Nieuws:

Heb je nog geen treinenplaatje in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Tony's simpele banen.......vervulde wensjes voor kleine "mensjes"......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 7) verkoeling !!!
 @citaat Daarom prefereer ik een jachthaventje.
Daar heb je ligplaatsen. ;)
Tony

het word daar een leuke bedoeling BBQ een zwembad, ja wat wil een mens nog meer en ook als preiser mag je niet klagen.
Citaat van: Tony op dinsdag 07 augustus 2018, 12:20:37
Drukker gaat het niet worden, Dick.
Het aantal staplaatsen is beperkt.
Ook in verband met de broodnodige Ruhe  O:-D

Dan kun je tenminste goed het overzicht bewaren, zeker als er rottigheid is dan is die rotte appel door Carl zo gevonden en van de campingplatz afgegooid naar huis toe  :thumbup:

Märklin fahren-ärger sparen

Nog meer verkoeling !!!

The iceman allways brings ice  :P

Grtz Tony
Prachtige verhalen en avonturen van de camping. :) :thumbup:
Gouden greep van mijn petekind om een camping te beginnen.
Het ziet er allemaal sfeervol en rete gezellig uit. :)

Groet Michel

Dwarsliggers op de rails sporen niet

Citaat van: peterke33 op dinsdag 07 augustus 2018, 15:23:17
ook als preiser mag je niet klagen.

Behalve dan over de kracht van het gebruikte "sun block" ; 't zijn wel bleekgezichten die daar liggen te zonnen.

@citaat

Ze komen pas net uit het doosje, Jan Willem  :D

@citaat @citaat
@ Mies; met 25 graden en ventilator en heel weinig beweging lukt het Carl nog net om telkens de sfeer te verhogen  ;)
Een ijsman belt gewoonlijk meer dan 2 maal hoor. Zelfs op een camping.

@citaat

Je hebt de letter b gemist, Johnny  :D
Citaat van: Tony op dinsdag 07 augustus 2018, 16:29:31

The iceman allways brings ice  :P

Grtz Tony

:D   Bron: klik

:-)  @citaat
Het wordt steeds beter op de Carlsruhe. Ik denk dat zodra het koeler wordt de belevenissen heter zullen worden.  O:-D
Goed idee die extra fles chloor. Voor je het weet heb je tegenwoordig een eis tot schadevergoeding aan je zwembroek.
@citaat

Als ik het goed zie, dan dragen de badgasten helemaal geen zwembroek :P. Volgens mij was in 1964 een badmuts wel verplicht, dus het is weer wachten tot er een Herr Inspektor langskomt en dan is Carl de klos.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 7) vakantiegevoel....

Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 7) vakantiegevoel....
 Goedemorgen leesteraars !

@ Kees; de wens is de vader van de gedachte  :D Het is wel zo, dat er bij teveel chloor een versnelde verbleking en aftakeling van de badkleding ontstaat  O:-D

@ Wico; het ontbreken van de zwembroeken is vooral te wijten aan de sterke chloorlucht die uit het water opstijgt, ze vertrouwen het niet (zie het antwoord bij Kees)  :?
Volgens het Schimmbekkenregulierungsgesetz uit april 1961 is het dragen van een Badekappe op campings Empfehlungswert, doch niet verplicht  8)

Terwijl ik samen met Carl de camping en het vakantiegevoel gestalte geef, krijg ik steeds meer zin om er ook nog een paar dagen tussenuit te trekken.
Hopelijk lukt dat dit jaar nog een keer. Is echter afhankelijk van de gezondheid en de temperatuur (kan al vele jaren heel slecht tegen de warmte  :-()
In gedachten en in het echie ben ik al vele malen naar mijn geliefde plekje aan de Rijn geweest. Lekker relaxen in de Grote Treinbaan met enorm schaduwstation  :P
Heerlijk rustig langs de oevers rijden, stadjes en dorpen verkennen, terrasjes pikken en lekker eten.......
Bijgaand een paar zwijmelplaatjes uit mijn archief......

