Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Schitterend die plaatjes! Vooral dat plaatje met die flinke discussie en die fietser die zich uit alle macht probeert weg te maken terwijl dat niet kan! Héérlijk!  :D :D :D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
@ Wico; als huis en haard én vouwlief bedreigd worden, komt het ware beest in de grijze muis naar boven. Al is het maar voor even  O:-D

@ Dick; zolang hij zijn vrouw maar niet slaat, want die mept meteen met een solide ijzeren wandelwagen terug  8o

@ Kees; hij moest wel en heeft het voordeel, dat hij geen WOSA-punten kan verspelen  O:-D

@ Hans; zo is dat ! Ik hoop dat hij voor altijd hier blijft  ;)

@ Dirk-Jan; ze zijn nog onderweg naar kantoor, want op hun vlucht zijn ze de verkeerde kant op gereden. Dat is niet alleen een erg lange omweg, maar gevaarlijk bovendien. Volgen steile stukken, smalle wegen en diepe ravijnen.  Daar mag je normaal gesproken niet eens met de caravan komen. Met wat geluk zijn ze vanmiddag in Neu Ulm.  En Herbert ? Die kan niet meer stuk bij zijn vrouwtje  :favorite:

@ Marten; de regisseur doet zijn best en die fietser had geen zin in een klap met een WOSA-koffer  :D

Herr Oberoberinspektor is intussen terug uit Zuidwolde en wacht met spanning op de komst van zijn inspecteurs.............               
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Zo WOSA inspecteurs noemende knapen staan weer met beide benen op de grond dankzij Herbert. :) :thumbup:
Leuke op de foto gezet Tony deze matpartij. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Zekers, Mies ! En het ging nog verder dan dat..................


Na een afmattende rit, waarbij de Renault 4 het zwaar te verduren had, bereikten de inspecteurs het WOSA-kantoor.
Daar werden ze door de Oberoberinspektor als een paar stoute schooljongens op het matje geroepen.
Veel meer dan de neuzen van hun schoenen zagen ze niet en aan het woord kwamen ze nauwelijks.

Na een donderpreek maakte de grote baas duidelijk wat er ging gebeuren; ze werden per direct overgeplaatst en ze kregen allebei een andere oldskoolbaan toegewezen.
"Jullie zullen je talenknobbel hard nodig hebben. Jij gaat naar een Deense baan en jij zal naast het Duits ook Engels en Frans moeten spreken.
Over een kwartier vertrekt de trein naar Eindhoven en daar scheiden jullie wegen. Ik zal jullie naar het station begeleiden. Hier zijn de kaartjes.
Wees gewaarschuwd, doe plichtsgetrouw je werk en maak de WOSA niet meer te schande !"

De Oberoberinspektor keek streng en doordringend bij deze woorden. Niet veel later stonden ze op het perron en moesten in de klaarstaande trein stappen.
Die vertrok precies op tijd in een smeuïge dieselwolk, nagestaard door hun baas.........

Hun verdere wederwaardigheden zullen elders op het forum te volgen zijn................

Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 O:-D He he,poeh poeh,nou nou, eindelijk rust in huize Tony en Carl. :)
Hopelijk gaan de Herren Wosa Inspektors een beetje nadenken en zich bezinnen. :roll: :roll:
Nou ja, ze zijn voorlopig effe uit beeld en dan kunnen jullie weer over tot de orde van de dag. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Zo die zijn opgerot vertrokken eindelijk rust in de tent. :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Opgeruimd staat netjes, hopelijk hebben ze er wat van geleerd...
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Dag Dirk-Jan en Hans.

Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 14 maart 2019, 23:47:04
Nou ja, ze zijn voorlopig effe uit beeld ...
Citaat van: Hanzi op vrijdag 15 maart 2019, 06:09:03
Opgeruimd staat netjes...

Niet zo hard van stapel lopen heren, wanneer ik tussen de regels door lees, zullen de WOSA's jullie gaan lastigvallen:

Citaat van: Tony op donderdag 14 maart 2019, 22:01:18
Na een donderpreek maakte de grote baas duidelijk wat er ging gebeuren; ze werden per direct overgeplaatst en ze kregen allebei een andere oldskoolbaan toegewezen.
"Jullie zullen je talenknobbel hard nodig hebben. Jij gaat naar een Deense baan en jij zal naast het Duits ook Engels en Frans moeten spreken.

