Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Tony's simpele banen............klaarder voor de toekomst......

Gestart door Tony dinsdag 08 april 2014, 17:56:30

0 leden en 3 gasten bekijken dit board.
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Helemaal top Tony, deze fotoreportage! :thumbup:
Ik heb nog wel even Mantovani aangezet tijdens het bekijken van de fijne foto's :wink:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Leuk je filmpjes, geeft een goed beeld van de 3 banen! Dat sporenplan is ook leuk om te zien, weinig rails en veel scenery. Top!
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Tony, zo kunnen we het weekend weer door met deze mooie reportage :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Tony, ik heb genoten van de filmpjes en de foto's :D
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Ha, en ik maar denken dat je juist express het filmpje old skool gemaakt had   ;)
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.........
Tony,

Foto 12F is een schitterende foto de loc die met de gevaarlijke stoffenwagons door de bocht uit de straat komt prachtig wat sfeervol. :favorite:

Trouwens alle foto's zijn mooi hoor maar 12F springt er voor mij echt tussen uit en ja ook ik wil wel zo een tuintje hebben waar je de treinen bij kan aanraken. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Hallo en bedankt voor de reacties weer  ;)

@ Wico; de preisers boffen extra, want er is ook nog kloosterbier van de Broeders van Het Rechte Spoor ! ( en Carl en ik verdienen er ook nog eens goed aan  :-) )

@ Erik; de muziek is de Spaanse dans nr 5 van Enrique Granados; die is in diverse uitvoeringen met diverse instrumenten te youtuben. De zweefviolen van Mantovani hebben mijn absolute voorkeur.
Als klein kind was ik er -net als mijn moeder- al helemaal weg van  :favorite: En bij het bosje rozen van vandaag heb ik weer aan je gedacht  :D

@ Frank; fijn om te lezen dat het doel van de film bereikt is, al is de kwaliteit knudde  :oops: En ja, ik hou van scenery met hier en daar een trein die voorbij komt  ;)

@ Wiggert; vandaag alvast een reportage ( deel 2 ) voor het begin van de week  :P

@ Koen; dank je ! Het maken ervan is ook genieten  O:-D

@ Barry; dat was ook zo  :D

@ Mies; op dat hoekje van 12F heb ik lang gepuzzeld, er klopt eigenlijk niks van, maar het lijkt heel "realistisch". Van daaruit komen de treinen een beetje schuin op me af, wanneer ze het station bereiken  ;)

:O :?  :warning:.......Ik ben een week aan het puzzelen geweest, om te bepalen waar de radiatoren en buizen van de cv moeten komen en hoe dat het mooist en handigst gaat.
Op het feit, dat ik zaken moet leegruimen en wegzetten, was ik voorbereid.
Maar dit weekend pas werd me duidelijk, dat er voor de radiatoren en buizen die onder baan Lindental moeten komen (= ook de enige mogelijkheid) allerlei aanpassingen aan de onderbouw gemaakt moeten worden ! Dat gaat nog wat worden.....maar in mijn hoofd heb ik de klus al geklaard. Dat geeft weer rust  O:-D
Er is ook één voordeel; het uiteinde van het rangeerterrein bij de industrie ligt niet helemaal waterpas meer, losse wagens rollen heel zachtjes de verkeerde kant op. Dat kan ik nu wel mooi aanpassen  ;)

B) Ter broodnodige ontspanning heb ik nog een stel aanvullende foto's van Lindental geschoten  :P
Na de TEEdelweiss een bosje rozen !

Grtz Tony







Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
en nog een boeketje....
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Een heerlijk dessert Tony :thumbup:
Nu maar hopen dat de benodigde CV-technische aanpassingen gaan zoals jij het in je hoofd hebt ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Daar kom ik de week wel weer mee door, dank je voor de mooie foto's :favorite: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Met die aanpassingen gaat het vast goed komen, Erik !
Die TEE staat zowat altijd op deze baan, dus een toetje voor jou is zó gepiept  :P

@ Wiggert; er komt vast nog wel wat  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Lid sinds: 2021

Het is geen kwestie van kunnen maar van doen

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Dat zijn weer feeërieke plaatjes, geweldig hoe je het allemaal hebt opgebouwd.
Vind alleen jammer dat je bij sommige percelen nog wel de bodemplaat ziet, misschien nog later weg te werken.
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Ik snap je punt, Tom.

Ik neem aan dat je de zijkant van de tempexplaten kunt zien.
Daar schilder ik soms ook het groen of straat op door, wat bovenop ligt. ik vind het wel leuk, dat je gewoon kunt zien waar ik op bouw  ;)
Kan er altijd nog een latje of iets tegenaan zetten als ik daar zin in krijg.

