekje op de WOSA kalender opleveren Tony.
En ja dat het vrouwelijk schoon op Mats afkomt dat ken ik maak ik ook vaak mee. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Wie weet, Mies ! Misschien toch ooit eens  :P
Aan dat vrouwelijk schoon went men snel  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Dreutel? Nee, wel de generaal die de macht wil grijpen, wat helaas nooit voor lang lukt, of Iznogood die kalief wil worden in plaats van de kalief, maar Dreutel, nee.
Die Wosa kalender doet me ook wel denken aan de contracten van Demesmaeker in de albums van Guust. Contracten die niet getekend werden.
Volgens mij doe je er goed aan geen strips meer te lezen, maar je op echte literatuur te storten, zoals de werkjes over Ollie B. Bommel, die uiteindelijk toch met zijn Doddeltje trouwt. Dan komt het vast goed met die Wosa! Hachelijk? (Uit ?De hachelbouten?)
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Ha! Nog een stripliefhebber  ;)

De ingrediënten van veel verhalen zijn - net als bij het koken - altijd dezelfde  :D
Ook de scenarioschrijver maakt dankbaar gebruik van die wetenschap, Frank  :thumbup:

Hachelijk, maar wel lekker !

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.........olskool passers-by.........(by Kibri)
Citaat van: Tony op woensdag 10 april 2019, 09:54:43
Dank voor de reacties, heren  :thumbup:

Het meisje met de hond stelt mijn dochter voor, dus 2x speciaal  :P

Grtz Tony


Dat is inderdaad heel speciaal, Tony.
Zo heb ik ook mijn dochter en mijn 3 kleinkinderen samen op één perronbankje zitten. Uitgezocht door mijn kleinzoon en samen met opa op het bankje gelijmd. En elke keer als hij hier komt is het "nog even kijken of we nog op het bankje zitten".  :P :P

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.........het WOSA werkbezoek...........
Dat is ook mooi, Roel  :thumbup:

De hond is toentertijd speciaal voor haar in huis gehaald.
Vandaar  ;)

Grtz Tony