Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

br44 en 7 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Citaat:
43V HET WINKELEND PUBLIEK IS RAZEND BENIEUWD WELKE WINKEL ZICH HIER GAAT VESTIGEN.jpg

:roll: :roll: Mmmhhh?. zou het een vieze boekies winkel worden? :mrgreen:
Dat is wel heel erg old skool, de jonge lezers hier kennen dat niet. :-)
Dus past prima in het straatbeeld. O:-D
En goed voor WOSA punten. :lol:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Winkel? :roll:

Ik denk dat bij de rechterdeur er een mannetje uit komt bij mooi weer
en bij de linkerdeur komt er een vrouwtje uit als het mooi weer wordt! :lol:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Tony

een winkel met Taai-Taai, dat geeft zeker WOSA punten :-)

Luc
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Voor de speculanten en nieuwsgierigen onder ons  O:-D
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat  :o) Ecologisch verantwoorde tuinmode  :help:
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat Nylon, trevira, viscose, katoen en alles wat in 1964 in de winkels lag  :D
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat Manifacturen, garen en band
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat Dat hebben ze bij de buren al, hier is het enkel kant en klaar en op maat gemaakt  :D
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat Aha, dan Haute Couture en Bonneterie.
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
 @citaat Inderdaad ! Voor de iets beter gesitueerden van het Wirtschaftswunder  :P
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !


De laatste loodjes gaan het snelst  :P

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje........(2).........
ah, met een partijtje zelfstrijkende overhemden >:-D
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
 @citaat

:o) Zat er bij dat partijtje dan ook een vrouw bij? :P
Want dat zelfstrijkende werkte toen niet en tegenwoordig nog steeds niet. O:-D

En Tony, dat hebben Carl en jij toch weer fluks gefikst. B) :thumbup:
Mooi groen is niet lelijk, maar ik laat nog weten of ik het mooi vind. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
De winkel van Mayer und sohn is een aanwinst voor de stad en het staat prima tussen de bestaande gebouwen alsof het er al jaren tussen gestaan heeft. :) :thumbup:
Mijn complimenten heren voor dit prachtig stukje scenery :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Ik kan de kleur niet mooi vinden, helaas. Het doet me te veel aan mijn vorige werkgever denken.  :evil: :evil:

De stijl en het Modehaus bevallen me prima, mooi werk ondanks de griep.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Het past uitstekend en de mooie groene kleur fleurt de hele buurt op :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Tony,

Smaken verschillen, dat blijkt maar weer. Ook ik ben niet echt gelukkig met de kleur en de keuze voor het dak. Voor mij past het niet bij de omgeving; maar het is niet mijn baan ;).

Groeten,
Wico 
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Mooi knutselwerk, Tony!
Dat gifgroen vind ik minder eslaagd (mijn bescheiden mening).
Vraag: Waar blijven de rookgassen van de, ongetwijfeld aanwezige, verwarmingstoestellen?
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Mooi groen is niet lelijk, en dat schuine dak kan prima is mijn mening.
Het is een halfreliëfhuis, Wim; ik vermoed dat zowel de stookolieketel als de rookgasafvoer zich in en op het niet bestaande achterhuis bevinden.
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Dank voor de reacties, Heren !

Even wat antwoorden/mededelingen voor iedereen tegelijk en de trouwe lezers  ;)

* De familie Mayer wordt ook wel Mazzel-Mayer genoemd, want gedurende de vele bombardementen in de oorlog -vooral gericht op het station- werd hun huis geen enkele keer geraakt. De oude Martin Mayer zei tegen iedereen, dat dat kwam door de kleur van zijn huis. In de jaren daarna werd de winkel klem gebouwd tussen de moderne Wirtschaftswunderbouwsels. Maar de kleur van hun huis aanpassen? Ho maar ! Die bracht geluk én Kundschaft. De halve stad loopt trouwens met een Mayer maatkostuum, in de hoop dat dit geluk brengt.

* Het ontbreken van rookkanalen zou ik kunnen verklaren, door te zeggen dat er; 1) kachels in de huizen ontbreken, 2) hier al energieneutraal gebouwd word, 3) ze op het niet zichtbare, want half-reliëf -gebouw staan of gewoon 4) omdat me dat niet zo boeit  O:-D

* Het groen is olijfgroen en over het gifgroen van de benedenverdieping en het styreenwit van de bovenverdieping gesmeerd. Ik vind het een van de typisch Duitse gebruiken, die me altijd opgevallen zijn. Daar houd ik wel van. Misschien ga ik het met wat foundation nog wat afzwakken.