Al zullen ze bij Hans Inspektør WOSA en bij Dirk-Jan Inspector Gadget WOSA gaan heten :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 @citaat Scherp gezien, Erik  :D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 @citaat @citaat ???
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 :o) Die lui ut Almelo benne zo gek nog nie. :-) :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Of de trein heeft een forse vertraging  O:-D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
oei, oei, oei, Tony, ik hoop dat ze wel op de intercity naar Eindhoven zijn gezet en niet op de boemel, ehh, Sprinter, want ik wil ze hier niet over de vloer hebben  :D :D

groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Hi Tony

stuur ze maar met een dubbeldekker naar Karratha, kunnen ze gelijk het aantal wagens tellen van de ertstreinen hier. Zijn ze tijdje zoet mee  :P

groetjes. Luc
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 @citaat Hier zijn ze gelukkig definitief vertrokken  :thumbup:

In Eindhoven moest er eentje overstappen en allebei zijn ze verder naar het noorden gereisd. ( nee, niet met de noorderzon-expres )
Of en hoe ze aangekomen zijn, weet ik niet.  :?  De scenarioschrijver weet het wel, maar houdt zijn lippen met een Mona Lisa-glimlach op elkaar  O:-D

Wat ik wel weet, is dat Carl hier weer fluitend rond loopt  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Eind goed al goed, wat kan je eenlast hebben van die kleine kereltjes, maar ja- de kleinsten hebben vaak de grootste smoel >:-D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 @citaat Als die snuiters niet van de WOSA waren geweest, had ik ze allang buiten geknikkerd, Wiggert !
Ik wil de kans op  de felbegeerde plaat in de WOSA-kalender niet verspelen  O:-D
Vandaar  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Even een zijsprongetje:
Wat mij dan weer verbaast is het WOSA-kantoor.
Ik had een immens groot pand verwacht, of bv een hele etage in het Mitropabüro.
Dit lijkt wel een ..xboetiek.
De WOSA is toch wel een hele vreemde ongrijpbare organisatie.
Kun je daar wat meer over uit de doeken doen Tony?

grts, Leon
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Je wordt op je wenken bediend, Leon  :P

De WOSA had een fraai kantoor, maar niet zo fraaie zaakjes gedaan  :?
Dat avontuur kun je hier terug lezen https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1230519#msg1230519   

Grtz Tony

( even doorlezen en je weet alle naadjes van het sokkenbolletje )
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Ik voorspel nog meer ellende met die 2 uitgewezen figuren. Weten niet eens welke trein ze moeten hebben. En we kennen allemaal die van die Duitser die Engels moet praten.
https://www.youtube.com/watch?v=yR0lWICH3rY
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
...en met enige vertraging reed vanavond een trein uit Eindhoven het HauptBahnHof Lilleby-Altenstein binnen...
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 @citaat
Succes Hans met die twee oproerkraaiers. ;)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Ik vind één al te veel, Michel!
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Dacht dat ze met zijn tweetjes waren Hans één van deze lastpakken kan jij wel aan. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Achteraf ga je er vast blij mee zijn, Hans  :D

Nog de groeten van de scenarioschrijver en ik moest van de regisseur zeggen, dat de envelop onderweg is  O:-D

Grtz Tony

Oja, als je al zoveel WOSA-punten gescoord hebt, kan je ook wel eens een inspecteur verwachten  B)
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Ah, de inval van de Hermandad.
Gemist idd. :?
Dus daarna ging de WOSA  "ondergronds".
Al een verhaal op zich hoe men dit pand weer verkregen heeft, om over de financiering maar te zwijgen. :D

Ja, Tony met alle banen en taferelen die je hebt is de WOSA een factor om rekening mee te houden.
Arme Tony en Carl, jullie moeten er maar mee leven, al gaat het jullie goed af.
Ik hoop er niet mee te maken te krijgen.
Al ben ik wel benieuwd naar het WOSA-standpunt over "slapende modelbanen"
Bij de WOSA-reglementen stel ik me een WOSA-bijbel voor waar in alles staat opgetekend.
De inspecteurs zijn echter nog "Roomscher dan de paus" dus passen die leer streng toe, wat dat betreft zijn de "Broeders van het Rechte Spoor" veel aardiger. 
Hoe gaat het eigenlijk met deze sympathieke monniken, ik zou ze graag nog eens zien in deze nimmer vervelende anekdotes.
Mijn grote sympathie en altijd onbeantwoorde liefde voor de Twins. (vooral Ludmilla) heb ik al eens meer kenbaar gemaakt.
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
 8o De Herr Inspector had in Eindhoven zijn aansluiting gemist, ik effe blij. :D
Maar helaas, die druiloor had de posttrein gevorderd met behulp van zijn halfmalle broer de mannetjesputter. 8o
En dus gingen zijn op weg, ik dus effe dikke pech. :-(

