Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............wat antwoorden en gedachtenkronkels........

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 6 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen...........een karweitje (4) van niks........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........een karweitje (4) van niks........
Klopt, Johnny !

Het was ook veel te warm én er moest naar België gekeken worden !
Daar kreeg ik het nog veel warmer van  :-(

Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......

Beste forummers, volgelaars en spoortgenoten,

Door allerlei omstandigheden ( vooral ook van lichamelijke aard  :? ) is er weinig te updaten.
Eind september kan er pas weer echt gebouwd gaan worden, dan is de cv geïnstalleerd.
Zelfs Carl is nergens te bekennen, samen met de Twins en de noorderzon vertrokken.........

Maar ja, al bijna een week geen update is ook niet normaal hier  8o

Vandaar een vakantiefilmpje  ;) En net als op tv, een gewoon een herhaling van een eerdere uitzending  :D

Grtz Tony



     
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
Heerlijk filmpje Tony.  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
 :) Inderdaad een heerlijk filmpje, om helemaal lekker bij weg te dromen.....zzzzzz..........zzzzz......zzzzz......zzzzz.......

8o Oeps..., Shit...., ik zit op mijn werk, geen tijd om te dromen. :-)
Tony, bedankt voor het leuke filmpie, maar nu moet ik weer aan het werk. O:-D :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
Leuk filmpje Tony, met veel inspiratieplekjes!

GROETEN,
Roel
Re: Tony's simpele banen...........vakantiefilm.......
Tony

Leuk filmpje laat je ons weer zien, dat je maar snel weer aan de slag kan gaan.  :)
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......

Dank voor de reacties, Jongens  :thumbup:


Vandaag eindelijk de mogelijkheid en puf gevonden, om weer wat te knutsen.
Aardig wat tijd kwijt aan het zoeken van de materialen, want alles staat opgeslagen en moeilijk vindbaar.

Stap 1 heb ik gisteren al gezet; het verlijmen van de achtergrond-minidio's op een stevig stuk karton.
Vanmorgen een bruikbaar stuk tempex gevonden en met een fijne symfonie op de achtergrond aan het fröbelen geslagen.
Heerlijk als vanouds  :P
Dat doet een mens goed  O:-D

Grtz Tony

( Terwijl het zaakje droogt en ik weer verder kan, lekker Tour en WK kijken en hopen dat de Fransozen winnen. Je moet wel voor één ploeg zijn, anders is er niks an.....)


Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Tony,

Fijne update weer. Blij weer vorderingen op je baan te zien! Dat gevoel dat je alles kwijt bent herken ik. Na de verhuizing staat alles in kratten en dozen. Wat je zoekt zit altijd in de laatste, maar dat is elke keer een andere :?

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Heerlijk, hè, Tony, als je weer ouderwets aan de gang kan gaan. Met wat voor verf bewerk jij dat Tempex?

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Tony

Je bent weer lekker bezig, en zoals altijd  mooie afwerkingen die we gewoon zijn van jou.  :)
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Tony,

Fijn om te lezen dat je weer lekker bezig bent maar ontzie toch nog maar schouder dus niet overmoedig worden mijn vriend.
Ik heb genoten van de herhalingsfilm blijft een plezier om naar te kijken of het nu voor de eerste of de zoveelste keer is.
Ook je update ziet er weer zoals altijd goed en sfeervol uit.