* Dit was een erg leuk projectje en ik hoop, dat het me geen WOSA-windeieren brengt. We zullen het zien  :P

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
Tony,

De geschiedenis van de familie Mazzel-Mayer vertoont grote gelijkenis met die van de minstens zo bekende familie Mazzel-Toff. Als door een wonder werden hun snoepwaren fabrieken in WOII gespaard van bombardementen, zodat we tot op de dag van vandaag nog steeds kunnen genieten van de bekende mazzel-toffees. De chinezen hebben dit idee veel later min of meer gekopieerd met hun "fortune cookies" :P.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen.......een klein nieuw projectje.............winkelopening !
 @citaat Dat zijn lekkere toffees, Wico !

Er is trouwens tijdens de bommenregen wel één koffiekopje gesneuveld, maar onduidelijk is, of de Martin junior het van schrik uit zijn handen heeft laten vallen, of dat het daadwerkelijk van de keukentafel is getrild.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........

Om niet belaagd te worden door de nieuwe WOSA-inspecteurs, heeft Carl afgelopen nacht het groen van de winkel met foundation wat getemperd.
Hij is die jongens spuugzat, maar heeft geen zin in problemen.

Die kwamen er vanmorgen alsnog; de inspecteurs kwamen de winkel keuren  :? Vooral het gebruik van styreenplaat in een oldskoolpand kon niet door de WOSA-beugel vonden zij en de winkel moest meteen op slot. Dit tot grote ergernis van het al vroeg toegestroomde winkelend publiek. De stationschef zag de ontstane commotie vanuit zijn kantoor en nam meteen contact op met de spoorwegpolitie. Want de kans op brokken en calamiteiten was erg groot, zo dicht bij het spoor.
Zeker, wanneer het tot een handgemeen zou komen en er mensen op de rails zouden vallen ! Aan die puko's kun je je lelijk bezeren en onder de sleper of wielen van een trein komen is nog veel erger  8o

Na 5 minuten was de politie ter plaatse en niet veel later was alles opgelost  ;)

Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Eerlijk is eerlijk, het groen is wel beter zo.
Wel weer een geheel nieuw perspectief van het begrip spoorwegpolitie: een trein met daarop de wagens van de sterke arm der wet!
Maar wat een stel asnstellers zeg, de inspectöre!
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Citaat van: Dirk-Jan op donderdag 07 maart 2019, 16:13:40
maar ik laat nog weten of ik het mooi vind. :-)
Tis mooi zo. O:-D

:-) Die spoorweg polizei is geniaal. :D
De  auto's zijn al groen en zelf zijn ook groen bezig, op deze wijze verbruiken ze geen benzine. 8)
Das eigenlijk heel modern in een old skool omgeving.
:o) Wat dat diesellokkie uitspuugt kijke we efkes niet naar. >:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
@citaat dat diesellokkie rijdt gewoon elektrisch Dirk-Jan!
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Gelukkig is dit rare avontuur met de doorgedraaide WOSA mannen goed afgelopen mede door de hulp van de spoorwegpolizei. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Tony,

En zo blijkt maar weer dat foundation niet alleen wonderen doet bij vrouwen :D. Het is inderdaad beter/goed zo. In dit geval is de politie je beste vriend :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Gelukkig is de kleur nu beter voor mijn ogen. Die WOSA jongens zijn erger dan een welstandscommissie. In de boeien en het groene busje in. Laat ze maar eens een nacht sudderen.  :D
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........

Die ventjes zijn net onkruid
zeblijventerug komen(en zeiken)
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........
Toch ben ik hier niet gerust op.
De WOSA is oppermachtig.
Als ze maar niet op een verschrikkelijke manier wraak gaan nemen...
Hun ultieme machtsmiddel is het intrekken van punten.
Dat mag natuurlijk niet gebeuren.
Re: Tony's simpele banen..........stampij !........

Tony of carl kunnen de wijsvinger toch af vijlen  >:-D
Moeten ze wel op een andere manier aangeven wat ze willen

Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
 @citaat (en alle andere  @citaat) Tja, de eerste blijdschap van de komst van de 2 nieuwe inspecteurs is wel verdwenen  :D
Die priemende WOSA-vingers brengen hier nogal wat teweeg  :?

Hoe het verder ging......
Op het politiebureau aangekomen, gooiden de inspecteurs het gelijk over de boeg van ouwe jongens krentenbrood en ambtenaren in functie onder elkaar, die ook maar deden wat ze opgedragen wordt. En dat zij zich ook aan richtlijnen en reglementen moesten houden.
En dat had effect ! De agenten vertelden meteen ook over het onbegrip dat zijzelf dagelijks ondervonden tijdens de uitoefening van hun beroep. Vooral het gemor over parkeerbonnen en het niet aangeven van richting.
Al gauw stonden de inspecteurs weer (zonder bon) op straat en konden hun weg vervolgen. Ze werden zelfs uitgezwaaid !


Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Hoi Tony,

Leuk die winkel! Jammer van die WOSA ettertjes! Ze zijn gelukkig maar 1:87, dus zulke grote etters zijn het niet  :-)
Ik vraag me af, is dit nou een West-Duitse stad, of Oost-Duits, kijkende naar de flats die wel heel erg op de Plattenbau uit de DDR lijken. En Mitropa, dat is ook Oost-Duits geloof ik. In ieder geval, het ziet er gezellig uit. Ga je de laatste open stukken ook nog zo mooi inrichten met half-reliëf gebouwen?

Al weer klaar met de griep inmiddels? Hoop het wel voor je!

Gegroet,

The MaSt
Marten
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Dag Tony.

Die NSU is werkelijk een snoepje :thumbup: :thumbup:
En foto 44K geeft een echte Old skool Faller-stad weer - erg leuk om te zien!

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Van de polizei moet je t hebben... En zo staan die lastige ventjes weer op straat. Heeft de Ober-Inspektör dan niet door wat ze allemaal teweeg brengen, of is hij er juist er aanstichter van???
De OI was altijd streng doch rechtvaardig en voorheen waren deze problemen er toch nog niet in deze mate?
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........een ambtelijk onderonsje........
@ Marten; de stad is een mix van oost en west en of er nog meer gebouwd gaat worden, weet ik nog niet  ;)

@ Erik; het geluid van die NSU's zit nog steeds in mijn oren en de klank van de R4 tussen de ouwe Kibri's en Fallers is ook niet mis  :P

@ Hans; Herr Oberoberinspektor is op dienstreis er is trammelant bij een LIMA-baan in Zuidwolde  8o Zodra hij daar orde op zaken heeft gesteld, komt hij direct terug. Want ook hij houdt het forum nauwgezet in de gaten  :thumbup: We gaan het meemaken.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........

De kampeerplek van de inspecteurs is verre van ideaal; omdat er geen toilet in hun caravan zit, moeten ze buiten achter de struiken en in het gras hun behoeftes doen.
Met als vervelend gevolg, dat ze 's avonds  regelmatig met stront aan de schoenen de caravan binnen taffelen  :?
Op zoek naar een betere locatie dus en liefst een met goede sanitaire faciliteiten.

Uiteindelijk vonden ze dat, maar of dat gewaardeerd wordt...........?
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........

8o
Dan lezen we zo weer zesgeiten in de tuin
zitten ze nog met hun schoenen
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
 @citaat Die begrijp ik niet, Nero  8) ( al zegt dat niets, natuurlijk  :o) )

Of het is een Belgisch en mij onbekend sprookje waar je aan refereert, of een Vlaamse uitdrukking.
Ben benieuwd  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Misschien helpt dit: ze sgeiten in de gang :D.



Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
 @citaat tis nu duidelijk  :D Thnx  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Wat hebben ze te doen in de struiken na zonsondergang, misschien de vrouw met kinderwagen?  8o
Zo illegaal als maar kan dat parkeren van de WOSA maffia. Laat ze een echte camping zoeken een beetje uit de buurt. Bij mij kwamen ze niet binnen om hun behoefte te doen. Negeren die mannetjes.  >:-D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & searching...........
 @citaat Negeren ?  Ging dat maar, Kees  :?
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........


Na een zonnige wandeling met de wandelwagen en een paar gezellige praatjes onderweg, ziet Hannelore bij thuiskomst een caravan op hun oprit staan.
Ook de twee inspecteurs worden gespot en verbaasd vraagt ze, wat hiervan de bedoeling is. Als ze die hoort, beent ze onmiddellijk naar binnen, grijpt de telefoon en belt naar het WOSA-kantoor en krijgt direct Herbert aan de lijn. Kort schetst ze de situatie en Herbert zegt dat hij meteen komt. Ook hij heeft zijn bekomst van zijn nieuwe collega's en ditmaal is de maat vol ! Onderweg in zijn auto windt hij zich steeds meer op..........

Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Tony,

Ik vond die Herbert altijd maar een kleurloos figuur, maar hij laat toch even zien wie hier de baas is :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Die WOSA inspecteurs hebben hier voorlopig hun bekomst van. Als Herbert nu maar niet blijft doorslaan :D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Eindelijk een WOSA persoon die verstand van zaken heeft. Lang leve Herbert (voor dit moment).  :D
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
Herbert, streng doch rechtvaardig :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........homeless & hommeles ...........
 :roll: Mmmmhhhh?.. ik weet et nie, nou zitten die 2 snuiters dus in het WOSA kantoor te oreren over weet ik veel wat niet allemaal. :?
Waarheen leidt hun weg? Waarheen zullen zij gaan?  :o)
Maar goed, Herbert heeft flink opgetreden en misschien raakt Hannelore er wel opgewonden van, de aanblik van haar stoere roze mannetje. >:-D

Dirk-Jan