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Met die pech zal het (hopelijk) wel meevallen, Dirk-Jan.
Die jongens hebben gewoon een beetje sturing nodig en als het moet, kan Batman ingrijpen  O:-D
Verder gewoon wat aanpappen en nat houden en WOSA-punten sprokkelen  :P

Er zijn heel wat oldskoolers die maar wat blij zouden zijn met de aanwezigheid van een inspecteur !
Jij en Hans zijn dus bofkonten  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Ja ja, het zal allemaal best Tony, eerst zien dan geloven!
Voorlopig is Horst nergens welkom en veroorzaakt zijn aanwezigheid alleen maar onrust in het anders zo rustige Lilleby Altenstein.
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
  @citaat Ik dacht altijd dat de Denen zo gastvrij waren  :?
Blijkbaar hebben die Preisers bij jou het forum goed gevolgd en zit de schrik er goed in.
Hier kijken ze nergens meer van op en laten ze alles gelaten over zich heen komen.

Afijn, ik blijf de ontwikkelingen bij jou natuurlijk met bovenmatige belangstelling volgen, Hans  ;)

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles & exit.........
Het zijn niet alleen de Denen in Lilleby, maar ook bij de Duitsers in Altenstein is Horst niet welkom.
Tja mijn  baan is een wonderlijke mix van Deens, Duits
én Belgisch (mijngebied met schacht "Charbon Deux"),
en dan is het schaduwstation ook weer Franstalig:
"Gare d'inferieur".
Kortom, ik hoop dat Horst zijn talen een beetje beheerst :D!
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen........
De WOSA is internationaal ( what's in a name ) en heeft alleen maar talenknobbel-lettervreters in dienst, dus dat zit wel snør, Hans  ;)

Carl is inmiddels aan een charme-offensief begonnen; hij gaat Herbert & Co eens lekker verwennen vandaag !
Hij loopt al fluitend naar zijn huis, drukt op de Fallerbel bij de voordeur en wordt open gedaan door Herbert. Die is blij verrast en neemt de uitnodiging maar al te graag aan ! Ook Hannelore is in haar nopjes, als ze van zijn voornemen hoort en gaat zich meteen optutten. Ze laten zich graag trakteren, want het inkomen van een inspecteur is niet om over naar huis te schrijven. Het is meer een roeping.
Bezwaard voelen ze zich niet, want Carl zit goed in de slappe was.
Goedgemutst gaan ze op weg  ;)

Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !

Na de lekkere koffie, een royale "Strammer Max" en nog wat pinten om het zaakje door te spoelen, ging het viertal winkelen.
Kleine Horst lag prinsheerlijk in de wandelwagen te slapen en Hannelore verheugde zich op wat nieuwe zomerjurken van Modehaus Mayer  ;)
Daar aangekomen, staarde Herbert nadenkend naar het nieuwe oldskoolpand, maakte zijn aktentas open en pakte er de map herbouw uit.
Hij bladerde er in, vond wat hij zocht en sloeg toen op zijn kladblok aan het rekenen.
Toen hij daarmee klaar was, riep hij; "Als ik het niet dacht ! Die jongens hebben geen rekening gehouden met de Oostblok-verdubbelaar ! Dit pand is wel degelijk WOSA-waardig !
Carl keek hem niet begrijpend aan, Herbert zag het en legde het uit; "Normaal gesproken, mag zo'n pand maximaal 48% nieuw materiaal bevatten. In dit onderhavige geval styreen. Dat wordt hier duidelijk overschreden. Maarrrrr, omdat de benedenverdieping uit de voormalige DDR komt, hoort die bouwmassa dubbel geteld te worden en dan ligt de verhouding anders ! Snel gerekend, kom ik uit op 43,7532%. Dus hier moeten WOSA-punten toegekend worden ! En wel 1000 om precies te zijn. Gefeliciteerd, Carl !"
Die stond stomverbaasd te kijken, herstelde zich en kon niet meer uitbrengen dan een gestameld "Da's niet mis."