Grtz Tony

B) Ik snap wel dat je daar graag vertoeft, het ziet erg relaxt uit met mooie vergezichten. :) :thumbup:
Nou ja, wie weet, misschien komt het er nog van. :roll:
Wat nu begint mee te werken zijn de temperaturen, die gaan normaal en aangenaam worden. O:-D

Dirk-Jan

Normaal en aangenaam
hier zonder de zonnog steeds 23 graden
en zal volgens meteo weer op gaan lopen deze week naar 25 langs de kust tot 29 graden land inwaards
Tony

Blijkbaar liep ik even achter met lezen en bekijken van foto's, het is helemaal Tony's bouwvorm en dat is simpel maar toch mooi.
Allemaal bekende fotoplekjes waar zat langs komt. Ik mis alleen de foto van het culturele hoogtepunt in deze omgeving: Lorelei.
Natuurlijk is deze foto ook eigen werk.  :P
 @citaat

8o Das wel een heel erg grote Preiser. :o)
Als die bij Carl op de camping zit en diarree heeft is de hele camping scheisse. >:-D

Dirk-Jan

@ Kees; bedankt voor het plaatsen van deze fraaie dame  :thumbup: Ik voeg een nog ouder beeld toe, dat na een klauterpartij te bewonderen is  :P

@ Dirk-Jan; dat is ook de reden, waarom Preiser deze nimf nooit in productie genomen heeft  O:-D

Grtz Tony
Ja de Loreley is mooi. Ik kom er net vandaan. Prachtige plek, zeker voor treinliefhebbers. De Rijn stond erg laag, er staken rotsen boven water uit die ik nog nooit had gezien. Kreeg zin om dat landschap weer na te bouwen maar ik zit nog midden in het Zwitserland-project :).

Je bent een bofkont, Henk !

De camping is op de foto van bovenuit ook te zien  ;)

Jij mag de kastelen langs de Rijn nog mixen met dat van Bellinzona  :D

Grtz Tony
Prachtige foto's worden er hier geplaatst door diverse forumleden vooral foto 25P is van grote schoonheid. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 7) vakantiekiekjes......

Als fervent tijdperk-3 en een beetje 2-rijder, die zich beperkte tot stoom en diesel, ben ik tijdens de Rijnreisjes alsnog gegrepen door het moderne spul.
Ook begon ik E-loc's aan te schaffen, ondanks het ontbreken van bovenleiding op mijn banen. Die denk ik eventueel er wel bij, want mooi vind ik het niet. Net als veel van de andere rail-infrastructuur.
Het leukste is, dat er zich dan weer een heel nieuwe wereld voor je opent  ;)

Nu koop ik alles wat me bevalt en nog enigermate betaalbaar is. ( Ik ga echt geen ? 400,- uitgeven voor een loc  8o )

De banen zelf houd ik wel in tijdperken; eentje is 2 en de drie andere zijn 3 ( en richting 4 )

Bijgaand weer wat spoorse vakantieplaatjes  :P

Grtz Tony

Ondanks het kinderverbod op Carlsruhe doet het mij toch wel denken aan de camping in Hessen waar ik met ouders en zus in 1973 een paar weken verbleef. In de weekends Amerikaanse verlofgangers met knotsen van grasmaaiers op hun veldje en reuzen van barbecues. Veel gespeeld met de kindertjes aldaar. Zij spraken geen Nederlands en ik geen Duits of Amerikaans. We hadden besloten daar maar geen aandacht aan te schenken, hutten maken en rond plonzen in de beek was mooier immers. Ik hoorde later wel dat er een dronken Duitser een paar nachten met lege bierflessen de ratten in zijn tent te lijf ging. Sliepen wij dwars door heen want om half zes moesten wij immers weer opstaan. De forelletjes wachtten niet...
In een nabijgelegen sprookjespark heb ik met mijn zus nog wel in een treinbaantje gezeten, getrokken door een houten 103. Ik had nog geen trein maar wel een tweetal catalogi van 69 en 70 en dat machien kende ik.
Fokko
Dat klopt, ik was zes die zomer. Mijn eerste keer in het buitenland... Onderweg met de Kadett op de Autobahn een klapband gehad, vaardige hand van pa om naar rechts te komen en aldaar in recordtijd gegeven wiel te wisselen. Goede monteursopleiding. Ma met de gevarendriehoek de LKWs naar links jagen, Autobahnpolizei hielp er bij en controleerde de auto. Toen bleek dat de klapband kwam door een sluithaak van een LKW, maw rommel op de rijbaan schijnen ze een stuk ingebonden te hebben.
Later in een echte Werkstatt de Reifen laten repareren, ik keek mijn ogen uit.
Fokko
Nog even de Loreley dan. In 1989 van en naar München geweest voor een congres met de EC Erasmus. Kom je op de Linkeruferstrecke langs Loreley. Ik heb er mijn Duitse coupégenotes nog op gewezen waar we langs kwamen. Hadden ze niet in de gaten. Ook nu als ik in het oosten zit en een stropdas om moet draag ik er eentje met het wapen van de Duitse Kaiser erop, gekocht in Huis Doorn. Heeft ook nooit iemand door.
Zeker de terugreis was mooi. In München Hbf komt een sleep van 16 of zo bakken binnen. Ik zat in een Samstägliger Zusatzwagen, in Utrecht waren er na Frankurt, Köln en Emmerich nog maar drie wagens over...