Ja dat Carl even weg is is niet zo verwonderlijk die legt lekker met de twins ergens in een buitenbad te stoeien. :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
 :) Weer helemaal op zijn  Tony's, helemaal mooi en helemaal leuk geworden. B) :thumbup:
:o) Nu zit je waarschijnlijk voor het kijkbuissie, wie wint er , Nederland? :mrgreen:

Citaat van: h0_miessie op zondag 15 juli 2018, 16:40:59
Ja dat Carl even weg is is niet zo verwonderlijk die legt lekker met de twins ergens in een buitenbad te stoeien. :
8o Zijn daar foto's van? Of alleen te zien op het DarkWeb? :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Ben ik een paar weken weggeweest is er erg veel veranderd, geweldig wat je allemaal gedaan hebt :thumbup: :thumbup: :thumbup: 
We waren in Zweden in Nora geweest en daar kwam toevallig net een stoomtrein binnen uit 1913 met bagage en restauratie wagen
en natuurlijk de personenwagens allemaal uit de zelfde tijd. Natuurlijk geen fototoestel bij me, we zouden een ijsje eten. Ook daar
alles met vrijwilligers, met de bijpassende kleding. Ze lieten stoom ontsnappen via de schoorsteen en dat kwam over ons heen,
gevolg onder de zwarte stippen, het was de moeite waard en leuk omdat zo onverwachts mee te maken.
Nu weer verder genieten van de kunsten van Tony en de feestvierende Carl. :favorite: :favorite: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Goedemorgen !

Even een algemeen antwoord;

De laatste maanden waren voor mij door allerlei oorzaken erg hectisch/stressvol/pijnlijk/moeilijk en spannend  :?
Daar ga ik verder niet over uitweiden hier, maar de grootste hobbel is genomen  ;)

De normaal altijd aanwezige treinbaanbouw- en knutsellust (al 25 jaar zowat iedere dag bezig) is weer terug aan het komen en daar ben ik erg blij mee !

Wat betreft de gebruikte verf; acryl van Amsterdam (Talens). Niet goedkoop, maar vele malen beter dan alle rommel die voor dumpprijzen wordt verkocht. Blijft jarenland smeuïg, hecht goed en bevat meer en beter pigment.
En ja, die "rommel" gebruik ik soms ook hoor. In bovenstaand bericht heb ik de oude bruine verf - die brokkelig uit de tube komt - met een vierde deel houtlijm en wat water vermengd.
Al het water - ook in de sproeier - is aangelengd met een pietsie dreft.

En nu weer aan de knutsel  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......

Blij voor je dat de knuts lust weer terugkomt/is
voor ons enkel maar fijn dat het jou beter gaat
ziet er weer oldscool tony's uit (carl is r toch niet)
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Tony's simpele banen..........toch weer ouderwets aan't knutsen gegaan......
Mooi dat de Knutsellust weer aanwezig is Tony  :thumbup:

Dan kunnen wij weer meegenieten van jou bouwkunsten.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......

@ Nero en Peter; dank aan jullie ! Ik geniet er zelf ook van  :P

Omdat alle spullen opgeslagen liggen en ik wel verder wil gaan, ben ik een hele tijd op zoek geweest naar de spullen die ik nodig had  :D
Achteraf bleken de dozen met groen het eerste weggeruimd en zich dus op het verst bereikbare plekje te bevinden  :-)
Alsof het al niet warm genoeg is  :-( , maar wel gevonden dus !
Aan het werk dus !

Grtz Tony

Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......

Ziet er weer fraai tony's uit  :thumbup:
Zeker langs het water  :D
paar vissers op de kant en klaar is tony(tot carl weerom keert)

Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
 B) Tony, dat zier er al goed uit, het is weer een genot om er naar te kijken. :thumbup:
Maar, als ik zo vrij mag zijn, een kleine opmerking;
Je zou de twee daken op het torentje en die er rechts naast een donkere wash of foundation kunnen geven, het is nu net effe te rood.
En bij alle ander daken staat dat donkere gewoon net even wat mooier.
Tis natuurlijk maar een mening van mij, geen moetje. O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Hoi Tony, je echtgenote en ander vrouwvolk de toegang tot de treinenkamer ontzeggen, dat zou moeten helpen tegen het kwijtraken van dingen. Maar uit ervaring kan ik al vertellen dat het niet helpt, al beweert ze hier nooit op de spoorzolder te komen, toch ben ik regelmatig spulletjes kwijt. Kaboutertjes doen zoiets niet, dan is het mij wel duidelijk wie de zooi onvindbaar opruimt!   :D

Vrgr
Frank
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Dat ziet er fraai uit, Tony.