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
-Tony:
Je hebt weer een schitterende reeks plaatjes hier neergezet, Lindental is duidelijk in feeststemming met zo een heugelijke gebeurtenis vandaag;)
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Dankjewel, Jørg  :thumbup:

De Broeders hebben speciale Tripels gebrouwen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Na een vermoeiende werkdag is het heerlijk bijkomen met je prachtige sfeervolle foto's Tony. :)

Ik zeg bedankt voor het kijk en ontspan plezier. :) :thumbup: :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Tony

Het is weer enorm genieten van je foto's, ooit maak ik ook zo een mooie baan als die van jou  :-) :-)
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)

@ Graag gedaan weer, Mies  :P

@ Met die baan ben je al bezig, Peter  :D

Grtz Tony

Die zijn vitrinekast aan het leegruimen is.....
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Geweldige foto's weer Tony :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Citaat van: iTom op maandag 19 maart 2018, 14:18:34
Vind alleen jammer dat je bij sommige percelen nog wel de bodemplaat ziet, misschien nog later weg te werken.

Citaat van: Tony op maandag 19 maart 2018, 15:32:09
Ik neem aan dat je de zijkant van de tempexplaten kunt zien.

Tony, ik denk juist dat Tom de plastic bodemplaten van enkele huisjes bedoeld en niet de basisplaat van Tempex ... :roll:

Groeten,

Erik.
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)

@ Koen; dank je !  ;)

@ Erik; nu zie/lees ik het ook  :D Dat wordt met de wegwerkzaamheden pas aangepast  ;)

Tijdens de ontruimingsacties kwam ik nog een LEDstrip tegen, die nog bij bet E-loc BW-dio voor extra en beter licht moet zorgen.
Meteen als tussendoortje ook maar gemonteerd en kijken of dat genoeg  :idea: oplevert.
Ik zeg; geslaagd  :thumbup:

Levert een fijn extra uitzicht op, als ik hier zit om met baan Lindental te spelen  ;)

Grtz Tony


Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Tony je hebt lichtkeuze genoeg maar de laatste foto is wat te somber >:-D
Heb je al gebak besteld voor morgen? :o)
Wij wensen je samen een mooie dag :favorite:
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Dank je, Wiggert  :thumbup:

Ik ga het begin van de lente morgen vieren met een etentje  :P
Samen met vrouw en kinders  :favorite:

Dat doe we al jaren zo en het levert altijd prachtige zomers op  O:-D

Op het forum vier ik deze dag niet meer  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
Tony,
De extra led strip geeft de dio met de prachtige locloods net dat beetje meer sfeer trouwens deze schitterende dio mag wel goed in het zonnetje licht staan van mij. ;) :)

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)
 B) Man, man , let ik effe niet op, staan der allemaal weer prachtige mooie kiekjes hier erbij. :thumbup:
Persoonlijk vind ik foto 12R van gisteren errug mooi, het licht, de scherpte en de beeldpositie, heel erg  :thumbup: en  B)
:o) Kweet natuurlijk niet of dit echt je bedoeling was om het zo te fotograferen, maar je leert het al aardig. O:-D
En anders was het gewoon een lucky shot, ook goed, mij om het even. :-)

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.....Edelweiss plukken in Lindental.....(en nog wat roosjes)

@ Mies; ik heb nu precies genoeg licht, hopelijk vind ik binnenkort het bijpassende seinhuis  :P

@ Dirk-Jan; ik heb eerst gewacht op de goede lichtinval van buiten en toen alle tijd genomen om zo mooi mogelijke plaatjes te schieten  O:-D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Carl en de Broeders hebben gisteren een heftig Lentefeest gevierd !
Al het bier moest op, want de abt had besloten om het klooster tijdelijk te verlaten i.v.m. de komende werkzaamheden onder de baan.
De halve draagconstructie onder het rangeerterrein én het klooster moet worden aangepast, om ruimte maken voor de CV.
En een val van de tafel van 1 meter zou voor de broeders 87 keer dieper zijn en dat wilden ze niet riskeren......
Op naar het klooster van Bahnhofshausen dus !
Dat wordt voorlopig de zomer-residentie en ze maken er meteen een vakantie van  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Prachtig hoe de ontwikkelingen in de 1:1 wereld in 1:87 verwerkt worden  :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Better safe than sorry :-)
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........

>:-D se lopen redeleck vrisch na al dat Biehier
Waar zijn die verdwaalde broeders dan hene ge gane 
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Citaat van: nero op donderdag 22 maart 2018, 16:08:11
Waar zijn die verdwaalde broeders dan hene ge gane 
:roll: Weten ze zelf ook niet, ze zijn verdwaald. :o)
Tis eigenlijk zoals Mieke het indertijd zong; waarheen leidt de weg? O:-D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Tony

Wat een wilde verhalen spelen er daar af bij jou, het lijkt wel een langspeelfilm  :-)
Hopelijk heeft dit ook weer een goed einde, anders zal het wel jammer zijn dat ze echt verdwaald moesten zijn die brave broeders.
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen.....en Tony ook !
 ;)

@ Dick; ik kan/kon het niet laten  :D

@ Koen; klopt ! Ik probeer de operatie zonder al te veel schade uit te voeren, maar aan een baan zonder Broeders moet ik niet denken  :?

@ Nero & Dirk-Jan & Peter ; hieronder een uitgebreid antwoord  :D

De opkomst en ondergang cq "de metamorfose" van de Broeders van het Dwaalspoor in links ......voor wie dat nog eens na wil lezen....