Fokko
Het is erg rustig bij Carl. Zou hij wateroverlast gehad hebben op Carlsruhe? Alles weggespoeld, inclusief Carl en de twins?

@ Fokko; thnx voor de extra info  :P

@ Kees; gelukkig geen wateroverlast, maar ik ben tijdelijk even niet beschikbaar om hem te helpen. Er zijn wat dingen, die zijn blijven liggen  :?

Van Carl wordt al een tijdje niets meer vernomen. Heeft dit hiermee te maken ?

@citaat Nee hoor, Dick.

Maar het is wel het mooiste en aandoenlijkste komkommernieuws van deze zomer  ;)
Zowel Carl alsmede ook ikmijzelf houden daarenbovenop ook nog eens erg veel van eekhoorns  :favorite:
Dat deze dan ook nog eens Karl-Friedrich heet en lekker op de foto ligt te maffen, maakt ons extra blij !
Thnx voor de link  :thumbup:

Grtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Tony,

Prachtige foto's van je vakantie adres. :)
Ikzelf zou niet meer weg te slaan zijn van het terras en mijn camera maakte overuren vrees ik. ;)
En wat een poepie is die eekhoorn wat een lief vredig koppie. :P :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 7) carspotting......

Carl had het vandaag even gehad met zijn camping en mocht daarom met me mee naar een automobielevenement.
Foto's maken met een tablet in de volle zon is bijna ondoenlijk, maar er kwamen toch nog 4 redelijke plaatjes tevoorschijn.
We hebben een lekker middagje gehad  ;)

Grtz Carl & Tony

Blijven prachtige auto's. :) :thumbup:

Groet Michel
Carl en Tony hadden zoals altijd weer helemaal gelijk. Mooie auto's.
 B) Dat is een leuk uitstapje geweest. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Ik zie allemaal hele gave karretjes met dikke motors, altijd goed.
Tis weer eens wat anders dan die stomme treintjes. :mrgreen:

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 8) Carl's Cars.......

Carl was zó onder de indruk van de Amerikaanse bakken, dat hij besloot om op zijn camping ook zoiets te organiseren.
Alle vier de banen werden afgespeurd en iedere gevonden Amerikaan werd naar de camping gebracht.
Daar was ondertussen plaats gemaakt, om iedere slee te kunnen stallen.
En vanmiddag was het dan zover; American Carshow in Carlsruhe !
Carl's eigen pick-up mocht natuurlijk niet ontbreken en kreeg ook nog eens de eerste prijs van de jury ( Layla & Ludmilla )  :thumbup:

Leuk evenement wat door Carl is georganiseerd. :thumbup:
Tja dat de jury bevoorrecht was daar kan Carl uiteraard niks aan doen. :P
Ben benieuwd naar het volgende evenement op de camping misschien een miss Carlsruhe ?

Groet Michel
Dat heeft Carl goed bedacht en georganiseerd. Je ziet het tafereel (letterlijk) zo voor je. Vooral de laatste foto vind ik prachtig! Mooie reclame voor camping Carlsruhe :D.

Groeten,
Wico
Tony

Ik ben weer helemaal bij, ik had blijkbaar wat gemist.