Waar doe je dat poeder op?

Groeten,
Roel
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Tony

Zijn weer prachtige plaatjes  :thumbup:

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Tony,

Ik heb weer genoten van je prachtige vorderingen.
Het stuk ijzer wat de muur tegen het omvallen van de schutting (foto 22P) is erg mooi gedaan. :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Dank voor de reacties, jongens   @citaat

@ Nero; ja weer lekker ouderwets mijn eigen weg aan het gaan ! En zo'n watertuintafel heeft veel mogelijkheden, helaas komt het zaakje dirct aan het spoor te staan  :D

@ Dirk-Jan; goed meegedacht  :thumbup: Ik heb er een kleurstudie in paint van gemaakt en ga het aan de uitvoerder voorleggen. Het straalt in ieder geval meer rust uit ;)

@ Frank; mijn treinkamers zijn gelukkig helemaal mijn privédomein. Mijn kapotte geheugen en het opruimen/opbergen hebben me danig parten gespeeld. Achteraf bleek ook nog dat ik de groendozen als eerste oververhuisd had en daarna de rest er voor gestapeld heb  8) Hachelijk  :important:

@ Roel; een hopelijk verklarende foto voor jou  ;)

@ Alex; dank je wel ! Ik doe mijn best  O:-D

@ Mies; dat stuk is ook het eerste wat zichtbaar is vanaf mijn knutselplekkie  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Tony,

Lekker om weer je updates te kunnen lezen. Het advies van Dirk-Jan gewoon opvolgen; die jongen heeft goede ideeën :). Maar volgens mij was je daar zelf ook al achter!

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Tony

Jij bent weer lekker op dreef, ik kijk graag de kunst af bij jou.  :P

Hier is het even stil op het moment, we gaan bijna in vakantie nog even geduld en dan weekje genieten van een tropiszwemparadijs.
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
"Kaboutertjes doen zoiets niet" misschien waren het wel smurfen?  :)
Re: Tony's simpele banen..........zoeken is makkelijk, vinden is lastiger......
Issikweertoch  :P

@ Wico; ik kreeg van Dirk-Jan nog per mail een dwingend advies tot aanpassing, dus meteen maar gedaan  :o)

@ Peter; ieder zwembad is op dit moment een tropisch zwemparadijs  :D

@ Johnny; er zijn hier anders wel smurfen gespot  8o

Nog net voor de bergetappe van vandaag het zaakje aangepast en even terug op zijn plek gezet  ;)

Grtz Tony



Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !

De komkommerfotograaf van het Kromkrommers Dagblad heeft een speciaal voor Johnny een foto vrijgegeven voor publicatie............
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Gna Gna, leuk :)
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
 :-) :-) :-)
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Ik leg blauw van het lachen. :D :D

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Onze kat Azrael is plotseling meer geïnteresseerd in het forum dan in zijn bak met voer...

;)
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Ha,ha, blauwtje lopen.... :D

O, ja, Bedankt voor de verklarende foto, Tony.

Groet
Roel
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis !
Gelukkig zijn het blauwe smurfen. Ik heb in mijn grijze verleden ook een verhaal gelezen over zwarte smurfen. Gnap!
Fokko
--
vond het toen maar een ingewikkelde geschiedenis.
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
En terwijl de ene smurf met zijn blote smurf in de zon smurft,
krijgt de andere smurf het warm van iets heel anders........
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Goed gesmurfd
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Wat een gesmurf met dat smurfweer, tijd voor een smurfenijsje
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
... en zoals een bekend smurfwoord smuft, wie een smurf smurft voor een smurf, smurft er zelf in.
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
 :o) Mijn eigen naam als bronvermelding, das effe smurf. :-)

Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
Eind smurf, al smurf !