# De start op 9-4-2016 ........https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1069491#msg1069491   ( op de volgende blz gaat Carl nog ff door .....)

# Boze Broeders op 9-5-2016  .........  https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1076218#msg1076218  ( gaat verder op volgende blz....)

# Kort intermezzo  op  30 mei........ https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1080740#msg1080740   

# Bad Boys are back in town en worden "bekeerd" op 14-12-2016....https://forum.3rail.nl/index.php?topic=49787.msg1124180#msg1124180  ( LOOPT DOOR T/M BLZ 136 ! )


De zoektocht naar de verhalen kostte me dik twee uur, maar was wel heerlijk om te doen  :-)

Meteen maar een echte update met stilstaande beelden  :P

De loc-vitrines aan de muur zijn zijn leeg gehaald en de grote vitrinekast is ook al een eind ontruimd.
De hele handel die in de weg staat wordt naar treinkamer 2 verhuisd. Daar ben ik nog wel een tijdje zoet mee....
Daarna moet de treintafel met het rangeergedeelte losgekoppeld van de kast en van 4 steunpoten en opnieuw vastgezet aan de muren  B) Ben ik nog zoeter mee  :D


Carl en zijn Broeders hebben het reuze naar hun zin in hun vakantieklooster en zijn alweer aan het brouwen  :P


Grtz Tony








Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Tony

Zo te lezen loopt het zweet nu al van je hoofd
zal je wel cv aanleggen  >:-D

Gr Alex 0850
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........

@citaat  :-) Dat cv aanleggen láát ik doen, Alex  :D
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Het is weer even geleden dat ik heb gelezen, er stonden maarliefst 6 pagina's leesvoer klaar!!! Tony, Carl: het is schitterend!!! Wanneer begint de cursus dioramabouw? Ik doe graag mee!

Tot in de pruimentijd!

Gegroet;

The MaSt
Marten
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Tony,

Wat een arbeid moet je verrichten voordat ze de cv's kunnen aanleggen.
Succes met de interne verhuizingen maar jouw kennende gaat dat wel goed komen. :) :thumbup:

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen........
-Tony,
Dat wordt dan heel hard werken voor jou! Bent je niet meer gewend, maar jij hebt vast en zeker nog hulp van jouw 'kerel met die kruiwagen'!  :-) :-) :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen....en raadseltje
@ Marten; Dank je ! En die cursus dioramabouw staat hier al in mijn topic  :D Kwestie van gewoon beginnen, uitproberen, bijleren en er steeds beter in worden  ;)

@ Mies; het is gelukkig maar eenmalig en ik/we doen het in stapjes. En uiteindelijk lonkt er een warme beloning  :P

@ Gerard; ik doe het rustig aan hoor  O:-D En Carl heeft vrijaf.

En terwijl ik verder puzzel, hoe ik een en ander ga oplossen, mogen de liefhebbers van deze bezigheden hetzelfde doen  :D

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....
Restant van de Ludendorffbrug bij Remagen
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....

  @citaat Helemaal goed, Marten  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
( En nog net binnen de tijd ! )

Als prijs een foto van de overkant  :P

Grtz Tony
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....

Dat er nooit een nieuwe brug is gebouwd
Als klein jochie (12 jaar of zo) daar geweest
Ook een aantal spoorlijnen zijn daardoor aan de overzijde buiten gebruik geraakt
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....
Lid sinds: 2015

Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....
Die brug is talloze malen beschoten en gebombardeerd geweest door de Duitsers, het lukte niet, uiteindelijk is de brug dan toch ingestort als gevolg van het zware oorlogsmaterieel. Er is zwaar gevochten rond Remagen, de brugrestanten zijn een monument ter nagedachtenis aan deze strijd
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken hun biezen...en raadseltje....
 @citaat Zie ook ===> klik
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)


Terwijl de Rijn onstuitbaar verder vloeit, langs berg en dal, op weg naar zee,
ging Carl uit varen, lekker met de Broeders mee  :P


Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Tony,

De laatst geplaatste foto laat zien dat de broeders en Carl het gezellig naar hun zin hebben op het bootje. :)
Vaatje bier mee gezellig samen wat kletsen het kan niet gezelliger. ;) :P

Groet Michel
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Drinken de broeders vandaag geen Palm bier op deze Zondag? >:-D
Het bootje heeft veel drijfvermogen, zakt niet eens dieper in het water met al die zwaargewichten :o)
Ziet er weer gelikt uit. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
 :o) Tis maar goed dat ze dobberen, varen mag niet als ze zoveel gezopen hebben.
Dan komt de wasserpolizei ze bekeuren, mot je daar weer een boot voor bouwen. :o) :D

Dirk-Jan
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Het plezier voor de hobby straalt er u altijd vanaf. Heel mooi om te volgen.

Chris.
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Lid sinds: 2017

Duitse alpen: periode V en VI

offline
Re: Tony's simpele banen.......de Broeders pakken er eentje (of twee)
Geweldig leuke plaatjes weer :D