Hannelore ging die dag -en helemaal in de wolken- met drie nieuwe jurken naar huis  :P


Oepsie ! Ik had Horst in plaats van Herbert geschreven  :oops: Is nu dankzij een oplettende volger gecorrigeerd  :P  :thumbup: daarvoor !
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Da's een mooie meevaller zeg, fijn zo'n inspecteur (Herbert toch? kleine Horst ligt in de kinderwagen en de grote dwaalt nog steeds rond in Altenstein op zoek naar huisvesting) die de reglementen goed kent! Hoewel zijn integriteit toch wel weer een beetje in het geding komt: eerst 1000 punten uitdelen en vervolgens 3 jurkjes voor zijn vrouw scoren bij Carl...
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
  :warning: Ik doe het even zo, Hans en ook Dirk-Jan  :warning:

Carl heeft net van de Oberoberinspektor te horen gekregen, dat de inhoud van de koffers van de twee (hier) verbannen inspecteurs de VERKEERDE reglementen bevat  :O
Het betreft hier de afgekeurde versie van 4 jaar geleden van het Congres in Tokio, die door een Bulgaarse inspecteur is meegenomen. Die had niet in de gaten, dat hij het verkeerde papierwerk weer terug had moeten geven en om had moeten ruilen voor de juiste  :O
Na zijn terugkeer in zijn kantoor in Sofia kreeg hij bezoek van onze twee inspecteurs en gaf ze allebei een kopie van het dus valse reglement mee  :?
Die leerden dat vervolgens in de trein naar Duisburg uit hun hoofd, in de veronderstelling dat ze goed bezig waren..........

Vandaar de commotie en ook de onenigheid met Herbert !
De Oberoberinspektor heeft vanmorgen de juiste versie van het reglement op de post gedaan en zal jullie spoedig bereiken. Zorg dat ze die krijgen.
De inspecteurs moeten wel bij jullie blijven, want drie is teveel hier en de Oberoberinspektor heeft wel gezien, dat er bij jullie enorme kansen liggen, om door te dringen in het topsegment van de oldskoolbanen  :thumbup:

Met wat extra inzet en nog meer strak in de leer, zie ik voor ons drieën goede kansen op een plek in de WOSA-kalender van 2020  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Helaas was in die tijd het internet nog niet uitgevonden. Had veel problemen kunnen voorkomen.
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Het is langzamerhand een ingewikkeld verhaal aan het worden maar nog wel te volgen, sterkte met jullie opgedrongen, ongewenste gasten >:-D
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Zo is dat, Kees !

Al is er in deze tijden ook nog genoeg miscommunicatie  :D
Ik hoop wel, dat alles nu weer op zijn pootjes terecht komt.

Grtz Tony

@ Wiggert; dat zijn de hersenspinsels van de scenarioschrijver  O:-D
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Citaat van: Tony op maandag 18 maart 2019, 14:17:13
strak in het leer zie ik voor ons drieën goede kansen op een plek in de WOSA-kalender van 2020
:o) Ik ga helemaal niet in het leer op de kalender, ik prefereer jeans of katoenen broeken. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
 :-) dat heet selectief citeren !
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Tony morgen komen de inspecteurs weer bij jou om het voorjaarsfeest te vieren, prettige dag vanuit Lathen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-*
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Dank je, Wiggert  :thumbup:

Ik ga die jongens helemaal volproppen met Limburgse vlaai  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
 @citaat Waarschijnlijk omdat je de worstenbroodjes niet wil delen ...  :lol: :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........beetje lobbyen..........en kassa !
 @citaat juist ja ! O:-D
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Geen update (nog), want ik ben aan het ruimen en sorteren  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Dat hoort er ook bij, dat ruimen tussendoor. En schoonrijden van de baan.  ;)

MvG,

Timaximus
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Variant op de voorjaarsschoonmaak uit grootmoeders tijd? :D
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Zelfs op "geen update" krijg je nog reacties >:-D
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Citaat van: Tony op maandag 25 maart 2019, 14:52:05
Geen update (nog), want ik ben aan het ruimen en sorteren  O:-D

Maar wat doet Carl in de tussentijd ?

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........geen update.........
Kwas nog vergeten te schrijven, dat ik deze keer ook veel weg aan het gooien ben  O:-D

@ Timaximus; voor rijden is deze keer geen tijd ingepland  ;)

@ Baanloos; geen variant, maar eindelijk eens doorpakken  B)

@ Hans; daar was ik dus ook benieuwd naar  :D

@ Mies; Carl staat nog steeds rechtop met een beetje opgedroogde spuug onder zijn laarzen op het zelfde plekkie voor de winkel  :P

Grtz Tony