De strips uit de beginjaren waren van een heel ander kaliber dan de latere.

Een van de fraaiste smurf-varianten in de Dirk-Jan strips vind ik de onderstaande  :D

Grtz Tony

( wie voor een smurfje geboren is, wordt nooit een smurf )



Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
 @citaat
De Smurfführer is inderdaad een klassieker onder de strips! 
Zelf moet ik ook nog steeds lachen om het toverrecept dat Gargamel in De Smurfin gebruikt om een smurfin te maken. >:-D

Groet, Marc
Re: Tony's simpele banen..........boter bij de vis ! (het vervolg...)
He Grote Smurf, ben je uitgesmurft of is het te heet? :-)
Wij doen niets anders als hondje uitlaten en luieren >:-D
Houd je rustig en hopelijk voel je je goed.
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Bonjour !

@ Marc; zeg dat wel ! In de eerste boekjes wordt er nog lekker op los gesmurft  :D

@ Wiggert; wat heet heet ? Rustig houd ik me vanzelf wel, maar ik ben toch tussendoor wat kleine karweitjes op aan het knappen  :P

Terwijl het in mijn ommuurde stadstuintje een aangename 36 graden is (voor de Denhagedissen tenminste), raakt de thermometer binnen net de 25 aan  ;)
Ben toch iedere dag met wat dingen bezig; wat lampen verplaatst/verhangen, wat ruimen en weer een beetje verder de de scenery.
Schoorsteen geweatherd en vastgemonteerd en vandaag wat extra rots en groen.

Als toetje mijn BR 96 gezocht, gevonden en erbij gezet. Loc van de week  :thumbup:

Grtz Tony

( die nu lekker languit op de bank, voor de tv en met de ventilatorbries uit veranderlijke richtingen naar de Tour du Smurf gaat kijken  O:-D



Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Zo af en toe wat bezig zijn is al meer dan genoeg.
Hier ook af en toe naar boven, paar roerhoutjes aan elkaar plakken voor een tunnelingang en dan weer terug op de bank beneden in de lighouding knabbelend aan een limoncello-ijsje kijken naar de laatste klim, nog een 20km te gaan. 2 Nederlanders in de kopgroep, Gesink en Mollema.
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
 8) Ik had nog effe niet gereageerd op de aangepaste daken die nu ook mooi grijs zijn en dan ga ik dus nu effe daarop mijn reactie plaatsen;
Mooi, heel errug mooi. :thumbup: Ik ben bijzonder verheugd dat ik dat heb gezien en jou daarin kon aansturen. :o) :-) :-)

En de update van vandaag is wederom weer een genot om te zien, het stukje scenery word mooier en mooier. B) :thumbup:
Je toetje is ook het aanzien waard, die kan wel door voor de loc van de maand. :)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Zeker het laatste plaatje is weer heel fraai. Al moet mag je nog wel wat doen aan het rail einde achter het stootblok :O.

Groeten,
Wico
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Heerlijke zwoele plaatjes laat je weer zien Tony. :) :thumbup:
Blijft altijd een plezier om naar je foto's te kijken. :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Tony

Lekkere zwoele update's weer, hier is het echt stil maar dan echt stil.

Ga morgen mijn opstel sporen eens poetsen, dan is alles weer proper en dan wat rijden.
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen..........prima knutselweer !
Hoi !

@ Dirk-Jan; dat had je zeker goed gezien  :thumbup: Had van zo'n professional als jij ook niks anders verwacht  :D
Het toetje is de duurste loc die ik ooit heb aangeschaft; heb er 4 gelijkstroomloc's voor verkocht en er nog wat geld bij moeten gooien, maar dan heb je ook wat  B)

@ Wico; klopt helemaal ! De reden, waarom ik er niks nog aan doe, staat in de foto hieronder ;)

@ Mies & Peter; zwoele zomeravond-plaatjes  :P,  al kosten ze wel wat  :-( om ze te maken  O:-D

Grtz Tony