Zijn weer super leuke foto's, ook van je reis en je foto's van de camping met Carl  :P
 B) Gave automobielen show. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Tis niet zo gek dat Carl heeft gewonnen, de zijne is ook wel de vet gaafste van allemaal. 8)
:o) Beidewee, die oranje is een Duitse Ford Taunus, die telt niet. :P :-) (wel met Amerikaanse roots natuurlijk. O:-D)

Citaat van: h0_miessie op woensdag 15 augustus 2018, 05:29:08
Ben benieuwd naar het volgende evenement op de camping misschien een miss Carlsruhe ?
:-* Top idee. :thumbup: Laat maar komen. >:-D

Dirk-Jan
mooie show met mooie Amerikaanse wagens
Carl is een hele slimme jongen en zijn side-kick Tony doet niet veel voor hem onder.
Als er een Missverkiezing komt is het misschien een idee om ons volgers te laten stemmen wie Miss Carlsruhe wordt, anders weten we de uitslag al.  O:-D
Re: Tony's simpele banen....Carl's Camping Quest (PART 9) insecteninvasie !

Hallo  ;)

@ Mies; je hebt gelijk; Carl kon er niks aan doen  :thumbup: En aan het volgende evenement ook niet, al is dat geen missverkiezing..........

@ Wico; vandaag komt er nog meer reclame   :P

@ Peter; samen met Carl ben ik altijd op reis  O:-D

@ Dirk-Jan; die Ford Taunus is van een Fransoos die al op de camping stond. De bolide mocht er wel bij staan, maar deed niet mee aan de verkiezing. Een mooiedamescontest is momenteel niet goed voor Carl's  :favorite: Hij is hier voornamelijk voor zijn rust. Hij slaapt ook niet bij de Twins in de caravan, maar in zijn bouwkeet  :o)

@ Dick; die Amerikanen verzamel ik ook, al zijn ze op beurzen lastig te vinden  ;)

@ Kees; de Twins zijn niet gebaat bij een missverkiezing en zijn uiteindelijk toch altijd de winnaars  :D

Nadat de Amerikaanse bakken weer vertrokken waren, kreeg Carl bezoek van een verontwaardigde Duitse campinggast die zich afvroeg, wat er mis was met de Duitse wagens en waarom er geen show gegeven werd met de allerduitsigste van de Duitse wagens en met name en in het bijzonder de Volkswagen.
Daar had Carl weinig tegen in te brengen en daarom zei hij, "Organiseer het maar, als ik de entree-inkomsten maar krijg."

Zo kwam het, dat de camping de volgende dag gevuld werd met kevers en ondersoorten daarvan.........
Ook dit werd een geslaagde dag en wonder boven wonderlijk genoeg won Carl alweer de eerste prijs  :D

Citaat van: Tony op donderdag 16 augustus 2018, 12:28:45
en wonder boven wonderlijk genoeg won Carl alweer de eerste prijs  :D
:o) Et ken aan mij legge, maar waar mee dan?
Of is het Märklin bussie ook van Carl? :roll:
Dan snap ik et. 8)

Dirk-Jan

N.B. Mooie verzameling Volksautomobielen heb je daar. B) :thumbup:

@citaat Alweer met zijn Pickup, Dirk-Jan, de Twins maakte het niet uit :D

Het busje staat er, omdat Märklin het zaakje sponsort en het onderstel ook van de kever afkomt  B)

Zo zie je maar........
Ik ben benieuwd wat Tony en Carl nu weer mee komen. Als Carl maar wint, natuurlijk.  >:-D

Zo is dat, Kees !

Carl's prijzenkast raakt goed gevuld  :D
Mooie verzameling en Carl heeft had het mooi uitgestald met de Amerikaanse bakken, zijn inderdaad hele mooie auto's ook in het echt heel mooi om naar te kijken/bewonderen

Ik zie dat de kevershow ook goed bezocht is en die Carl toch valt met zijn neus in de boter met nog een mooie prijs dankzij zijn mooie VW bus neem ik aan?
Tony

Wat een auto worden daar getoond, heel mooi ik vind de V8 heerlijk klinken het gebrul als ze starten en gas geven  :P